Η μαθήτρια που έγινε θέμα επειδή φορούσε μαντήλα στην παρέλαση μιλά για τους πρόσφυγες και το πόσο περήφανη ήταν σήμερα

Η μαθήτρια που έγινε θέμα επειδή φορούσε μαντήλα στην παρέλαση μιλά για τους πρόσφυγες και το πόσο περήφανη ήταν σήμερα Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC
32

Η μαθήτρια με τη μαντίλα που σήμερα είδε τη φωτογραφία της να φιγουράρει σε τηλεοράσεις και ίντερνετ, ήταν παραστάτις στη μαθητική παρέλαση της Αθήνας και μονοπώλησε τις συζητήσεις.

Το κορίτσι με καταγωγή από την Αίγυπτο, μια αριστούχος της τάξης της, συμμετείχε στην παρέλαση δίπλα στους συμμαθητές της.

Η Άγια Ιμπραήμ,  εξήγησε μιλώντας στις κάμερες πως είναι η πρώτη φορά που συμμετέχει στην παρέλαση και πως νιώθω πολύ περήφανη γι' αυτό. "Είναι μια μέρα υπερηφάνιας στην Ελλάδα και εγώ συμμετέχω σήμερα ως παραστάτρια πρώτη φορά και νιώθω πολύ ωραία" είπε χαρακτηριστικά.

Η Άγια όμως βρήκε και την ευκαιρία να στείλει το δικό της μήνυμα για τους πρόσφυγες λέγοντας πως "Έρχονται από πόλεμο και θα πρέπει να τους δεχόμαστε με αγάπη γιατί δεν έχουν δεύτερη επιλογή, δεν ξέρουν τι άλλο να κάνουν".

32

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: «Αύριο θα επανεξετάσουμε τη σκοπιμότητα έκδοσης νέας προειδοποίησης» λέει ο Κολυδάς μετά την κατσάδα Ζιακόπουλου

Ελλάδα / Καιρός: «Αύριο θα επανεξετάσουμε τη σκοπιμότητα έκδοσης νέας προειδοποίησης» λέει ο Κολυδάς μετά την κριτική Ζιακόπουλου

«Η αξιοπιστία πρέπει να διαφυλάσσεται, γιατί όταν θα έρθει ένα πραγματικά ακραίο γεγονός, δεν θα μας πιστεύει κανένας» σημείωσε ο Δημήτρης Ζιακόπουλος
LIFO NEWSROOM
Η ξηρασία «τελείωσε» την πατάτα Νάξου: «Δραματική η κατάσταση», λένε οι παραγωγοί

Ελλάδα / Η ξηρασία πλήττει την πατάτα Νάξου: «Δραματική η κατάσταση», λένε οι παραγωγοί

Φέτος φυτεύτηκαν 200-300 στρέμματα, που είχαν νερό από γεωτρήσεις και δεν φθάνουν ούτε για οικιακή χρήση - Μόλις 10 λεπτά έχει βρέξει προς το παρόν - Ξεράθηκε όλη η παραγωγή του Σεπτεμβρίου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Μαντήλα στην παρέλαση, τουρκικά σήριαλ ή και ελληνικά σήριαλ με εμβόλιμες σκηνές μαντηλοφορουσών, μάθημα θρησκειολογίας αντί των θρησκευτικών, ιστορία αλά Ρεπούση, πρόωθηση της ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ, καμία αντίδραση της κυβέρνησης στις επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις του εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων μας ... νομίζω ότι η ανέγερση του τζαμιού στην Αθήνα είναι πλέον επιτακτική. Η ελληνικότητα βέβαια ξεθωριάζει επικίνδυνα.
Φυσικά και η μαντήλα βεβηλώνει την ιερότητα της παρέλασης... δηλαδή το ότι πηγαίνει στο σχολείο με τη μαντήλα δεν μας απασχολεί, διότι δεν υπάρχει τίποτα "ιερό" στην εκπαίδευση του ανθρώπου, εκεί που μορφώνεται και διαμορφώνεται, που γνωρίζει τον κόσμο και τους συνανθρώπους του... ποιο σχολείο, μωρέ... άσε να πούμε, με τα μπου...! Η παρέλαση είναι ιερή, εκεί θα φανούν οι σημαιοφόροι και οι παραστάτες, εκεί θα καμαρώσουμε τα παιδιά μας, εκεί θα σκάσει η γειτόνισσα που ο δικός μου μπήκε δίπλα στη σημαία και ο δικός της ο τάπας τελευταίος... εκεί θα τον δουν οι επίσημοι (οποία σκασίλα τους...) και θα τους δούμε κι εμείς και που ξέρεις μπορεί να γνωριστούμε και να ανοίξει και καμιά θεσούλα κάποια στιγμή για τον μικρό, δεν κατάλαβα, παραστάτης είναι... αυτή είναι η "ιερή" εθνική μας στιγμή, ανεξάρτητα αν περιμένουμε πώς και πώς να τελειώσει για να γλιτώσουμε από τα στραγάλια, να βγάλουμε τα παλιοπάπουτσα που μας έχουν πεθάνει, να πάμε για καφέ ή για ούζα... Και βεβαια η μαντηλα παραβιάζει το βασικό νόημα της παρέλασης, την ελευθερία... άλλωστε, αν δεν ασκήσεις στρατιωτικό βηματισμό υπό το παράγγελμα ενός χοντρού γυμναστή που βαριέται τη ζωή του, αλλά γκαρίζει σαν να απευθύνεται σε ουκαδες, πώς θα νιώσεις ελεύθερος... "τιμάς την ελευθερία" παρελαύνοντας... καμιά ελπίδα!!!
Το να μην καταδικάζει η κοινωνία το σκέπασμα της κεφαλής ενός κοριτσιού τι έχει να κάνει με λιθοβολισμούς και κλειτοριδεκτομές; Την βλέπουμε την πολυπολιτισμική ανεκτικότητα αλλού όμως με τις γουρονοκεφαλές στην Βέροια και την νόμιμη κλοπή των χρημάτων και χρυσαφικών από Δανία και Ελβετία!Πράξεις πολιτισμένων είναι αυτές οι ενέργειες εναντίον των προσφύγων;
Κάθε χρόνο ασχολούνται με τις ίδιες ασυναρτησίες όταν γίνονται παρελάσεις. Καταρχάς οι παρελάσεις σαν πράξη είναι χουντικό κατάλοιπο, οπότε κατ'εμέ θα πρέπει να καταργηθεί πάραυτα. Επίσης, με τι άλλο να ασχοληθεί ο Έλληνας, που το παίζει απελευθέρομένος, αλλά δε γουστάρει μουσουλμάνους, Πακιστανούς, Αλβανούς και μαύρους, του χαλάνε την αισθητική... WAKE UP PEOPLE!!!
Στην παρέλαση φοράνε συγκεκριμένες στολές τα παιδιά και όχι ό,τι θέλει το καθένα. Όσο δεν θα μπορούσε το δικό μου το παιδί να παρελάσει φορώντας ένα ημίψηλο καπέλο άλλο τόσο δε θα έπρεπε να παρελάσει και η κοπελίτσα με τη μαντίλα και το σακάκι (ούτε και με τη μακριά φούστα).
Ας φροντισουμε εμεις τα παιδια μας να παρελαζουν τουλαχιστον σεμνα και οχι σαν "ξε" και αφηστε τις κορωνες περι μαντηλας και στολων γενικως κ ειδικως!
Ας φροντίσετε εσείς καλύτερα να μαζέψετε τις σεξιστικές και μισογυνιστικές σας κορώνες γιατί μας βγάλανε τα μάτια! Σιγά μη τα ντύσουμε και καλόγριες τα κορίτσια μας επειδή το πορνομυαλό των απανταχού Πόπωτων σκανδαλίζεται. Συνέλθετε.(η απάντηση είναι και για τον από πάνω Liberty)
parapera να τα ντύσετε τα κορίτσια σας όχι να τα γδύσετε. Προσωπικά μια και μου απευθυνθήκατε αποδέχομαι σε μια παρέλαση για την Ελευθερία τις ελευθεριάζουσες. Πρέπει να σκεφθείτε όμως αν το γδύσιμο γίνεται προς τιμή του "Ελευθερία ή Θάνατος" ή την τιμή της πασαρέλας των σχολικών "καλλιστείων".
Αφορα την/τον Parapera!!!Καλο το "μισογυνιστικο-σεξιστικο" marketing δε λεω...ειναι πιασαρικο, αλλα πολυ φτηνο!!! Απο το "γδυσιμο" πηγαμε στις "καλογριες"...μεση οδος καμια! Ετσι να μη ξεχναμε οτι ειμαστε Ελληναραδες!!!
Αλήθεια?? αυτό τον συσχετισμό θέλεις να κάνεις? χμμμμμ... για να δουμε..αρχικά είναι χιτζαμπ οχι τσεμπέρι, που και αυτό θα έπρεπε να μην σου κάνει εντύπωση γιατι είναι δικαίωμα μας να ντυθούμε με παραδοσιακές φορεσιές αν το επιθυμούμε, ακόμα, όπως δεν διανοούμαι να πάρει κανένας χάρακα για να μετρήσει την φούστα μου, δεν είμαι και υποχρεωμένη να σου δείχνω τις γάμπες μου αν δεν εχω όρεξη. και για να είμαστε ακριβείς αν είναι να μην βλέπουμε μαντίλες να πάψουμε και τους χρυσούς σταυρούς στα ανοιχτά πουκάμισα αλλά κυριώς σε βρέφη που δεν μπορούν ακόμα να ζητήσουν αντ' αυτού ημίψηλο καπέλο. θα ήταν πραγματικά ενδιαφέρων να ήταν στα 'λήθεια έξυπνα όλα αυτά τα σχολιάκια που σταζούν χολή για οτιδήποτε δεν ταυτίζεται με την αποψάρα μας!
Εμενα δεν με ξεγελανε αυτα.Ουτε το οτι ειναι αριστουχος,ουτε το οτι δηλωσε οτι ειναι υπερηφανη που ειναι Ελληνιδα και που συμμετειχε στην παρελαση της εθνικης ανεξαρτησιας,και μαλιστα ως "παραστατρια"της σημαιας μας.Αυτα ειναι "προπετασμα καπνου" κυριες και κυριοι.Διοτι ποιος μπορει να με πεισει εμενα οτι κατω απο την φαρδια μπλουζα και φουστα της δεν ειναι ζωσμενη με εκρηκτικα περιμενοντας την καταλληλη ευκαιρια για να τα πυροδοτησει ;Διοτι,αφου ειναι μουσουλαμανα και φοραει και μαντηλα, δεν μπορει παρα να ειναι μια εκκολαπτομενη ισλαμιστικη φουνταμενταλιστρια,μια τζιχαντιστρια,μια τρομοκρατισσα εν την γενεσει της.Και,αντε,ας πουμε οτι εγω δεν πιστευω "εντελως τελειως" οτι ισχυουν τα παραπανω ! Και οτι οι πραγματικες αποψεις μου ειναι καπως....διαφορετικες !Μικρο το κακο ! Διοτι γυρω μας υπαρχουν αρκετοι,εως πολλοι,συμπολιτες μας,οι οποιοι σκεπτονται(...τροπος του λεγειν....)ακριβως ετσι.Ειναι οι ιδιοι (...η ομοιδεατες..)με εκεινους που εικοσι χρονια πριν ηταν απολυτως σιγουροι οτι "οι Αλβανοι μεταναστες θα καταστρεψουν την Ελλαδα".Και που,αργοτερα,θεωρουσαν "εγκλημα καθοσιωσεως" το να σηκωσει-με υπερηφανεια-την ελληνικη σημαια ενα αλβανικης καταγωγης παιδι που ειχε γεννηθει,μεγαλωσει και σπουδασει στην Ελλαδα.Το οτι οι "αλβανοι μεταναστες "αποδειχθηκε τη πραξει οτι συνεισεφεραν θετικα στην οικονομια της χωρας μας και ενσωματωθηκαν αψογα στην κοινωνια της,ειναι,γι'αυτους,ανευ σημασιας.Οπως το οτι ειναι απολυτως λογικο να προσπαθεις να κατασκευαζεις φιλους και εντελως παραλογο να φτιαχνεις εχθρους,ειδικα οταν εισαι,κατα Σαρτζετακη,"Εθνος αναδελφον".Ειναι προφανες οτι οι συμπολιτες μας αυτοι,ως συνεπεις "νεοελληναραδες",δεν επιτρεπουν στην πραγματικοτητα να επηρεαζει τις αποψεις τους.Διοτι πιστευουν ακραδαντα οτι εαν η πραγματικοτητα διαφωνει πληρως με τις αποψεις τους,τοτε τοσο το χειροτερο για την πραγματικοτητα !
Σωστός. Η μαντήλα δεν είναι εχθρός της Δημοκρατίας εκτός αν φοριέται με την βία. Αντίθετα τονίζει την ομορφιά του προσώπου με ωραία χρώματα ή σχέδια. Πριν γίνει της μόδας η βαφή των μαλλιών οι Ελληνίδες φόραγαν κι αυτές μαντίλες σαν το κορίτσι. Οι μεγαλύτεροι οίκοι της μόδας την έχουν αποδεχθεί. Η καταδίκη της μαντίλας δείχνει άγνοια των λαογραφικών μας παραδόσεων αλλά και της γυναικείας ομορφιάς.
Γνωρίζω κοπέλα μουσουλμάνα με μεταπτυχιακό στην εξέλιξη η οποία ζει μόνη της και είναι πολύ μαχητική για τα δικαιώματα των γυναικών στη χώρα προέλευσής της. Φορά μαντήλα και είναι υπερήφανη γι' αυτό. Από τους καλύτερους της φίλους είναι ένας από τους "πιο γκέι" γκέι ανθρώπους που γνωρίζω, επίσης μουσουλμάνος που προσεύχεται πέντε φορές τη μέρα.Ομολογώ ότι η γνωριμία μου με αυτούς τους ανθρώπους με έκανε να δω διαφορετικά το θέμα. Αυτό που κάνουν οι δύο άνθρωποι που προανέφερα, το κάνουν συνειδητά και σίγουρα δε μπορώ να σκεφτώ ότι έχουν έλλειμμα παιδείας ούτε ότι καταπιέζονται από κάποιον. Σίγουρα υπάρχει πολλή καταπίεση στον μουσουλμανικό κόσμο για το θέμα της μαντίλας και όχι μόνο, αλλά το να συνδέουμε αυτομάτως αυτά τα δύο πράγματα είναι το λιγότερο αφελές. Όπως και να έχει, ως κοινωνία έχουμε προχωρήσει πολύ ώστε να μη κατακρίνουμε κάποιον μόνο από τα ρούχα που φοράει.Η εμπειρία αποδεικνύει ότι ο τρόπος ζωής είναι μάλλον χαλαρά συνδεδεμένος με τη θρησκεία ενός ατόμου. Είναι σχεδόν τρομακτικό να βλέπεις ότι άνθρωποι που έχεις διδαχθεί να περιμένεις ότι είναι βιαστές ανηλίκων, καταπιεστές και αιμοδιψείς μάλλον δε διαφέρουν και τόσο από εμάς.Πολλοί από εμάς ζούμε με έναν εν πολλοίς αθεϊστικό περίγυρο. Συνεπώς είναι εύκολο να πέσουμε στην παγίδα της πλαστής φώτισης που μας προσφέρει η άγνοια μας για το τι ακριβώς είναι η θρησκεία και πως λειτουργεί. Η μανία για "απελευθέρωση" ανθρώπων που νιώθουν ήδη άνετα με αυτό που είναι, μπορεί να μας οδηγήσει σε έναν άλλου είδους ρατσισμό. Ας ελπίσουμε ότι τα πρόσφατα γεγονότα δε θα καταφέρουν να μας ριζοσπαστικοποιήσουν τόσο εύκολα.
Η ανάγνωση που δίνουμε στην μαντίλα ως ξεκάθαρο σύμβολο καταπίεσης είναι εντελώς υποκειμενική (και ευρωκεντρική). Τεράστιο ποσοστό του γυναικείου μουσουλμανικού πληθυσμού την επιλέγει ελεύθερα σε χώρες όπου δεν είναι υποχρεωτική.Η μαθήτρια εν μέρει παρελαύνει και για την ελευθερία να εκφράζει τα θρησκευτικά της πιστεύω όπως εκείνη επιλέγει. Το να την λοιδορούμε για την επιλογή της είναι δείγμα δικής μας ανελευθερίας.
να επαναλαβω: η δημοκρατια στην αρχαια αθηνα ξεκινησε με μια απαγορευση: την απαγορευση να πουλας τον εαυτο σου δουλο.δεν ισχυριζομαι οτι ειναι αντιστοιχο με την μαντηλα (με την μπουρκα ειναι ομως) αλλα καποιοι πρεπει τα βρειτε με τον σχετικισμο σας.τον να πουλας τον εαυτο σου δουλο δεν ειναι ελευθερια. το να σου απαγορευουν να πουλας τον εαυτο σου δουλο επισης δεν ειναι καταπιεση και "ελειψη επιλογης" ξεκολληστε. ολο το μηνυμα σου για την ακριβεια βριθει ευρωκεντρισμου και ξεπερασμενου politically correct σχετικισμου.
Ναι όλα αυτά τα καλά ήταν για τους άνδρες μόνο τότε γιατί η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα αγοράζονταν από τον υποψήφιο σύζυγο σαν δούλη. Απαγορεύονταν οι δημόσιες εμφανίσεις μόνη που είναι χειρότερο από το να φορά μαντήλα ασυνόδευτη.
Θα σε απογοητεύσω αλλά οι Αθηναίες φορούσαν μαντίλι. Αν διαβασεις τον Επιταφιο του Θουκυδιδη προτρεπει τις γυναίκες να φορέσουν μαντίλι και να περιορίσουν τις εξόδους τους από την οικία τους για να μην προκαλέσουν σχόλια. Κατα τ´αλλα ναι η μαντίλα είναι ένας κώδικας συμπεριφοράς που προτρέπει διακριση των φύλων και συντηριτισμο. Δεν μπορείς ομων να εξαναγκασεις μια γυναίκα που ´χει αποφασίσει να την βαλει να την αφαιρεσει από πάνω της. Θα είναι σαν να τους αντιστοιχους εξαναγκασμούς του Ιραν και της Σ. αραβίας.
@Anonymous Liberty το σχολιο σου αναφερετε σε κατι συγκεκριμενο ή ετσι απλα το ανεφερες εχει δεν εχει σχεση; προτεινα να γυρισουμε στην αρχαια αθηνα; τι θελεις να πεις;;;στο κατω κατω μαλλον εσυ υποστηριζ3εις στην επιστροφη της θεσης της γυναικας στην αρχαια αθηνα
atman Όταν μιλάμε για Αρχαία Αθήνα να ξέρουμε και που βρίσκεται. Δεν είναι εκεί ψηλά πάνω στα σύννεφα της Ολύμπιας φαντασίας.Υποστηρίζω την διαφορετικότητα και την Ελευθερία του Ανθρώπου να εκφράζεται όπως εκείνος ή εκείνη το θέλει. Αν θέλει να φορά η γυναίκα μαντίλα δικαίωμα της, αν θέλει ο άνδρας να φορά κοτσίδα δικαίωμα του. Οι ήρωες και ηρωίδες της Επανάστασης του 21 φορούσαν κι από τα δύο. Όποιος έχει ανοικτά μάτια βλέπει. Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις.
Κάνεις διάφορα λογικά άλματα στο σχόλιό σου.Από πού και ως πού είναι συγκρίσιμο να πουλάς τον εαυτό σου δούλο και να φοράς μαντήλα; Διότι κάνεις κανονικότατη σύγκριση των δύο κι ας λες το αντίθετο.Το μήνυμά μου δεν έχει καμία σχέση με πολιτική ορθότητα - αναφέρεται μόνο στον σεβασμό της θρησκευτικής έκφρασης που είναι καίριο χαρακτηριστικό του φιλελευθερισμού και όχι κάποιας σχετικιστικής ιδεολογίας όπως πιστεύεις.Ως κοινωνία / πολιτεία θα επιτρέπουμε σε όλους τους πολίτες να εκφράζονται θρησκευτικά; Θα σεβόμαστε την επιλογή τους ή θα τους πατρονάρουμε διαλέγοντας για εκείνους τί είναι ελευθερία; Σε αυτό αναφέρομαι. Τώρα το πώς με όλα αυτά έχω ευρωκεντρική προοπτική με ξεπερνάει. (Εκτός και αν νομίζεις ότι κάθε αναφορά στην ‘ευρωπαϊκή’ φιλελεύθερη πολιτική φιλοσοφία είναι και δείγμα ευρωκεντρισμού.)
Όταν κάποιο παιδί αλλοδαπής καταγωγής γίνεται αριστούχος και συμμετέχει στην παρέλαση λ.χ. ως σημαιοφόρος, δεν ντροπιάζεται η Ελλάδα από το γεγονός αυτό.Η Ελλάδα ντροπιάζεται από το γεγονός ότι αυτό το παιδί, παρότι δεν ξεκινάει από την ίδια βάση με τα ελληνάκια (λ.χ. πόση βοήθεια μπορεί να έχει από τους γονείς;) τα ξεπερνάει στην βαθμολογία, ενώ μάλιστα είναι ένα και τα ελληνάκια πολλά.Αν δεν θέλουν κάποιοι τέτοιες εικόνες καλά θα κάνουν να κοιτάξουν πρώτα τα μούτρα τους στον καθρέφτη και να αναρωτηθούν πως μεγαλώνουν τα παιδιά τους και ύστερα να κράζουν για "αίσχη" και "ντροπές", αφού η ντροπή είναι δική τους.Όσον αφορά το θέμα μαντήλα... Σε άλλο site είδα το άλλο άκρο.... το μπράβο μας. Πανηγυρίζουμε που σε μια παρέλαση εθνικής εορτής, σύμβολο της ελευθερίας, φορέθηκε ένα σύμβολο αν όχι καταπίεσης, τουλάχιστον διάκρισης.
Μπράβο στην κοπέλα για τη σεμνότητα (που αρμόζει σ'αυτή την εκδήλωση) αλλά και για την άνετη και ορθή χρήση του λόγου. Μοιάζει και με την Μπομπουλίνα (βλέπε παλαιό 1000δραχμο).
Tony μην τους λες για Μπουμπουλίνα και σεμνότητα γιατί πολλοί έχουν άγνοια του παρελθόντος. Προτιμούν τα γυμνά μπούτια στην παρέλαση, όσο πιο ψηλά το μίνι τόσο το καλύτερο κι ας είναι πλαδαρά και αγύμναστα. Επίσης πιστεύουν ότι ο Αγώνας του 1821 για ελευθερία χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ.