Ποιό είναι το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί σε μία αυτοκρατορία όπως το Facebook; Υπάρχει ένα τόσο δυσοίωνο σενάριο για το μέλλον του κοινωνικού δικτύου, που θα μπορούσε να αναγκάσει τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ να συστήσει άμεσα ομάδα κρούσης στο Λονδίνο για να αναχαιτίσει τον κίνδυνο; Μάλλον, ναι.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, εδώ και λίγο καιρό, στα στρατηγεία του Facebook καταγράφεται μία κλιμακούμενη συναισθηματική αποσύνδεση των χρηστών από τις υπηρεσίες του δικτύου, καθώς και η τάση να μην πατούν πλέον το “share” τόσο συχνά, όσο τα προηγούμενα χρόνια. Δεν είναι ότι εγκαταλείπουν το Facebook. Είναι ότι δεν επιλέγουν πια κοινοποιούν και κατ' επέκταση να τροφοδοτούν τη μηχανή του με προσωπικό υλικό. Για την ακρίβεια και όπως αναφέρει δημοσίευμα του theinformation.com, εδώ και έναν χρόνο το επιτελείο του Ζούκερμπεργ βιώνει μια σιωπηλή κρίση, καταγράφοντας τις σαφείς αλλαγές στις προτιμήσεις των χρηστών του και κυρίως τη μείωση στο «μοίρασμα» - μέσω του δικτύου – προσωπικών στιγμών, ανακοινώσεων που αφορούν τη δουλειά, σκέψεων και φωτογραφιών.
Μιλώντας με αριθμούς, η μείωση στα “share” άγγιξε το 21% το 2015 και αυτό ήταν αρκετό για να οδηγήσει άμεσα τον επικεφαλής και ιδρυτή του δικτύου, στη δημιουργία μίας ομάδας κρούσης στο Λονδίνο, αποτελούμενη από 4 ανθρώπους που είναι ειδικοί στη διαχείριση τέτοιου είδους κρίσεων στα social media. Αποστολή αυτής της ομάδας ήταν να καταστρώσει μία στρατητική, που θα αντέστρεφε το κλίμα που έχει δημιουργηθεί. Μεταξύ άλλων μέτρων που έλαβε η ομάδα ήταν και ακόμη μία αλλαγή στον αλγόριθμο της ροής ειδήσεων του κοινωνικού δικτύου. Η αλλαγή θα επιβράβευε τα νέα status με πρόσβαση σε προνομιακό υλικό και υπηρεσίες του Facebook.
Είναι μια κάπως περίεργη εξέλιξη αυτή, για το δίκτυο που υπερηφανευόταν ότι η δύναμη του προερχόταν από τους χρήστες του. Τώρα, η ομάδα πρέπει να αντιμετωπίσει ακριβώς αυτό το παράδοξο, καθώς, απ’ ό,τι φαίνεται ο «γιγαντισμός» του δικτύου είναι που έχει απομακρύνει τους χρήστες από την κεντρική του σκηνή. Όσο μεγαλύτερο το κοινό, αναφέρεται χαρακτηριστικά σε άρθρο του Inc, τόσο πιο διστακτικός –τώρα πια – ο χρήστης στο να ποστάρει στιγμές από την προσωπική του ζωή. Αυτό, όμως, δεν έχει να κάνει μόνο με τους χρήστες και τις συνήθειες τους. Έχει να κάνει με τον αρνητισμό των διαφημιζόμενων να ποντάρουν σε ένα δίκτυο, του οποίου οι χρήστες δεν είναι πλέον κομμάτι της διαδραστικής ζωής... Σοβαρό. Και όπως χαρακτηριστικά λέγεται, το πρώτο σοβαρό πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο Ζούκερμπεργκ, ίσως και από την ίδρυση του δικτύου που άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούμε.
Στοιχεία από Inc.Com, Theinformation.com
σχόλια