Σύμφωνα με το seleo.gr, δικηγόρος της Θεσσαλονίκης αποφάσισε να στείλει εξώδικη αναφορά προς τον ΟΑΣΘ εξαιτίας του γεγονότως πως τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων εντός των αστικών λεωφορείων δεν δίνουν ρέστα.
Η ενέργεια του επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Ενωτικής Κίνησης Καλαμαριάς, Μανόλη Λαμτζίδη ήρθε ως συνέχεια των δημοσιευμάτων που έφεραν στο «φως» τα μεγάλα κέρδη του οργανισμού από τη συγκεκριμένη πρακτική.
«Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία και ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης όλων των πολιτών που απορρέουν από το Σύνταγμα , και διαπερνούν και διαποτίζουν όλο το πλέγμα της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας που αφορά στην προστασία του καταναλωτή και της αρχής της απαγόρευσης της επιβολής διακρίσεων σε βάρος των επιβατών-καταναλωτών στην επιβίβαση και χρήση των λεωφορείων , τόσο η επιβάρυνση της τιμής του εισιτηρίου , όπως στην περίπτωση που σας περιέγραψα, κατά 10 λεπτά, εφόσον ο επιβάτης-καταναλωτής το προμηθεύεται από μηχάνημα εντός του λεωφορείου, όσο και η μη επιστροφή της διαφοράς , που προκύπτει , από τη ρίψη μεγαλύτερου ποσού εντός του μηχανήματος, καθώς το μηχάνημα είναι ρυθμισμένο να «μη δίνει ρέστα»!» αναφέρει μεταξύ άλλων στην εξώδικη αναφορά ο κ. Λαμτζίδης.
«Τα ποσά αυτά, που προέρχονται από την μη επιστροφή της διαφοράς στους επιβάτες-καταναλωτές, ενώ σε ατομικό επίπεδο μπορεί να μην κριθεί σημαντικό, σύμφωνα πάντα με δηλώσεις του Προέδρου του Οργανισμού, συνολικά για το το 2015, ανήρθε σε 436.162 ευρώ , ενώ για 2016 (μέχρι τον Ιούλιο) ανέρχεται σε 249.102 ευρώ, ποσά τα οποία προέρχονται από την «τσέπη» των άτυχων επιβατών-καταναλωτών, που από σύμπτωση δεν είχαν μαζί τους, το ακριβές ποσό του αντιτίμου!» λέει ο δικηγόρος στην αναφορά του, σχετικά με τα ποσά που αποταμιεύει ο οργανισμός από τα ρέστα που δεν δίνει.
«Η συμπεριφορά του Οργανισμού, συνιστά παραβίαση της αρχής της ισότητας και της ίσης μεταχείρισής μου ως επιβάτη-καταναλωτή και της διατάξης της παρ. 3 παρ. 1 του Κανονισμού Δικαιωμάτων Επιβατών Τακτικών και Έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (Λεωφορεία) και μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Μετρό και Τράμ) που κυρώθηκε με την με αριθ. Οικ. Α227733/2213/29.5.2015 (ΦΕΚ αρ. 1181/19.6.2015, τχ. Β΄) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών , Ναυτιλίας και Τουρισμού, που εξακολουθεί να ισχύει μέχρι σήμερα, η οποία παρέχει το δικαίωμα σε όλους ανεξαίρετα τους πολίτες «....να επιβιβάζονται και να κάνουν χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς χωρίς καμμία ΑΜΕΣΗ ή ΕΜΜΕΣΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ....καταβάλλοντας το εκ της νομοθεσίας οριζόμενο , ανα κατηγορία μεταφορικού μέσου, κόμιστρο...» (άρθρ. 3 παρ. 1 του Κανονισμού)» συμπληρώνει στην εξώδικη αναφορά ο Μανόλης Λαμτζίδης.
Πηγή: seleo.gr
σχόλια