Μην ξηλώσετε τον πεζόδρομο Αγίας Σοφίας!

Μην ξηλώσετε τον πεζόδρομο Αγίας Σοφίας! Facebook Twitter
17

Διαβάζω

Το γιορτάζουν και ζητούν να παραμείνει πεζόδρομος η Αγίας Σοφίας.

Με σύνθημα "ευχαριστούμε που δεν θα ξηλώσετε τον πεζόδρομο" μικροί και μεγάλοι διοργανώνουν σήμερα Δευτέρα μια μεγάλη γιορτή στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας και διατρανώνουν το αίτημά τους να παραμείνει ο δρόμος στα χέρια των πεζών.

Στην πρόσκληση αναφέρεται: "Προσκαλούμε παιδάκια κάθε ηλικίας να φέρουν τα βιβλία τους, τις φωτογραφικές μηχανές, τα πινέλα, τους καμβάδες, τις κιθάρες, φυσαρμόνικες, μπάλες, μπαλόνια, κουβαδάκια, mp3, cd-player, κασετόφωνα και να απολαύσουμε τον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας δείχνοντας σε αυτούς που θέλουν να τον κλείσουν ότι προτεραιότητα της Θεσσαλονίκης είναι οι κάτοικοί της".

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου, από τις 17.00

----------------------

Οπότε, όπως το καταλαβαίνω εγώ:

Ο Μπουτάρης θέλει την Αγίας Σοφίας πεζόδρομο, αλλά ο νέος Περιφερειάρχης Τζιτζικώστας αποφάσισε να ξαναδοθεί στην κυκλοφορία. (Ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν να αποφασίζει κάποιος άλλος εκτός του Δημάρχου για ένα τέτοιο θέμα.)

Ήταν όντως πρόχειρος - ακριβώς επειδή θα ήταν προσωρινός, μέχρι να αποφασιστεί το αν θα τον κρατήσουν - φτιάχτηκε έτσι ώστε να μπορεί να ξηλωθεί σχετικά ανέξοδα, αν χρειαστεί. Είναι προφανές ότι αν αποφασιζόταν πως θα γίνει για πάντα πεζόδρομος θα φτιαχνόταν αλλιώς, και θα γινόταν επιτέλους και οι μόνιμες, σχετικές ρυθμίσεις στους γύρω δρόμους. 

Δεν ήταν όσο καλός μπορεί να γίνει, αλλά ο πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας, δίπλα στην πολύβουη Τσιμισκή, ήταν ένα τροπικό, γαλήνιο νησάκι μέσα στο καμίνι του κέντρου. Ήταν μια μικρή νησίδα Ευρώπης. 

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης θα βελτιωνόταν αν όσοι βολεύονται με τα αστικά λεωφορεία τα χρησιμοποιούσαν στα αλήθεια αντί να κατεβαίνουν με τα αμάξια τους, αλλά και αν γινόταν κι άλλες ρυθμίσεις.

Πριν από μερικές μέρες είδαμε τα σχέδια του Δήμου στην Πλατεία Αριστοτέλους - εχθροί και φίλοι τα θαύμασαν. Πόσος καιρός άραγε θα περάσει μέχρι ο νέος Ψωμιάδης ονόματι Απόστολος Τζιτζικώστας θα ξηλώσει την ανάπλαση και της Αριστοτέλους και θα την ξαναγεμίσει ασφυκτικά με τραπεζοκαθίσματα και αυτοκίνητα;

------

 

[+] Από την parallaxi

Και τελικά νίκησε η παράνοια. Η απόφαση του νέου περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα να ξηλώσει τον πειραματικό πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, έμοιαζε σαν το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος. Δεν τον συμπάθησε ποτέ, δεν τον πίστεψε ποτέ, δεν τον κατανόησε ποτέ και φυσικά υπάρχει πάντα και η φιλοδοξία και το αντιπολιτευτικό μένος.

 

Για τον πεζόδρομο αυτόν όπως λειτούργησε είχαμε ενστάσεις από την αρχή και τις γράψαμε. Σχεδιάστηκε στο πόδι, η αισθητική του ήταν επιεικώς πρόχειρη, δεν αστυνομεύθηκε ποτέ σωστά, με αποτέλεσμα τη μισή και πλέον μέρα να γίνεται πάρκινγκ για αυτοκίνητα τροφοδοσίας και μηχανάκια, δεν ενισχύθηκε αρκετά με δράσεις που θα τον έκαναν οικείο και δεν συνοδεύτηκε από παράλληλες γενναίες ρυθμίσεις στους γύρω δρόμους, αστυνόμευση Παύλου Μελά, αντίθετη μονοδρόμηση Καρόλου Ντιλ για να διοχετεύεται η κίνηση προς την Τσιμισκή από κει και να μην πήζει η Ερμού κλπ.

Ακόμα βρήκε αντιδράσεις από τον εμπορικό κόσμο, πράγμα εξαιρετικά παρανοϊκό, διότι του αποδόθηκε το κλείσιμο καταστημάτων. Πουθενά στον κόσμο σε εμπορικούς πεζόδρομους δεν κλείνουν καταστήματα λόγω της πεζοδρόμησης, το αντίθετο, ανθίζουν. Τα καταστήματα κλείνουν λόγω της κρίσης. Τελεία. Απλά κάποιος θα έπρεπε να μιλήσει μαζί τους και να συνεργαστεί για το κοινό καλό.

Στον πεζόδρομο αυτόν έπρεπε να εφαρμοστούν καινοτόμες ιδέες. Να υπογειοποιηθούν κάδοι, να μπουν πάρκινγκ ποδηλάτων, να ενημερωθεί καλύτερα ο κόσμος και οι μαγαζάτορες, να συμβαίνουν διαρκώς πράγματα. Δεν έγιναν. Παρόλα αυτά αν τον διέσχιζες με όλα του τα προβλήματα ένιωθες ξαφνικά μια απίστευτη γαλήνη. Σαν κάτι να σταματούσε την αστική συνέχεια και να επέβαλε το υφάδι μιας όμορφης ζωής. Το Σεπτέμβρη οργανώσαμε εκεί ένα απόγευμα γιόγκα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτό που ζήσαμε.

 

Η βάρβαρη απόφαση της αποψίλωσης του φέρνει στην επιφάνεια την τρομακτικά μπερδεμένη διαρχία στη λήψη των αποφάσεων. Είναι απορίας άξιο τι δουλειά έχει η περιφέρεια να αποφασίζει για κεντρικούς δρόμους πόλεων. Όλοι καταλαβαίνουμε γιατί γίνεται αυτό το έγκλημα.

Το θέμα είναι αν μπορούμε να το σταματήσουμε με κάθε τρόπο. Κάθε υπαναχώρηση στα ζητήματα ποιότητας ζωής και δημόσιου χώρου είναι καταστροφική και κάθε παράδειγμα βελτίωσης που αποτυχαίνει βήμα για ακόμα χειρότερες πόλεις. Δεν πιστεύω ότι οι πολίτες της πόλης πρέπει να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια. Σε λίγες μέρες θα είναι πάλι γεμάτος διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Σας αρέσει η ιδέα; Τι λέτε;

-----

17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

12 σχόλια
Υπέρ της ιδέας του πεζοδρόμου γενικότερα, κατά των αυτοκινήτων στο κέντρο, η Αγίας Σοφίας και όλοι οι υπόλοιποι πεζόδρομοι θα μπορούσαν (αν φτιαχτούν σωστά) να ήταν όντως μία νησίδα γαλήνης. Μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν το κέντρο τους εντελώς αποκλεισμένο για τα αυτοκίνητα. Σούπερ. Γελάω, δε, εντελώς με τον πανικό των καταστηματαρχών ότι "θα κλείσουν τα μαγαζιά τους και θα γίνουν όλα καφέ" (λόγω κρίσης ίσως, αλλά λόγω του πεζόδρομου;;!!) διότι τώρα έχουν κίνηση από "κυρίες, που πετάγονται για ψώνια, ενώ ο άντρας τους κάνει γύρω γύρω βόλτες με το αυτοκίνητο", δλδ wtf!! Σε ποια δεκαετία έχουν ξεμείνει! Ωραία όλα αυτά...ΑΛΛΑ!!!! Οι ευρωπαϊκές πόλεις με τους πεζοδρόμους και το κέντρο-χωρίς-αυτοκίνητα έχουν ΜΜΜ!!!!!!!!!!! Τραμ, μετρο, τρόλει!! Έτσι ΝΑΙ, θα ήμουν κάφρος αν κατέβαινα με το γιωταχί στο κέντρο και διπλοπάρκαρα. Τώρα όμως, πώς να κατέβω; Με ταξί και να δώσω 7 ολόκληρα ευρώ; Ή με το πηγμένο από κόσμο λεωφορείο που περνάει κάθε 20 λεπτά, κάνει τον γύρο του κόσμου και φτάνεις στη δουλειά σου με καθυστέρηση; Που αν το χάσεις χάθηκες, το επόμενο στα 20 λεπτά; Έτσι όπως είναι τα λεωφορεία είναι μόνο για τους συνταξιούχους που έχουν άπλετο χρόνο.Ναι να κάνουμε το κέντρο "αφιλόξενο στα αυτοκίνητα", ίσως πάω κι εγώ να διαδηλώσω για τον πεζόδρομο, αλλά βρείτε μου μία λύση. Η παντοκρατορία του ΟΑΣΘ δεν έχει αφήσει τίποτα να εξελιχθεί στη Θεσσαλονίκη όσον αφορά στα ΜΜΜ. Η Αθήνα έχει μετρο, ΗΣΑΠ, μπλέ, πράσινα κίτρινα δενξερωγώ λεωφορεία, ένα σωρό. Εδώ από Καλαμαριά για να πάω Χαριλάου ή Τούμπα που είναι δίπλα, ή το πιάνω με το πόδι, ή πρέπει να κατέβω κέντρο και να αλλάξω 2 λεωφορεία. Το πρωί για να πάω στη δουλειά μου Καλαμαριά - Πλατεία Ελευθερίας (που είμαι και τυχερή που υπάρχει γραμμή, δεν ξέρω τι θα έκανα αν δούλευα δυτικά!) έτσι και χάσω το λεωφορείο έχω αργήσει οικτρά, πρέπει να πάρω το αυτοκίνητο, να κάνω 40 λεπτά στην Όλγας και να πληρώσω 12-13 ευρώ πάρκινγκ διότι δεν έχει πουθενά δωρεάν (όπως σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, δημοτικά πάρκινγκ περιφερειακά του κέντρου). Για πείτε μου λοιπόν;;
Ωραία όλα αυτά περί ευρωπαϊκής πόλης κτλ, αλλά γίνεται πεζόδρομος ένας πολύ σημαντικός δρόμος του κέντρου, και ταυτόχρονα έχουν γίνει πεζοδρόμια, με χωρητικότητα ενός μικρού αυτοκινήτου, όλοι οι μικροί δρόμοι στο κέντρο, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη στάθμευσης, χωρίς να υπάρχουν δρομολόγια μέσων μεταφοράς όλες τις ώρες της μέρας, και όλα αυτά γιατί πρέπει να γίνουμε Όσλο, αλλα από την ανάποδη.Γιατί, ο δήμαρχος δεν έχει να ανησυχήσει που στο καλό θα βάλει το αυτοκίνητο. Υπήρχε και ένας τεράστιος χώρος πάρκινγκ που έγινε το τωρινό δημαρχιακό μέγαρο.Και άσε τον κόσμο να ταλαιπωρείται.
Ασχήμια. Πραγματική ασχήμια. Ναι έγινε δοκιμαστικά, ναι να τον κάνουν ομορφότερο αντί να τον ξηλώσουν κλπ. αλλά αυτή τη στιγμή χαρακτηρίζεται επιεικώς αποτρόπαιος.Πέραν αυτού όμως, ειλικρινά, έχει καταντήσει αήδια η κατάσταση με τους πεζόδρομους στην Θεσσαλονίκη. Πλέον οι δίοδοι για τα αυτοκίνητα άνω και κάτω της Τσιμισκή έχουν μειωθεί αισθητά, παντού βλέπω νέους πεζόδρομους. Σε λίγο θα πεζοδρομήσουν κι εμάς τους ίδιους, κι όχι τίποτε άλλο, αλλά στους πεζόδρομους αυτούς δεν έχει ούτε ένα παγκάκι, ένα θάμνο, μια γλάστρα βρε αδελφέ! Συν το ότι δεν υπάρχουν σημεία για στάθμευση με λογικό κόστος, ενώ όλο και αυξάνονται οι θέσεις μόνο για φορτοεκφόρτωση. Ήθελα να 'ξερα, αυτός ο Μπουτάρης με αερόστατο κατεβαίνει στο γραφείο του; (Σημειωτέον ότι ο δρόμος στον οποίο βρίσκεται το γραφείο του ήταν ο πρώτος και ο πιο καλόγουστα πεζοδρομημένος) Ουφ, τί ωραία που μας θυμηθήκατε κι εμάς. Να 'στε καλά.
Ο πεζόδρομος στη σημερινή του μορφή είναι πραγματικά τουλάχιστον "πρόχειρος". Αλλά είναι έτσι γιατί είναι σε δοκιμαστική μορφή αυτό και μόνο τα λέει όλα. Να τον καταστρέψουν λοιπόν. Η Θεσσαλονίκη είναι γεμάτη πεζόδρομους δεν έχει ανάγκη από άλλους. Τι να τους κάνεις τους πεζόδρομους όταν όλοι κατεβαίνουν στο κέντρο με το αυτοκίνητό τους και μετά γκρινιάζουν για το κυκλοφοριακό χάος. Χρειαζόμαστε χώρους να διπλοπαρκάρουμε και να γκρινιάζουμε για την κίνηση. Αυτό θέλουμε. Εγώ προτείνω να ανοίξει και ένα βενζινάδικο στην Αγ.Σοφίας κατά προτίμηση μέσα στην εκκλησία. Να ξηλωθεί ο πεζόδρομος για να τονωθεί και η κίνηση των μαγαζιών γιατί πιο κάτω στη Τσιμισκή που λειτουργεί κανονικά ο δρόμος τα μαγαζιά ανθίζουν και υπάρχει τρελή "ανάπτυξη" είναι κλειστά μόνο τα 5 στα 10. Επίσης να ιδρύσουν και ένα σύλλογο παρκούρ να μαθαίνουν οι πολίτες της πόλης μας να περπατάνε στους δρόμους με ευκολία πάνω από τα μηχανάκια και τα κάθε λογής εμπόδια. Όταν δε θα έρχονται οι τουρίστες στη πόλη να τους δίνουν και από ένα μηχανάκι για να περιφέρονται στη πόλη και μία ασφυξιογόνα μάσκα το καλοκαίρι. Με ποιό κριτήριο κύριε μου κάνεις πεζόδρομους σε μία πόλη που οι πολίτες της ψήφιζαν για περιφερειάρχη τον Πανίκα. Στάνες να τους κάνετε να παρκάρουν τα ζώα. Αυτά από έναν άνθρωπο που ζει στη Θεσσαλονίκη σε πεζόδρομο με τουλάχιστον 20 αυτοκίνητα και μηχανάκια παρκαρισμένα καθημερινά. Θέλουμε και πεζόδρομους οι κανίβαλοι.
Ο πεζόδρομος της αγ. σοφίας είναι πρόχειρος και γι αυτό έχει αυτή την εμφάνιση. Η πεζοδρόμηση έγινε δοκιμαστικά. Το κυκλοφοριακό είναι επιβαρυμένο, δεν επιβαρύνθηκε από αυτό ούτε θα υπάρξει καμμία διαφορά στην κυκλοφορία αν ξαναγίνει δρόμος.Συνήθως μαζεύει πολύ κόσμο μιάς και είναι μία ξαφνική ευχάριστη όαση. Τελευταία που σταθμεύουν φορτηγά δεν είναι και τόσο όαση...Τα μαγαζιά έχουν κλείσει λόγω κρίσης όπως πολλά ακόμη εκεί γύρω.θεωρώ σημαντική κάθε προσπάθεια περιορισμού ή απομάκρυνσης του αυτοκινήτου από την πόλη και όχι να συζητιέται η διευκόλυνση τους.
Έλεος!Πάει δηλαδή να κάνει ένα δήμαρχος ένα βήμα μπροστά και να εφαρμόσει τα αυτονόητα που ισχύουν σε όλες τις πολιτισμένες πόλεις...κι έρχεται ένας πολιτικός της κακιάς ώρας που άγεται και φέρεται από τα συμφέροντα, να ακυρώσει όλη την πρόοδο που έχει γίνει...
Ααα.. είναι ένας λαμπρός νέος, δεξιός και σπουδαγμένος στα σαλόνια που κυκλοφορεί η μάνα του...Ο πεζόδρομος αυτός είναι πράγματι ξεκομμένος, δεν συνδέει καμιά διαδρομή, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί από την πλατεία της Αγίας Σοφίας και να καταλήγει στη θάλασσα. Έτσι θα δημιουργούταν ένα ωραίο τετράγωνο,μαζί με τα στενάκια που βρίσκονται στα δεξιά του δρόμου. Είναι από τις πιο ωραίες περιοχές της πόλης εκεί και θα έπρεπε να αναδειχθεί. Για να γίνει αυτό, όμως πρέπει να συντρέξουν δύο πράγματα: να τελειώσουν τα έργα στην Εγνατία, γιατί πήζει ο δρόμος και να βάλουν πιο πολλά δρομολόγια στα λεωφορεία. Αν δεν γίνει ολοκληρωμένη μελέτη οι πεζοδρομήσεις θα φέρνουν πιο πολλά προβλήματα, γιατί οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης στο κέντρο είναι υπερβολικά μικροί, είναι σχεδόν στενά, για να μπορέσουν να σηκώσουν τον παραμικρό όγκο αυτοκινήτων.( Για να έχουμε μια κλίμακα στο μυαλό μας, όταν λέμε Αγία Σοφίας, Καρόλου Ντηλ, είναι ελάχιστα μεγαλύτερες από τη Θεμιστοκλέους στα Εξάρχεια, η δε Ερμού είναι σαν την Μπενάκη. καταλαβαίνετε ότι τέτοιοι δρόμοι δεν μπορούν να σηκώσουν ούτε μηχανάκια, πόσο μάλλον την κύρια κυκλοφορία των αυτοκινήτων του κέντρου μιας πόλης του 1 εκατομμυρίου κατοίκων.)Θέλει κόπο αυτό το σχέδιο και μυαλό αλλά πού να το βρουν τα κωθώνια.
Ναι να γίνει πεζόδρομος.ΌΤΑΝ θα φτιάξουν δημοτικά πάρκινκ.ΌΤΑΝ θα ΑΠΑΓΟΡΕΨΟΥΝ τη στάθμευση σε Παύλου Μελά/ Καρόλου Ντηλ/ Ερμού/ πλατεία Αγίας Σοφίας για να μπορεί να γίνεται ομαλά η κυκλοφορία.Ή ΟΤΑΝ θα πεζοδρομήσουν ολόκληρο το κέντρο.Εγώ που τον έζησα τον "πεζόδρομο" έχω να πώ οτι δεν είχε να μου προσφέρει τίποτα δυστυχώς.Ενα πολύ μικρό κομμάτι δρόμου, πρόχειρα φτιαγμένο που σε καμία περίπτωση δεν σε προιδέαζε να κάτσεις να τον χαρείς.Το κυκλοφοριακό κομφούζιο δε ήταν απίστευτό και η εικόνα με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στην πλατεία απλά τραγική.Ναι πεζόδρομοι παντού, αλλά όταν η πόλη θα είναι έτοιμη.
η πόλη δε θα είναι ποτέ έτοιμη διότι η πόλη είμαστε εμείς. Αν παρέμενε πεζόδρομος: α - δε θα ήταν πρόχειρος β - θα σταματούσε το κομφούζιο γιατί κάποια στιγμή θα το έπιανε το μήνυμα ο Ελληνάρας ότι εκεί δε πάμε με αυτοκίνητο, γ- λόγω των παραπάνω θα σε προϊδέαζε να κάτσεις να τον χαρείς. Μακάρι να πεζοδρομηθεί όλο το κέντρο αλλά ως τότε, κάθε αρχή και δύσκολη.
Ναι να πεζοδρομηθεί όλο το κέντρο. Με τα χίλια.Δεν είμαι κατά των πεζοδρόμων, ούτε μ αρέσει η εικόνα του κέντρου οπως είναι τώρα. Θέλω πεζοδρομους, θέλω πράσινο.Όμως αυτό στην Αγ. Σοφίας δεν είναι πεζόδρομος.Και όταν λέω να είναι έτοιμη, εννοώ να υπάρχουν οι υποδομές.Γιατί όταν σε όλο το κέντρο επιτρέπονται τα αυτοκίνητα, δε μπορείς να πεζοδρομείς έτσι απλά δρόμους χωρίς να δημιούργεις χώρους στάθμευσης και χωρίς να πειράζεις την ροή των γύρω δρόμων. Το είδαμε με τα μάτια μας άλλωστε.
Ναι, να πεζοδρομηθεί όλο το κέντρο. Ας μεταφέρουμε και όλους τους ηλικιωμένους ή ανθρώπους με κινητικά προβλήματα εκτός, τι το θέλουν το κέντρο; Ας μένουν μακριά και να φτάνουν με λεωφορείο ώς τις παρυφές του κέντρου, κι από κει με τα πόδια! Όποιος μπορεί. Οι άλλοι δε μας νοιάζει. Δεν τους αρκεί ο ΟΑΣΘ;Τι; υπάρχουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες που χρειάζονται πρόσβαση στο κέντρο; Χαμαλίκι χρυσέ μου.. να πάρεις τα προϊόντα σου στην πλάτη από τη ΧΑΝΘ και βουρ για τον τεράστιο πεζόδρομο. Τι; πυρκαγιά; ασθενοφόρο; Να πας κάποιον ηλικιωμένο σε ένα γιατρό; Να θες να πας σε μια δημόσια υπηρεσία; Ασε μας κουκλίτσα μου.. αρκεί για μας τους νέους και ανέμελους.. οι άλλοι ξύδι.
Ειναι αλλο ενα μεγαλεπηβολο στελεχος της ΝΔ απ'αυτα που μονο οι Θεσσαλονικεις ξερουν να υποστηριζουν με την ψηφο τους. Ετσι η συμπρωτευουσα περασε σε χερια αναλογα του προκατοχου της(Ψωμιαδης Πανικας, το αγαπημενο "παιδι"-μεταφορικα και κυριολεκτικα- των πολιτων της Β.Ελλαδας)