Τα πάνω - κάτω στο χώρο της Παιδείας φέρνει το υπόμνημα του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνη Λιάκου που υποβλήθηκε στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.
Στο πόρισμα της Επιτροπής Λιάκου για το νέο εξεταστικό σύστημα και τις αλλαγές στα γυμνάσια και τα λύκεια, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει βάση διαλόγου για τη νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί μετά το 2020, προτείνεται η ολική επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, μέτρου που είχε καταργήσει η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Χαρακτηριστικά, στο υπόμνημα αναφέρεται: «Οι εξετάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο διενεργούνται ενδοσχολικά, αλλά µε χρήση Τράπεζας Θεµάτων (η οποία δεν υπάρχει λόγος να δαιµονοποιείται) και την ανάλογη σύγχρονη τεχνογνωσία».
Επιπλέον, ο κ. Λιάκος προτείνει τη θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου, βάσει του οποίου θα γίνεται η επιλογή των υποψηφίων φοιτητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.
Για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.
Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ από την πλευρά τους, θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα: µε ειδικές εξετάσεις, συνέντευξη, portfolio, επιδόσεις σε αγωνίσµατα, εξετάσεις σε ξένη γλώσσα κ.λπ. Η διαδικασία ως προς το αδιάβλητο θα είναι υπό τον έλεγχο και του υπουργείου Παιδείας.
Για όσους μαθητές δεν καταφέρουν να πάρουν το εθνικό απολυτήριο προβλέπεται ένα «πιστοποιητικό σπουδών» στο οποίο θα πιστοποιείται τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων.
Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.
Στο υπόμνημά προτείνεται ακόμη φοίτηση τεσσάρων ετών στο Γυμνάσιο και ακολούθως εισαγωγή στο Λύκειο, το οποίο μετατρέπεται σε διετές.
Ολόκληρο το υπόμνημα εδώ.
σχόλια