ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
6.10.2016 | 13:23

Ενας ανθρωπος πρεπει να αξιολογειται με βαση την γενικοτερη συμπεριφορα του

Οποιος ειναι σε σχεση κ απατησει την κοπελα του, ειναι ανηθικος.Φανταζομαι οτι ολοι εχετε ακουσει ή εχετε πει πολλες φορες αυτη τη φραση. Αναρωτιεμαι, πως μπορει καποιος να βγαζει ενα τετοιο συμπερασμα για εναν ανθρωπο που δεν ξερει, βασισμενος σε μια κ μοναδικη πραξη του? Κ στο κατω κατω, γιατι εστιαζουμε παντα στην "κακη" πραξη που εκανε καποιος κ δεν ασχολουμαστε κ με το ποσες φορες εχει φερθει καλα? Θελω να πω, αν καποιος ειχε στη ζωη του 10 σχεσεις κ στις 9 απ αυτες ηταν κυριος, απλα στη μια ετυχε να μη φερθει τοσο σωστα, αυτο απο μονο του αρκει για να χαρακτηρισεις τον αλλον ανηθικο? Δηλαδη το οτι στις 9 σχεσεις του φερθηκε αψογα δεν πρεπει να το λαβουμε υποψη μας προτου τον κρινουμε? Παντα πρεπει να δινουμε βαση μονο στην αρνητικη συμπεριφορα καποιου? Οκ, σιγουρα θα μπορουσε ο συγκεκριμενος τυπος να ειναι σωστος κ στις 10 σχεσεις του, ομως δεν το εκανε. Οποτε για να βγαλεις συμπερασμα για την "ποιοτητα" αυτου του ανθρωπου, οφειλεις να κοιταξεις τη συμπεριφορα του απεναντι σε ολες τις κοπελες που ειχε. Κ εφοσον υπερισχυουν κατα πολυ οι φορες που φερθηκε σωστα, γιατι πρεπει αυτος ο τυπος να χαρακτηριστει ανηθικος? Μπορει να του δοθηκαν πολλες ευκαιριες να απατησει την εκαστοτε κοπελα του κ να μην ηθελε να το κανει, κ επειδη μια φορα μπορει να το εκανε, θεωρουμε οτι στερειται ηθικων αξιων? Δηλαδη οποιος κλεψει μια φορα ειναι κλεφτης? Οποιος μιλησει με αγενεια μια φορα ειναι αναγωγος? Οποιος πει ενα μικρο ψεμα μια φορα ειναι ψευτης? Γιατι ειμαστε τοσο αυστηροι? Εγω προσωπικα εχω μαθει να μην κρινω τοσο βιαστικα τους ανθρωπους. Κανεις δεν ειναι τελειος, ολοι εχουμε κανει λαθη, ολοι εχουμε φερθει ασχημα σε καποιον χωρις να το αξιζει, ολοι εχουμε εκμεταλλευτει καποιον, ολοι εχουμε επιδειξει καποιες στιγμες "κακη συμπεριφορα", αυτο δεν μας κανει κακους ανθρωπους. Ενας ανθρωπος πρεπει να αξιολογειται με βαση την γενικοτερη συμπεριφορα του, οχι με βαση μεμονωμενα περιστατικα.
10
 
 
 
 
σχόλια
Δεν μπορώ να διαβάζω παλαβομάρες.Όποιος κερατωνει ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να μην το ξανακάνει. Επαναλαμβάνω στον ΟΡ ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ να μην το ξανακάνει. Ολες οι φιλοσοφίες που μας τσαμπουνάς, μόνο να καις εγκεφαλικά κύτταρα χρησιμεύουν.Το αυτο ισχύει και για τα δύο φύλα. Θα εχει ο αλλος/άλλη 10 σχέσεις, θα έχει κερατώσει στη μια αλλά στις άλλες οχι; Τι νομίζεις ρε φίλε ότι είναι μια ανθρώπινη κοινωνία; Το χωριό με τα στρουμφάκια;+ΕΛΕΟC+
Ναι οκ,αλλά και το ένα μεμονωμένο περιστατικό που αναφέρεις κάτι δείχνει..Επίσης το ότι δεν είναι κάποιος ανήθικος σαν άνθρωπος δε μειώνει τη σημασία της κακής του πράξης,ακόμα κι αν ήταν μια φορά αυτή,ούτε τις συνέπειες που αυτή έχει σε έναν άλλο άνθρωπο.Γι αυτό ας μην ωραιοποιούμαι τα πράγματα.Από τις πράξεις μας κρινόμαστε για τα πάντα.Κάποιος που λειτουργεί απερίσκεπτα είναι απερίσκεπτος,κάποιος που λειτουργεί βίαια είναι βίαιος.Κάποιος που θα κλέψει σημαίνει ότι ίσως έχει την τάση να το κάνει,αλλιώς όλοι όσοι πεινούσαν θα γίνονταν κλέφτες κάτι που δεν ισχύει κ.ο.κ.Τι κ αν ισχυρίζομαι κι αν όντως έχω υπάρξει έντιμο άτομο στη ζωή μου,από τη στιγμή που θα αδικήσω/κοροιδέψω/εξαπατήσω κάποιον,αυτή η πράξη μου και μόνο με καθιστά κάτι άλλο-λιγότερο έντιμο- απ' ότι ήμουν.Εκεί πια παίζει ρόλο κατά πόσο ειλικρινά μετανιώνεις και προσπαθείς να επανορθώσεις.
Συμφωνώ εν μέρει σε όσα αναφέρεις αλλά όχι απολύτως σε όλα. Ένας άνθρωπος κρίνεται βάση όλου του πακέτου του ως χαρακτήρας και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, συνεπώς πέφτει και αμαρτάνει. Αλλά η διαφορά είναι στο εσκεμμένο και στο μη. Εσκεμμένα κάποιος θα απατήσει και θα προδώσει το σύντροφό του. Δεν το κάνει καταλάθος, θέλει και το κάνει, που σημαίνει ότι δεν τον γεμίζει η παρούσα σχέση και γλυκαίνεται με τη τωρινή. Όταν κάποιος όμως πει ένα αθώο ψέμμα, αγανακτήσει, θυμώσει, βρίσει κτλ δρα αφθόρμητα και το μόνο που κάνει είναι να ξεσπά. Το να απατήσει όμως στερείται ηθικών αξιών ( όπως γράφεις ), γιατί τι να το κάνει ο τωρινός σύντροφος ότι στις προηγούμενες σχέσεις του ήταν άψογος, από τη στιγμή που ο ίδιος βλέπει τη προδοσία και την απάτη εκ μέρους του?
Διαφωνω μ αυτο που λες. Καταρχην, οταν λεει καποιος ψεματα, δεν δρα απαραιτητα αυθορμητα. Πολλες φορες μπορει να εχει σχεδιασει καποιος απο πριν να πει ενα ψεμα, οποτε σ αυτη την περιπτωση δεν ειναι καθολου αυθορμητη η πραξη του. Αλλα ακομα κ να ηταν παντα αυθορμητη πραξη το να πει καποιος ψεματα, αυτο δεν θα απαλλασσε τον "δραστη" απ την ευθυνη της πραξης του. Δηλαδη το οτι δρας αυθορμητα δεν σημαινει οτι δεν εχεις επιγνωση της πραξης σου. Εννοειται πως οταν λες ψεματα, εχεις επιγνωση του τι κανεις, δεν συμβαινει ας πουμε ασυνειδητα. Οποτε κ το να ψευδεσαι κ το να απατησεις ειναι συνειδητη επιλογη σου. Τωρα το τι επιπτωση εχει η καθεμια απ αυτες τις πραξεις στους γυρω σου κλπ ειναι αλλο θεμα, αλλα το οτι επιλεγεις να κανεις κ το ενα κ το αλλο, αυτο ειναι το μονο σιγουρο!!
Η "ηθική" είναι ένα λάστιχο που τεντώνεται προς διάφορες κατευθύνσεις και σε διάφορα σχήματα, ανάλογα με την καθεστηκυία ιδεολογία, την επιρροή της θρησκείας και το βαθμό καθυστέρησης μιας κοινωνίας.Τουτέστιν, άλλο η ηθική που πηγάζει από την ανάγκη να σέβεσαι την προσωπικότητα αλλά και την ελευθερία του άλλου κι άλλο οι νευρώσεις του καθενός που τις ηθικοποιεί για να τις αποδεχτεί.Όταν ακούς τον όρο ανήθικος να κρατάς μικρό ηθικό καλάθι.
ΟΚ, έχεις ένα point σε όσα αναφέρεις, απλά το θέμα είναι ότι οι κριτικές των γύρω δεν μπορούν να τεθούν υπό το πρίσμα κανόνων, ο καθένας ό,τι θέλει θα κατεβάσει η κούτρα του σε δεδομένη στιγμή αναλόγως του επιπέδου του, των παραστάσεών του και των κινήτρων του. Πάντως, εκ πείρας μπορώ να σου πω ότι ο ''σωστός'' είναι εκείνος που κρίνεται πιο αυστηρά από τους άλλους και στήνεται πανεύκολα στον τοίχο.
Scroll to top icon