Ενάντια στην ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού

Ενάντια στην ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού Facebook Twitter
54

 

Του Αργύρη Αργυριάδη, Δρ. Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας

«Η μετατροπή του λόγου πάνω στα πράγματα σε λόγο πάνω στα πρόσωπα απαιτεί μια υποχθόνια και βάρβαρη διαδικασία» S Moscovici

Η περίπτωση του Νίκου Ρωμανού είναι χαρακτηριστική. Ένας νέος άνθρωπος, 20 ετών αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων του, αναδεικνύοντας το δικαίωμα του ανθρώπου να αντιστέκεται ενάντια στην εξουσία και τον κατεστημένο τρόπο της. Με τόνο ηρωικό ο Νίκος Ρωμανός υψώνει την φωνή του και δηλώνει αιχμάλωτος, βροντοφωνάζει σε ένα κόσμο γενικής ανομίας και θεσμικής παρανομίας ότι η πράξη του είναι πολιτική.

Σε έναν παραιτημένο και α-πολίτικο κόσμο συνολικής κρίσης ο λόγος του Νίκου Ρωμανού φαντάζει ξένος, «αδικαιολόγητος». Ακατάληπτος για τον «κοινό νου» των ΜΜΕ σαν το ΑΝΑΡΧΙΑ ΡΕ που εκτοξεύει σιδηροδέσμιος, με ριπή φωνής για να σπάσει την επιβαλλόμενη σιωπή της συναίνεσης. Η αντίδραση των απανταχού «έγκριτων» δημοσιογράφων συντηρητών του σημερινού συστήματος ανισότητας ήταν η αναμενόμενη: Πήραν τον λόγο του όχι για να τον δημοσιοποιήσουν, αλλά για να τον ποινικοποιήσουν, ψυχολογιοποιώντας τον ως αποτέλεσμα εξωτερικών συνθηκών, ελλιπής κοινωνικοποίησης, βαφτίζοντας τον αποκλίνοντα ή και ψυχοπαθολογικό λόγο των κοινωνικών του σχέσεων με τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο.

"Με τον όρο ψυχολογιοποίηση εννοούμε την εγκαθίδρυση ενός αιτιολογικού δεσμού ανάμεσα στην κοινωνική συμπεριφορά ή στον ιδεολογικό λόγο και τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά του προσώπου ή των προσώπων που την εκφράζουν".(Παπαστάμου, 1989). Όλοι αυτοί οι «πανεπιστήμονες» άσχετοι δημοσιογράφοι που άρρητα και άκριτα σχολιάζουν ταυτόχρονα επί παντός επιστητού, από μια συνταγή μαγειρικής μέχρι εκτόξευση ενός πυραύλου, είναι φυσικό που από την εξουσία που τους δίνει ο τηλεοπτικός φακός, την θέση ισχύος που κατέχουν εντός ενός πάνελ θεωρούν ότι τα γνωρίζουν όλα.

Οι αναλύσεις τους, όσο και αν διανθίζονται από τον «σοβαρό» λόγο της «δημοσιογραφικής» τους ιδιότητας, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια επιφανειακή, συχνά ασυνάρτητη εκφορά καθεστωτικού λόγου σε επίπεδο καφενείου. Με μόνο στόχο την συγκινησιακή φόρτιση του κοινού τους. Τις περισσότερες φορές τα σχόλια τους είναι ανιστόρητα, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και προάγουν τον στερεοτυπισμό αυτή την λανθάνουσα και πιο επικίνδυνη μορφή και κοινωνικού ρατσισμού και αποκλεισμού όσων είναι διαφορετική ή αντίθετη με την ισχύουσα τάξη και ανασφάλεια.

Με αφορμή την αντεπίθεση λόγου του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύεται μια συνειδητή και στοχευμένη προσπάθεια ιδεολογικού χειρισμού από τα ΜΜΕ που δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να χρησιμοποιεί ως μέρος της προπαγάνδας της, την τεχνική της απόκλισης. Τα επιχειρήματα τους δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια δημοσιογραφική διαστρέβλωση της πραγματικότητας που χαρακτηρίζεται στην κοινωνική ψυχολογία ως το «θεμελιώδες σφάλμα απόδοσης».


Ο λόγος τους άθλιος και βαθιά υποκριτικός ως προς την προσωπικότητα του Νίκου Ρωμανού εμπεριέχει μια άρρητη υπερεκτίμηση ενός ψυχολογικού ντετερμινισμού με στόχο να εξηγηθεί η προσωπικότητα του με όρους ψυχοπαθολογίας. Διότι στην προσπάθεια τους να εξηγήσουν την τρέχουσα συμπεριφορά του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύουν περιστατικά του παρελθόντος βίου του με στόχο την εμπραγμάτωση τους και την αιτιολογική επαγωγή του ως φυσικά, ώστε στην συνέχεια να επιστρέψουν εξηγώντας μελλοντικές συμπεριφορές του ίδιου ή άλλων που του μοιάζουν ως καθολικές ή γενικές.

Επιπλέον γίνεται μια συνειδητή προσπάθεια να αφαιρέσουν από τον Νίκο Ρωμανό ως δρώντα υποκείμενο την δυνατότητα του προσωπικού ελέγχου, με την έννοια που έχει το άτομο να θεωρεί ότι ελέγχει πλήρως τις πράξεις του και ότι βρίσκεται στο κέντρο των γεγονότων που αντιμετωπίζει. Οι ισχυρισμοί περί του ρόλου της οικογένειας στην κοινωνικοποίηση του Νίκου και η μη μετάδοση των «χρηστών αξιών» δεν είναι απλά τραγική, αλλά αναδεικνύει τον βαθύ φασιστικό περιεχόμενο όλων αυτών των «απλοϊκών ψυχολόγων» δημοσιογράφων – δοσίλογων που ζητούν από τους άλλους να γίνουν καθ΄ εικόνα και ομοίωση τους.

Ο Νίκος Ρωμανός δεν είναι ούτε αποκλίνων, ούτε οργισμένος, ούτε μπορεί να προσδιοριθεί με όρους ψυχοπαθολογικής διαταραχής. Όπως επίσης δεν είναι ένας απλός παραβατικός ληστής τραπέζης. Ο Νίκος είναι κάτι πολύ παραπάνω: Ένας ενήλικας 20 ετών που επέλεξε να αγωνιστεί ενάντια στο σύστημα εξουσίας και στο σημερινό καθεστώς. Είναι πολιτικός κρατούμενος και αιχμάλωτος πολέμου διότι κατά δήλωση του οι πράξεις του έχουν πολιτικά κίνητρα και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθούν. Τα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις ιδέες ή την μέθοδο του αγώνα αυτό αποτελεί άλλη συζήτηση.

Πρέπει να εναντιωθούμε στην μονομερή και ψευδή συσχέτιση ανάμεσα στην προσωπικότητα των ανθρώπων και των κοινωνικών τους συμπεριφορών ειδικά δε όταν αυτές δεν βολεύουν ή ενοχλούν το σύστημα. Να σταματήσουμε κάθε ιδεολογικό χειρισμό που κατασκευάζει τις γενικότερες πεποιθήσεις αναφορικά με τους ανθρώπους, τις ιδέες τους και τις κοινωνικές πολιτικές πεποιθήσεις. Μέχρι τότε κανείς μας δεν θα αισθάνεται ήσυχος και η οι φωνές που καλούν για αντίσταση θα ακούγονται βροντερά ενάντια σε κάθε Κρέοντα του δημόσιου βίου: Αναρχία ρε!!!

Αργύρης Αργυριάδης

Δρ. Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας

 

 

 

 

Αρχείο
54

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
Αν με ρωτάτε, βρίσκω ότι το αρθρο πάσχει από όλα όσα κατακρίνει -είναι τοσο αντιεπιστημονικό και αμετροεπές όσο και οι δημοσιογράφοι της τηλεόρασης. Αλλά απευθυνόμαστε σε ελεύθερους και αυτόβουλους ανθρώπους. Δεν θέλουμε να διαμορφώσουμε τη γνώμη τους, αλλά να τους κάνουμε να ακούσουν τις διαφορετικές φωνές και να βγάλουν το δικό τους συμπέρασμα. Εμείς τη δική μας γνώμη τη λέμε ελεύθερα στις στήλες μας.
Δεν ειναι πολυ τιμιο απο τη Lifo να προβαλλει τον Κυριο Αργυριαδη σαν γιατρο μονο τη στιγμη που ειναι καθαρα τοποθετημενος στον αναρχικο αντιεξουσιαστικο χωρο με παρα πολλα αρθρα σε αναλογες ιστιοσελιδες στις οποιες γραφει στο τελος παλι οτι ειναι Δρ Εφαρμοσμενης Ψυχολογιας.... Πχ http://www.anarkismo.net/article/24692Ισως να επρεπε να αναφερεται και οτι αρθρογραφει αναλογως και αλλου και στη τελικη τι μας νοιαζει που ειναι Δρ εφαρμοσμενης ψυχολογιας και τι ακριβως ειναι αυτο? Οι τιτλοι στην Ελλαδα εχουν μια θεση εξουσιας ιδιαιτερα οταν χρησιμοποιουνται για προπαγανδα.. Αν ειναι στα αναρχικα site να δηλωνει αναρχικος και στο τελος δοκτορας αλλα εδω να δηλωνει πρωτα δοκτορας και μετα τιποτα αλλο τοτε αρχισω να υποψιαζομαι προπαγανδα..Ολα τα παραπανω για να μην παρεξηγιομαστε.Απο εκει και επειτα ειμαστε ολοι υπευθυνοι για τις πραξεις μας και την απραξια μας . Οσοι δεν μπορουν να πραξουν οπως ο 20χρονος Ρωμανος γιατι τρεχουν να επιβιωσουν και δεν θελουν να περασουν στη παρανομια και να ερχονται τα παιδια τους στη φυλακη για να τους δουν δεν σημαινει οτι ειναι επαναστατες του καναπε η αναισθητοι.. Επανασταση ειναι πανω απο ολα να εχεις τη συνειδηση σου καθαρη στη καθημερινοτητα σου και να ακολουθεις τις αρχες σου με σθενος σε καθε περιπτωση και το πιο σημαντικο απο ολα ειναι να εισαι ετοιμος να πληρωσεις το αντιστοιχο τιμημα.. Απο αυτη την αποψη ο Ρωμανος ειναι ενταξει αλλα υπαρχουν χιλιαδες αλλοι που δεν εκαναν ληστειες ουτε ανηκουν καπου που εχουν κανει το ιδιο και το κανουν συνεχεια καθε μερα και καθε στιγμη..
Θα συμφωνήσω και θα προσθέσω ότι σε όλες τις πολιτισμένες χώρες τα διδακτορικά αφαιρούνται όταν ο κατοχός τους παραβιάζει την επιστημονική μέθοδο ή\και ηθική για να προπαγανδασει οποιαδήποτε ιδέα ή να υπηρετήσει κάποιο συμφέρον του.
α μαλιστα. ενω οι αλλοι επιστημονες ειναι απολιτικοι! το οτι η επιστημη ειναι αρρηκτα συνδεδεμενη με τις συνθηκες και τις αποψεις (επιστημη της επιστημολογιας) προφανως το αγμοειτε!τελος παντων διαβαστε τα κειμενα του αργυριαδη στην βαβυλωνια και θα παρετε σφαιρικη αποψη.
Πολυ ορθα τοποθετειται ο αρθογραφος.Ιστορικα παντως,εκ μερους της Ψυχιατρικης και της Ψυχολογιας,πολλες συμπεριφορες ''ψυχιατρικοποιηθηκαν'',δηλαδη περνουσαν στο DSM ως ψυχικες παθησεις,επειδη και μονο,παρουσιαζουν διαφορες απο την συμπεριφορα της νορμας.Ετσι,οποιος ουσιαστικα,περνουσε απο το σταδιο του κομφορμισμου στην δραση,προσδιοριζονταν με ορους διαταραχης,για να ''αντιμετωπιστει'' απο το φασιστικο κρατος.
Μεγάλο παράδειγμα αυτού που λέτε αποτελούν τα καθεστώτα του υπαρκτού σοσιαλισμού. Πολύ συχνά όποιος διαφωνούσε κλεινόταν στο ψυχιατρείο μια και ώς γνωστόν μόνο παλαβοί δεν μπορούν να δεχτούν την αλήθεια του μαρξισμού-λενινισμού. Απ'την άλλη πλευρά στις δυτικές χώρες μέχρι πρόσφατα ψυχική διαταραχή χαρακτηριζόταν και η ομοφυλοφιλία.
Είναι τόσο ενδιαφέρον όσο το να πω εγώ ότι θα πάω να βιάσω μερικά ανήλικα, όταν με πιάσουν θα φωνάζω ότι έχω πολιτικά κίνητρα και μετά να περιμένω να με πιστέψουν και οι άλλοι...
Πράγματι. Και πόσο διαφέρει η στάση του (κάθε) Ρωμανού από αυτή του Ντερτιλή ας πούμε; Γιατί η δολοφονία που διέπραξε δεν θεωρείται πολιτική πράξη;
Δεν μπορώ -όσο και να προσπαθώ- να βρω οποιαδήποτε αντιστοιχία ανάμεσα στο να ληστέψεις μια τράπεζα και στο να βιάσεις ανήλικα! Είναι φανερό από αυτό που λέτε πως δεν αντιλαμβάνεστε τον συμβολισμό...
@Mstrog Δηλαδή γίνεται παραλληλισμός ανάμεσα σε έναν αμετανόητο χουντικό, υπερασπιστή της δικτατορίας που σκότωσε εν ψυχρώ έναν νεο άνθρωπο με έναν νεαρό αναρχικό που λήστεψε μια τράπεζα; Σόρυ, αλλά δεν μπροώ καν να εξηγήσω γιατί δεν στέχει ο παραλληλισμός!
@la mujer del marΚαταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι είχανε ΚΑΛΑΣΝΙΚΩΦ.Δεν είναι ρώσικη βότκα. Αν δεν ξέρεις τί είναι googleαρέ το.Αν ξέρεις τί είναι και παρόλαυτα λες ότι όσοι κάνουν παραλληλισμό ανάμεσα σε έναν "αμετανόητο χουντικό, υπερασπιστή της δικτατορίας που σκότωσε εν ψυχρώ έναν νεο άνθρωπο" και έναν αμετανόητο αναρχικό, υπερασπιστή της βίαιης επιβολής της δικής του εκδοχής των πραγμάτων που ΗΘΕΛΕ ΝΑ σκοτώσει εν ψυχρώ κάποιον άνθρωπο(Ρώτα με από πού το κατάλαβα...)τότε έχουμε κλασική περίπτωση βλάβης.
@ΑιρετικόςΔηλαδή παραλληλίζεις την απώλεια ζωής (την αναμφίβολα αποδεδειγμένη) με την πιθανότητα της! Λες είχαν καλάσνικωφ άρα θα σκοτώναν. Το ότι ΔΕΝ ΣΚΟΤΩΣΑΝ φαίνεται να μην έχει μεγάλη σημασία. Η πρόθεση μετράει σωστά; Η απόσταση είναι μεγάλη. Ενοπλη ληστεία έκαναν. Χωρίς θύματα. Ας δικαστούν! Να δούμε τι θα πούνε και οι μάρτυρες κι ο οδηγός. Μέχρι τώρα εικασίες κάνουμε. Χωρίς στοιχεία και χωρίς δίκη. Ο παραλληλισμός σε προθέσεις και θύματα δεν βλέπω σε τι ωφελεί... (Ας μην αναφερθώ σε περιστατικά που κάποιος ήθελε να σκοτώσει και σκότωσε τελικά αλλά δεν έχει καν δικαστεί...)
ειχανε. ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝΕ. κατ εμε κατακριτεα η πραξη και ηθικα και πολιτικα κυριως λογω του φεροντος οπλισμουοσο για τον ντερντιλη, ειχε μεγα θεμα ΚΑΙ με δολοφονιες αμαχων. μεχρι ο γριβας τουδωσε διαταγες απο τον ασυρματο να σταματησει διοτι θα κατηγορηθει για εγκληματιας πολεμου. η αντιδρασηη ντεντιλη? πυροβολησε τον ασυρματο. η συγκριση ειναι παλως αστοχη μεταξυ ενος εν ψυχρω δολοφονου και ενοπλων ληστων πουυ θα μπορουσαν να χρησιμοποιησουν τα οπλα.
Εννοείτε, δεν υπόστηρίζω σε καμία περίπτωση την οπλοκατοχή. Ούτε φυσικά την ληστεία. Έχουν ήδη συλληφθεί! Και θα περάσουν από δίκη. Επίσης ήδη έχουν βασανιστεί. Δεν ξέρω τι είναι αυτό που κάποιους τους κάνει ευαίσθητους σε κάτι και αναίσθητους σε κάτι άλλο. Και δεν ξέρω γιατί το να λεμε τα γεγονότα και μόνο τα γεγονότα (Οτι δεν σκότωσαν δηλαδή) ειναι κατακριτέο! Τι στο καλό, αν δεν παπαγαλίζουμε αυτά που λενε στις ειδήσεις θα έχουμε κυρώσεις;
Με το που διάβασα, άρχισα να επεξεργάζομαι σοβαρά το ενδεχόμενο της μετεμψύχωσης να είναι εφικτό.Ο δόκτωρ παίζει να είναι η Ουλρίκε Μάινχοφ στην καινούργια της ζωή :ΡΑυτό δεν είναι επιστημονική τοποθέτηση, αλλά επεξηγηματική προκήρυξη :Ρ
Ο αρθρογράφος προέρχεται από τον αναρχικό/αντιεξουσιαστικό χώρο. (Γκουγκλίστε τον αλλά μην τον μπερδέψετε με έναν υποψήφιο βουλευτή του ΠΑΣΟΚ!!) Προφανώς εκφράζει την πολιτική του θέση. Μην νομίζετε ότι διαβάζετε μια σοβαρή ψυχολογική ανάλυση
παίζει οι μισοί που σχολιάζουν να διαβάζουν για πρώτη φορά τον όρο "ψυχολογιοποίηση".. παρόλα αυτά όμως άποψη έχουν και θα την εκφράσουν αν και αδαείς.. ας ανοίξουμε και κανένα βιβλίο , κακό δεν κάνει!