ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

H κυνική ομολογία του Μπερτολούτσι για την σκηνή σεξ με το βούτυρο στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι»

H κυνική ομολογία του Μπερτολούτσι για την σκηνή σεξ με το βούτυρο στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» Facebook Twitter
7

Ένα παλιό βίντεο που ήρθε πρόσφατα στο φως, αποκαλύπτει πως μια από τις διασημότερες και πιο αμφιλεγόμενες ερωτικές σκηνές του σινεμά κρύβει μια ενοχλητική αλήθεια. Ο σκηνοθέτης του φιλμ «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» Μπερνάρντο Μπερτολούτσι παραδέχεται πως η πρωταγωνίστριά του, Μαρία Σνάιντερ δεν είχε συναινέσει για τη σκηνή αυτή και πως ήταν ένα σχέδιο «συνωμοσίας» έμπνευσης του ιδίου και του Μάρλον Μπράντο.

«Η σκηνή με το βούτυρο ήταν μια ιδέα που είχα με τον Μάρλον εκείνο το πρωί πριν από το γύρισμα», δηλώνει ο Μπερτολούτσι σε μια συνέντευξή του στην Ταινιοθήκη της Γαλλίας από το 2013, δύο χρόνια μετά το θάνατο της Μαρία Σνάιντερ.

H κυνική ομολογία του Μπερτολούτσι για την σκηνή σεξ με το βούτυρο στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» Facebook Twitter
O Mπράντο με τον Μπερτολούτσι την εποχή των γυρισμάτων

Ο σκηνοθέτης παραδέχεται πως υπήρξε απαίσιος απέναντι στην ηθοποιό γιατί δεν της είχε αποκαλύψει τι σχεδίαζαν να συμβεί την ώρα του γυρίσματος. Στη συνέχεια δηλώνει πως ήθελε να πετύχει την αντίδρασή της «ως κορίτσι» και πως ήθελε να την κάνει να νιώσει πραγματικά ταπεινωμένη. «Νομίζω ότι μίσησε εμένα και τον Μπράντο που δεν της το είπαμε» αναφέρει και προσθέτει «Δεν ήθελα η Μαρία να ερμηνεύσει την ταπείνωση και την οργή της. Ήθελα να την νιώσει».

Την εποχή που γυρίστηκε η ταινία, η Σνάιντερ ήταν 19 ετών και ο Μπράντο 48. Η σκηνή αυτή προκάλεσε μεγάλη αίσθηση και λογοκρίθηκε ενώ μερικά χρόνια αργότερα η πρωταγωνίστρια είχε εξομολογηθεί πόσο ταπεινωμένη αισθάνθηκε και ανέφερε ότι ένιωσε τη σκηνή σχεδόν σαν «βιασμό» από τον Μπράντο. «Ένιωσα ταπεινωμένη και ήταν σαν να με βίαζαν μαζί ο Μάρλον και ο Μπερτολούτσι. Μετά τη σκηνή, ο Μάρλον δεν με παρηγόρησε ούτε καν απολογήθηκε. Ευτυχώς ήταν μόνο μια λήψη», είχε πει σε μια συνέντευξή της το 2007.

Μετά την κυκλοφορία της ταινίας, η Σνάιντερ δεν δέχτηκε να ξανακάνει γυμνή σκηνή σε καμία από τις κινηματογραφικές ταινίες που συμμετείχε.

Η επίμαχη σκηνή:

Πολιτισμός
7

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Πολιτισμός / «Πες το με τ’ όνομά του: Γυναικοκτονία» – Ο Παντελής Κυραμαργιός για την έμφυλη βία και τα «Μαύρα Ρούχα»

Ο Παντελής Κυραμαργιός, μέσω του τραγουδιού «Τα Μαύρα Ρούχα», ευαισθητοποιεί για την έμφυλη βία, τονίζοντας τη μνήμη, τη συλλογική δράση και τη δύναμη της μουσικής ως όχημα αλλαγής
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τρεις ξεχωριστές queer ταινίες στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου

Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, που θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 18 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας, περιλαμβάνει τρεις ταινίες από διαφορετικές χώρες που εξερευνούν queer θεματικές.
LIFO NEWSROOM
Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM