ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

"Σεβαστείτε το πένθος μας"

"Σεβαστείτε το πένθος μας" Facebook Twitter
9

Δήλωση προς την ΕΣΗΕΑ και κοινοποίηση στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου καθώς και στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα, σχετικά με τη δημοσίευση της φωτογραφίας του αμέσως μετά την επίθεση απέστειλε η οικογένεια του Παύλου Φύσσα μέσω των πληρεξούσιων δικηγόρων της.

Αναλυτικά η δήλωση αναφέρει:

«Κατ' ασφαλείας πληροφορίες μας, στο φύλλο της Κυριακής 22 Σεπτεμβρίου 2013 της εφημερίδας Πρώτο Θέμα, πρόκειται να δημοσιευτούν φωτογραφίες του δολοφονημένου παιδιού μας που ελήφθησαν από άγνωστο φωτογράφο μετά τη δολοφονική επίθεση που δέχθηκε το βράδυ της Τρίτης 17 Σεπτεμβρίου 2013.

Επειδή η δημοσίευση των φωτογραφιών αυτών συνιστά κάταφωρη και χυδαία προσβολή μνήμης νεκρού.Επειδή ως οικογένεια απαιτούμε να σεβαστούν όλοι το βαρύτατο πένθος μας και να μας αφήσουν επιτέλους να βιώσουμε με σιωπή και αξιοπρέπεια τον χαμό του Παύλου.

Σας καλούμε να προβείτε σε όλες τις ενέργειες που το δημοσιογραφικό καθήκον σας επιτάσσει για την προάσπιση της μνήμης του Παύλου Φύσσα και την ασφάλεια και ηρεμία των οικείων του που απεικονίζονται επίσης στα σχετικά δημοσιεύματα. Αλλωστε η δικαιοσύνη στην οποία έχουμε απεριόριστη εμπιστοσύνη έχει πλέον τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο».

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε και η ΕΣΗΕΑ:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ καταγγέλλει τη δημοσίευση στο κυριακάτικο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ», φωτογραφίας του δολοφονημένου Παύλου Φύσσα λίγο πριν ξεψυχήσει.

Η δημοσίευση αυτή όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της ενημέρωσης, αλλά, αντιθέτως, προσβάλλει κατάφωρα τους κανόνες δεοντολογίας του επαγγέλματος και τις πανανθρώπινες αξίες.

Υπενθυμίζουμε, για άλλη μια φορά, ότι ο σεβασμός της προσωπικότητας του ατόμου, η διακριτικότητα και η ευαισθησία καθώς και ο σεβασμός τόσο του νεκρού όσο και των πενθούντων συγγενών και φίλων είναι πρωταρχική υποχρέωση του δημοσιογράφου (άρθρο 2 Αρχών Δεοντολογίας του Δημοσιογραφικού Επαγγέλματος).

Η δημοσιογραφία για να δικαιώνει το ρόλο της οφείλει να μην υποκύπτει στην ευκολία και στον εντυπωσιασμό. Αντιθέτως, πρέπει να είναι αποκαλυπτική και να ξεσκεπάζει τους σκοτεινούς κύκλους και τα σχέδια που εξυφαίνουν.

Οι έλληνες δημοσιογράφοι, όπου κι αν εργάζονται, μέσα στις αντίξοες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας και οι ίδιοι, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, οφείλουν με νηφαλιότητα να ασκούν ερευνητική δημοσιογραφία. Να αποκαλύψουν στον ελληνικό λαό το πραγματικό πρόσωπο της «Χρυσής Αυγής», καθώς και ότι παραμένει μία ναζιστική οργάνωση, η οποία έχει ενδυθεί τον μανδύα του κοινοβουλευτικού κόμματος. Η ΕΣΗΕΑ καλεί τους συναδέλφους να μην φοβηθούν τις απειλές αλλά να δικαιώσουν την αποστολή τους και το ρόλο τους, εμμένοντας σθεναρά στις επάλξεις της ελευθεροτυπίας».

9

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

8 σχόλια
Η φωτογραφία της μικρής Omayra Sanchez λίγο πριν πεθάνει από σηψαιμία εξέθεσε την κυβέρνηση της Κολομβίας για την εγκληματική της αμέλεια και καυτηρίασε την κοινωνική αδικία. Η φωτογραφία σοκάρει. http://iconicphotos.wordpress.com/2009/06/05/the-death-of-omayra-sanchez/ Η φωτογραφία του Kevin Carter από το Σουδάν με το παιδάκι που πεθαίνει και το γύπα να παραφυλά σόκαρε την υφήλιο και έστρεψε τα μάτια όλων ξανά πάνω στο πρόβλημα υποσιτισμού που μαστίζει την Αφρική, και κατ'επέκταση στη ρίζα του κακού, την κοινωνική αδικία. Ο ίδιος αυτοκτόνησε από τις τύψεις αφού πρώτα είχε βραβευτεί με το βραβείο Πούλιτζερ. Η φωτογραφία σοκάρει. http://iconicphotos.wordpress.com/2009/08/12/vulture-stalking-a-child/ Η φωτογραφία της μάνας που μοιρολογάει πάνω στο άψυχο κορμί του γιου της, κομμουνιστή εργάτη Τάσο Τούση, χτυπημένο από τις δυνάμεις της αστυνομίας του Ι.Μεταξά, σόκαρε τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο και τον ώθησε στο να γράψει ένα σπαρακτικό ποίημα, το γνωστό "Επιτάφιο" που μετέπειτα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης. Η φωτογραφία θα μπορούσε ακόμα να σοκάρει αν δεν ήμασταν συνηθισμένοι σε πολύ σκληρότερες πρόσφατες φωτογραφίες σε καλύτερη ανάλυση. http://www.kolivas.de/archives/31654 Οι φωτογραφίες από την επέμβαση της αστυνομίας στο Kent State University των ΗΠΑ με θύματα τέσσερις νεκρούς φοιτητές από πυροβολισμούς. Εξώφυλλο του LIFE:http://www.pophistorydig.com/?tag=kent-state-shootingsΕπίσης υπάρχουν και οι γνωστές φωτογραφίες του Λαμπράκη, του Παναγούλη, του Καλτεζά, του Ρόμπερτ Κέννεντι, του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, του Άλντο Μόρο, του Τρότσκι, του Τσε, του Μουσσολίνι, του Τσαουσέσκου, το χιλιοπαιγμένο φιλμ του Ζαπρούντερ να δείχνει καρέ-καρέ τη στιγμή που η σφαίρα καταστρέφει το κρανίο του Τζον Κέννεντι. Η εφημερίδα που δημοσίευσε τη φωτογραφία του νεκρού Παύλου Φύσσα το έκανε για να πουλήσει φύλλα, αναμφίβολλα. Ίσως ακόμα και να την τράβηξε με το κινητό του κάποιος χρυσαυγίτης, ο οποίος ενδεχομένως και να πληρώθηκε για να την παραχωρήσει - ακόμα και μετά από πιθανό πληστηριασμό. Το ερώτημα είναι: ακυρώνουν αυτά όλα την αξία της σαν ιστορικό ντοκουμέντο, σε μια στιγμή που η πλάστιγγα πάει να γείρει κατά της Χρυσής Αυγής; Φέρνει στην συνείδηση του κόσμου το τί ακριβώς συνέβη εκείνο το βράδυ, με τρόπο που δεν μπορεί να περάσει ένα οποιοδήποτε κείμενο; Οι φωτογραφίες-ντοκουμέντα, και περισσότερο αυτές που έχουν να κάνουν (άμεσα) με πολιτική, δημιουργούν ένταση. Προσωπικά, θα προτιμούσα να μην την έβλεπα στο πρωτοσέλιδο του Αναστασιάδη αλλά σε άλλες εφημερίδες ή ακόμα σε μπλογκς και σελίδες αντιφασιστικές. Στα άρθρα, και περισσότερο στα σχόλια, επιβάλλεται μια ηθικολογία και μια αυτολογοκρισία, γιατί μέσα στον πανζουρλισμό από το συλλογικό χαστούκι που νιώθει ότι έχει δεχτεί όλη η κοινωνία - ή τουλάχιστο το υγειές κομμάτι της - η ηθική μοιάζει σαν τον ύστατο κριτή - όπως και αν αντιλαμβάνεται κανείς αυτήν την ηθική. Όμως η φωτογραφία είναι ανεξάρτητη οντότητα, και δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα και με σιγουριά τα συνειδητά κίνητρα και τις σκέψεις ούτε αυτού που την τράβηξε ούτε αυτού που την τύπωσε και την έβαλε πρωτοσέλιδο. Και από τη στιγμή που η δολοφονία είναι πολιτική, το όλο θέμα ξεπερνάει την οικογένεια, η οποία στις τραγικές αυτές στιγμές έχει ασφαλώς να θρηνήσει ένα θύμα βίας. Όχι μιας οποιασδήποτε βίας όμως, παρά της φασιστικής βίας. Και αυτό είναι ένα θέμα που μας αφορά όλους.
Το θέμα δεν είναι αν το δημοσιεύσει ή όχι η εφημερίδα. Το θέμα είναι ποιος καφρος θα παει να την αγοράσει. Και δυστυχώς είναι πολλοί. Απο τη στιγμή που υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν, πάντα θα υπάρχει κάποιος Αναστασιαδης να πουλάει έτσι. Στο κάτω κατω τώρα ανακαλύψαμε το ποιος είναι ο Αναστασιαδης ;
Διότι υπεισέρχονται διαφορετικές παράμετροι, όπως:Τα πρόσωπα στην πλειονότητά τους δεν είναι καν διακριτά, οπότε η ταυτότητά τους είναι άγνωστη σε μας (που ούτως ή άλλως το πιθανότερο, θα ήταν δηλαδή).Υπάρχει δεδομένη χρονική απόσταση από το γεγονός. Δεν υπάρχει αίσθηση κιτρινισμού, εν αντιθέσει με το Π.Φ, το οποία τόσο καιρό φλερτάρει με τους ηθικούς αυτουργούς της δολοφονίας και χρησιμοποιεί τη φωτό σε τέτοιο σημείο και μέγεθος, που καταδεικνύει ακριβώς αυτό: (κανιβαλιστικό) κιτρινισμό.Η φωτογραφία του Π.Φ δεν έχει καμία διάθεση να αναδείξει κάτι το οποίο δεν είναι γνωστό ή κάτι αμφιλεγόμενο, όπως σε πολεμικές ανταποκρίσεις φερ΄ειπείν. Αποτελεί μάλλον έναν πλεονασμό. Τουλάχιστον, εντός ελλαδικού χώρου αυτά.(Πάντως θεωρώ χρήσιμο να υπάρχει τέτοιο φωτογραφικό ντοκουμέντο).Αντιβαίνει 100% τις επιθυμίες του οικείου του περιβάλλοντος. Πέραν από τη φωτογραφία, που εσύ τη θεωρείς σαν ένα -άνευ χειρισμού- αυθύπαρκτο ντοκουμέντο, υπάρχει και το περιρρέον context: Πώς τη χρησιμοποιείς, ποιος-α είσαι εσύ που τη χρησιμοποιείς, πού απευθύνεσαι και με ποιο σκοπό παρουσιάζεις κάτι και πότε.Οι φωτογραφίες του Ασλάνη σε τι εξυπηρετούν, που προηγήθηκαν αυτής της (δικαιολογημένα) «καυτής πατάτας»; Και τι μας λέει και αυτό για το ποιόν την «εφημερίδας» Π.Θ;...Μήπως είμαστε της λογικής ας επιτρέπουμε τα πάντα, όσο ασύδοτα, ανήθικα και σκατά κι να είναι, εις το όνομα της «ελευθερίας του λόγου»; Είναι κι αυτό μία λογική, αλλά -σε παρακαλώ- αυτό δεν θα σημαίνει ότι *πρέπει να μας αρέσουν* και τα ασύδοτα σκατά έτσι; Να μην μπερδευόμαστε.
Η πρώτη μου αντίδραση όταν είδα το εξώφυλλο ήταν "ε όχι, το παρακάνανε, έλεος!". Ετσι κι αλλιώς δεν περίμενα από το Θεμα να σεβαστεί οποιονδήποτε. Από την άλλη όταν είδα -είναι κ έξυπνοι- στη σελίδα τους τα πρωτοσέλιδα με τις φωτογραφίες των νεκρών Λαμπράκη, Κένεντυ κλπ σκέφτηκα πως ίσως έχουν ένα πόιντ. Εννοείται ότι το κάνουν για να πουλήσουν, πιθανόν όμως το σοκ αυτής της τρομερής φωτό να βοηθήσει ώστε να ενεργοποιηθούν τα αντανακλαστικά των αναγνωστών του ΠΘ που, ας μην κρυβόμαστε, αρκετοί απ'αυτούς βλέπανε τη φάση ΧΑ σαν σαπουνόπερα.
To Πρώτο θέμα έχει σήμερα πρωτοσέλιδο τη φωτογραφία του Παύλου Φύσα λίγο πριν ξεψυχίσει με τίτλο: Δεν ξεχνώ το φασισμό". Όλο το προηγούμενο χρόνο σε κάθε τεύχος είχε lifestyle αφιερώματα για τους ΧΑ βουλευτές με κορύφωση το τρισέλιδο "ρεπορτάζ" για τον Κασιδιάρη και τη bimboγκόμενά του στη παραλία. Εύχομαι να μην βρεθούν ποτέ στη θέση αυτής της μάνας που είδε σε πρωτοσέλιδο φωτογραφία του παιδιού της της να ξεψυχάει κάτω από διαφήμιση dvd και εκπτωτικά κουπόνια. H λέξη ξεφτίλες είναι μικρή για να τους περιγράψει.
Ολα για τα λεφτα "κυριε" Αναστασιαδη;;;Και η ζωη και ο θανατος;;;Ποσο ποιο χαμηλα θα ριξεις την φυλλαδα σου;;;Τους συγγενεις του παιδιου δεν τους σκεφτηκες;;;;Αν ηταν το δικο σου παιδι θα εκανες το ιδιο;;;