Όταν κάποιος θέλει να διαφημίσει το προϊόν του, θέλει να ενημερώσει όσο γίνεται περισσότερους (ίσως και εκλεκτότερους) εν δυνάμει πελάτες. Συνεπώς, και πολύ απλοϊκά, θα επιλέξει τα πιο δημοφιλή και έγκυρα μίντια και εκεί θα επενδύσει για να επικοινωνήσει αυτό που θέλει.
Κι όμως, οι τράπεζες φαίνεται πως έχουν εφεύρει κάποιο δικό τους σχέδιο προβολής και προώθησης το οποίο ακολουθούν όταν έρχεται η ώρα να διαφημιστούν. Όπου οι κανόνες της αγοράς δεν λειτουργούν― ή μάλλον λειτουργούν οι κανόνες μιας αγοράς σκοτεινότερης - στην οποία διακινούνται σκανδαλωδώς μεγάλα ποσά, για να αποσιωπούνται παρά για να διαφημίζονται πράγματα.
Η Δημοσιογραφική Ανανέωση & Ενωτική Κίνηση Δημοσιογράφων έδωσε στη δημοσιότητα αξιοποιώντας το άρθρο 6 του Ν. 4374/2016), τα στοιχεία για τη διαφημιστική δαπάνη των τεσσάρων συστημικών Τραπεζών και της Τράπεζας Αττικής, εμπλουτισμένα με το γ' τρίμηνο του 2016. Στους πίνακες υπάρχουν αναλυτικά τα ποσά ανά τρίμηνο ενώ στο τέλος του πίνακα υπάρχει και το πλήρες ποσό που έλαβαν οι ίδιοι οργανισμοί και εκδότες από της διαφημιστική πίτα του 2015.
Ακόμη και μια βιαστική ανάγνωση του πίνακα, καταδεικνύει μια σειρά σκανδάλων και αδιαφανών πρακτικών. Αν και όλοι λεονταρίζουν για την διαπλοκή και τα εξωνημένα media, κανείς δεν κινείται εναντίον των πρακτικών τους.
Η LIFO και το LIFO.gr (κορυφαία μέσα σε αναγνωσιμότητες και επισκεψιμότητες) παίρνουν το πιο δυσανανάλογα μικρό ποσό, σε σχέση με όλους τους άλλους. Λογικό και αναμενόμενο. Δεν είναι και ούτε πρόκειται να γίνουν μέρος αυτού του ελεεινού, παρασιτικού ντιλ. Έχουν βρει έναν καλύτερο τρόπο να επιβιώνουν: προσφέρουν ποιότητα, ανεξάρτητη πληροφορία και αισθητική σε 4.000.000 μοναδικούς αναγνώστες κάθε μήνα.
The LifO Team
σχόλια