Στη δημοσιότητα η σκανδαλώδης λίστα με τα ποσά που έδωσαν οι τράπεζες σε μίντια και εκδότες

Στη δημοσιότητα η σκανδαλώδης λίστα με τα ποσά που έδωσαν οι τράπεζες σε μίντια και εκδότες Facebook Twitter
7

Όταν κάποιος θέλει να διαφημίσει το προϊόν του, θέλει να ενημερώσει  όσο γίνεται περισσότερους (ίσως και εκλεκτότερους) εν δυνάμει πελάτες. Συνεπώς, και πολύ απλοϊκά, θα επιλέξει τα πιο δημοφιλή και έγκυρα μίντια και εκεί θα επενδύσει για να επικοινωνήσει αυτό που θέλει.

Κι όμως, οι τράπεζες φαίνεται πως έχουν εφεύρει κάποιο δικό τους σχέδιο προβολής και προώθησης το οποίο ακολουθούν όταν έρχεται η ώρα να διαφημιστούν. Όπου οι κανόνες της αγοράς δεν λειτουργούν― ή μάλλον λειτουργούν οι κανόνες μιας αγοράς σκοτεινότερης - στην οποία διακινούνται σκανδαλωδώς μεγάλα ποσά, για να αποσιωπούνται παρά για να διαφημίζονται πράγματα.

Η Δημοσιογραφική Ανανέωση & Ενωτική Κίνηση Δημοσιογράφων έδωσε στη δημοσιότητα αξιοποιώντας το άρθρο 6 του Ν. 4374/2016), τα στοιχεία για τη διαφημιστική δαπάνη των τεσσάρων συστημικών Τραπεζών και της Τράπεζας Αττικής, εμπλουτισμένα με το γ' τρίμηνο του 2016. Στους πίνακες υπάρχουν αναλυτικά τα ποσά ανά τρίμηνο ενώ στο τέλος του πίνακα υπάρχει και το πλήρες ποσό που έλαβαν οι ίδιοι οργανισμοί και εκδότες από της διαφημιστική πίτα του 2015. 

Ακόμη και μια βιαστική ανάγνωση του πίνακα, καταδεικνύει μια σειρά σκανδάλων και αδιαφανών πρακτικών. Αν και όλοι λεονταρίζουν για την διαπλοκή και τα εξωνημένα media, κανείς δεν κινείται εναντίον των πρακτικών τους.

Η LIFO και το LIFO.gr (κορυφαία μέσα σε αναγνωσιμότητες και επισκεψιμότητες) παίρνουν το πιο δυσανανάλογα μικρό ποσό, σε σχέση με όλους τους άλλους. Λογικό και αναμενόμενο. Δεν είναι και ούτε πρόκειται να γίνουν μέρος αυτού του ελεεινού, παρασιτικού ντιλ. Έχουν βρει έναν καλύτερο τρόπο να επιβιώνουν: προσφέρουν ποιότητα, ανεξάρτητη πληροφορία και αισθητική σε 4.000.000 μοναδικούς αναγνώστες κάθε μήνα. 

The LifO Team

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

6 σχόλια
Η διαφημιστική αγορά είναι κούφια και παράλογη στο συνολο της και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική καταναλωση. Ζήτημα είναι αν ένας στους δέκα πολίτες έχει τη δυνατότητα να αγοράσει τα προιοντα που διαφημίζονται στα μμε (με εξαιρεση τις διαφημίσεις προσφορών των σουπερ μάρκετ). Οι περισσότεροι λαμβάνουν μισθό πείνας ενώ οι υπόλοιποι μοιράζονται οτι τους περισσεύει με μέλη της οικογένειας τους που ειναι άνεργοι. Με μηδενική δανειοδότηση ιδιωτών, ελάχιστη δανειοδότηση εταιρειών και στήριξη των τραπεζών μέσω μνημονιακού χρήματος (απο συντάξεις, μισθούς, απολύσεις, κλπ), η τραπεζική διαφήμιση γίνεται πλέον με ξένα κόλυβα και εκτός από κούφια και παράλογη θα μπορούσε να θεωρηθεί και παράνομη. Τα ΜΜΕ δεν έχουν καμία εμπορική αξία, ζήτημα είναι αν βγαζουν τα ούτως η άλλως χαμηλά τους έξοδα, άντε και ένα μικρό κέρδος για το οποίο δεν θα άξιζε το μέγεθος της επένδυσης. Αν υποθέσουμε πως έχουν πραγματική επιρροή (αφαιρώντας βεβαίως ψεύτικα κλικ και κυκλοφορίες φύλλων), τα μμε της κρίσης έχουν πολιτική αξία. Αξία πολύ μεγαλύτερη της εμπορικής.Και ενώ σε μια κανονική οικονομία αργά η γρήγορα τα μικρά μμε θα έπρεπε να έχουν κλείσει ή εξαγοραστεί και περάσει στα χέρια μεγαλύτερων εταρειών βάσει του πως λειτουργεί η αγορά, παραμένουν σε δεκάδες διαφορετικά χέρια. Οι λόγοι είναι απλοί: για να υπάρχει αγορά, να κινείται χρήμα και να μην γίνεται αισθητό το κυνικό γεγονός οτι η χώρα ζήτημα είναι αν έχει 5-6 επιχειρηματίες στην πραγματικότητα (οι υπόλοιποι είναι έμμεσα οι άμεσα δορυφόροι τους). Με κέντρο τα μμε και τον έλεγχο της πολιτικής τους αξίας, μπαινοβγαίνουν στις τράπεζες ποσά και κόβονται χιλιάδες τιμολόγια δημιουργώντας στα χαρτιά οικονομική κίνηση μιας ανύπαρκτης αγοράς.Ο λόγος λοιπόν για τον οποίο επιχειρήσεις και τράπεζες συνεχίζουν να τοποθετούν κάθε είδους διαφήμιση στα μμε είναι πρωτίστως η συντήρηση/υπαρξη των μμε από τους σκιώδης και άτυπους ιδιοκτήτες τους. Το ποιες ιστοσελιδες λαμβάνουν πόση διαφήμιση είνα περισσότερο ζήτημα δημοσίων σχέσεων του ιδιοκτήτη των μμε με τις τράπεζες και τους επιχειρηματίες παρά θέμα εμπορικής απόδοσης.
Ηχηρή απάντηση στις επικρίσεις οτι οι τράπεζες δεν ρίχνουν ρευστό στην αγορα ! Μπορεί η ρευστότητα για χορηγήσεις κεφαλαίων σε νεες επιχειρήσεις να έχει παγώσει όπως και συνολικά στην αγορά αλλά δίνουν χρήματα για διαφημίσεις. Μην είμαστε και πλεονέκτες
Θα μας πει αυτή η τοσο ανεξάρτητη παράταξη γιατί βάζει μόνο αυτά τα συγκροτήματα; Μήπως δεν έχουμε μάτια να δούμε ότι η συνολική πίτα (33εκ) είναι πάνω από τα διπλάσια χρήματα από τα ποσά που αναγράφονται; (16εκ). Ποιος πήρε τα άλλα μισά; Ή μήπως είναι δικοί τους και κάνει τζιζ;
Μάλλον δεν είδες οτι το PDF έχει κι άλλες σελίδες. Τα συγκροτήματα που λες πήραν τη μισή πίτα, και για την άλλη μισή στριμώχνονται όλοι οι λοιποί στις επόμενες 12 σελίδες. Άρα, άκυρο το σχόλιό σου.