ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ποιος δικαιούται να είναι Έλληνας, τελικά;

Ποιος δικαιούται να είναι Έλληνας, τελικά; Facebook Twitter
18
Ποιος δικαιούται να είναι Έλληνας, τελικά; Facebook Twitter

Ο νόμος 3838/2010 απαντούσε στο ερώτημα «Ποιος μπορεί να γίνει Έλληνας πολίτης» και έθετε για πρώτη φορά απαράβατους κανόνες ως προς την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας, παραβλέποντας χρονοβόρες, εξατομικευμένες (και άρα αδιαφανείς) διαδικασίες. Αποτελούσε ουσιαστικά το μόνο κατεξοχήν προοδευτικό νομοθέτημα των τελευταίων χρόνων [ψηφίστηκε, μάλιστα, με διευρυμένη πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, το ΚΚΕ και τον (τότε ενιαίο) ΣΥΡΙΖΑ], καθώς προέβλεπε αυτόματη κτήση της ιθαγένειας για τα παιδιά των μεταναστών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα (εφόσον οι γονείς τους διαμένουν στη χώρα νόμιμα και μόνιμα επί τουλάχιστον πέντε συνεχή έτη) και απόκτηση ιθαγένειας από παιδιά μεταναστών που γεννήθηκαν στο εξωτερικό και έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς έξι τάξεις ελληνικού σχολείου. Από την προηγούμενη εβδομάδα ο νόμος «Ραγκούση» αποτελεί παρελθόν, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικά τα κριτήρια που έθετε.


Το ΣτΕ έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι προϋπόθεση για την απονομή ελληνικής ιθαγένειας είναι η ύπαρξη «γνήσιου δεσμού» του αλλοδαπού με την ελληνική κοινωνία, ειδάλλως «(ο νομοθέτης) θα μπορούσε να προσδιορίσει αυθαιρέτως τη σύνθεση του λαού, με την προσθήκη απροσδιόριστου αριθμού προσώπων ποικίλης προέλευσης, με χαλαρή ή ανύπαρκτη ενσωμάτωση, με ό,τι τούτο θα συνεπαγόταν για τη συνταγματική τάξη και τη λειτουργία του πολιτεύματος [...]». Η ισχυρή μειοψηφία, όμως, του δικαστηρίου ισχυρίζεται ότι το ίδιο το Σύνταγμα εξουσιοδοτεί τη Βουλή να καθορίζει τα προσόντα που απαιτούνται για τη χορήγηση ιθαγένειας, χωρίς να επιβάλλει κανέναν περιορισμό. Όντως, το άρθρο 4 παράγραφος 3 του Συντάγματος αναφέρει ότι «Έλληνες πολίτες είναι όσοι έχουν τα προσόντα που ορίζει ο νόμος» και προφανώς όχι κάποιο δικαστήριο.


Πολλοί συνταγματολόγοι μίλησαν για τελείως αυθαίρετους διαχωρισμούς ανάμεσα σε τυπικά κριτήρια (του νόμου «Ραγκούση) και ουσιαστικά (αυτά που εισάγει το δικαστήριο), υπογράμμισαν την ευθεία αμφισβήτηση της εξουσίας του νομοθέτη και κατηγόρησαν τους δικαστές της πλειοψηφίας ότι καθιστούν την πολιτική τους ιδεολογία συνταγματικό κανόνα. Αν και αποφεύχθηκαν αναφορές για δίκαιο «του αίματος», είναι σαφές ότι το ΣτΕ κινήθηκε σε συντηρητικότερες ατραπούς, και αυτό από πολλούς συσχετίζεται με την απομάκρυνση του Π. Πικραμμένου από την προεδρία του Δικαστηρίου, για να αναλάβει πρωθυπουργός της υπηρεσιακής κυβέρνησης μεταξύ των δύο εκλογών του 2012. Η (ισχυρή) μειοψηφία των 13 δικαστών του ΣτΕ μίλησε ξεκάθαρα για την πολιτική επιλογή της χορήγησης ιθαγένειας που είναι προνόμιο του νομοθέτη και η οποία μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, βάσει των οποίων διαμορφώνονται οι κρατούσες στο νομοθετικό σώμα πολιτικές αντιλήψεις.


Οι πληροφορίες από το υπουργείο Εσωτερικών που ετοιμάζει το νέο νομοσχέδιο κάνουν λόγο για αναδίπλωση σε συντηρητική κατεύθυνση, αν και δεν υποχρεούνται σε ριζική αλλαγή φιλοσοφίας του νόμου «Ραγκούση», καθώς το ΣτΕ δεν έκρινε συλλήβδην τον νόμο αντισυνταγματικό. Ειδικά σε περιόδους έντονης κοινωνικο-οικονομικής κρίσης, είναι προς όφελος όλων η συνοχή της κοινωνίας να μην κατακερματίζεται επιπλέον με την επανεμφάνιση πολιτών β' κατηγορίας στο πρόσωπο παιδιών με τον ίδιο βαθμό ενσωμάτωσης με τα «γνήσια» ελληνόπουλα, μείον ένα παράξενο όνομα ή/και ένα λάθος χρώμα. Η πολιτική κατευνασμού των άκρων, άλλωστε, έχει αποδειχτεί ιστορικά αδιέξοδη.

Διάφορα
18

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

7 σχόλια
Oταν τα πραγματα τεινουν σε τοσο αφηρημενες η αφαιρετικες ενοιες οπως, ειναι ελληνας οποιος νιωθει η οποιος θελει, τοτε πιστευω οτι δεν εχει καμια σημασια μετα να μιλαμε με συγκεκριμενες ονομασιες η ορολογιες οπως ελληνας, τουρκος κλπ, επειδη δηλ εγω μπορει να νιωθω αμερικανος σημαινει οτι ειμαι και αμερικανος? οχι φυσικα, μας αρεσει η δεν μας αρεσει οι ονομασιες οσο αφορα λαους κλπ, δεν κρυβουν απο πισω τους "ιδεολογοιες" κανενος ειδους, (μην κοιτατε που οι αναρχικοι εχουν καταταντησει τους παλαιστινιους ετσι, για λογους αλλυλεγγυης) οι ονομασιες απλα προσδιοριζουν εναν λαο, γεωγραφικα μεσα στον παγκοσμιο χαρτη ο οποιος μοιραζεται την ιδια γλωσσα, εθιμα κλπ, δεν ειναι μπλουζακια που τα αλλαζει και τα φοραει ο καθενας οποτε του αρεσει η για χαρη γουστου! αυτο ομως το γεγονος (πριν τρεξουν οι καποιοι να με φανε) δεν θα πρεπε να αποτρεπει τον κοσμο να ειναι πιο πολιτισμενος, να μην μισει και να μην κανει πολεμους... στο οικοσυστημα ολα τα πλασματα δεν ειναι ιδια, αυτο δεν σημαινει οτι δεν ζουν αρμονικα ολα μαζι (πλην των ανθρωπων)
Στο πρώτο ελληνικό σύνταγμα του 1822, από τα πιο φιλλελεύθερα,αναφέρεται:δ."Όσοι έξωθεν ελθόντες, κατοικήσωσιν,ή παροικήσωσιν είς την επικράτειαν της Ελλάδος,εισίν όμοιοι με τους αυθόχθονας κατοίκους ενώπιον των Νόμωνε. Η Διοίκησις θέλει φροντίσει να εκδόσει προσεχώς Νομον περί Πολιτογραφήσεως των ξένων, όσοι έχουσιν την επιθυμίαν να γίνοσιν Έλληνες"Άλλωστε στην συνέλευση που επικύρωσε το Σύνταγμα αυτό υπήρχε και Αλβανός εκπρόσωπος. Αλβανοί, μεταξύ άλλων,βοήθεισαν των ξεσηκωμό των Ελλήνων για την δημιουργία Εθνικού κράτους. Το συγκεκριμένο Σύνταγμα ήταν επηρεασμένο από τα αντιστοιχα των Αμερικανών και Γάλλων, επαναστατικα, φιλλελεύθερα και Ανθρωπιστικά. Άλλοι καιροι, άλλα ήθη.
Αγαπητή lifo, γίνεται, έτσι, κατ' εξαίρεση, να ψηφίσω δυο φορές ΝΑΙ στο παραπάνω σχόλιο του/της atman; Αλλιώς, οπως είπε και το αγαπημένο Βυτίο, ας χάσουμε εμείς οι "γνήσιοι" την ιθαγένειά μας, να αισθανομαστε τουλάχιστον ομορφα.
Τι είναι ο Έλληνας; Εφόσον η απάντηση σε αυτή την ερώτηση έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία 30 χρόνια κατά συνέπεια θα αλλάξει και το προφίλ των ανθρώπων που μπορούν να είναι Έλληνες. Αν Έλληνας είναι αυτός που σκοπό του έχει την ικανοποίηση των γεννητικών του αδένων των στομαχικών του εκκρίσεων και τα γουικεντ στο Λονδίνο τότε ΟΛΟΙ μπορούν και πρέπει να γίνουν Έλληνες. Γκανέζοι, Πακιστανοί, Αλβανοί, οι πάντες. Αν έναν λαό τον συνδέει το κοινό όραμα τότε έχει μέλλον και συνέχεια.
πολλά λόγια για το ερώτημα "ποιος δικαιούται να είναι Έλληνας, τελικά;" ή αλλοιώς ποιος δικαιουται να ειναι συμπολίτης μας, να αποφασίζει να εχει (πολιτικά) δικαιωματα (οχι ανθρωπιστικά έχει έτσι και αλλοιως) και υποχρεώσεις. για μενα η απαντηση ειναι απλή και ας ερμηνευτεί σε νόμο: δικαουται όποιος το νιώθει. και αν και αυτο δεν εχει σχεση ουτε με καταγωγή ούτε με θρησκεία αλλα με κοινα βιωματα στόχους και φιλοσοφία, δεν σημαινει οτι ειναι ανοικτή ταυτότητα. αλλο φιλοξενουμενος αλλο συνιδιοκτήτης στο κοινο σπιτι. Για τους Αλβανους τοπαραπανω σχολιο οσο στενα και να το δει κανεις ειναι λάθος. Αν του δωσουμε ευκαιρια ενσωματωσης (που στη νεα γενια αλλα και σε μεγαλυτερους ανθρωπους το εχω δει σε μεγαλο βαθμο) δεν θα ειναι κατι που δεν εχει ξαναγινει. Ο τοπος αυτος εχει ξαναδεχθει μαζικο ρευμα Αλβανων οι οποιοι συν τω χρονω ενταχθηκαν και ενσωματωθηκαν στο 100%
Γιατι, εσυ οταν αποκαλεις εδω και δεκαετιες τη νοτια Αλβανια, "Βορεια Ηπειρο" , δεν θετεις, εστω και εμμεσα, θεμα συνορων;Ξερω οτι στα μπαλκανια πρεπει ναναι κανεις προσεκτικος γιατι κυκλοφορει τοση εθνικιστικη καφριλα που ποτε δεν ξερεις πως μπορει να ερθουν τα πραγματα αλλα μην τα θελουμε κι ολα δικα μας...
@ Ikaros Το θέμα της Βορείας Ηπείρου αποτελεί άλλη μια περίπτωση χαμένης (ή, αναλόγως ιδεολογίας, ξεχασμένης) πατρίδας, που εδώ και κάμποσες δεκαετίες έχει μόνο ιστορικό-ακαδημαϊκό ενδιαφέρον, αφού ως γνωστόν "δεν διεκδικούμε τίποτα και δεν παραχωρούμε τίποτα". Για όση αξία αυτό έχει, υπενθυμίζω (ή μάλλον πληροφορώ - προφανώς ελάχιστοι Έλληνες γνωρίζουν την ιστορία τους) ότι η ονομασία "Βόρειος Ήπειρος" δεν είναι εθνικιστικός/ναζιστικός/ελληναράδικος αξιολογικός χαρακτηρισμός τμήματος της αλβανικής επικράτειας, αλλά ιστορική ονομασία της περιοχής, διεθνώς αναγνωρισμένη με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας (1914). Με βάση αυτό συστάθηκε η Αυτόνομος Δημοκρατία της Βορείου Ηπείρου (πρωτεύουσα: Αργυρόκαστρο), την οποία αναγνώρισε τόσο η Αλβανία, όσο και οι Μεγάλες Δυνάμεις. Μάλιστα, από πλευράς διεθνούς δικαίου, το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας (στο οποίο συμβαλλόμενο μέρος ήταν η ίδια η Αλβανία) δεν καταργήθηκε ποτέ από οποιαδήποτε μεταγενέστερη Συνθήκη (τυπικά δηλαδή, εξακολουθεί να ισχύει). De facto βέβαια τα εδάφη αυτά καταλήφθησαν από την Αλβανία (πάντως όχι de jure). Προς αποφυγή παρεξήγησης, επαναλαμβάνω ότι αυτό έχει ιστορικό πλέον ενδιαφέρον, και το αναφέρω μόνο προς απάντηση.
Το οτι αναφερεσαι στη νοτια Αλβανια και την χαρακτηριζεις "χαμενη ή ξεχασμενη ΠΑΤΡΙΔΑ" δειχνει ακριβως αυτο που λεω, οτι για σενα υπαρχει ΘΕΜΑ, οσα πρωτοκολλα του 1914 και να επικαλεισαι σαν δικαιολογια. Επι πλεον, θα σου πω το εξης: αν ειναι ενταξει να αποκαλουμε τη νοτια Αλβανια βορεια Ηπειρο, για γεωγραφικους και παλαιοιστορικους λογους, τοτε ισως πρεπει να αποκαλουμε και την ΠΓΔΜ, βορεια Μακεδονια, για τους ιδιους ακριβως λογους. Ειπαμε, μην τα θελουμε ολα δικα μας...
@ IkarosΜην μπερδεύεσαι, εμείς έχουμε υπογράψει την Τελική Πράξη του Ελσίνκι (άρα όντως δεν ζητάμε αλλαγή συνόρων). Οι Αλβανοί είναι που δεν την υπέγραψαν (και η κατάληξη του Κοσσόβου δείχνει τί ακριβώς εννοούσαν μ' αυτό). Επειδή όμως δεν έχουμε εδαφικές διεκδικήσεις, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξαναγράψουμε τα βιβλία της ιστορίας για να είμαστε politically correct: στην περιοχή ζούσαν (και ζούνε) Έλληνες από την απώτατη αρχαιότητα μέχρι σήμερα, αποτελώντας την πλειοψηφία του εκεί πληθυσμού. Η διάκριση σε Βόρεια και Νότια Ήπειρο είναι καθαρά τεχνητή και δημιουργήθηκε πολύ πρόσφατα όταν κατά τον Διχασμό στον Πρώτο Παγκόσμιο, η Ιταλία κατέλαβε όλη την Ήπειρο. Αργότερα μας "επέστρεψε" τα Γιάννενα και τη γύρω περιοχή. Την περιοχή γύρω από το Αργυρόκαστρο την "χάρισε" στην Αλβανία (που ήταν προτεκτοράτο της - δηλαδή την κράτησε για τον εαυτό της). Η περιοχή που επεστράφη στην Ελλάδα έγινε de facto "Νότια" Ήπειρος, η περιοχή που χάθηκε έγινε "Βόρεια" Ήπειρος. Δηλαδή άν οι Ιταλοί ήταν πιο τσιγκούνηδες και δεν μας επέστρεφαν ούτε τη Ν. Ήπειρο, θα ήταν κάποιος εθνικιστής και φασίστας άν σήμερα χαρακτήριζε τα Γιάννενα ως "χαμένη πατρίδα"; Σοβαρά μιλάμε; Είναι άλλο πράγμα να λέμε ότι η Κωνσταντινούπολη είναι χαμένη πατρίδα, και είναι άλλο θέμα να πούμε "άντε βούρ για να την απελευθερώσουμε". Νομίζω ότι όταν κάποιος έχει απόλυτη άγνοια γύρω από την ιστορία ή το διεθνές δίκαιο, είναι καλύτερα να σωπαίνει, μόνο κακό κάνουν οι μπούρδες του (βλ. και περίπτωση Θεοδωρίδη)
@ Ikaros A) H Kωνσταντινούπολη παραμένει (και θα παραμένει για εμάς) με το όνομα αυτό. Όντως, η επίσημη ονομασία της πόλης άλλαξε από τους Τούρκους σε İstanbul (οι Οθωμανοί δεν το πρόλαβαν ως γεγονός). Αλλά ξέρεις πότε; Μόλις το 1930 (όχι το 1453 που αναφέρουν οι συνήθεις ανιστόρητοι ύποπτοι). Αλλά επειδή οι κατακτητές άλλαξαν την ονομασία της Πόλης πριν 80 χρόνια, συγνώμη κι’ όλας που εμείς (προφανώς όχι εσύ) εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε το όνομα που της δώσαμε (και που χρησιμοποιούσαμε επί 1600 χρόνια πριν την αλλαγή του ονόματός της). Αν μη τι άλλο, πες ότι το κάνουμε για λόγους συνήθειας. Να σου κάνω μια ερώτηση πολυδιαβασμένε μου φίλε; Ξέρεις πώς λέγεται επίσημα η πρωτεύουσα της Λιβύης; Θα σου δώσω τη βοήθεια του κοινού: Δεν λέγεται «Τρίπολη». Κι αυτό γιατί οι κάτοικοί της δεν μπορούν να προφέρουν σωστά την αρχαία ελληνική ονομασία («Τρίπολις»). Γι αυτό και, προ πολλού, την έχουν αλλάξει σε «Τραμπουλούς» (το μεσαίο «ου» είναι άφωνο). Δείξε μου σε παρακαλώ ένα χάρτη (ελληνικό, γαλλικό ή άλλο) που να αναφέρει την πόλη με την παραφθαρμένη (πλην όμως επίσημη) ονομασία της (δηλ. «Τραμπουλούς») ή μία ένσταση «προοδευτικών» (εδώ γελάμε) ατόμων (και δή Ελλήνων !!) σχετικά με το πώς πρέπει να την αποκαλούμε. Το πρόβλημά σας επομένως εξειδικεύεται συγκεκριμένα στην Κωνσταντινούπολη. Πολύ λυπάμαι γι’ αυτό, γιατί προκειμένου να ικανοποιήσετε τις διεθνιστικές σας εμμονές, απορρίπτετε συλλήβδην κάθε στοιχείο ελληνικής θέσης/παράδοσης/ιστορίας ως «εθνικιστικό». Σκέψου σοβαρά όμως το ενδεχόμενο μήπως έτσι καταλήγετε να υποστηρίζετε τους εθνικισμούς άλλων λαών.Β) Από το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής (http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/index.html): ΧΑΜΕΝΟΣ (υπ. άψ.): για τμήμα ή στοιχείο που αποσπά ται από ένα σύνολο (Tο δέντρο χάνει τα φύλλα του). Παύω να έχω μια ιδιότητα ή να βρίσκομαι σε μια κατάσταση (Έχασε τη ζωντάνια ) του.ΠΑΤΡΙΔΑ η [patríδa]: η γη των προγόνων, των πατέρων, ο τόπος στον οποίο γεννήθηκε ή από τον οποίο κατάγεται κάποιος.Ερώτηση: για ποιο λόγο άραγε η Κωνσταντινούπολη δεν είναι χαμένη πατρίδα; Δεν έχουν υπάρξει Έλληνες γεννημένοι εκεί; ΟΚ, θα μου πείτε ότι επίσης και κάποιοι Γενουάτες έμποροι μπορεί κάποτε να γεννήθηκαν εκεί, αλλά συγνώμη, η Πόλη δεν έχει για τους Έλληνες τον ίδιο συμβολισμό (ή αξία) με αυτόν που έχει για τους Γενουάτες, τους Φραγκολεβαντίνους, τους Αρμένιους, Εβραίους ή όποιους άλλους. Η Κων/πολη ήταν όντως η πρωτεύουσα πολυεθνικών αυτοκρατοριών, αλλά τουλάχιστον 1,5 εκ. Έλληνες ήταν οι πρόσφυγες της Καταστροφής (πολλοί απ’ αυτούς Κων/πολίτες), χώρια οι εκτελεσμένοι, χώρια οι εκτοπισμένοι στην Ανατολία, χώρια οι 270 χιλ. (τότε) που απέμειναν εκεί. Δεν έχω υπ’ όψιν μου 1,5 εκ. Φραγκολεβαντίνους πρόσφυγες από την Πόλη. Η ισοπεδωτική λογική σου αγγίζει τα όρια του γελοίου.Γ) Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα σύνορα, όπως έχουν διαμορφωθεί σήμερα, είναι (και) προϊόν ιστορικών συγκυριών και τυχαίων συμβάντων. Στον Β΄ Παγκόσμιο οι Άγγλοι είχαν τάξει την Κύπρο τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία. Εύκολα, λόγω ιστορικής σύμπτωσης, θα μπορούσε η Μεγαλόνησος να ανήκει σε οποιαδήποτε από τις δύο χώρες. Αλλά οι ίδιοι Τούρκοι πολιτικοί μέχρι το 1950 δήλωναν ότι δεν είχαν καμία απολύτως αξίωση πάνω στο νησί (αφού το είχαν ήδη πωλήσει στο βρετανικό στέμμα). Επομένως, αν η Κύπρος (ή η Θεσ/κη) κατέληγε στους Τούρκους (ή τους Βούλγαρους) θα ήταν μία ακόμα χαμένη πατρίδα, γιατί σου κάνει εντύπωση; Επειδή ήταν/είναι πολυφυλετικές οντότητες; Η «Θεσσαλονίκη» ονομάστηκε έτσι από την κόρη του Φιλλίπου Β΄ (ετεροθαλή αδελφή του Μ. Αλεξάνδρου). Το όνομά της ετυμολογικά έχει κάποια σημασία στα ελληνικά. ΔΕΝ μπορώ να φανταστώ ποια θα μπορούσε να είναι η σλαβική ετυμολόγηση της ονομασίας «Σολούν». Όπως δεν μπορώ να φανταστώ την αλβανική ετυμολόγηση της ονομασίας «Γυρόκαστερ» (υποψιάζομαι όμως ποια είναι η ελληνική – μόνη ορθή – ετυμολογία της ονομασίας «Αργυρόκαστρο»). Δ) Βεβαίως, επαναλαμβάνω, άλλο η ιστορική/συναισθηματική αξία και άλλο οι εδαφικές διεκδικήσεις. Όμως, η κατά καιρούς πολυφυλετικότητα κάποιων περιοχών ή η τυχαιότητα των σημερινών συνόρων δεν αναιρούν την ιστορική και συναισθηματική σημασία που έχουν οι χαμένες πατρίδες για εμάς τους Έλληνες. Για σένα πάλι, όχι, διότι για την περίπτωσή σου αρμόζει η τοποθέτηση που έκανε η τουρκική Hurriyet για τον μέντορά σου, Θεοδωρίδη: «τέτοια σχόλια δεν θα τα έκανε ούτε ο Ερντογάν».(http://www.skai.gr/news/politics/article/223421/hurriyet-oute-o-erdogan-den-tha-elege-osa-leei-o-theodoridis/)
ikaros, εχει για σενα καμια διαφορα οτι ακομα και οι κατοικοι της λεγομενης ελληνικης μακεδονιας κατα βασει ηταν σλαβοφωνοι μεχρι και πριν 100 χρονια?? στην λεγομενη βορειο ηπειρο απο αυτα που λες μαλλον δεν εχεις παει(και στο λεω γιατι εχω καταγωγη απο κει) η δε μακεδονια ειναι μια τελειως διαφορετικη τελειως μπερδεμενη, παλι, ιστορια.. απλως να σου θυμισω οτι μεχρι το 1990 μακεδονας στα ελληνικα συνυποδηλωνε το σλαβοφωνο ελληνα..
Vangelis1972, πληρη αγνοια γυρω απο την ιστορια εχετε εσεις οι εθνικιστες, δηλωμενοι και ...αδηλωτοι. Σου θυμιζω αυτο που ειχε πει ο μακαριτης πλεον Hobsbawm, οτι το βασικο χαρακτηριστικο του εθνικιστη ειναι οτι εχει καταλαβει την ιστορια λαθος. Μπορει να θεωρεις εσυ την Ιστανμπουλ (πρωην Κωνσταντινουπολη) χαμενη σου πατριδα αλλα εγω, ευχαριστω πολυ, δεν θα παρω... Σου θυμιζω, αν και χανω τα λογια μου, οτι κρατος Ελλαδα υφισταται απο το 1827. Τωρα με ποια λογικη εσυ μου θεωρεις την πρωην πρωτευουσα του ανατολικου τμηματος της Ρωμαικης αυτοκρατοριας και μετεπειτα της πολυεθνικης βυζαντινης αυτοκρατοριας, χαμενη πατριδα, δεν ξερω, προφανως σε κανει να νιωθεις καλυτερα, οποτε live your myth in Greece... Και για να τελειωνουμε: ολες αυτες οι περιοχες γ
...ολες αυτες οι περιοχες για τις οποιες συζηταμε ηταν επι 2000 χρονια περιπου τμηματα τριων συνεχομενων αυτοκρατοριων, ρωμαικης, βυζαντινης, οθωμανικης, οπου δεκαδες και δεκαδες λαοι, επεδραμαν, συγκρουστηκαν, αναμιχθηκαν, συγχωνευτηκαν , αλλαξοπιστησαν κλπ κλπ. Αν κατεβαινε κανεις στο κεντρικο παζαρι της Θεσσαλονικης στις αρχαιες του αιωνα, πρινμπει
...ο ελληνικος στρατος και την κανει ελληνικη απο μια πολυεθνικη πολη που ηταν, θα ακουγε να μιλιουνται γυρω στις 14 γλωσσες! Ετσι απλα λοιπον, την κατελαβε ο ελληνικος στρατος, εγινε ελληνικη, αν ειχαν προλαβει και την ειχαν καταλαβει οι βουλγαροι και ειχαν μετα εφαρμοσει το βαλκανικο ethnic cleansing, τοτε θα ηταν σημερα βουλγαρικη. Και θαχες αλλη μια "χαμενη πατριδα" για να κλαιγεσαι εσυ σημερα... Ετσι εγινε στα βαλκανια, ετσι εγινε στην υπολοιπη Ευρωπη, ετσι εχει γινει στον κοσμο ολοκληρο.
τα εχεις μπερδεψει - και η ημιμαθεια ειναι το χειροτερο. πως το στηριζεις οτι ηταν κατα βαση σλαβοφωνοι? 1910 o χαρτης αν μπορεις να διαβασεις διαβασε. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Distribution_of_Races_on_the_Balkans_in_1923.jpgΕχω βαρεθει με την ημιμαθεια και την απολυτοτητα, χαρακτηριστικα και των δυο πλευρων.
Είχα την εντύπωση ότι στην μεταναστευτική πολιτική (σημ: πρόκειται για επιστήμη, όχι απλώς άποψη όπου ο καθένας λέει ότι του αρέσει)υπάρχουν συγκεκριμένες αρχές. Που για παράδειγμα υποστηρίζουν ότι κατά την άσκησή της: α) Προσέχεις να μην υπερεκπροσωπείται μια εθνική ομάδα μεταναστών για να αποφύγεις τον κίνδυνο δημιουργίας συμπαγούς εθνικής μειονότητας μέσα στη χώρα σου. Επομένως χρησιμοποιείς ποσοστώσεις (national quota system) β) Πρροσέχεις περισσότερο να μην επιτρέψεις τη δημιουργία εθνικής μειονότητας προερχόμενης από γειτονική χώρα (με την οποία μάλιστα συνορεύεις) γ) Προσέχεις ακόμα περισσότερο όταν η μετανάστευση αφορά πολίτες χώρας με την οποία έχεις προβληματικό παρελθόν(και ακόμα-ακόμα περισσότερο όταν τους απονέμεις υπηκοότητα). Στην περίπτωση της Ελλάδας, οι Αλβανοί αποτελούν περισσότερους από τους μισούς μετανάστες της(57% των καταγεγραμμένων, σύμφωνα με την απογραφή του 2001 - πολύ περισσότεροι άν συνυπολογιστούν και οι παράνομοι. Πολύ βολικά κανείς δεν μπήκε στον κόπο να μας πεί τί συμβαίνει με την απογραφή του 2011). Οι Αλβανοί προέρχονται από γειτονική χώρα (με την οποία έχουμε κοινά σύνορα). Με την οποία βρισκόμασταν σε εμπόλεμη κατάσταση μέχρι πριν 25 χρόνια (πόσοι το γνωρίζουν αυτό;) Πρόκειται για τη μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν υπέγραψε την Τελική Πράξη του Ελσίνκι (ως μη αποδεχόμενη τα μεταπολεμικά σύνορα ως τελικά και απαραβίαστα). Αυτή που ανακινεί διαρκώς θέμα Τσαμουριάς – με τον Πρόεδρό της προ 2 μηνών να χαρακτηρίζει την Πρέβεζα και τα εδάφη βορείως αυτής, ως αλβανικά. ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο έξυπνο είναι να δημιουργήσουμε μειονότητα 1 εκ. Αλβανών που θα μπορούν να ψηφίζουν, συστήνουν κόμματα, κτλ; (Όχι απαραίτητα αύριο, κάντε μια προβολή σε 10 ή 30 χρόνια). Ένα μέρος που λέγεται Κόσσοβο σας λέει κάτι; Και εκεί κάποιοι αλβανοί τσοπάνηδες μετανάστευσαν πριν πολλά χρόνια και είδατε πώς κατέληξε. Εάν ακολουθήσουμε τη συνταγή του άρθρου, και εάν είμαστε τυχεροί, ίσως να μην έχουμε την τύχη των κατοίκων της Μιτροβίτσας. Είναι βέβαιο όμως ότι θα αποτελέσουμε case study σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου για την πλέον ηλιθιωδώς αυτοκτονική μεταναστευτική πολιτική της νεότερης ιστορίας. (Για το ίδιο θέμα σχολιάζω στο http://www.lifo.gr/now/society/22125)
Πολύ σωστά.Και κάτι ακόμα.Το όποιο νομοσχέδιο δεν πρέπει να γίνει κράχτης για όλους τους πιθανούς μετανάστες που έχουν σκοπό να έρθουν στην Ευρώπη.Φανταστείτε τί έχει να γίνει αν μάθει ο καθένας ότι με μια-δυό υπογραφές αφού πηδήξουν τον φράχτη θα μπορούν να γίνουν αυτοί και οι οικογένειές τους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Μετά θα θέλουμε κέντρα μόνιμης κράτησης για εμάς τους ντόπιους.Και επιτέλους,ας μην ευτελίζουμε τόσο το να είναι κανείς Ελληνας.Δεν είναι μια απλή διατύπωση σε σπαστά ελληνικά,ούτε μια δήλωση του νόμου 105.Υπάρχουν μετανάστες που το νιώθουν,αλλά με πρόσχημα αυτούς δεν μπορείς να ρισκάρεις με το μέλλον της κοινωνίας.Θεωρώ ότι τα κριτήρια πρέπει να είναι εξατομικευμένα.Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετική περίπτωση και δεν μπορούμε να τους τσουβαλιάζουμε όλους μαζί.
Συμφωνώ από την άποψη, του ότι χρειάζονται στοιχεία, αριθμοί, άξονες και τελικοί στόχοι για να αποκατασταθεί αυτό το μπάχαλο εσωτερικής, εξωτερικής και μεταναστευτικής πολιτικής. Ως προς το τελικό σχέδιο, αυτό θα χρειαστεί σύνεση καθώς η δημογραφική κατιούσα στην ελλάδα όλο και επιμηκύνεται. Η ενσωμάτωση πολιτών από άλλες χώρες ε΄χει και στο παρελθόν "ξελασπώσει" σε πολύ ιδιαίτερες πτυχές του προβλήματος βλ ακριτικές περιοχές, άγονες, καλλιεργήσιμα εδάφη ο.κ.ε. Επιπόλαιες οπαδικές, ρήσεις και κραυγές τύπου_όλοι μέσα!_όλοι έξω!_ δια ροπάλου γιοκ!!