Κ στο κατω κατω ρε παιδια, εγω ποτε δεν καταλαβα, γιατι οι εντεχνοι θεωρουνται πιο αξιοσεβαστοι απ την πλειοψηφια συγκριτικα με τους λαικους? Θελετε να μου πειτε οτι ας πουμε ο Πλιατσικας εχει καμια σπουδαια φωνη? Οκ, για τα τραγουδακια που λεει, τα οποια δεν εχουν κ φοβερες απαιτησεις, εχει μια συμπαθητικη φωνη, αλλα αυτο που κυριως τον κανει καλο τραγουδιστη ειναι το συναισθημα που βγαζει. Ε λοιπον το ιδιο συναισθημα μπορει να βγαζει ξερω γω μεσα απ τα τραγουδια του κ ο Οικονομοπουλος. Γιατι ο Οικονομοπουλος θεωρειται μη ποιοτικος?Κ επισης οσον αφορα το στιχο: οσο απλοικος ειναι ο στιχος "αν θα μπορουσα τον κοσμο να αλλαζα, θα ξαναεβαφα γαλαζια τη θαλασσα" τοσο απλοικος ειναι κ ο στιχος "ειναι πολλα καρατια τα μαγικα σου ματια". Εγω τουλαχιστον δεν εντοπιζω καποια εξεχουσα ποιοτητα στο πρωτο τραγουδι. Κ σε πολλα αλλα τραγουδια των εντεχνων δηλαδη. Δεν καταλαβαινω πως προκυπτει αυτος ο διαχωρισμος.
23.2.2017 | 16:17
Προβληματισμοί...
Έφηβος είχα ρατσισμό απέναντι στους σκυλαδες και γενικά σε όσους άκουγαν "σαβουρες" όπως τις έλεγα. Μετά ο ρατσισμός επεκτάθηκε και στους ραπερς. Αλλά περιέργως με τους ρεμπέτες δεν είχα κανένα προβλημα... Τα άκουσματα μου παιδιόθεν ήταν κλασική ευρωπαϊκη μουσική κυρίως (Bach, Mozart, Beethoven κλπ) αλλά από την εφηβεία και μετά ανεβηκε το πράγμα (Στραβινσκι, Στοκχαουζεν, Ξενακης και πολλοί άλλοι λιγότερο γνωστοι)! Τώρα πλέον ακούω και απολαμβανω σχεδόν τα πάντα από δυτική μουσική και κάτι λίγα από ανατολίτικη, αραβική κλπ που βρίσκονται υπό διερεύνηση. Και σκυλαδικα και χαζοποπ και ραπ και ό,τι πέσει μπροστά μου το ακούω. Τι θέλω να πω... Υπάρχουν πολλοί έντεχνοι ενήλικες που ρατσιζουν την Πάολα, τον Παντελίδη κλπ. Αυτοι θα πρέπει να ξέρουν ότι πάντα υπάρχει κάτι πιο εκλεπτυσμένο ή δυσπεπτο ή περίπλοκο και καλλιτεχνικά εξευγενισμένο από αυτό που "χωνεύει" το δικο τους αυτί. Οπως φαίνεται σε σένα το ρεμπέτικο ή το σκυλάδικο, φίλε μου, "υποκουλτούρα" (υποκουλτούρα με τη στενή έννοια του όρου σημαινει κουλτούρα μιας υποομαδας, οχι κατώτερη κουλτούρα, αλλά τέλος πάντων), ετσι θα μπορούσε να πει και κάποιος επίσης στενομυαλος-ανωριμος (μην πω και κομπλεξικος) που ακούει Ξενάκη ότι το έντεχνο είναι για αυτόν πολύ εύπεπτο και αρα "υποκουλτούρα". Πάντα υπάρχουν κάποιοι που μπορούν να μας ρατσιζουν! Οι Γερμανοί ρατσιζουν τους Έλληνες; Ε, οι Βρετανοί ρατσιζουν τους Γερμανους. Ομοίως όσοι θεωρούν ότι ο Ξενάκης είναι παραφωνία σκέτη θα πρέπει να έχουν στο νου τους ότι δεν τα ξέρουν ολα και καλό θα ήταν να διευρύνουν λίγο τους ορίζοντες τους, να δοκιμασουν και κάτι διαφορετικό πριν εκφέρουν αποψη. Ό,τι δεν μπορούν να καταλάβουν αυτοί δε σημαίνει ότι είναι για πέταμα.Βλέπετε ότι όλη αυτή η νοοτροπία είναι προβληματική. Στη ζωή όλα παίζουν! Και καλά κάνουν! Δε γίνεται μόνο έντεχνο ή μόνο ρεμπέτικο ή μόνο σκυλάδικο. Το κάθε είδος (μουσικής, ανθρώπων, επαγγελμάτων) έχει την ομορφια του και τη χρησιμότητα του. Για αυτό κάποιοι ας ωριμάσουν επιτελους και ας αποδεχτούν το διαφορετικό ή αυτό που νομίζουν ως κατώτερο έχοντας υπόψιν ότι όλοι κάπου έχουμε στοιχεία που εκλαμβάνονται από τους άλλους ως κατώτερα. Και ένα μήνυμα κάπως σχετικό:Ζούμε σε δύσκολους καιρούς. Βγαινουν πολλοί και μιλάνε για κατωτερότητα-επικινδυνοτητα άλλων φυλων, θρησκειών. Αν ανοίξει ο ασκός του Αιόλου δύσκολα κλείνει. Αυτη η "κατώτεροφοβία" μπορεί να γενικευτεί και σε άλλους τομεις πέραν της φυλής και της θρησκείας... Και μπορεί στο τέλος να θεωρεισαι κατωτερος και εσύ και εγω. Όλοι έχουμε τρωτά σημεία για αυτό καλύτερα να δείχνουμε κατανόηση ο ένας στον άλλον, παρά υποτίμηση...
6