Στις λήψεις πορνό βλέπεις βυζιά, μουνί... Eδώ δεν βλέπεις τίποτα τέτοιο. Βλέπεις τον μεγάλο χώρο στο βάθος... και ναι, βλέπεις το πάνω μέρος του κεφαλιού του κοριτσιού αλλά απολύτως τίποτε άλλο. Αυτή είναι...είναι η μία που μου έμεινε στο μυαλό. Γι΄αυτό πιστεύω ότι είναι φανταστικές."
Πολύ καιρό πριν μετατρέψει το σπίτι της στο Άμστερνταμ σε έναν τεράστιο χώρο βιωματικής γκαλερι, η Γαλλίδα φωτογράφος Sophie Ebrard, πριν την κοπιώδη επιμέλεια του project κατά το οποίο ακολούθησε έναν σκηνοθέτη ταινιών πορνό σε όλον τον κόσμο ώστε να γίνει έκθεση, αποφάσισε να υποβάλλει τις φωτογραφίες της στους αυστηρότερους κριτικούς: τους ίδιους τους πρωταγωνιστές πορνό ταινιών.
Το έργο "It's Just Love" προέκυψε όταν η Ebrard ακολούθησε τον Gazzman σε γυρίσματα για τέσσερα χρόνια θέλοντας να παρουσιάσει τις ιστορίες πίσω από τις "ψεκάστε/σκουπίστε/τελειώσατε" εικόνες της πορνογραφίας.
Έτσι λοιπόν η Loulou Petite, με το αφοπλιστικό χαμόγελο και τον ακατανίκητο ενθουσιασμό της έγραψε την παραπάνω κριτική. Χωρίς ύφος. Χωρίς ακκισμούς. Χωρίς ενδοιασμούς. Μέσα στο έντονα ροζ φούτερ της ήταν αναζωογονητική, οξύνους και καθόλου κουραστική. Γιατί είχε βρει κάποιον που βλέπει τον επαγγελματικό της χώρο ως έχει, κι όχι όπως πλασάρεται στις αυνανιζόμενες μάζες.
Η Ebrard, η γυναίκα που έχει φωτογραφήσει εντυπωσιακές διαφημιστικές εκστρατείες για εταιρείες όπως η Rolex και η Adidas, πεισματικά βρίσκει πάντα χρόνο για τα προσωπικά της projects, σειρές οπτικών διερευνήσεων που την έχουν κάνει μάρτυρα αποκαλύπτικών καταστάσεων ανά τον κόσμο.
Δεν είναι παράλογο λοιπόν που σε ένα πάρτυ ανταλλαγής ζευγαριών συνάντησε τον Gazzman: εκείνη, χαριτωμένη αλλά εκτός περιβάλλοντος αναζητούσε ζευγάρια για να συμμετάσχουν σε ένα έργο της, εκείνος, ο αβρός Σκωτσέζος σκηνοθέτης ταινιών πορνό ήταν απολύτως στο στοιχείο του. Συζήτησαν για κάμερες, έβγαλαν φωτογραφίες και η Sophie βρέθηκε με μια πρόταση που ήταν πολύ καλή για να την αρνηθεί. Λίγες εβδομάδες αργότερα ήταν στα γυρίσματα της επόμενης ταινίας του σε μια υποβαθμισμένη περιοχή του Λος Άντζελες ως ανεπισημη φωτογράφος, ψυχίατρος και παρεμπιπτόντως υπεύθυνη λιπαντικού.
"Οι φωτογραφίες της Ebrard προσπαθούν να αποτυπώσουν όλη την αλήθεια. Όχι μόνο συμπεριλαμβάνοντας συνειδητά τα καλώδια, τις κάμερες και τα τεχνικά στοιχεία του σε αλλά και τον πολύπλοκο τρόπο σκέψης καθώς και την ανθρωπιά όσων συμμετέχουν."
Το έργο "It's Just Love" προέκυψε όταν η Ebrard ακολούθησε τον Gazzman σε γυρίσματα για τέσσερα χρόνια θέλοντας να παρουσιάσει τις ιστορίες πίσω από τις "ψεκάστε/σκουπίστε/τελειώσατε" εικόνες της πορνογραφίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι φωτογραφίες, όλες σε αναλογικό φιλμ μεσαίου format, να έχουν ελάχιστα ερεθιστικά στοιχεία. Εδώ το πορνό έχει μεταμορφωθεί σε μεγάλες εικονες, ιδιωτικές στιγμές και κομψές συνθέσεις.
Βλέπουμε την στάρλετ να βάφει τα νύχια των ποδιών της με νέον χρώμα πάνω σε έναν γυαλιστερό καναπέ στο σετ, το σπαρακτικό τατουάζ 'Broken Doll' σε έναν πήχυ μπερδεμένο στην χορογραφία ενός τρίο, τον γυμνό επιβήτορα να σιδερώνει μόνος το πουκάμισο του. Οι εικόνες είναι διαδοχικά αστείες και αιχμηρές, λυπηρές κι ανθρώπινες. Ίσως να βρίσκονται στον αντίποδα της αίγλης του καρτουνίστικου γκλάμουρ που υπαγορεύει η σύμβαση του πορνό αλλά ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο οι ηθοποιοί είναι περήφανοι για τις λήψεις αυτές: πρόκειται για μια πιο εκλεπτυσμένη ματιά σε σκηνές που συνήθως θεωρούνται φτηνές και βρώμικες. Μια ανάσα σε έναν επαγγελματικό χώρο πολύ πιο σκληρό από τους άλλους.
"
σχόλια