Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό

Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό Facebook Twitter
0

Την άγνωστη σε μεγάλο βαθμό παραγωγή ταινιών πορνό στις Φιλιππίνες επανέφερε στη δημοσιότητα με δημοσίευμά της η South China Morning Post. 

Παρά την βαθιά διείσδυση του καθολικισμού στις Φιλιππίνες, η νησιωτική χώρα υπήρξε βασική παραγωγός ταινιών πορνό κατά τις δεκαετίες του 1970 και του 1980. 

Οι ταινίες, έγιναν γνωστές ως «bombas», και ήταν μια μίξη σοφτ και σκληρού πορνό με τις πρωταγωνίστριές τους να εμφανίζονται συχνά στα εξώφυλλα εφημερίδων και περιοδικών. 

Παρά το γεγονός ότι το πορνογραφικό περιεχόμενό τους ήταν σαφές, έγιναν μέινστριμ φαινόμενο στις Φιλιππίνες προσελκύοντας μαθητές και καθημερινά ακροατήρια στους κινηματογράφους, όπως επίσης και άνδρες που έψαχναν για ένα φθηνό δράμα. 

Διάσημες πρωταγωνίστριες των ταινιών ήταν η Yvonne, η Anna Marie Gutierrez και η Pepsi Paloma, ψευδώνυμο της Delia Smith. 

Εκατοντάδες ταινιών γυρίστηκαν μέσα στα χρόνια με τίτλους όπως Climax of Love, Unfaithful Wife, Scorpio Nights και White Slavery.

Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό Facebook Twitter

Παρότι έμπαιναν συχνά στο στόχαστρο της εκκλησίας, οι bombas και οι πρωταγωνιστές τους, έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής ζωής της νησιωτικής χώρας μέχρι το χρονικό σημείο όπου το VCR εισέβαλε μαζικά στα σπίτια των Φιλιππινέζων, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. 

Σύμφωνα με την μελέτη του Luigi Conti, «Bomba: The Birth of a Genre», που δημοσιεύτηκε το 2012, υπάρχει ένας αριθμός παραγόντων που αιτιολογούν την έκρηξη του φαινομένου. 

Ο ίδιος αναφέρει ανάμεσα σε αυτούς τόσο τη σεξουαλική επανάσταση των τελών της δεκαετίας του 1960 και των αρχών της δεκαετίας του 1970 όσο και την χαλάρωση των νόμων για την λογοκρισία το 1967 στις Φιλιππίνες. 

Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό Facebook Twitter

Παρά την κακή τους ποιότητα στις ταινίες συχνά αποτυπώνονται οι δυσκολίες και η μιζέρια της καθημερινής ζωής στα χρόνια του δικτάτορα Φερδινάντο Μάρκος. 

Οι σκηνοθέτες της χώρας είχαν αποκτήσει ήδη εμπειρία στο να γυρνάνε γρήγορα και φθηνά ταινίες καθώς κατά τη δεκαετία του 1960 δημιουργούσαν αρκετές φιλιππινέζικες βερσιόν των γνωστών ταινιών της εποχής, όπως αυτών του Τζέιμς Μποντ. 

Παράλληλα τα ταμπού γύρω από το σεξ κατέρρεαν με τη συνδρομή εκδόσεων κόμικς στα οποία συχνά απεικονίζονταν οι πρωταγωνιστές των ταινιών. 

Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό Facebook Twitter

Η πρώτη ταινία bomba θεωρείται το «Uhaw», μια παραγωγή σοφτ πορνό του 1970. Στην ταινία πρωταγωνιστεί μια γυναίκα που εμπλέκεται σε ερωτικές περιπέτειες όταν ο άνδρας της καθηλώθηκε μετά από ατύχημα στη θάλασσα. 

Σύμφωνα με τον Conti οι ταινίες αναπτύχθηκαν σε διαφορετικές φάσεις. Το πρώτο κύμα εστίαζε στα βρεγμένα T-shirts και μετά ακολούθησε η σοφτ πορνογραφία. 

Το σκληρό πορνό μεσουράνησε από το 1983 ως το 1986, για να δώσει το διαδεχθεί ξανά το σοφτ πορνό όταν η Cory Aquino ανέλαβε τα ηνία της χώρας το 1986. 

Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό Facebook Twitter

Παρότι οι ταινίες είχαν φτιαχτεί για να παίζονται σε σινεμά η ποιότητά τους ήταν κακή. 

Σε μερικές ταινίες παρεμβάλλονται σκηνές με σεξ από παλιότερα γυρίσματα, που είχαν είχαν κοπεί από την λογοκρισία, ενώ σε άλλες ταινίες κόβονται αναίτια οι σκηνές με σεξ.

Πολλές φορές οι σκηνές με σεξ ήταν οι τελευταίες της ταινίας, παρότι αναφέρεται πως το γεγονός αυτό προκαλούσε εκνευρισμό στους θεατές.

Η πλοκή, όταν αυτή υπήρχε, αναπτυσσόταν γύρω από τον βιασμό των γυναικών και την σεξουαλική κακοποίηση.

Συχνά οι γυναίκες παρουσιάζονταν ως θύματα και αν όχι έτσι, ως νυμφομανείς - αρπακτικά ή πόρνες που υπέφεραν επειδή αποσταθεροποιούσαν την ανδρική κοινωνία.

Είναι χαρακτηριστικό πως δύο από τις πρωταγωνίστριες των ταινιών, η Pepsi Paloma και η Stella Strada αυτοκτόνησαν. 

Bombas: Όταν οι θρησκευόμενες Φιλιππίνες πρωταγωνιστούσαν στην παραγωγή ταινιών πορνό Facebook Twitter

Παρά την σταδιακή απαξίωση του είδους, μερικές από τις ταινίες, όπως το Scorpio Nights του 1985 με πρωταγωνίστρια την Anna Marie Gutierrez, απέκτησαν καλτ στάτους. 

Με πληροφορίες από South China Morning Post 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ