Αυτό είναι το νέο λογότυπο του ΕΟΤ - που κόστισε 10.000 ευρώ (!)

Facebook Twitter
78

Βρίσκω αρκετά ωραίο το νεο λογοτυπο του ΕΟΤ για την προωθηση της Ελλαδος. 

Αλλά όπως αναφέρεται και εδώ [στο 13:18 λεπτό αναφερεται το ποσο των 10.000 ευρω
http://www.skai.gr/tv/show/?showid=63901] δεν ήταν και ό,τι πιο φτηνό - κυρίως αν μιλάμε μόνο για την παραπάνω εικόνα. (Προσωπικά υποθέτω ότι ίσως να υπάρχουν κι άλλες παραλλαγές ή εφαρμογές.) 

Ο Δημήτρης Γ. μου έστειλε τον δικό του σχολιασμό για το λογότυπο και την τιμή του...

Aυτο ειναι το νεο λογοτυπο του ΕΟΤ για την προωθηση της Ελλαδος. Κοστισε 10.000 ευρω !!!

Πιστευω οτι τον εκλεψαν τον γραφιστα. Ειναι ενα κομψοτεχνημα που αξιζει πολλαπλασια.

Καταρχην, ειναι μαγικο πως σκεφτηκε, ο μπαγασας, να βαλει λευκα γραμματα σε γαλαζιο φοντο σε ενα λογοτυπο για την Ελλαδα.

Εχει χρησιμοποιησει οχι μια αλλα δυο γραμματοσειρες παρακαλω, και σα να μην εφτανε αυτο εχει καταφερει αριστουργηματικα να στοιχησει τελεια στα δεξια το all time classic.

Ασε που δεν εχει και κανενα ορθογραφικο λαθος. Προσκυνω στο μεγαλειο του..

ΕΥΓΕ !

78

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Η προσέγγιση στο θέμα της δημιουργίας του λογότυπου βάσει του κόστους και της πολυπλοκότητας τελείως λανθασμένη.Πρώτα, απ'όλα ένα λογότυπο δε χρειάζεται να είναι περίπλοκο για να είναι 1) επιτυχημένο και 2) ακριβό. Πάρα πολλές εταιρίες και οργανισμοί σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούν type-only logos, χωρίς σύμβολα, για την παρουσίασή τους ( πχ. lucence, ibm, facebook, google, lifo, the guardian, new york times - σίγουρα θα βρείτε και πολλές άλλες). Εφόσον οι χαρακτήρες είναι διακριτοί (αυτό γίνεται συνήθως με κάποια μικρή "ασσυμετρία"/"λεπτομέρεια"/"έντονη παραλλαγή στοιχείων" - βλ. logo της lifo LiFO όπου το i, παραπέμπει και στο σύμβολο της "πληροφορίας" i ).Αν το λογότυπο αυτό αποπνέει τον επικοινωνιακό χαρακτήρα που θέλει να αποδώσει ο ΕΟΤ στην καμπάνια του, τότε αρκεί. Αν δε σας αρέσει ο επικοινωνιακός χαρακτήρας, τα παράπονά σας στον marketing director και όχι στην ομάδα του δημιουργικού.Επιπλέον, σχετικά με το χλευασμό των χρωμάτων από το Δημήτρη Γ: Αρχικά, θεωρώ ότι καλώς ή κακώς, όταν ακολουθείς μια πιο συντηρητική marketing γραμμή (motto "all time classic") προφανώς και θα χρησιμοποιήσεις "πατροπαράδοτα" χρώματα, ή χρώματα θα επιτρέψουν στους υποψήφιους πελάτες να κάνουν εύκολα τη σύνδεση (χρώματα σημαίας, θάλασσα, λευκό κυκλαδίτικων σπιτιών , λευκό μάρμαρο στον παρθενώνα κλπ κλπ). Καλώς ή κακώς, όλη η τουριστική μας καμπάνια, ήταν και είναι ανέκαθεν συνδεδεμένη με τα παραπάνω (και αρκετά άλλα "κλισέ" sights της Ελλάδας"). Αν αλλάξουμε το τι "πουλάμε" στις αφίσες μας, τότε ναι, μάλλον πρέπει να αλλάξουμε και τα χρώματα.Φυσικά, το λογότυπο, όπως κάθε λογότυπο που προορίζεται για χρήση σε πληθώρα μέσων - από full color οθόνη μέχρι φωτοτυπία μπροσούρας είναι *διχρωμο* .Η μακέτα μπορεί να σταθεί σε οποιοδήποτε συνδυασμό χρωμάτων (ακριβώς, όπως και η μακέτα πχ. της lifo). Τώρα, απλά βλέπεις μια έκφανση του λογότυπου σε λευκό - γαλάζιο, κάποια στιγμή μπορείς να δεις κίτρινο-μωβ (αν και ελπίζω να μη χρειαστεί να το δούμε αυτό). Ένα επιτυχημένο λογότυπο πρέπει να είναι "χαμελέων" να τροποποιεί την παλέτα του ώστε να στηρίζει το μέσο στο οποίο παρουσιάζεται χωρίς να χάνει το χαρακτήρα του.Τέλος, όσον αφορά στο κόστος. Κάποιος ανέφερε ότι η μακέτα αυτή κοστίζει 10-30 ευρώ. Διαβάστε, μόνοι σας, το προτεινόμενο κοστολόγιο της Ε.Γ.Ε. για δημιουργία λογότυπου στο http://gda.gr/files/pdf/Proposals_2004.07.01.pdf (ναι, είναι παλιό το αρχείο, αλλά θα πάρετε μια ιδέα από τις τιμές των διαφημιστικών γραφείων). Επιπλέον, η κοστολόγηση δεν προκύπτει μόνο από αυτό που θα δει στο τέλος ο πελάτης, αλλά και από τα ακόλουθα:- Πόσα iterations γίνανε μέχρι να φτάσουμε στο τελικό λογότυπο; Ξεκινήσαμε με 5 versions , μετά σε 2 και μετά σε άλλες 4 για να φτάσουμε στο τελικό; Φυσικά, κάθε iteration χρεώνεται (γιατί είναι ανθρωποώρες)- Ποιο το κόστος πνευματικών δικαιωμάτων γραμματοσειρών; Στην Ελλάδα δεν τα πολύ κοιτάμε τα θέματα αυτά, αλλά σε καμπάνιες τέτοιου μεγέθους είναι απαραίτητο. - Ποιο το παραδοτέο; Το ΥΠΤΟΥΡ πήρε μόνο το logo σε .pdf ή πήρε και προτάσεις εταιρικής ταυτότητας, templates φακέλων, επιστολόχαρτα, ... ? Έχει επιπλέον συμβόλαιο με Χ εργατοώρες για τροποποίηση του λογότυπου σε άλλο φορμά αναλόγως τη χρήση κλπ. κλπ. Ποιο το γραφιστικό support του ΥΠΤΟΥΡ;Προφανώς, η κοστολόγηση και η αξιολόγηση ενός λογότυπου και γενικότερα ενός εικαστικού διαφήμισης, όταν δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στον τιμοκατάλογο της πιτσαρίας της γειτονιάς μας, είναι πολύ πολύ πολύ πιο περίπλοκη από όσο φαίνεται. Δεν ξέρω και δε με ενδιαφέρει αν το λογότυπο αξίζει τα λεφτά του(και μάλλον κανείς δε μπορεί να ξέρει). Το σημαντικό (και μετρήσιμο) στοιχείο είναι αν ολόκληρη η καμπάνια φέρει αποτέλεσμα. Αν όχι, τότε έχουμε πρόβλημα και είναι πολύ μεγαλύτερο από ένα μετρίου κόστους λογότυπο)ΥΓ1. Fun fact: Το λογότυπο της accenture κόστισε $100.000.000 και του BBC $1.800.000. Γιατί τόσα πολλά, ενώ ένας freelancer από τη Myanmar θα τους έπαιρνε 10$ ?
επιτρεψτε μου ενα σχολιο.ειναι γεγονος πως οι ανθρωποι του κλαδου προφανως εχουν αντικειμενικοτερη αποψη πανω στο θεμα.το λογοτυπο αυτο ομως δεν απευθυνεται στους ανθρωπους του κλαδου.δεν ειναι η εργασια που δινεις στη σχολη σου για να την κρινει ο καθηγητης σου,ουτε καποιο project σ ενα συνεδριο που θα αξιολογηθει απο συναδελφους.προκειται για ενα λογοτυπο απεθυνομενο σε ανθρωπους που πλειοψηφικα δεν ανηκουν στον κλαδο,με σκοπο την προωθηση της εικονας της χωρας μας.οταν λοιπον διαθετεις τοσο υλικο,τεχνογνωσια κ τεχνολογια κ οταν μαλιστα ο πελατης ειναι η ιδια σου η χωρα,μαλλον οφειλεις να ασχοληθεις λιγο περισσοτερο.προσωπικα απογοτευτηκα απο το αποτελεσμα οχι ως ειδημων,αλλα ως πελατης.
Nocturnius: όπως κατά καιρούς έχουμε γίνει οικονομολόγοι, σεισμολόγοι, καρδιολόγοι, ποινικολόγοι, έτσι και τώρα γίναμε όλοι γραφίστες και λέει ο καθένας το μακρύ και το κοντό του. Να 'σαι καλά για το ωραίο ποστ και τις εκ των έσω λεπτομέρειες.
Απόιστευτα (μη) εμπνευσμένα λογότυπα ξένων οργανισμών τουρισμού που δείχνουν πόσο υπανάπτυκτοι (δεν) είμαστε-Βρετανία: http://www.visitbritain.com/public/images/image-logo-visitbritain.png?Lo0P=ec8894a8e6bd843eba54dcc96763928813787Η ψευδοχειρόγραφη γραμματοσειρά του "you're invited" θα κάνει χιλλιάδες πρωτάρηδες χρήστες του powerpoint να πρασινίσουν από τη ζήλεια τους. Και τι slogan!-Γερμανία: http://s1.germany.travel/media/en/content/logo_DR.gifΤα χρώματα της γερμανικής σημαίας κατα τη διάρκεια πλύσης σε πλυντήριο. Σίγουρα γερμανικής κατασκευής και τεχνολογίας.Γαλλία: http://rendezvousenfrance.com/sites/atf/media/logo-atout-france.gifΛίγο σκίτσο (on a des peintres famous!), λίγο Marianne (notre symbole nationale!) και λίγο τρικολορ με ένα αστέρι στο ξεκάρφωτο (εκτός και αν ήταν για τη χριστουγεννιάτικη έκδοση και ξέμεινε)Ιταλία: http://www.italia.it/fileadmin/src/pdf/Download/banner_easyitalia/loghi_italiait/logo_banner_en.pngΗ τρικολόρε κορδέλα επάνω στη ντεμοντέ γραμματοσειρά κάνει όλη τη διαφορά στο καπακι της πιτσαρίας του μπαρμπα-Λουίτζι στο Βόλφσμπουργκ.Κλπ Δεν εννοώ πως όλα αυτά τα λογότυπα (περιλαμβανομένου του Ελληνικού το οποίο νομίζω πως είναι αυτό, και όχι του άρθρουhttp://www.visitgreece.gr/eot/images/logo-footer.png) είναι για πέταμα, αλλά διάθεση να υπάρχει και ο κανιβαλισμός είναι εύκολος.Όπως είπαν και αρκετοί παραπάνω όμως τα λογότυπα αυτά δεν είναι φτιαγμένα για συνέδρια Σκανδιναβών ντιζάϊνερ. Απλά πρέπει να έχουν μερικά σημεία κοινά αποδεκτά διεθνώς ως θετικά χαρακτηριστικά της χώρας. Εμείς για γαλάζια θάλασσα και λευκά κύματα είμαστε γνωστοί, τι θα βάλουμε στο λογότυπο μας; Τον Γιωργάκη μαραθωνοδρόμο;
Όταν δουλεύεις με οργανισμούς και πολυεθνικές, χρειάζονται πάρα πολλές ώρες για γραφειοκρατία, meeting, εγκρίσεις και feedback από τα διάφορα τμήματα. Τελικά, το κόστος της διαχείρισης είναι μεγαλύτερο από το κόστος της δημιουργίας. Συνήθως ο δημιουργός δεν έχει την ελευθερία να δημιουργήσει αυτό που θέλει, καθώς υπάρχουν παρεμβάσεις και απαιτήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους. Αν τα υπολογίσει κανείς όλα, το κόστος δεν είναι υπερβολικό.
Αισθάνομαι τόσο μαλάκας που βγάζω τα ματάκια μου δουλεύοντας μέρες και ώρες μέχρι να καταλήξω στο "σωστό" λογότυπο... Έπρεπε κι εγώ να πετάξω μια modern serif γραμματοσειρά όπως η "didot", σε ένα μπλε κοβαλτίου φόντο και τελείωσε. Αντε και μια Arial sans serif από κάτω και όξω πούστη απο τη παράγκα που έλεγε η αγαπημένη... Εγώ θα σας το έκανα με 2000 μόνο! Και αν θέλετε σας κάνω και καφέ.
Καλά κάνεις και το θέτεις ως θέμα, αλλά η απλότητα πολλές φορές είναι πολύ πιο περίπλοκη υπόθεση απ΄όσο φανταζόμαστε. Δεν υπάρχει κανένας κανόνας τιμολόγησης που να υποδεικνύει ότι τα fancy & περίπλοκα λογότυπα είναι πιο καλά και πιο ακριβά. Απλά δες το logo της Landor associates της καλύτερης εταιρίας brand consulting στον κόσμο. Δεν έχω ιδέα ποιος σχεδίασε το Greece all time classic, ούτε ποια εταιρία το σκέφτηκε, θεωρώ μάλιστα, ότι το υπουργείο τουρισμού έχει κάνει απίστευτα απερίσκεπτες και άκυρες κινήσεις για το promo της χώρας, όπως εκείνο το ανεκδιήγητο flash mob στο Λονδίνο. Πιστεύω ότι το πρόβλημα δεν είναι το λογότυπο και η τιμή του, αλλά το γεγονός ότι με την ελληναράδικη πολιτική λογική δε θα μπορέσουμε ούτε να το επικοινωνήσουμε, ούτε να το καθιερώσουμε ως ισχυρό brand. Το πιο πιθανό (όπως προείπε ο/η alpha2zeta παραπάνω) είναι ότι ο επόμενος υπουργίσκος θα το αλλάξει, μαζί με την επικοινωνιακή στρατηγική του υπουργείου, μαζί με τα χαλιά και τις κουρτίνες του γραφείου του και πάει λέγοντας. Και πάλι εδώ θα είμαστε για να γκρινιάζουμε internetικώς.Rebranding Greece, και ξαναrebranding Greece και ξαναrebranding Greece...
Απορία: το λογότυπο κάτω δεξιά γιατί το έχουν σχεδιάσει; Δε μας άρεσε αυτο και είπαμε να φτιάξουμε 2-3 να βρίσκονται; Μαθήματα πετυχημένου branding απο το ελληνικό κράτος.
Είχα δει πρόσφατα την υπουργό Τουρισμού που κατηγορούσε τους προκατόχους της για τις συνεχείς αλλαγές στα λογότυπα και σλόγκαν του ελληνικού τουρισμού, για τα οποία πλήρωναν ένα σκασμό λεφτά. Αντίθετα, επαινούσε την τακτική της Ισπανίας που για πολλά χρόνια έχει κρατήσει το λογότυπο του Juan Miro, το οποίο έχει ταυτιστεί με τον ισπανικό τουρισμό. Τώρα επί υπουργείας της φτιάξανε πάλι λογότυπο, και καινούριο σλόγκαν, φθηνότερο από τα προηγούμενα, και με το σκεπτικό ότι είναι απλό και θα έχει διάρκεια. Εγώ πάντως πιστεύω ότι ο επόμενος υπουργός θα παραγγείλει καινούριο. :)
θυμάμαι πριν αρκετά χρόνια, στη διαφημιστική που δούλευα ( τώρα έχει κλείση) τους είχε τ;yχη , μέσα από διαγωνισμό να τους ανατεθεί ένα δημόσιο λογότυπο, θυμάμαι οτι είχανε κάνει εξαιρετική δουλειά , αλλά κάθε φορά, το υπουργείο έβρισκε κάτι που δεν του άρεσε ( πχ. το λογότυπο ήταν σε μπλέ φόντο (θάλασσα) αλλά θέλανε κάτι πράσινο , γιατί δεν εκπροσωπούσε το "κόμμα") στο τέλος η εταιρία το παράτησε και το έργο ανατέθηκε σε άλλη Εταιρία, μετά από πρόταση του υπουργού...
Η δημιουργία ενός logo είναι η οπτικοποίηση μιας ολόκληρης διαδικασίας branding που περιλαμβάνει έρευνα, ανάλυση, στρατηγική και φυσικά οπτικοποίηση. Αρα είναι μια απλούστευση να βάζουμε τίτλο "10.000 ευρώ για ένα λογότυπο" όταν υπάρχουν logo που έχουν στοιχίσει 200.000 (βλέπε Melbourne)
Το προβλημα δεν ειναι τοσο τα δεκα χιλιαρικα, οσο το οτι αυτο που εκπονηθηκε δεν θεωρειται στην εποχη μας λογοτυπο. Η γραφιστικη εχει εξελιχθει αρκετα και ειναι κριμα που μερικοι "μεγαλοπελατες", οπως εδω το υπουργειο τουρισμου τη γυριζουν πισω στη δεκαετια του 70.
Εμένα πάλι μου αρέσει. Όσο για την αμοιβή για τη δημιουργία του λογότυπου σε μία κοινωνία σαν τη δική μας είναι παράλογη σε κάποια άλλη πάλι μάλλον όχι.Διαγωνισμοί γίνονται για αυτά τα Project ή απευθείας αναθέσεις?? Πάντως μην ξεχνάμε και τα αστεία ποσά που είχαν ξοδευτεί για τα λογότυπα της ΕΡΤ.
καλά, τη δεξιά στοίχιση που την είδες?έκανε την τσαχπινιά του και έκανε 2 κλικ το αριστερά βελάκι,νομιζω έπρεπε να ανταμειφθεί για αυτό...και λίγα πήρε.
Παλιά είχα ακούσει ότι το λογότυπο της Lucent της είχε κοστίσει $1 εκατομμύριο, αλλά δεν μπόρεσα να το επιβεβαιώσω. [Lucent](http://bit.ly/15JPQ9C)> the logo was compared in the media to the ring a coffee mug leaves on paper> A telecommunication commentator referred to the logo as "a big red zero" and predicted financial losses.
η αλήθεια είναι ότι όταν κρίνεις ένα λογότυπο δεν το κρίνεις μόνο με το αν σσου αρέσει ή όχι αλλά κυρίως με το αν επιτελεί το σκοπό του. κάτι που θα φανεί στο μέλλονεπίσης η αμοιβή μιας δημιουργικής εργασία δεν πάει με το αποτέλεσμα αλλά με την εργασία. δλδ το ποσό, ή το οποιοδήποτε ποσό συμφωνείται, δεν έχει να κάνει με το αποτέλεσμα αλλά με το είδος της εργασίας και το κασέ του αναδόχου.προσωπικά ούτε εμένα μου αρέσει, αλλά ενδέχεται να είναι καλό για το σκοπό του. το αν θα έπρεπε να δεσμεύεται budget 10000 ευρώ για ένα λογότυπο είνα ένα εντελώς διαφορετικό θέμα το οποίο δεν έχει καθόλου σχέση με το αν μας αρέσει ή όχι το αποτέλεσμα.
αυτός/αυτοί που το έφιαξαν σίγουρα κουράστηκαν πάρα πολύ γιατί αυτό είναι το εικαστικό ου επιλέχθηκε ανάμεσα σε πάρα πολλά που η σχεδιαστική ομάδα θα ετοίμασε και θα πρότεινε. (τουλάχιστον έτσι γίνεται συνήθως)
Είναι αλήθεια πως οι συνειρμοί για σπατάλη δημοσίου χρήματος έρχονται αβίαστα, σχεδόν αντανακλαστικά, και αναμφίβολλα υπάρχουν πολλοί μεσάζοντες, των οποίων οι απολαβές είναι εξωφρενικές σε σχέση με τη συμβολή που είχαν. Σίγουρα ο όποιος διαγωνισμός διεξήχθη, δεν ήταν 100% αντικειμενικός και αξιοκρατικός - το μέσον και οι γνωστοί πάντα κερδίζουν σε τέτοιες δουλειές. Αλλά είναι λίγο άδικο να υποθέσουμε πως ο γραφίστας την έκανε λαχίο με το "ευκολάκι" που του έπεσε, και μας κοροιδεύει. Δικιά μου εκτίμηση είναι πως το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο πολύ απαίτηση των υπευθύνων του ΕΟΤ (ο πελάτης) οι οποίοι με τον παρεμβατισμό τους, την ελλειματική αισθητική και με τον φόβο μην παρεκλίνουν από την πεπατημένη, επέβαλλαν στο γραφίστα το λογότυπο, μετά από πολλές προσπάθειες. Συνήθως έτσι γίνεται. Άποψη μου, βέβαια.
Ο ΕΟΤ παλιοτερα (βλ. δεκαετιες 60-70) παρουσιαζε δουλειες υψηλης αισθητικης, απο γνωστους καλλιτεχνες/γραφιστες οι οποιοι δημιουργησαν σχολη.Εκεινα τα χρονια, τα χρηματα δεν ερρεαν ευκολα απο τα ταμεια του κρατους.Σημερα ομως, που τα χρηματα του κρατους συνεχιζουν να ρεουν σε... καποιες τσεπες, παρα την κριση, εχουμε το φαινομενο να πληρωνεται 10.000 ευρω μια απλουστατη δουλεια χαμηλης αισθητικης, η οποια μπορει να εγινε και απο τον τελευταιο υπαλληλο του υπευθυνου γραφειου. Να φανταστω που πηγε το μεγαλυτερο μερος του ποσου; Μπαα... Αστο καλυτερα!