Πειθαρχία είπες; Αυτοπειθαρχία; Κ@υλα! Άκουσέ με. (Η παραπάνω πρόταση σου κίνησε το ενδιαφέρον. Κάνε λίγο υπομονή να διαβάσεις λοιπόν.)Το βασικότερο όλων όταν έχεις να φέρεις εις πέραν ένα έργο είναι να βάλεις ρεαλιστικούς στόχους. Στόχους που μπορούν να πραγματοποιηθούν. Αποκλείεται να μάθεις καλά όλη την θρησκευτική ιστορία των Οικουμενικών Συνόδων σε ένα Σάββατο για τον βυζαντινολόγο καθηγητή σου.Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καθίσεις ένα πρωί ή ένα απόγευμα ήσυχα και να χωρίσεις την ύλη σου σε περίπου ισόποσα ή ισο-αξιακά (από άποψη σημαντικότητας) τμήματα. Θα βάλεις μια "κωδική" παραστατική ονομασία στο καθένα και θα γράψεις τα ονόματα σε ισόποσα χαρτάκια.Πάρε ένα βάζο με καπάκι από την κουζίνα και ρίξτα μέσα. Άσε τα στην άκρη. Υπολόγισε περίπου πόσο χρόνο μελέτης απαιτεί το κάθε τμήμα. Πολλαπλασίασέ το επί 3. Μην κάνεις τσιγγουνιές. (Πρέπει να έχεις κάποια λάσκα γιατί ένα κάποιο χάζεμα θα υφίσταται εν τη διάρκεια θες δεν θες. Άνθρωπος είσαι). Τώρα πάρε μια κόλλα τετραδίου με γραμμές και γράψε:Ημέρα/εδβομάδα 1: τμήμα "Παλαιοχριστινική Θεσ/νίκη"Ημέρα/εβδομάδα 2: τμήμα "Μεσοχριστιανική Κων/πολη"κ.ο.κ.Την κολλάς μπροστά στο μόνιτορ για να την βλέπεις όταν ανοίγεις να χαζέψεις. Βάζεις tick σε κάθε τμήμα που έχεις μελετήσει. Έχεις προμηθευτεί θετικούς ενισχυτές για την επιτυχία οποιουδήποτε μικρού στόχου. Διάβασα για την Ροτόντα Θεσ/νίκης; Κάνω ένα 20λεπτο ποδόλουτρο με αρωματικά άλατα. Διάβασα για το Κύπελλο του Κρούμου; Ώρα για δίωρη παρακολούθηση αγαπημένης ταινίας ως διάλειμμα. Εννόησες. Επίσης χρειάζονται και κάποιες "τιμωρίες" αλλά πρέπει να είναι οι κατάλληλες για να μην σε βυθίσουν σε λούμπα συμπλεγματικών ενοχών μιρλίασης και ηττοπάθειας. Οι τιμωρίες επομένως πρέπει να είναι παραγωγικές και χρήσιμες προς τον στόχο αλλά ΌΧΙ άμεσα συνδεδεμένες με την ίδια την μελέτη σου (ώστε να μην την μισήσεις στο τέλος). Πχ. φτιάχνω το κλασέρ με τις εργασίες του εξαμήνου ώστε να είναι όλα οργανωμένα (αν μισείς την οργάνωση όσο εγώ ξέρεις ότι είναι μεγάααααλη τιμωρία).Ή φτιάχνω ένα "σκελετό" ενός κεφαλαίου για κάποιο συμφοιτητή που έχει αδυναμία σε εκείνο το μάθημα. (το τερπνόν μετά του ωφελίμου > αν τους βάλεις όλους στο παιχνίδι θα κάνετε ο ένας του άλλου τις περιλήψεις και θα είστε όλοι ευχαριστημένοι). Θυμίσου: η αυτοπειθαρχία καλλιεργείται. Δεν είναι μάννα εξ ουρανού. Και κυρίως: βάλε ρεαλιστικούς στόχους εξ αρχής ώστε να μπορείς να μείνεις πάνω στο πρόγραμμά σου. Καλή επιτυχία!!
7.6.2017 | 17:19
Κακές συνήθειες και εξεταστική.
Καλησπέρα κόσμε, είναι απόγευμα Τετάρτης και εγώ είμαι μια 19χρονη φοιτήτρια που αντί να διαβάζω για την εξεταστική που πλησιάζει απειλητικά κάθομαι και διαμαρτύρομαι στο Lifoland γι αυτή την κατάσταση. Μόλις τώρα συνειδητοποιώ ότι έχω μερικές ''κακές'' συνήθειες που με κάνουν να παρεκκλίνω από του στόχους που έχω θέσει ,να μην τηρώ το πρόγραμμά μου και τέλος να είμαι η ντροπή της πειθαρχίας..Αυτό είναι κάτι που με βασανίζει το τελευταίο διάστημα ,αλλά τώρα με την καλοκαιρινή αυτή διάθεση που υπάρχει από τους παππούδες στο καφενείο της γειτονιάς μέχρι τα social media το πράγμα χειροτερεύει κι εγώ μένω αδιάβαστη. Θα το εκτιμούσα ιδιαιτέρως αν κάποιος από εσάς εκεί έξω μου έδινε κάποιες συμβουλές ή με "ταρακουνούσε'' προκειμένου να μπω στον ίσιο δρόμο του διαβάσματος, της συνέπειας και της "σοβαρότητας".Ελπίζω μερικοί από εσάς να ταυτιστούν μαζί μου.Καλή εξεταστική πουλάκια μου:)
2