Αντιδράσεις για τους σημαιοφόρους με κλήρωση - Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας

Αντιδράσεις για τους σημαιοφόρους με κλήρωση - Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC
13

Στις έντονες αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο, πλέον οι σημαιοφόροι θα ορίζονται στο δημοτικό μετά από κλήρωση και όχι βάσει των βαθμολογιών τους, αναφέρεται ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.


«Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους», τονίζει μεταξύ άλλων ο υπουργός.

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) σημαιοφόρος στη ΣΤ' τάξη του Δημοτικού θα μπορεί να είναι οποιοσδήποτε ανεξάρτητα από τη βαθμολογία του, μετά από κλήρωση.

Το διάταγμα αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως «Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων».

Ολόκληρη η δήλωση του υπουργού:

  

«Σήμερα ψηφίστηκε ένας ριζοσπαστικός νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανοίγει νέους ορίζοντες σε πολλά επίπεδα για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

  

Σήμερα, επίσης, έχει γίνει κάτι εξίσου σημαντικό. Δημοσιεύθηκε το ΠΔ που ρυθμίζει και εκσυγχρονίζει την καθημερινότητα στα Δημοτικά σχολεία, καταργώντας αυτό που ίσχυε από το 1989, δηλαδή εδώ και περίπου 20 χρόνια.

Αντί να χαιρετιστούν αυτά τα σημαντικά βήματα, ως βήματα που πάνε την εκπαίδευση μπροστά, έχουμε πάλι μία μίζερη αντιμετώπιση.

Η Νέα Δημοκρατία μαζί με τη Χρυσή Αυγή αυτή την φορά μας κάνουν κριτική για το θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου. Αν διαβάσει κανείς τις ανακοινώσεις αυτών των δύο κομμάτων είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη.

Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους.

Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία.

Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί».

 

 

Σφοδρές αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Με μία επικριτική ανάρτηση για την κυβέρνηση σχολίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο twitter την ανάδειξη των σημαιοφόρων στις παρελάσεις στο δημοτικό με κλήρωση. «Σημαιοφόροι με κλήρωση: Έτσι αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ την επιβράβευση της προσπάθειας. Εξίσωση προς τα κάτω, παντού. #Παιδεία», έγραψε στο λογαριασμό του ο πρόεδρος της ΝΔ.


Με τη σκωπτική δήλωση «από την αριστεία-στη λοταρία» σχολίασε ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, την κατάργηση της «αριστείας» στα δημοτικά σχολεία. «Συνεπής ο υπουργός Παιδείας στις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για την κατάργηση της «αριστείας». Με το Π.Δ 79/2017 η αριστεία και η επιβράβευση, μετατρέπεται σε μια διαδικασία λοταρίας. Η επιλογή των σημαιοφόρων και των παραστατών δεν είναι πλέον αποτέλεσμα προσπάθειας και αξιολόγησης των μαθητών. Είναι μια τυπική διαδικασία κλήρωσης. Η παιδαγωγική αξία των κινήτρων για μια ακόμη φορά. λείπει από το εκπαιδευτικό λεξικό της πρώτης φοράς αριστερά. Τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων κ. υπουργέ», τονίζει.

Το Ποτάμι επιρρίπτει ευθύνες στον υπουργό Παιδείας, τον οποίο καλεί να αποσύρει το συγκεκριμένο Διάταγμα. «Τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς, είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτήν τη ρήση του κ. Μπαλτά» αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του ο Τομέας Παιδείας του Ποταμιού.

Πολιτική
13

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: Ο προϋπολογισμός έχει κοινωνικό πρόσημο, με μόνιμες, θετικές παρεμβάσεις για πολίτες και επιχειρήσεις

Πολιτική / Μητσοτάκης: Ο προϋπολογισμός έχει κοινωνικό πρόσημο, με μόνιμες, θετικές παρεμβάσεις για πολίτες και επιχειρήσεις

«Ξέρω καλά πως τα νοικοκυριά δεν νιώθουν ακόμη στην καθημερινότητα τους αυτή την καλή πορεία της οικονομίας» ανέφερε ο πρωθυπουργός στην καθιερωμένη κυριακάτικη ανάρτησή του για τον απολογισμό της εβδομάδας
LIFO NEWSROOM
Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μην δειλιάσουν ποτέ»

Πολιτική / Γεραπετρίτης μετά τις προκλήσεις Φιντάν: «Οι διπλωμάτες έχουν χρέος προς την πατρίδα να μη δειλιάσουν ποτέ»

«Θα έρθουν στιγμές απογοήτευσης και ματαιότητας, όμως πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι υπηρετείτε την Ελλάδα» είπε απευθυνόμενους στους υποψήφιους ακολούθους πρεσβείας
LIFO NEWSROOM
Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM
Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

11 σχόλια
Οι παρελάσεις δε γίνονται,για να βραβευτούν μαθητές ούτε,για να καμαρώνουν οι γονείς.Είναι,για να τιμήσουμε σημαντικές στιγμές της ιστορίας μας και τους ανθρώπους,που συμμετείχαν σ'αυτές.Όταν θέλουμε όμως να τιμήσουμε κάτι ή κάποιον,φροντίζουμε να προβάλλουμε την καλύτερη μας εικόνα.Ένα σχολείο λοιπόν ποιους θα προτάξει μπροστά μπροστά;Εκείνον που δεν ξέρει πόσο κάνει 1+1 ή δεν ξέρει καν τι γιορτάζουμε;Είναι ο βαθμός το απόλυτο κριτήριο;Δεν είναι,αλλά κατά τη γνώμη μου είναι καλύτερο από την κωλοφαρδία.Το γενικότερο πρόβλημα,που υπάρχει στα σχολεία κι έχει να κάνει με την επιβράβευση,τα κίνητρα,τη χαρά της συμμετοχής στη σχολική ζωή σε πολλαπλά επίπεδα,την εμψύχωση και την ενθάρρυνση και του πιο αδύναμου,δε λύνεται με μια κλήρωση.
Ποιός είναι ο ρόλος του σχολείου, ειδικά μάλιστα του δημοτικού?Πριν απαντήσουμε σε αυτή την ερώτηση, καλό είναι να εξηγήσουμε πρώτα ένα πολύ σημαντικό φαινόμενο της ψυχολογίας, το "φαινόμενο του Πυγμαλίωνα":(https://en.wikipedia.org/wiki/Pygmalion_effect)Μια ομάδα ερευνητών διαλέγουν ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ μερικούς μαθητές ενός σχολείου, μετά πάνε στο δάσκαλό των μαθητών και του λένε πως μετά από κάποια τέστ που έκαναν ανακάλυψαν πως οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν μεγάλη ευφυία και θα διαπρέψουν στο μέλλον. Μετά από ένα χρόνο οι ερευνητές ανακάλυψαν πως οι συγκεκριμένοι μαθητές που επιλέχθηκαν τυχαία, όντως είχαν καλύτερες επιδόσεις και έγιναν οι "άριστοι" της τάξης.Το παραπάνο φαινόμενο είναι κάτι που πρέπει να γνωρίζει κάθε άνθρωπος και ειδικά οι παιδαγωγοί. Γιατί πολύ απλά αποδεικνύει οτί "η αριστεία" δεν είναι ακριβώς αποτέλεσμα του πόσο προσπαθεί ένας μαθητής, αλλά κυρίως της αντιμετώπισης που έχει ο δάσκαλός του απεναντί του.Όλοι μας έχουμε μέσα μας την δυνατότητα να διαπρέψουμε, αρκεί αυτός που διδάσκει να πιστεύει σε εμάς και να προσπαθεί να αναδείξει τις ικανότητες μας.Είναι λοιπόν το σχολείο ένας διαρκής διαγωνισμός, μια διαρκής μάχη μεταξύ των μαχητών για τους καλύτερους βαθμούς, όπως ένας αγώνας δρόμου, μια ολυμπιάδα? Υπάρχουν ήδη τέτοιου διαγωνισμοί.. μαθηματικές ολυμπιάδες, διαγωνισμοί λογοτεχνίας και πολλοί άλλοι.. Πρέπει να γίνει αυτός ο διαγωνισμός και στη σχολική αίθουσα?Ή μήπως είναι το σχολείο ένας χώρος οπού οι νεαροί βλαστοί, τα νεαρά αυτά μυαλά μπορούν να κοινονοικοποιηθούν, να μάθουν, να βρουν νέα ενδιαφέροντα και να επιλέξουν τι είδους ανθρώπου και πολίτη θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν?
Προσωπικά, ως εργαζόμενη στην εκπαίδευση, έχω να πω ότι καιρός ήταν! Πλέον οι μισοί μαθητές είναι αριστούχοι, αλλά έπαιρναν τη σημαία οι δύο. Πάλι υπήρχε το θέμα της τύχης δηλαδή. Τα υπόλοιπα έκλαιγαν (αν είναι δυνατόν), οι γονείς σφάζονταν μεταξύ τους, έλεγαν κακίες για τα παιδιά που κέρδιζαν τη σημαία, λες και έφταιγαν αυτά που ήταν λίγο πιο τυχερά! Χάλασαν φιλίες μεταξύ παιδιών μπροστά στα μάτια μας για τη σημαία!Να μην τα πολυλογώ, αν αρχίσω να αναφέρω περιστατικά θα κουράσω. Δεν είναι επιβράβευση η σημαία, κακώς συνδέθηκε με αυτό, λόγος για καυγά και στενοχώρια ήταν.
θυμηθειτε το παραδειγμα του Αλβανου Τσεναι. Αριστος μαθητης του εδωσαν την τιμη να κραταει την Σημαια. Την υπερασπιστηκε; οταν πηγε στην Αμερικη ποση χολη εβγαζε για τους Ελληνες. Με τον ιδιο τροπο και ενας Ελληνας που φοιτα σε σχολειο της Αλλοδαπης δεν δικαιουται να καταει αλλη εθνικη σημαια γιατι λογικα δεν τρεφει την αγαπη εκεινης της χωρας.
πολύ σωστό. τι σχέση έχει η σημαία με το αν είναι κάποιος άριστος μαθητής; Σημαίνει οτι ένας άριστος μαθητής η ενας σπασίκλας είναι πιο άξιος να κρατάει και να υπερασπιστεί την Σημαία; Εμείς ξέρουμε τι τραβάμε απο τους γονείς μέχρι που μπορούν να φτάσουν για να πάρουν την σημαία το παιδί τους έναντι του άλλου παιδιού άλλης μαμάς μόνο και μόνο να καμαρώνει στην γειτονιά.Βέβαια την ίδια στιγμή η εν λόγω μαμάδες θα βάλουν μέσον να μην υπηρετήσουν αργότερα τα τέκνα τους στο στρατό.
Φαντάζομαι η κλήρωση θα γίνεται ανάμεσα στους μαθητές που έδειξαν ενδιαφέρον κι όχι στο σύνολο των μαθητών. Άλλωστε, οι περισσότεροι πλέον δεν συμμετέχουν καν στις παρελάσεις.Προσωπικά το βρίσκω δίκαιο από την άποψη ότι υπάρχουν παιδιά που μοχθούν και διαβάζουν αλλά δεν έχουν καλές επιδόσεις όπως παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή οικονομικά αδύναμα ή ακόμα και παιδιά με προβλήματα υγείας ή οικογενειακά θέματα που δεν τους επιτρέπουν να αριστεύσουν στα μαθήματα. Αυτά τα παιδιά δεν αξίζουν να σηκώσουν τη σημαία; Ή μήπως να το κάνουμε όπως στο σχολείο μου που σε περίπτωση ισοψηφίας γινόταν "κλήρωση" στην οποία όλως τυχαίως έβγαινε το παιδί του δημάρχου/βουλευτή/καθηγητή;
Στην ουσία βάλατε στα παιδιά να "σφαχτούν" μεταξύ τους και να δημιουργήσουν "κλίκες" που θα στηρίζουν ή τον Γιαννάκη ή τον Κωστάκη.Ένας μαθητής που προσπαθεί και είναι καλός, αξίζει μια επιβράβευση.
ΓΕΛΟΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ως συνήθως με τον ΣΥΡΙΖΑ - με τον στρατό.Ναι, όλοι πάνε στον στρατό, αλλά επιλοχίες και λοχίες θα κάνουμε αυτούς που έχουν τα προσόντα.Για ρωτήστε και κανένα λοχαγό αν θα ήθελε επιλοχία τον κουμπούρα και τον δυσκίνητο που του προέκυψε με κλήρωση.Εκτός αν υποψιαστούμε ότι αυτός που έδωσε το "παράδειγμα" είναι από τους γνωστούς που την έβγαλαν αραχτοί ΛΟΓΩ "ΔΟΝΤΙΟΥ" ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΩ ΚΛΗΡΩΣΗΣ στον ακριτικό Χολαργό και λοιπές παραμεθόριες περιοχές. Και υπηρέτησε περήφανα και με ταλαιπωρίες και αυτός την πατρίδα, σιγά τώρα, τι παραπάνω πέρασε ο φαντάρος στα σύνορα ;Βλέπουμε πως επαγωγικά εξηγούνται όλα ;