ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
29.3.2018 | 18:20

φοιτήτρια αρχαιολογίας

Καλησπέρα σε όλους. Τον τελευταίο καιρό αντιμετωπίζω ένα πρόβλημα και θέλω αν κάποιος έχει παρόμοια εμπειρία να με βοηθήσει.. πριν καιρό είχα μια μεγάλη προσωπική απογοήτευση που με έκανε στάσιμη για αρκετό διάστημα.. το θέμα ειναι ότι η απογοήτευση αυτή με απομάκρυνε και από τη σχολή μου.. σπουδάζω αρχαιολογία στο εκπα ( 5ο έτος). μου έχουν μείνει 10 μαθήματα και ξέρω ότι πρέπει να διαβάσω για να τελειώσω το καλοκαίρι καθώς τα οικονομικά μου δεν μου επιτρέπουν κάτι παραπάνω... το θέμα είναι ότι δεν το έχω ξανακάνει και μου φαίνεται βουνό μιας που η διάθεσή μου δεν είναι καλή. προλαβαίνω άραγε; θα ήθελε κάποιος να μοιραστεί κάποια συμβουλή ; ευχαριστώ...
39
 
 
 
 
σχόλια
Δεν ξέρω ποιο είναι το στυλ με το οποίο διαβάζεις, θα σου έλεγα πάντως να μην χάσεις πολύ χρόνο στο να καταστρώσεις κάποιο μεγαλεπήβολο σχολαστικό πρόγραμμα μελέτης, το οποίο στο τέλος δεν θα τηρήσεις. Θα έλεγα να κάνεις χρονοπρογραμματισμό κατ' αρχάς, να βάλεις στον εαυτό σου προθεσμίες για κάθε ένα μάθημα, ανάλογα με το μέγεθος και την δυσκολία της ύλης. Και μετά απλώς να αρχίσεις, η αρχή είναι το παν, να γίνει η αρχή. Να κάνεις μία σύντομη επισκόπηση της ύλης κάθε μαθήματος και μετά να μελετάς με το σύστημα που σε εξυπηρετεί, είτε αυτό είναι καρτέλες είτε εξέλ είτε σημειώσεις κ.α. Αν χρειαστείς υποστήριξη, εδώ είμαστε, που είπε και η Καραβάν'. Και κάτι πιο γενικό θα ήθελα να σου πω, σαν συμβουλή (το λέω να το ακούω και εγώ). Δεν ξέρω τι είδους απογοήτευση ήταν αυτή που σε κράτησε πίσω, όμως όταν θα τα βλέπεις από την απόσταση του χρόνου, θα διαπιστώσεις ότι δεν άξιζε ίσως τόσο. Κάθε άνθρωπος φυσικά έχει τις δικές του προτεραιότητες, απλώς το λέω γιατί και εμένα πολλές φορές πράγματα με κράτησαν πίσω, πράγματα που, βλέποντάς τα μετά, είδα ότι δεν είχαν για μένα την σημασία που νομιζα ότι είχαν, και το μόνο αποτέλεσμα ήταν να βλέπω τους άλλους να προχωρούν και εγώ να έχω μείνει πίσω. Μην χάνεις το κουράγιο σου και αξιοποίησε σωστά τον χρόνο. Αξίζει να πιεστείς λίγο τώρα, αλλά σκέψου την ανακούφιση που θα νοιώσεις όταν θα πετύχεις τον στόχο σου. Η αλήθεια είναι ότι όταν είδα "πέμπτο έτος και 10 μαθήματα", το πρώτο που σκέφτηκα ήταν "σιγά τα ωά, μια χαρά, πώς κάνει έτσι". Αλλά δεν ήθελα να σε τρομάξω. Καλή επιτυχία!
γι'αυτό ήρθα εδώ... γιατί έχει περάσει ένα διάστημα και νιώθω την ανάγκη να κινητοποιηθώ...έχεις δίκιο. όσο απομακρύνεσαι τόσο πιο ανούσιο σου φαίνεται. όμως όταν σου συμβαίνει μοιάζει το μεγαλύτερο σου πρόβλημα..θέλω να τελειώσω το καλοκαίρι.το καλό είναι ότι τα 7 από τα 10 μαθήματα είναι προφορικά και δεν υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να συμπέσει κάποιο με κάποιο άλλο. να ρωτήσω και κάτι άλλο. γνωρίζετε κάποιο καλό βιβλίο εισαγωγικό αγγλικό ή ελληνικό αρχαίας ελληνικής ιστορίας ; εσένα Pearl σου φαίνεται, δηλαδή, ρεαλιστικός ο στόχος;
Μου φαίνεται ρεαλιστικός ο στόχος για τα δικά μου δεδομένα. Τώρα που είπες και ότι τα 7 από τα 10 έχουν προφορική εξέταση, μοιάζει ακόμα πιο ρεαλιστικός. :) Κάνε ένα post στις αναζητήσεις και θα επικοινωνήσω μαζί σου. :)
Είμαι παντελώς άσχετος με αυτά. Όμως μου φαίνονται πολύ ωραία αυτά που γράφετε! Γράψτε κι άλλα. Πείτε τα πείτε τα... Με την ησυχία σας...(ο καθένας στον κοσμο του θα μου πείτε)
(σου απαντώ στο παραπάνω σχόλιο γιατί δεν μπορούσα κάτω από αυτό).Ωραίο και χρήσιμο αυτό. θα το δοκιμάσω (αν και φαντάζομαι ότι γίνεται για το αρχαιολογικό κομμάτι). Στην ιστορία πώς γίνεται αυτό;
Στην ιστορία επίσης γίνεται ανάλογα με το τι θες να ταξινομήσεις: συγγραφείς ανά θεματολογία/περιόδους/συγκεκριμένη θεματολογία (πχ. αναφορές στον Όθωνα)/συγκεκριμένα γεγονότα μιας μεγαλύτερης "εικόνας" (πχ. Β'Παγκόσμιος θα κάνεις καρτέλες μαχών Κορυτσάς-Μόροβα Ιβάν-Χειμάρας-Θερμοπυλών-Δωδεκανήσου κλπ)Σκέψου το σαν καρτέλες Excel με "κελιά" τις επιγραμματικές πληροφορίες που θα ταξινομούσες. Γι'αυτό σου είπα γίνεται και ηλεκτρονικά. Όμως είναι βολικό και καλό αν είσαι "χειρωνακτικός" τύπος και το πατροπαράδοτο. 'Αλλωστε οι αρχαιολόγοι είμαστε συνέχεια με ένα καρνέ και μολύβι στην τσέπη για τσιτσάρισμα σωστά;
Mου τα χαλάς τώρα... Αποδελτίωση σε καρτέλες δεν κάνετε πλέον μανούλα μου; Τι αρχαιολόγοι θα γίνετε; :P :)Τέτοιες καρτέλες. https://www.hartorama.gr/organosi-grafeiou/karteles/karteles-apodeltiosis/Κάν'τες κι ηλεκτρονικές άμα θες σε Excel αλλά ελπίζω την μέθοδο την ξέρεις. ;)
Όπως ακριβώς θα έκανες περιλήψεις στο τετράδιό σου ή πλαγιότιτλους στα συγγράματα έτσι κάνεις ανά καρτέλα ανά θέμα. Πχ. (τυχαίο παράδειγμα) ζωγράφος του Κλεοφράδη με βάση τον Beasley ή τον Boardman. Πόσα αγγεία έχετε υπό εξέτασιν; Κάνεις ισάριθμες καρτέλες με τα στοιχεία καθεμιάς σε παρόμοια συστοίχιση: θέμα - χρονολόγηση - ρυθμός - -εύρεση σε τόπο- παρουσία σε μουσείο. Τις κάνεις πάκο κάτω από την ένδειξη (λαστιχάκι στο πάκο) "ζωγράφος Κλεοφράδη" κλπ κλπ (υπάρχουν διαχωριστικές καρτέλες αν τις βάλεις όλες σε κουτί ή σε μεγάλο ντοσιέ). Όταν θα κάνεις επανάληψη ανασύρεις τις καρτέλες και ξαναταυτίζεις στο μυαλό σου το αγγείο με την εικόνα που έχεις δει. Κατόπιν κοιτάς μόνον την εικόνα και ανακαλείς τις πληροφορίες. Εξετάζεις ομοιότητες/διαφορές και εξέλιξη του ρυθμού/ζωγράφου κλπ. ώστε να μπορείς να γράψεις σχετικώς.Έτσι βοηθάει η αποδελτίωση. Ελπίζω βοήθησα λίγο. :)
βυζαντινή ιστορία α ( πρωτοβυζαντινη και μεσοβυζαντινή ιστορία, δεν έχει αρχαιολογία δηλαδή). Λατινικά 2 έχω τον μπενέτο. κλασική αρχαιολογία 3 είναι αγγειογραφία με Κεφαλίδου..
Αγγειογραφία είναι κατ'εμέ κλάψ΄τα Χαράλαμπε (ασφαλώς θα έχεις κι εσύ στομώσει με την τόση αγγειογραφία που κάνουμε). Την διδάσκουσα δεν την ξέρω αλλά γενικώς τέτοια μαθήματα "εικονομορφικά" θέλουν οργάνωση από νωρίς για να μη μπερδευτείς. Προτείνω να κάνεις δική σου αποδελτίωση ανά αγγειογράφο ή εναλλακτικά ανά ρυθμό ώστε να μην μπλέκεσαι.
ευτυχώς το έχω ξαναδιαβάσει το μάθημα οπότε θα κοιτάξω μόνο e-class. ο Κατάκης είναι μια χαρά καλούλης . Γενικά δεν έχω κάποιο μάθημα που να είναι ο καθηγητής περίεργος.Το θέμα μου είναι ότι μου μένουν καλύτερα όταν τα γράφω ( και όχι κατευθείαν υπογράμμιση πάνω στα βιβλία) και αυτό ίσως θέλει πολύ χρόνο.
Τέλεια. Φτιάξαν οι καθηγητές λοιπόν (είχαμε κάτι στριμμένα άντερα να τα κάνεις κοκορέτσι που εξέταζαν προφορικά και σε έκοβαν αν δεν απαντούσες γιατί ο Αλκιβιάδης έκοψε την ουρά του σκύλου του!) Νομίζω έχεις τον καλύτερο τρόπο: το χέρι έχει μνήμη λένε κι έχει αποδειχθεί κι επιστημονικά αυτό. Γράψε λοιπόν καρτέλες με τους πλαγιότιτλους και οργάνωσέ τα τώρα το Πάσχα και κατόπιν θα κάνεις την μελέτη με τις καρτέλες στο χέρι (και θα ανακαλείς τις πληροφορίες). Σου εύχομαι καλή επιτυχία!
Καραβάν' τι μου θύμισες, έζησε και κάποιος την μυθική εκείνη εποχή στην Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ με τον σκύλο του Αλκιβιάδη, την γάτα του Περικλή και το "πόσα σκαλοπάτια ανέβηκες μέχρι εδώ" (προφορική εξέταση στον 7ο όροφο)! Κουτρούμπας, εξέταση λατινιστί (κυριολεκτώ), ανασκαφική Βαλαβάνης (λατρεία)... Πήγα και εγώ 17 χρόνια πίσω...Για να βοηθήσω και την εξομολογούμενη. Εγώ θα τα μοίραζα, θα έδινα τα πιο στριφνά τον Ιούνιο. Αν όμως πρέπει να τελειώσεις τον Ιούνιο, φυσικά και να κάνεις την προσπάθεια, είναι μονόδρομος εξάλλου, σύμφωνα με όσα λες... Επειδή όμως είναι και ένα Τμήμα που απαιτεί ώς ένα βαθμό απομνημόνευση καλώς ή κακώς, θέλει λίγο οργανωμένο και ουσιαστικό διάβασμα, το οποίο πρέπει να ξεκινήσεις από τώρα. Εγώ θα ξεκινούσα από τα πιο ζόρικα. Από όσα αναφέρεις, η Βυζαντινή Ιστορία ήταν για μένα τουλάχιστον πιο στριφνό από τα υπόλοιπα...Να μην σε πιάνει πανικός. Γίνεται, όλα γίνονται. Πέμπτο έτος είσαι, δεν είσαι αιώνια φοιτήτρια να έχεις χάσει επαφή και να μην ξέρεις από πού να αρχίσεις. Μην σε πιάνει απογοήτευση, τα περισσότερα πράγματα στην ζωή είναι θέμα διάθεσης. Και εγώ έκανα καιρό να τελειώσω, γιατί εργαζόμουν παράλληλα, και κάποια στιγμή το πήρα απόφαση, άφησα λίγο στην άκρη τα υπόλοιπα και είπα στον εαυτό μου "μέχρι τότε θα τελειώσεις". Οργάνωσα τα μαθήματα, διάβασα την ουσία της ύλης χωρίς να χάνομαι σε λεπτομέρειες ή να με πιάνει απελπισία και όλα πήγαν μία χαρά. Ο μέγιστος αριθμός μαθημάτων που είχα δώσει σε μία εξεταστική ήταν εννέα. Αν είναι να κάνεις την προσπάθεια, κάνε την με σοβαρό τρόπο. Μην κάνεις πασάλειμμα σε όλα και στο τέλος δεν περάσεις κανένα. Ασχολήσου σοβαρά με όσα μπορείς, και δες πώς θα πάει. Αν δεις ότι δεν τα καταφέρνεις, δώσε 6 ή 7 αντί για 10 και άσε τα υπόλοιπα για τον Σεπτέμβριο. Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα.
Γειά σου συνάδελφε! Λες για τον Μικρογιανάκκη ε; :) Που πιάναμε την μπροστινή την θέση στο αμφιθέατρο πετώντας τα κασκόλ πριν κατεβούμε τις σκάλες!!! :PΑχ...ave studenti και άγιος ο θεός. Θρύλος ο Κουτρούμπας. Τον Βασμανώλη που έσκαγε με στυλ κομμάντο σε σύνταξη και έβαλε (ο αθεόφοβος) την υποσημείωση της υποσημείωσης στ'αρχαία στην εξέταση τον είχες προλάβει; Όλοι οι φίλοι του που τους μνημόνευε τακτικά στο αμφιθέατρο ήταν μακαρίτες! Αξέχαστες εποχές.
*Μικρογιαννάκη (φτού! ένα ποστ σωστό να μην γράψω)Είχαμε όμως κι έναν Γιατρομανωλάκη (σκέτη απόλαυση!)...μια Ματζουράνη (αυστηρή αλλά μάθαμε ένα σκασμό πράγματα)...τον Λιαντίνη...
πωπω δε σας χορταίνω... θέλω να σας ακούω να λέτε για αυτούς γιατί πολλούς από αυτούς του είχα ( Βαλαβάνης, Μπουρνιά, Μαντζουράνη).... πωωωω να είστε καλά.Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις συμβουλές σου. Σκεφτόμουν να κάνω ένα χρονοδιάγραμμα των 2.5 μηνών που έχω μεχρι να ξεκινησουν οι εξετάσεις και να γράφω κάθε μέρα τί θα διαβάζω αλλά σκέφτομαι μήπως παρά είναι τυποποιημένο για να το βγάλω.
Βασμανώλη και Γιατρομανωλάκη δεν είχα προλάβει. Μαντζουράνη και Λιαντίνη ναι...Και φυσικά τον μέγα Μικρογιαννάκη που λες :D Και τις καταπληκτικές Μπουρνιά και Αλευρά... Τον Δαβάρα με την σαρκοφάγο της Αγ. Τριάδας (το μόνο μάθημα που έδωσα 4 φορές για να το περάσω).Με συγκίνησες βρε Ε...
Ποιά μαθήματα σου έχουν μείνει;Μια οργάνωση τι θα δώσεις τον Ιούνιο και τι τον Σεπτέμβριο ίσως βοηθούσε. Ανασκαφική ελπίζα ότι έχεις παρακολουθήσει ήδη. Σωστά; Εργαστήρια παιδαγωγικών επίσης. Στη θέση σου θα μελετούσα με κάποια συνάφεια (πχ. όλα τα κλασσικά μαζί ή όλα τα βυζαντινά μαζί ή όλες τις ιστορίες τέχνης ή τις φιλολογίες αν έχουν παρ'ελπίδα μείνει από τα πιο πρώτα έτη)
*στάσιμο εννοούσα.το θέμα είναι ότι θέλω να τελειώσω τον ιούνιο..θέλω να το προσπαθήσω απλά ήθελα να δω αν έχει προσπαθήσει κάποιος κάτι παρόμοιο... χρωστάω 3 επιλεγόμενα, ρωμαϊκη αρχαιολογία, αρχαία ιστορία β, ιστορία τέχνης 2 και 3 , βυζαντινή ιστορία, λατινικά μπενέτος και κλασική αρχαιολογία 3.
Απ' αυτά που θυμάμαι (πάνε και 20 χρόνια που τελείωσα)τα λατινικά δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολα (εκτός αν είχατε την φοβερή ατυχία να είναι ακόμα διδάσκων ο Κουτρούμπας ή ο Τουρλίδης (δεν ξέρω πραγματικά ποιός ήταν ο χειρότερος). Αν η ρωμαϊκή αρχαιολογία είναι με Πέππα-Παπαϊωάννου κι αυτή είναι βατή. Αν είναι όμως κλασική αρχαιολογία 3 είναι ανασφαικά-πολεοδομικά Αθηνών; Θυμάμαι ήταν το πιο δύσκολο. (ίσως κι αυτό το κάνει η Παπαϊωάννου; Εμείς είχαμε Λαμπρινουδάκη κι ήταν παλούκι θυμάμαι). Ιστορία Τέχνης είναι επίσης βατά. Τα βυζαντινά θέλουν περισσότερη διευκρίνηση για να σου πω. Σκέτο "βυζαντινή ιστορία" δεν μου λέει τίποτα. Συνήθως τα ναοδομικά είναι πιο δύσκολα ιδιαίτερα αν δίνεις προφορικά με προβολέα κλπ.
Δεν ξέρω αν είναι ρεαλιστικό το 10 τον Ιούνιο. Νομίζω τα περισσότερα που έδωσα ποτέ σε μια εξεταστική ήταν 8 μαθήματα. Εξαρτάται βέβαια κι από τους διδάσκοντες (άλλα χούγια έχει ο καθένας). Πάντως το Πάσχα πρέπει να πέσει τρελό διάβασμα. :P
Καλησπέρα σας. Έχω ένα θέμα και ψάχνοντας για θέματα αρχαιολογίας, είδα ότι είστε σχετική με το αντικείμενο. θα μπορουσα να σας στείλω ένα μειλ για ενα θέμα που αφορα την επιλογή κατεύθυνσης στη σχολή?
Scroll to top icon