Πολλά σενάρια εξετάζονται και διακινούνται για τα αίτια της συντριβής του μοιραίου Μιράζ, που κατέπεσε νωρίτερα σήμερα εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει πως συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος.
Ο χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους, Γιώργος Μπαλταδώρος, που υπηρετούσε στην 331 Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας στην Τανάγρα, έχασε τη ζωή του.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, το αεροσκάφος «στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής [...] προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του».
Είχε προηγηθεί αναχαίτιση τουρκικού αεροσκάφους, και δύο Μιράζ επέστρεφαν στη Σκύρο για προσγείωση, όταν το ένα αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ.
Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό του πιλότου. Το αεροσκάφος χάθηκε πέντε λεπτά πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο. Στην επιχείρηση συμμετείχαν στρατιωτικά ελικόπτερα, ένα αεροσκάφος C-130, μία φρεγάτα και παραπλέοντα σκάφη.
Τα δύο αεροσκάφη βρίσκονταν σε κατάσταση επιφυλακής από τη μοίρα 331.
Το μαχητικό που κατέπεσε ήταν το νούμερο 1, δηλαδή ο αρχηγός του σχηματισμού των δύο ελληνικών μαχητικών που είχαν αναλάβει την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών που παραβίασαν το FIR Αθηνών στο κεντρικό Αιγαίο.
Σημειώνεται πως πηγές του ΥΕΘΑ έσπευσαν να διαψεύσουν κατηγορηματικά τα σενάρια περί κατάρριψης του Μιράζ.
Ακόμη, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου για βλάβη ή κάποιο άλλο πρόβλημα στο αεροσκάφος και αυτό προκαλεί πολλά ερωτηματικά για το τι συνέβη τα μοιραία λεπτά.
Πάντως το ενδεχόμενο της μηχανικής βλάβης δεν φέρεται να αποκλείεται.
Αναφορές κάνουν λόγο για καλές καιρικές συνθήκες στην περιοχή, ενώ το Μιράζ πετούσε σε ύψος μεταξύ 6.000 και 7.000 ποδών.
Κάποια δημοσιεύματα αναφέρουν το ενδεχόμενο ο πιλότος να υπέστη βέρτιγκο μετά από επικίνδυνο ελιγμό. Έμπειρες αεροπορικές πηγές, που επικαλείται το Star, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ο πιλότος να έπαθε ένα είδος παραίσθησης, να μπλέχτηκε στην ομίχλη και να κατέληξε στη θάλασσα.
Ο ΣΚΑΪ αναφέρει πως οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν πως δεν έγινε απόπειρα εκτίναξης του καθίσματος του Μιράζ.
Κατά πληροφορίες άτυχος σμηναγός είχε 940 ώρες πτήσης ενώ το Μιράζ που κατέπεσε ήταν καινούργιο και είχε μόλις 800 ώρες πτήσης.
Φίλοι και συγγενείς μιλούν για ένα έμπειρο κυβερνήτη, έναν φιλότιμο και γελαστό νέο, που διακρινόταν για την αγάπη του για τα αεροπλάνα και την Πολεμική Αεροπορία.
Σε κάθε περίπτωση, απαντήσεις αναμένεται να δοθούν μετά και την ανέλκυση του αεροσκάφους από τη θάλασσα.
σχόλια