Αυτός θα είναι ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα - Θα εξυπηρετεί 16 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως

Αυτός θα είναι ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα - Θα εξυπηρετεί 16 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως Facebook Twitter
Φωτό: ypodomes.com
4

Τον νέο κεντρικό σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα (Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων - ΚΣΥΛ) παρουσίασε, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης.

Ο νέος κεντρικός σταθμός, στον οποίο θα μετεγκατασταθούν τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και την Λιοσίων, θα εξυπηρετεί ετησίως 16 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια 40.000 τμ και, ανά κατηγορία, οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου θα εκτείνονται σε επιφάνεια 20.000 τμ και οι χώροι για εμπορικές χρήσεις σε 11.750 τμ, ενώ οι χώροι στάθμευσης θα είναι 572, εκ των οποίων οι 100 θα είναι για τους επιβάτες του μετρό, δεδομένης της σύνδεσής του με τον σταθμό «Ελαιώνα» του μετρό.

Όπως ανέφερε, ο κ. Κλήμης στο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες www.ypodomes.gr και www.metafores.gr, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα και η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα.

Αυτός θα είναι ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα - Θα εξυπηρετεί 16 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως Facebook Twitter
Φωτό: ypodomes.com

Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία Αντικειμένου, προκειμένου να ανατεθεί σε χρηματοοικονομικό σύμβουλο η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Σε επίπεδο χρηματοδότησης, ανέφερε πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη κινήσει τις διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».

Υπενθυμίζεται ότι οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24 - 44 χιλ. επιβάτες ή 12 εκατ. ετησίως.

Ο νέος σταθμός θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους σταθμούς των υπεραστικών λεωφορείων, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα, αφού, όπως χαρακτηριστικά είπε, «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».

«Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψη και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία», σχολίασε το στέλεχος της Αττικό Μετρό, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.

Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση 18 περίπου στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager.

Καταλήγοντας, ο κ. Κλήμης εκτίμησε το κόστος του έργου στα 170 - 180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο συνεταιρισμός ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.

Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει, τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του σταθμού, όσο και από τα ΚΤΕΛ που θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα εκμετάλλευσής του και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Τόσα ξέρεις, τόσα λες. ΉΔΗ ο τωρινός πεπαλαιωμένος του 80 Σταθμός δέχεται περίπου 12 εκατ. ταξιδιώτης ετησίως! Φαντάσου να γίνει και ο νέος που θαχει και σύνδεση με Μετρό συν τον ολοένα αυξανόμενο τουρισμό, τις διεθνείς γραμμές που τώρα είναι διάσπαρτες στην Αττική και το ότι η Αθήνα (και γενικά όλη η Ελλάδα με τα έργα που γίνονται) γίνεται όλο και πιο κεντρικός εμπορικός κόμβος. Και αλήθεια δεν βγαίνουν οι αριθμοί?- 4,5 εκατ. κάτοικοι στην Αθήνα- Σχεδόν 30 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα (με τάση ανοδική).- Όλα τα ΚΤΕΛ της χώρας των 11 εκατ. ανθρώπων έχουν καθημερινά δρομολόγια για Αθήνα. - Προφανώς αρκετοί πάνε και πολλαπλές φορές στην πρωτεύουσα. Όσοι σχολιάζετε αρνητικά τα ίδια χαρακτηριστικά έχετε. Μιζέρια, κακή πληροφόρηση και μηδενίζετε το ό,τιδήποτε γίνεται στην Ελλάδα και ανυπόμονοι (επειδή το 2021 μάλλον θάναι έτοιμο ή 2022). Ευτυχώς δεν είστε η πλειοψηφία. Δεν είναι το κέντρο του πλανήτη η Αθήνα αλλά ούτε και ένα ξεχασμένο χωριό ή μία τυπική επαρχιακή πόλη εντός Ελλάδος.