ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Στο live της Olga Kouklaki στην Αναξαγόρα 3-5

Facebook Twitter
2

Λίγο πριν τα μεσάνυχτα: H Olga Kouklaki καλεί στην σκηνή την drag queen Μάνια από τις «Κούκλες». Ερμηνεύει αισθησιακά το «Sweetheart» φέρνοντας στην ατμόσφαιρα έναν αέρα παλιού καμπαρέ.

Μισή ώρα περίπου μετά: H Kouklaki λίγο πριν ερμηνεύσει το «Stop» ανακοινώνει στον κόσμο την συμμετοχή του κομματιού της στο σάουντρακ μιας καινούριας γαλλικής ταινίας.

Οι δυο σκηνές από το live του περασμένου Σαββάτου στην Αναξαγόρα 3-5 ορίζουν κατά κάποιο τρόπο τα χαρακτηριστικά του προσώπου της σύγχρονης μουσικής των ημερών μας. Ένα πρόσωπο χωρίς αυστηρές γωνίες, μάλλον στρογγυλό, το οποίο δεν φοβάται να εκφράσει τα συναισθήματα του. Μάτια παιδικά άλλα ματιά έμπειρη. Είναι ένα πρόσωπο δημιούργημα ενός υπερδραστήριου εγκεφάλου που απορροφά και επεξεργάζεται όλα τα ερεθίσματα που υπάρχουν εκεί έξω.

Η Olga Kouklaki σίγουρα είναι μέρος αυτού του προσώπου της σύγχρονης μουσικής. Όλα για αυτή είναι πηγή έμπνευσης. Όλα φιλτράρονται μέσα της για να δημιουργήσουν τον ηλεκτρονικό της ήχο. Η μουσική της μπορεί να λειτουργήσει άνετα μέσα στην μοναξιά ενός διαμερίσματος «ανατινάζοντας» τους τέσσερις τοίχους και την ίδια στιγμή να ενώσει όλες τις μοναξιές των θαμώνων ενός βιομηχανικού χώρου κάτω από το πρίσμα του «Εμείς». Η σταθερή φαντασίωση της ηλεκτρονικής σκηνής μέσα στο χρόνο.

Η συστολή της Kouklaki  όταν απευθυνόταν στον κόσμο μιλώντας στο μικρόφωνο σχεδόν ψιθυριστά κόντρα στην σούπερ εξωστρεφή Liset Alea των Nouvelle Vague κρατούσε «μέχρι να πιάσει δουλειά». Στην σκηνή φαινόταν ότι ήταν μια δημιουργός που πατάει γερά στα πόδια της. Η συνεργασία της με την Liset Alea ήταν πετυχημένη διότι η κάθε μια φαινόταν να εγκαταλείπει τον πραγματικό της εαυτό πάνω στην σκηνή για χάρη του τελικού αποτελέσματος. Έτσι η Liset Alea άφηνε την Kouklaki να περάσει μπροστά χωρίς ανταγωνισμούς και εκείνη άφηνε στην άκρη την φυσική συστολή της για να μεταμορφωθεί σε ντίβα. Τελικά κερδισμένες βγήκαν και οι δυο διότι το άρτιο αποτέλεσμα είχε ως πηγή την λέξη με τα δέκα γράμματα: Συνεργασία.

Η μεγάλη καθυστέρηση του live (ώρα έναρξης εννέα και μισή για να ξεκινήσει γύρω στις έντεκα με επίσημη δικαιολογία την καθυστέρηση ενός συνεργάτη) ήταν ίσως το μοναδικό μείον της βραδιάς.

Θα μπορούσε να έχει περισσότερο κόσμο (ChinaWoman είναι η αιτία;) αλλά μάλλον αυτό δεν αφορά τους λίγους και τυχερούς που απόλαυσαν την συναυλία χωρίς στριμωξίδι αλλά τους διοργανωτές.

Τέλος, μεγάλη εντύπωση μου προκάλεσε η ηλικιακή σύνθεση του κοινού. Από εικοσάχρονους μέχρι πενήντα κάτι. Είναι ελπιδοφόρο διότι όλα τα καινούρια ενδιαφέροντα πράγματα παραδίδονται στους νέους. Οι παλιότεροι συνήθως βαραίνουν, χάνουν το ενδιαφέρον τους για τα καινούρια πράγματα, παραμένουν κλειστοί στις προσωπικές αγαπημένες εμμονές της νιότης τους και από μια ηλικία και μετά η μοναδική σταθερά που ενώνει τους πάντες είναι τα μπουζούκια της παραλιακής. Ευτυχώς που και που οι φωτεινές εξαιρέσεις εκεί έξω σε διαψεύδουν.

 

 

Υστερόγραφα:

Ο χώρος στην Αναξαγόρα 3-5 φαίνεται ότι θα γίνει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μέρη της Αθήνας. Ακόμα και άδειος ο πάνω όροφος σε προϊδεάζει για κάτι πολύ δυνατό.

Όταν λέμε «καριέρα στο εξωτερικό» σήμερα εννοούμε παραδείγματα όπως της Kouklaki. Η ζωή της μοιρασμένη ανάμεσα σε Παρίσι και Αθήνα, η συνεργασία της με τους Nouvelle Vague, η κυκλοφορία στην Kwaidan Records, η συμμετοχή της σε σάουντρακ γαλλικής ταινίας. Βλέπεις, δεν αρκεί να γράφεις μόνο το όνομα σου με αγγλικούς χαρακτήρες για να κάνεις καριέρα στο εξωτερικό...

Αρχείο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Κατ' εμέ, η Όλγα έχει περισσότερη δυναμική από ένα group που κατ'ουσίαν διασκευάζει κλασικές επιτυχίες στο πιο lounge και πιο φλώρικο, όπως οι Nouvelle Vague. "Αυτό που ζεις δεν είναι ζωή", τραγουδούσε πριν από κάποια χρόνια και ηχούσε πολύ δυνατό και αιχμηρό. Το Gazstation από τον νέο της δίσκο είναι ένα αριστούργημα.Όσο για την Chinawoman, η ιστορία επαναλαμβάνεται. Θυμάμαι πριν καμιά δεκαπενταριά χρόνια πόση αίσθηση είχαν κάνει στη χώρα μας συμπαθητικά κατα τ' άλλα συγκροτήματα όπως οι life without buildings. Αυτό το ξέρουν βέβαια όσοι πάνε να τη δουν και φαίνεται να ηδονίζονται με την λατρεία μιας προφανούς μετριότητας λόγω του image που πουλάει. Ας το παίξουμε χίπστερ μια βραδιά να ντυθούμε τα φλώρικά μας να περάσουμε καλά ακούγοντας κουταμάρες. Δεν έχω πρόβλημα, ο καθένας ό,τι θέλει κάνει.Εδώ και η Lana del Rey έκανε καριέρα παριστάνοντας την φτωχιά-που-δεν-έχει-κάνει-πλαστικές και κλέβοντας τη μουσική της Nicole Atkins.
το ίδιο γίνεται παντού τελικά, έτσι και στην chinawoman ενώ έλεγε εννιάμιση ξεκίνησε έντεκα... σε έναν μικρό χώρο γεμάτο καπνό μια τόσο μεγάλη αναμονή καταντάει εκνευριστική...