Οι νέοι οδικοί άξονες κόστισαν στο Δημόσιο επιπλέον 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ

Οι νέοι οδικοί άξονες κόστισαν στο Δημόσιο επιπλέον 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ Facebook Twitter
EUROKINISSI
2

Επιπλέον 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αρχικές εκτιμήσεις κόστισαν στο Δημόσιο οι νέοι, μεγάλοι οδικοί άξονες που ολοκληρώθηκαν το 2017. 

Αιτία για την κατακόρυφη αύξηση του κόστους στάθηκε η διακοπή και η επανεκκίνηση των εργασιών. 

Ανεπαρκής προετοιμασία

Σύμφωνα με τη σχετική ανάλυση της Τράπεζας της Ελλάδος, «η συρρίκνωση των εσόδων των παραχωρησιούχων από την είσπραξη των διοδίων, λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης και η ανεπαρκής προετοιμασία των έργων από το ελληνικό Δημόσιο, οδήγησαν στην πρόωρη και τελικώς αναποτελεσματική σύναψη συμβάσεων με τους ιδιώτες παραχωρησιούχους».

Το κόστος ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 70% από την αρχική εκτίμηση, με παράλληλη μείωση 55% του αντικειμένου των εν λόγω έργων. 

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πληρώθηκαν πολύ πιο ακριβά έργα μικρότερης έκτασης από αυτά που είχαν αρχικά προβλεφθεί. 

Η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε αυτά τα έργα ήταν μόλις 36%. 

Παράλληλα, η απορρόφηση κονδυλίων από το τρέχον ΕΣΠΑ 2014-2020 έχει μειωθεί σημαντικά, καθώς οι λίγοι, σε σχέση με το παρελθόν, διαγωνισμοί που προκηρύσσονται καταγράφουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.

Το 2017 η Ελλάδα εισέπραξε μόλις 1,24 δισεκατομμύρια ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ με την ίδια τάση να συνεχίζεται και φέτος, αφού οι εισροές διαρθρωτικών πόρων δεν ξεπερνούν τα 317 εκατομμύρια ευρώ. 

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Ναι ρε παιδιά και αυτοί οι εργολάβοι τι άλλο να κάνουν, κλέφτες να γίνουν? Και όλες οι στρατιές βυσματουχων και πάρατρεχαμενων Ν; μην πληρωθεί για λίγο παραπάνω?
Μα τόσο άχρηστοι, ανικανότητα που δεν έχει προηγούμενο σε οτιδήποτε ασχοληθούν.Χρυσό πιάνουν σκ@τ@ γίνεται και οι φόροι ληστρικοι για να καλύπτουν την απίστευτη ανεπάρκεια σε ολα τα επίπεδα.