Έγκλημα στου Φιλοπάππου: τα πώς, τα γιατί και το «διά ταύτα»

Έγκλημα στου Φιλοπάππου: τα πώς, τα γιατί και το «διά ταύτα» Facebook Twitter
Το βασικότερο, να διεκδικήσουμε ξανά οι πολίτες τους δημόσιους χώρους της πόλης μας, μετατρέποντάς τους από «άβατα» και πεδία άσκησης ηθικού πανικού σε ζωντανούς, ασφαλείς χώρους χαλάρωσης, ψυχικής ανάτασης, κοινωνικοποίησης, συντροφικότητας και συνύπαρξης. Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
28

Το βράδυ της 16ης Αυγούστου, ένας 25χρονος νέος έχανε τη ζωή του πέφτοντας σε γκρεμό 20 μέτρων στο λόφο του Φιλοπάππου ύστερα από επίθεση τριών ληστών που απείλησαν τον ίδιο και την Πορτογαλίδα φίλη του με σπασμένο μπουκάλι και μαχαίρι – οι δράστες συνελήφθησαν τελικά χτες σε Αθήνα και Ειδομένη, δύο Πακιστανοί (ο ένας κιόλας ανήλικος, κακώς οπότε δημοσιεύονται φωτογραφίες του) κι ένας Ιρακινός, όλοι τους λέει σεσημασμένοι πλην όμως ελεύθεροι να «αλωνίζουν» – στη σύλληψη βοήθησαν οι μαρτυρίες της κοπέλας καθώς και συμπατριωτών των δραστών.

Το ζευγάρι είχε ανέβει να απολαύσει τη θέα της Αθήνας το σούρουπο σε ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία του ιστορικού κέντρου, αγαπημένο περίπατο πολλών Αθηναίων. Στη διάρκεια του επεισοδίου ο άτυχος Νικόλας Μουστάκας, μετανάστης κι ο ίδιος για σπουδές στη Σκωτία είτε γλίστρησε, είτε σπρώχτηκε πέφτοντας στο κενό.

Εκατοντάδες ληστρικές επιθέσεις, από οργανωμένες συμμορίες οι περισσότερες καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη περιοχή του Φιλοπάππου και της Ρωμαϊκής Αγοράς. Μέχρι βιασμοί είτε απόπειρες βιασμών έχουν καταγγελθεί, χώρια πόσα δεν μαθαίνονται.


Το τραγικό συμβάν πυροδότησε έντονη πολιτική αντιπαράθεση με άξονες την ασφάλεια και τη μετανάστευση, με τους απανταχού ξενόφοβους και ρατσιστές να στήνουν μακάβριο «πάρτι», ειδικά μετά την ανοικτή επιστολή απόγνωσης της μητέρας του θύματος Λαμπρινής στον πρωθυπουργό, τους αρμόδιους υπουργούς και τον δήμαρχο.

Μια επιστολή κάπως υπερβολική, με κάποιους χαρακτηρισμούς οριακούς, άντε όμως να αξιώσεις ψυχραιμία και πολιτική ορθότητα ακριβείας στον πόνο μιας χαροκαμένης μάνας - ας όψονται όσοι τον εκμεταλλεύονται χυδαία.

Μήπως δεν έχει και τα δίκια της; Αλίμονο. Τίνος χρώσταγε ο Νικόλας, ποιος Έλληνας ή αλλοδαπός επισκέπτης που θα αναζητούσε λίγες στιγμές ρεμβασμού και χαλάρωσης σε ένα εμβληματικό φυσικό και αρχιτεκτονικό μνημείο, από τους ελάχιστους μεγάλους ελεύθερους χώρους της πόλης, θα ήθελε να βρεθεί στη θέση του;

Εκατοντάδες ληστρικές επιθέσεις, από οργανωμένες συμμορίες οι περισσότερες καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη περιοχή του Φιλοπάππου και της Ρωμαϊκής Αγοράς (που για το λόγο αυτό κυρίως έχει πλέον περιφραχτεί άτσαλα), δύο μάλιστα σε γνωστά μου πρόσωπα. Μέχρι βιασμοί είτε απόπειρες βιασμών έχουν καταγγελθεί, χώρια πόσα δεν μαθαίνονται.

Η αλήθεια είναι πως τέτοια συμβάντα σημειώνονταν σποραδικά εκεί και πριν να έρθουν οι «λαθροεγκληματίες», όπως ωρύονται μέρες τώρα ακροδεξιά ΜΜΕ, ιστοσελίδες και προφίλ στοχοποιώντας κυρίως την πακιστανική κοινότητα – μια κοινότητα που έχει κιόλα πληρώσει το μεγαλύτερο φόρο αίματος σε εκμεταλλευτές εργοδότες και φασίστες, παρότι από τις πλέον φιλήσυχες κι εργατικές στη μεγάλη της πλειοψηφία, με σημαντική δε εθελοντική προσφορά στις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.

Έγκλημα στου Φιλοπάππου: τα πώς, τα γιατί και το «διά ταύτα» Facebook Twitter
Το σημείο όπου βρέθηκε νεκρός ο 25χρονος. Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi

Όμως πλέον το κακό είχε παραγίνει. Θύματα τουρίστες, ζευγαράκια και όποιους άλλους βρεθούν ευάλωτοι στο λάθος σημείο τη λάθος ώρα, είτε ντόπιοι, είτε ξένοι επισκέπτες είτε ακόμα άλλοι μετανάστες/πρόσφυγες που ανεβαίνουν ως εκεί για περίπατο και «σέλφι» με φόντο την Ακρόπολη, τεκμήριο κιόλας ότι ναι, τα κατάφεραν γι΄αρχή.


Πέρα επομένως από τις γνωστές ανθρωποφαγικές υστερίες, υπάρχει όντως πρόβλημα ειδικά τις βραδινές ώρες που δεν αντιμετωπίζεται κηρύσσοντας «πογκρόμ», ούτε εθελοτυφλώντας επειδή τάχα θα θιχτούν οι ξένοι μας – μα οι ίδιοι καταρχήν οι μετανάστες και οι πρόσφυγες αγανακτούν με τους ομοεθνείς τους που εγκληματούν εκθέτοντας και τους ίδιους στο μίσος και μάλιστα όχι από κάποια αδήριτη βιοτική ανάγκη αλλά επειδή, πολύ απλά, καλοί και κακοί άνθρωποι υπάρχουν σε κάθε κοινωνία και φυλή.

Ο τόπος βλέπεις προσφέρεται για παραβατικές δραστηριότητες - και δεν εννοώ εδώ βέβαια κάποια νεανική συντροφιά που πίνει κανα μπαφάκι. Μεγάλη έκταση, πυκνοφυτεμένη, με πολλές κρυφές καβάτζες καθώς και παγίδες για τους απρόσεκτους (απότομες και ολισθηρές κλίσεις, χάσματα κ.λπ.) καθώς δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κάποιος διακριτικός έστω, ως θα όφειλε, νυχτερινός φωτισμός ή σημάνσεις.

Μηδενική και η φύλαξη, εξόν ίσως στην είσοδο επί της Αρεοπαγίτου, ελεύθερη δε (πολύ σωστά) η πρόσβαση πανταχόθεν. Σε καιρούς που η πόλη ολόκληρη έχει αγριέψει, δύσκολα θα έμενε ο λόφος στην απέξω, ένας λόφος για τον οποίο η συνέλευση κατοίκων Φιλοπάππου έχει διεξάγει μακροχρόνιο αγώνα ώστε να παραμείνει ένας ανοικτός, καθαρός και φιλόξενος χώρος πρασίνου, περιπάτου και ιστορικής μνήμης με παρεμβάσεις, καταγγελίες, μέχρι δικαστικούς αγώνες κατά επίδοξων καταπατητών τμημάτων του.


«Η εγκληματικότητα που φτάνει στου Φιλοπάππου είναι απόνερα της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας», διαβάζω σε ανάρτηση του διαχειριστή της σελίδας «Φιλοπάππου» στο fb. Ως σημαντικότερα προβλήματα χαρακτηρίζει τη μείωση των μόνιμων κατοίκων της περιοχής λόγω και airbnb καθώς επίσης τις «εσφαλμένες πολεοδομικές επιλογές της πολιτικής ηγεσίας που υλοποίησε την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και την απουσία προεδρικών διαταγμάτων για τις χρήσεις γης...

Τα αστυνομικά μέτρα, ακόμα και τα καλύτερα είναι απλά παυσίπονα, δεν εξυγιαίνουν τα αίτια, απλώς προσπαθούν να περιορίσουν τα συμπτώματα. Ο οποιοσδήποτε αστυνομικός σχεδιασμός πρέπει να αφορά το σύνολο του ιστορικού κέντρου εξειδικεύοντας στις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής...», σημειώνει.

Έγκλημα στου Φιλοπάππου: τα πώς, τα γιατί και το «διά ταύτα» Facebook Twitter
Περιπολία αστυνομικών στο λόφο του Φιλοπάππου. Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi

Παρότι κάπως γενικόλογες, οι διαπιστώσεις αυτές είναι νομίζω στη σωστή κατεύθυνση. Η λύση σίγουρα δεν είναι να υψώσεις κάγκελα παντού, να κάνεις 24ωρο φέις κοντρόλ ή να βάλεις έναν αστυνομικό ανά συστάδα δέντρων. Πάρκο και αρχαιολογικός χώρος είναι το Φιλοπάππου, όχι στρατόπεδο και σίγουρα υπάρχουν πιο ευέλικτοι, διακριτικοί και αποτελεσματικοί τρόποι φύλαξης. Πολιτεία, δήμος, αρχαιολογική υπηρεσία και λοιποί σχετιζόμενοι φορείς ας αναλάβουν έστω τώρα τις ευθύνες τους με τη συνεργασία και των δημοτών – δεν μιλάμε για το (ασφαλές, πάντως) Χάιντ Παρκ, δεν είναι δα αχανής έκταση τα 700 στρέμματα.

Και ναι, ίσως πρέπει να ξαναδούμε το πώς λογής ποινικοί θα πάψουν να καλύπτονται πίσω από τις προσφυγικές/μεταναστευτικές ροές, ο εγκλωβισμός και η γκετοποίηση των οποίων θρέφει και την παραβατικότητα. Το πώς σεσημασμένοι παραβατικοί –Έλληνες ή αλλοδαποί– καταφέρνουν να εκμεταλλεύονται ορθά, καταρχήν, νομοθετήματα για να βρίσκονται σύντομα ξανά ελεύθεροι να δράσουν – είτε πρόκειται για δυνάμει εγκληματίες «κλεφτοκοτάδες» είτε για προκλητικούς απατεώνες μεγατόνων σαν τα πρώην αφεντικά της Energa.

Το βασικότερο, να διεκδικήσουμε ξανά οι πολίτες τους δημόσιους χώρους της πόλης μας, μετατρέποντάς τους από «άβατα» και πεδία άσκησης ηθικού πανικού σε ζωντανούς, ασφαλείς χώρους χαλάρωσης, ψυχικής ανάτασης, κοινωνικοποίησης, συντροφικότητας και συνύπαρξης.

Έγκλημα στου Φιλοπάππου: τα πώς, τα γιατί και το «διά ταύτα» Facebook Twitter
Μεγάλη έκταση, πυκνοφυτεμένη, με πολλές κρυφές καβάτζες καθώς και παγίδες για τους απρόσεκτους (απότομες και ολισθηρές κλίσεις, χάσματα κ.λπ.) καθώς δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κάποιος διακριτικός έστω, ως θα όφειλε, νυχτερινός φωτισμός ή σημάνσεις. Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
Αθήνα
28

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

15 σχόλια
Έχω συμφωνήσει αρκετές φορές με άρθρα σας κύριε Αντωνόπουλε και ως αυτή τη φορά σας θεωρούσα ως έναν από τους καλύτερους και πιο οξυδερκείς και οξύνοες αρθρογράφους της Lifo. Με τον παρόν άρθρο σας, προσωπικά μού έχετε καταστρέψει αυτή την εικόνα. Όταν υπάρχει νεκρός και μάλιστα με έναν τέτοιο τραγικό τρόπο, οι "ίσες αποστάσεις" που επιχειρείτε να κρατήσετε είναι απλώς γελοίες. Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεστε πόσο εξοργιστικό είναι να συγκρίνετε έναν καθ' όλα νόμιμο μετανάστη, όπως το θύμα, με συμμορίες εγκληματιών, όπως συμβαίνει με τους δράστες.Όσο για τη "διεκδίκηση του δημόσιου χώρου", όταν ξαναθελήσετε να τηρήσετε "ίσες αποστάσεις", κάντε τον κόπο να πάρετε δημοσίως θέση και για τις δηλώσεις της Περιφερειάρχη Αττικής, που επιτέθηκε στην κίνηση των πολιτών για το Πεδίον του Άρεως ότι τα προβλήματα στο πάρκο δεν εξωραΐζονται με μπατανόβουρτσες...
Οι ίσες αποστάσεις κρατιούνται όταν οι θύτες ανοίκουν σε κοινωνικο-πολιτική ομάδα φιλικά προσκείμενη με τα πιστεύω μας. Τότε επιχειρείται μια υποτίμηση του γεγονότος, προσπάθεια εύρεσης ελαφρυντικών, προσπάθεια εξέφρασης "λογικής και ψύχραιμης" άποψης και αν γίνεται μετατόπιση των ευθυνών: αν το θύμα ήταν μετανάστης και ο θύτης χρυσαυγήτης τότε θα είχε καεί η μισή Αθήνα, τώρα που δεν ισχύει αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν μας ενδιαφέρει.
«Οι ηλίθιοι ντόπιοι μικροαστοί δεν χωρούν στο Πεδίο του Άρεως». Αυτό ήταν τη απάντηση των αναρχικών (Αυτοδιαχειριζόμενο στέκι ΑΣΟΕΕ και αντίστοιχο της Αρχιτεκτονικής) μετά τις επανειλημμένες κινητοποιήσεις μας για την επιστροφή στην κανονικότητα του Πεδίου του Άρεως. Αν θέλετε να φανείτε χρήσιμος, γράψτε ένα κείμενο αντίστοιχης έκτασης και προβληματισμού και πείτε μας, κατά τη γνώμη σας, τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε γιατί μέχρι τώρα, ανήκουμε στους ηττημένους σε τούτη την απίστευτη διαμάχη.
Παρα πολυ ενοχλητικο το κειμενο σας. Ο κυριος λογος ειναι οτι χρησιμοποιειτε ενα τραγικο συμβαν - για το οποιο δειχνετε ελαχιστη συμπαθεια - για να εκθεσετε τις πολιτικες σας πεποιθησεις κυριε Αντωνοπουλε. Σε καθε παραγραφο, σε καθε νοημα πισω απο τις παραγραφους υπαρχει αρνηση να αποδεχθειτε τα προβληματα που εχει να αντιμετωπισει η Ελληνικη κοινωνια και μια εμμονη να θυμισετε στο αναγνωστικο κοινο τι "εχουν προσφερει ομως κι αυτοι οι καημενοι οι στοχοποιημενοι στην Ελληνικη κοινωνια". Θυμιζει λιγο αντιδραση του τυπου "ναι αλλα κι αυτοι ομως...". Σα να θελετε να μετατοπισετε το κεντρο βαρους του θεματος αλλου. Γιατι; Ειναι γεγονος οτι οι ενοχοι για το θανατο αυτου του παιδιου ειναι ατομα με ηθικη ενδοια που δεν εχουν προβλημα να βιασουν σκοτωσουν ληστεψουν. Οποιος κανει αυτη την παραδοχη δεν εχει εξ ορισμου ρατσιστικα ενστικτα οσο κι αν φαινεται να σας βολευει να το παμε εκει. Η αποψη αυτη τεκμηριωνεται απο τα γεγονοτα τα ιδια. Επισης σε αυτο εδω το σημειο, "Στη διάρκεια του επεισοδίου ο άτυχος Νικόλας Μουστάκας, μετανάστης κι ο ίδιος για σπουδές στη Σκωτία είτε γλίστρησε, είτε σπρώχτηκε πέφτοντας στο κενό." επιχειρειτε να εξομοιωσετε εντελως ανομοια πραγματα μεσα στο πλαισιο της -θελω να πιστευω καλοπροαιρετης- αλληλεγγυης σας για ολους εκεινους που αναγκαστηκαν να φυγουν απο το σπιτι τους. Η τεραστια διαφορα ομως που δεν φαινεται να παραδεχεστε πουθενα στο αρθρο σας, ειναι οτι το παιδι αυτο δεν πηγε μεταναστης στο Εδιμβουργο για να μαχαιρωνει κοσμο και να σπρωχνει "συνανθρωπους του" απο το γκρεμο. Πηγε εκει για δουλεια. Αυτα. Οσο για το αν η επιστολη της μητερας ηταν υπερβολικη, μονο αν βρεθειτε στη θεση της θα το καταλαβετε. Δεν σας το ευχομαι.
Τις ίδιες ακριβώς θέσεις έχει εκφράσει ο κ. Αντωνόπολος και εδώ: https://www.lifo.gr/articles/athens_articles/108052. Προφανώς οι αυτοδιαχειριζόμενες κολλεκτίβες θα κάνουν καλύτερη δουλειά από την μικροαστική συμβατική αστυνόμευση.
Το ότι ζητάτε να διεκδικήσουμε όλοι μαζί τους δημόσιους χώρους ώστε να φύγουν τα κακοποιά στοιχεία και δεν λέτε το ίδιο για την χώρα που τα σύνορά της έχουν γίνει σουρωτήρι από την αθρόα εισροή οικονομικών μεταναστών σε περίοδο οικονομικής κρίσης και έλλειψης θέσεων εργασίας,μεταναστών που θεωρούν ότι η ανθρώπινη ζωή έχει μικρή ή καμία αξία με ξεπερνά....Τί νομίζετε ότι θα κάνουν οι οικονομικοί μετανάστες που σκέφτονται με αυτόν τον τρόπο όταν δεν βρουν δουλειά;;; Ο ίδιος ο κ. Κατρούγκαλος παραδέχθηκε ότι έρχονται στη χώρα μας παράτυπα ,άτομα κατατρεγμενα από τη φτώχεια και όχι από τους πολέμους... Όσο η οικονομική κρίση συνεχίζεται τόσο πιο πολύ οι εξαθλιωμένοι άνθρωποι ανεξάρτητου εθνικότητας θα προβαίνουν σε αξιόποινες πράξεις θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους και τη ζωή των γύρω τους...
Ξεχάσατε να μας πείτε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε πάλι το δημόσιο χώρο. Δεν φαντάζομαι να εννοείτε να έρθουμε σε βίαιη σύγκρουση με τους κακοποιούς. Η προσωπική μου εμπειρία από τη γειτονιά μου, τα Εξάρχεια, είναι ότι οι διεκδικήσεις που γίνονται ασταμάτητα από κάθε λογής συλλογικότητες δεν αποδίδουν. Τελευταίο παράδειγμα η δεκαπενθήμερη εκδήλωση με το όνομα "Αναψυκτήριο τα 'Ωραία Εξάρχεια'", η οποία, ασχέτως αν έμεινε στη μέση λόγω της πυρκαγιάς στο Μάτι, το μόνο που κατάφερε ήταν να μας ζαλίσει για όσες μέρες διήρκεσε και να διασκεδάσει τους επισκέπτες που γουστάρουν να κάνουν φάση. Το ίδιο γίνεται πάνω-κάτω και με όλες τις άλλες εκδηλώσεις` συγκεντρώνεται κόσμος για ένα βράδυ, διαπιστώνει το χάλι που επικρατεί και αποχωρεί απογοητευμένος. Και είναι επόμενο, διότι δεν μπορεί να κάθεται ο καθένας με τις ώρες να "πιάνει χώρο" όταν έχει οικογένεια. Υπάρχει υπηρεσία για αυτό το σκοπό, λέγεται Αστυνομία. Στην Αθήνα υπάρχει και σε Δημοτική έκδοση. Η μόνη διεκδίκηση που μπορώ να φανταστώ είναι να διεκδικήσουμε να κάνουν οι υπηρεσίες αυτές τη δουλειά που έχουν αναλάβει και για την οποία είναι οι μόνες υπεύθυνες. Ακόμη και δικαστικά.
Κυριε Αντωνοπουλε , Δεν δειχνετε να ενδιαφερεστε τοσο για το γεγονος οτι σκοτωθηκε ενα παιδι απο εγκληματικη ενεργεια και κανετε και πολιτικη κριτικη σε μια μητερα που εχασε τον γιο της ... Ειναι σαν να μη θελετε να πιστεψετε οτι η αφιξη πανω απο 1,5 εκατομυρια ανθρωπων απο αλλες χωρες εχει αρκετες αρνητικες συνεπειες σε πολλους τομεις της Ελληνικης κοινωνιας . Υπαρχει αραγε καποια θετικη συνεπεια απο την αφιξη τοσων ανθρωπων ? Εχετε παει μερα μεσημερι βολτα που ξεκιναει απο το Θησειο στο σταθμο του ηλεκτρικου μεχρι και του Φιλοπαπου?Θα δειτε βια με σπασμενα μπουκαλια μπουνιες και μαχαιρια μεταξυ Πακιστανων Αφγανων Αλγερινων ,μιλαμε για συμμοριες που χτυπιουνται μονιμα για το ποιος θα ελεγχει μεγαλυτερο κομματι . Εσας σας φταιει η μητερα του παιδιου, την κατηγορειτε για κρυφορατσιμο και οτι ειναι δηθεν υπερβολικη ..Μας πετατε και λιγο Μηλιωνη- Φλωρο για αποπροσανατολισμο .. Πολυ εντεχνα βγαζετε οσουν διαφωνουν μαζι σας ρατσιστες ξενοφοβικους, μεγαλη πρωτοτυπια η πολιτικη σας ορθοτητα .....Οχι δεν ειναι ρατσιστες οσοι πιστευουν οτι η αθροα εισοδος τοσων ανθρωπων μαζικα εχει προκαλεσει ανοδο της εγκληματικοτητας .. Η πλειοψηφια των ανθρωπων που φτανουν στην Ελλαδα υποφερουν και εχουν φυγει απο τα σπιτια τους για λογους επιβιωσης , ειτε λογω πολεμων ειτε λογω φτωχειας .Η λυση δεν ειναι να σκαναρεις τις ροες.Η λυση ειναι οτι ο οποιοσδηποτε διαπρατει αδικημα ενω εχει ηδη μπει στη χωρα παρανομα πρεπει να απελαθει αμεσα .Στην Ελλαδα το κρατος θεωρει σωστο να τους αφηνει να διασχισουν ολη την Ελλαδα απο την Αθηνα στην Ειδομενη ενω εχουν διαπραξει φονο και μετα να υπερηφανευεται και η αστυνομια οτι τους επιασε γρηγορα και αλλα τετοια παλαβα ....Ο ουτοπικος νομος του Παρασκευοπουλου πρεπει να αλλαξει αμεσα. Η ανοχη εκει που αξιζει στους ανθρωπους που σεβονται τον συνανθρωπο τους Ελληνες η Ξενοι ...Καμια ανοχη δεν πρεπει να δειχτει σε βιαστες και δολοφονους . Οπως ακριβως δεν δεχομαι να υπαρξει ανοχη απεναντι σε δολοφονους που περνουν τον νομο στα χερια τους σκοτωνοντας (βλεπε ΧΑ) . .
Εγώ πάλι θα έλεγα να καθόμαστε όλη μέρα όλοι στο σπίτι μας. Έτσι θα είμαστε απόλυτα ασφαλείς έτσι όπως καταντήσαμε τη χώρα να είναι πλέον μπάτε σκύλοι αλέστε. Μη μας πουν και ρατσιστές αν λάβουμε κανένα σοβαρό μέτρο. Διότι δεν ήταν "αλλοδαποί", "μελαψοί", "λαθρομετανάστες", κτλ κτλ. Συγγνώμη, αλλά αυτό δεν ήταν οι δράστες κ. Αντωνόπουλε; Είμαστε πλέον ρατσιστές αν λέμε και τα γεγονότα ως έχουν; Πως να περιέγραφε ας πούμε η κοπέλα που είδε τον φίλο της να δολοφονείται αγρίως μπροστά της; Είδα έναν...μην πω όχι Έλληνα... μην πω ότι μιλούσε σπαστά Ελληνικά ή άλλη γλώσσα... μην πω μελαψό...Κοινώς γελοιότητες!!!
Το βασικότερο, να διεκδικήσουμε ξανά οι πολίτες τους δημόσιους χώρους της πόλης μας, μετατρέποντάς τους από «άβατα» και πεδία άσκησης ηθικού πανικού σε ζωντανούς, ασφαλείς χώρους χαλάρωσης, ψυχικής ανάτασης, κοινωνικοποίησης, συντροφικότητας και συνύπαρξης. Πηγή: www.lifo.grΚάνετε λάθος. Οι δημόσιοι χώροι δεν είναι προς διεκδίκηση (και μάλιστα αυθαιρέτως) από τους πολίτες, γιατί πρώτον δεν χρειαζόμαστε πολιτοφυλακές οποιασδήποτε ιδεολογίας να αστυνομεύουν, και δεύτερον γιατί αυτή η διεκδίκηση, ακόμα και με ήπιες δράσεις και πρωτοβουλίες μπορεί να αποβεί άκρως επικίνδυνη για την σωματική τους ακεραιότητα και την ζωή τους, όπως και για την ζωή άλλων που μπορεί να βρίσκονται στο λάθος σημείο την λάθος στιγμή και, όλως τυχαίως, με το "λάθος" χρώμα δέρματος, ή με την "λάθος" κόμμωση, ή με την "λάθος" αμφίεση, ή με το "λάθος" κράνος μοτοσυκλέτας (για όσους κατάλαβαν), ή με την "λάθος" συμπεριφορά, ή με την "λάθος" σεξουαλική προτίμηση και ότι άλλο λάθος προαιρείσθε. Οι δημόσιοι χώροι πρέπει να είναι κατά το δυνατόν ασφαλείς. Δεν είναι κακό να αισθάνεται κανείς ασφάλεια όταν περπατάει σε έναν κεντρικό ή σε έναν λίγο πιο σκοτεινό δρόμο, όταν περνάει από μια "περίεργη" πλατεία όπως η πλατεία Βάθης ή αυτή των Εξαρχείων, από ένα πάρκο όπως αυτό του Πεδίου του Άρεως, όταν αράζει σε ένα απόμερο βραχάκι με τον φίλο / την φίλη του για να χαζέψει τα φώτα της πόλης, για λίγο μπαλαμούτι υπό το σεληνόφως και για να πιεί κι έναν μπάφο άμα γουστάρει. Καλό είναι βέβαια να προσέχουμε κι εμείς. Καλό είναι επίσης να μην παρασυρόμαστε σε υπερβολές και ρατσιστικού, ιδεολογικού ή άλλου τύπου παραληρήματα, να είμαστε αντικειμενικοί και ακριβοδίκαιοι. Ακόμα καλύτερο είναι να μην χρειάζεται να είμαστε στην τσίτα συνεχώς και να ξέρουμε ότι ακόμα κι αν χαλαρώσουμε και δεν προσέχουμε και τόσο πολύ, υπάρχει κάποιος άλλος που πληρώνεται από τους φόρους μας για να προσέχει για μας. Και όχι για να κάνει ακροδεξιά γυμναστική με την πρώτη ευκαιρία...
Με ρώτησε ένας φίλος τι εννοώ με το "λάθος κράνος μοτοσυκλέτας" και όταν του απάντησα μου είπε ότι δεν θα το καταλάβει κανένας. Εννοώ λοιπόν τον ξυλοδαρμό του σκιτσογράφου Soloup από ομάδα ατόμων στα Εξάρχεια το 2012 επειδή οδηγώντας την μοτοσυκλέτα του φόραγε κράνος που έμοιαζε (ή ήταν της ίδιας μάρκας) με της Αστυνομίας.
Αν δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τους χώρους, ας προειοδοποιούμε τους ανυποψίαστους με πινακίδες: ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ ΘΑ ΣΕ ΚΛΕΨΟΥΝΕ, ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΓΑΜΗΣΟΥΝΕ. ΦΥΓΕ ΝΑ ΓΛΙΤΩΣΕΙΣ. Γιατί υπάρχουν και χώρες με ελαχίστη εγκληματικότητα. Στην Λευκωσία, για παράδειγμα, όπου μένω 24 χρόνια, έχασα τρεις φορές το πορτοφόλι μου που ήταν γεμάτο με χρήματα και τις τρεις φορές μου το φέρανε στο σπίτι. Μετά τιμής, Κάπα
Είναι υπερβολική η ανοιχτή επιστολή της μητέρας και δεν είναι προκλητικα προκατειλημμένη η δικιά σου τοποθέτηση; Τουλάχιστον ο άνθρωπος που έχει χάσει το παιδί του έχει και μια καλή δικαιολογία για την όποια υπερβολή του.Εσείς κε Αντωνοπουλε, καμμία καλή εξήγηση; Γιατί στρουθοκαμηλισμός είναι το όλοι ίδιοι (καμμία σχέση με το «όλοι ίσοι»). Κι αυτόν τον στρουθοκαμηλισμο τον έχουν πληρώσει και πρόσφυγες. Μητέρες με τα παιδιά τους πεταμένες σε κάτι Ελληνικά με κάθε καρυδιάς ανώμαλο καρύδι, διαφορετικές εθνότητες που μισιούνται μεταξύ τους στο ίδιο hot spot. Όλα μέσα από το Μουζάλιο πρισμα πως είσαστε όλοι ίδιοι, μετανάστες, ανθρωποι σε ανάγκη κόψτε τον λαιμό σας.Και όχι, δεν είναι το ίδιο ο ευρωπαίος πολίτης που κάνοντας χρήση των συμφωνιών της Ε.Ε. μετοικεί σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία είναι δεκτός έως περιζήτητος με το υποκείμενο που έχει καταδικαστεί για παράνομη πράξη, παραμένει κακοποιός και οδηγεί έναν άνθρωπο στον θάνατο.
– μια κοινότητα που έχει κιόλα πληρώσει το μεγαλύτερο φόρο αίματος σε εκμεταλλευτές εργοδότες και φασίστες, παρότι από τις πλέον φιλήσυχες κι εργατικές στη μεγάλη της πλειοψηφία, με σημαντική δε εθελοντική προσφορά στις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.Μία κοινότητα που έχει επίσης βοηθήσει στην εδραίωση της μαύρης εργασίας, την απαξίωση του ημερομισθίου και του εργαζομένου, την φυγή δις ευρώ ετησίως σε τρίτες χώρες και το τεράστιο πλήγμα στα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, εργαλείο πρώτης τάξης στα χέρια της πλουτοκρατίας που βλέπει με αυτόν τον τρόπο τα κέρδη της να αυξάνονται και τα χαμηλά οικονομικά στρώματα να συμπιέζονται όλο και περισσότερο προς τα κάτω.Αν και η Πακιστανική Κοινότητα είναι όντως από τις πιο συμπαθείς της μικρής μας «Νέας Υόρκης» δεν μπορούμε να λέμε τη μισή αλήθεια. Αν η παράνομη μετανάστευση δεν υπήρχε, ο Καπιταλισμός θα έπρεπε να την εφεύρει.
«τις πλέον φιλήσυχες κι εργατικές στη μεγάλη της πλειοψηφία» Που το γνωρίζει αυτό, μήπως έχει κάνει δημοσκόπηση; Αυτό δεν είναι φυλετική γενίκευση από την ανάποδη;
μα ο ίδιος ο καπιταλισμός την έχει κατασκευάσει την παράνομη μετανάστευση. Το ίδιο το Κράτος παρανομο-ποιεί και νομιμο-ποιεί κατά το συμφέρον του τους ανθρώπους. Τα υπόλοιπα είναι απλώς σκοπιμότητες. Ούτε η μητέρα του Φύσσα έγραψε επιστολή χαρακτηρίζοντας τον Σαμαρά φονιά, όσο δε για τη μικρή Μυρτώ στην Πάρο, θυμίστε μου ποιός ήταν τότε πρωθυπουργός;
Στην Βενεζουέλα ο κόσμος εγκαταλείπει τη χώρα κατά χιλιάδες στην προσπάθεια τους να διαδώσουν την Μπολιβαριανή επανάσταση και στον υπόλοιπο κόσμο...Από την άλλη στη Βόρεια Κορέα κανείς δεν θέλει να φύγει από τη χώρα γιατί τα περνάνε φίνα...Επίσης τα περνούσαν τόσο καλά στην Αλβανία που όταν κατέρρευσε το καθεστώς τουλάχιστον 500.000 άνθρωποι ήρθαν στη χώρα μας.(Αναρωτιέμαι γιατί άραγε...). Κατά τα άλλα ο κακός καπιταλισμός δημιουργεί την παράνομη μετανάστευση...
Γύρω από το βράχο της Ακρόπολης ακόμα και σε σκοτεινά δρομάκια της Πλάκας τα τελευταία χρόνια η αλήθεια είναι ότι έχουν αυξηθεί τα κρούσματα εγκληματικότητας. Καμία σύλληψη! Καμία προστασία ή έστω διακριτική παρουσία της αστυνομίας. Φτάσαμε και στο άλλο άκρο... να βλέπουμε αστυνομικούς και να τους θεωρούμε "βιαστές" της προσωπικής μας ζωής. Σε όσες πόλεις στην Ευρώπη έχω ταξιδέψει ακόμη και στις βαλκανικές (!) στα τουριστικά σημεία υπήρχε πάντα η διακριτική ή και όχι παρουσία της αστυνομίας. Ένιωθες ασφάλεια έστω και αν ήσουν γυναίκα... μόνη ακόμη και τις νυχτερινές ώρες. Νιώθω τεράστια πίκρα που πρώτα πρέπει να υπάρχει απώλεια ζωής και μετά να κινηθεί η κρατική μηχανή... και "φυσικά" μετά από λίγο ..να ...ξαποστάσει και φτου από την αρχή.
Πάλι κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλό μας ,πάλι να ήμαστε πολιτικά ορθοί.Παλι η Μανωλάδα δικαιολογία.Γίνονταν και παλιότερα αυτά...πως γίνονταν και παλιότερα ,υπήρχαν και παλιότερα συμμορίες ..συμμορίες όχι ο μεμονωμένος μπανιστηρτζής 'η πορτοφολάκιας.Όσο για τον δημόσιο χώρο που πρέπει να διεκδικήσουμε εκ νέου,πως τον χάσαμε ,έτσι έτυχε,η συγκυρία ,η κρίση φταίει?Δεν υπάρχει ιδεολογικός πόλεμος και αγώνα απο αναρχικούς αριστεριστες και λοιπούς για την οικειοποίηση του δημόσιου χώρου,που λέει ουσιαστικά οι πλατείες στους μετανάστες,ναρκομανείς,λοιπούς παραβατικούς και αλληλέγγυους και οι μικροαστοί στο σπίτι τους?Αυτή είναι η κύρια διαφορά αν υπήρχε και πριν εγκληματικότητα τέτοιου τύπου κάποτε ήταν κάτι απαράδεκτο τώρα είναι ,απο αυτή την κυβέρνηση είναι κάτι φυσιολογικό ,κάτι αποδεκτό ,στοιχείο απόφευκτο αν όχι επιθυμητό της πολυπολιτισμικότητας μιας συγχρονης μεγαλούπολης.Δεν ειναι γκέτο οι πλατείες ,ο κόσμος λιάζεται.
"οι πλατείες στους μετανάστες,ναρκομανείς,λοιπούς παραβατικούς και αλληλέγγυους και οι μικροαστοί στο σπίτι τους? "Εντυπωσιακός ο τρόπος που τσουβαλιάζεις άκριτα εντελώς διαφορετικά πράγματα για να τα αντιπαραθέσεις με την ομάδα των "κλεισμένων στα σπίτια τους μικροαστών". Πάγια θέση όσων υποστηρίζουν την οικειοποίηση του δημόσιου χώρου (φυσικά, εκτός από αριστεριστές και αναρχικούς την επιδιώκουν και οι Οικολόγοι, τα κινήματα για την ποιότητα ζωής, αριστεροί πάσης απόχρωσης και, φυσικά, πλήθος άλλων πολιτών που θεωρούν αυτονόητο ότι ο δημόσιος χώρος εξ ορισμού τους συν-ανήκει)είναι ότι οι πάντες μπορούν να κάνουν κατά βούληση χρήση των δημόσιων χώρων στο βαθμό που δεν παραβιάζουν τα νόμιμα δικαιώματα των υπόλοιπων. Ακόμα και οι μετανάστες, για φαντάσου!
Πρεπει δηλαδη να μην βλεπουμε , να κλεισουμε τα ματια και να μην πουμε οτι οι πιο ομορφες πλατειες , περιοχες και μερη της Αθηνας εχουν γινει εγκληματικες φωλιες αλλοδαπων μαφιων ? Να βγαλουμε τα ματια μας ρε παιδι μου να μην βλεπουμε ... Ειναι απιστευτο μερικες φορες το ποσο δυνατη μπορει να ειναι η αρνηση του να δουμε τη πραγματικοτητα .. Μια απο τις οντοτητες που εχει συναλλαγη με τις αλλοδαπες μαφιες στις πλατειες ειναι οι Αναρχικοι ...Ναι Μαυρε Γατε , δεν μπορουμε να παρουμε πισω τις πλατειες γιατι εχουν γινει φωλιες μαφιοζων και διαφορων περιεργων ακτιβιστων που περνουν ενοικιο απο ολους αυτους ...
"...να διεκδικήσουμε ξανά οι πολίτες τους δημόσιους χώρους της πόλης μας... χώρους χαλάρωσης, ψυχικής ανάτασης, κοινωνικοποίησης, συντροφικότητας και συνύπαρξης" -σάν πολιτικός ακούγεστε κ. Αντωνόπουλε, σε συζήτηση τηλεοπτικής εκπομπής για το Πεδίο του Άρεως ! Αστυνόμευση χρειάζεται, συστηματική, σοβαρή, επίμονη, νυχθημερόν και αυστηρή όπως σε όλον τον κόσμο, δέν θέλει κανείς να διεκδικήσει ή να παλέψει τάχα για τους δημόσιους χώρους που του ανήκουν - αστυνομία θέλει να βλέπει κι όχι αραγμένους σε σκιές μέσα στα περιπολικά τους με φρέντο στο χέρι, συνεργεία καθαριότητας κι όχι εθελοντές, πυροσβεστική κι όχι λάστιχα και κουβάδες.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με τον κύριο Γαβρόγλου, ένα ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα θα αντιμετωπίσει την εγκληματικότητα στους χώρους των πανεπιστημίων. Αν υπάρξουν θύματα σε αυτή τη διαδικασία διεκδίκησης ποιος θα ευθύνεται;