Σώζοντας από βέβαιο θάνατο εκατοντάδες σκυλιά και γάτες

Σώζοντας από βέβαιο θάνατο εκατοντάδες σκυλιά και γάτες Facebook Twitter
Με τον Κόκυ και τη Χέιλα, τα δύο σκυλιά που μόλις τα διέσωσε, τα υιοθέτησε... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
1

Στον ΗΣΑΠ του Ταύρου η διέλευση των συρμών σταματά. Ένα αδέσποτο σκυλί έχει μπει στις ράγες και κινδυνεύει να σκοτωθεί από ηλεκτροπληξία, εξαιτίας της υψηλής τάσης ρεύματος στις γραμμές.

Σε μερικά λεπτά φτάνει μια ομάδα διασωστών ζώων, η οποία το προσεγγίζει με προσοχή, καθώς βρίσκεται σε κατάσταση σοκ. Οι υπεύθυνοι σταματούν τη ροή του ρεύματος στις ράγες. Μερικά λεπτά αργότερα το σκυλί απεγκλωβίζεται επιτυχώς και μεταφέρεται σε κτηνιατρείο σώο, αλλά εμφανώς τραυματισμένο. 

Η διάσωση βιντεοσκοπείται, κυκλοφορεί στα social media και αμέσως τραβά την προσοχή των χρηστών, 1500 εκ των οποίων το κοινοποιούν στις σελίδες τους.  

  

Να ξέρεις, η μέση ζωή ενός αδέσποτου σκύλου στην Αθήνα είναι περίπου δύο χρόνια και ας μην μιλήσουμε και για τις γάτες που δεν τις στειρώνει κανείς και γεμίζουν οι πόλεις με μικρά γατάκια, ειδικά τώρα που γεννούν.

Ο Νίκος Αδαμόπουλος, επικεφαλής της Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης Εγκλωβισμένων Ζώων, είναι αυτός που το απεγκλωβίζει και το σώζει από βέβαιο θάνατο. «Ήταν ένα δύσκολο περιστατικό. Ευτυχώς, είχα δουλέψει για ένα διάστημα στο τρένο και ήξερα πως να συμπεριφερθώ» σημειώνει σήμερα.

Ο ίδιος ασχολείται χρόνια με τη διάσωση ζώων. Μεγαλωμένος από μια φιλόζωη οικογένεια, από μικρός συνδράμει σε επιχειρήσεις της πυροσβεστικής, ωστόσο, επίσημα με τον απεγκλωβισμό ξεκινά το 2014, όταν μαζί με τον κ. Μιχαλόπουλο, ιδρύουν την πρώτη ομάδα διάσωσης στην Ελλάδα.

Σώζοντας από βέβαιο θάνατο εκατοντάδες σκυλιά και γάτες Facebook Twitter
Αν ένα ζώο είναι αρχικά επιθετικό, πάει να πει πως κάποιος το πείραξε. Μπορεί να είχε συναντήσει δέκα ανθρώπους που να το είχαν κλωτσήσει πριν, να του είχαν πετάξει πέτρες ή νερό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

5 χρόνια σχεδόν μετά, έχει χάσει το μέτρημα των περιστατικών, στα οποία έχει κληθεί να επέμβει για να σώσει ένα σκύλο, μια γάτα, ένα κουνέλι, ακόμη και μωρά αλεπούδων. «Δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα η διάσωση ζώων. Ένα ζώο που έχει εγκλωβιστεί, δεν μπορεί να καταλάβει τις διαθέσεις σου. Ειδικά οι γάτες δεν αντιλαμβάνονται ότι εσύ πας να τις βοηθήσεις. Όπως μου 'χει τύχει, μπορεί να διαλέξουν ακόμη και να πηδήξουν από γέφυρα για να μην τα πιάσεις» εξηγεί.

«Οι γρατζουνιές και τα δαγκώματα είναι συνηθισμένο πράγμα» λέει γελώντας. Τις περισσότερες φορές καταφέρνουν να τα διαχειριστούν, αλλά υπάρχουν μερικές κατά τις οποίες τα χτυπήματα του ζώου είναι τόσο δυνατά που αναγκάζονται να το αφήσουν ελεύθερο, καθώς σε διαφορετική περίπτωση τα πολλαπλά τραύματα μπορεί να προκαλέσουν ακατάσχετη αιμορραγία στον διασώστη.

Δεν είναι, όμως, η επιθετικότητα των ζώων το μόνο πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν, καθώς συχνά καλούνται να επέμβουν σε δύσβατα σημεία, στενά φρεάτια, υπονόμους, χαράδρες, ψηλά δέντρα ακόμη και σε εθνικούς οδούς ταχείας κυκλοφορίας.

Σώζοντας από βέβαιο θάνατο εκατοντάδες σκυλιά και γάτες Facebook Twitter
«Σώζουμε εμείς ζώα, σώζουν κι αυτά ανθρώπους» λέει γελώντας... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Σ' αρκετά περιστατικά επιχειρεί η πυροσβεστική, ωστόσο υπάρχουν μερικά τα οποία χρήζουν ειδικής μεταχείρισης. Ένα απ' αυτά, όταν τον καλούν στις τέσσερις το πρωί να διασώσει και να βγάλει από εθνική οδό στην Αθήνα, δεσποζόμενο σκύλο που είχε φύγει από το σπίτι του και κινδύνευε, πέρα απ' τη ζωή του, να προκαλέσει ατύχημα, καθώς είχε εγκλωβιστεί μέσα στο οδόστρωμα. Το ψάχνει, όμως, δεν καταφέρνει να το βρει ποτέ.

«Για να ξεκινήσουμε, πρέπει να έχουμε πάρει πρώτα όλα τα μέτρα ασφαλείας. Για να μπεις, παραδείγματος χάριν, σ' ένα φρεάτιο, πρέπει να φοράς την φόρμα σου. Πρέπει να έχεις θηλιές και απόχες για να τα πιάνεις, αλλιώς θα τραυματιστείς».

Όπως, ωστόσο, εξηγεί πολλά κομμάτια του εξοπλισμού των διασωστών ζώων δεν μπορεί να τα βρει στην Ελλάδα και αναγκάζεται να τα αγοράσει από το εξωτερικό, με την αναμονή να φτάνει μέχρι και τους 2 μήνες, αν δεν χαθούν, βέβαια, στο δρόμο, όπως και έχει συμβεί.

Οι τιμές των εργαλείων, επίσης, υψηλές. Μόνο για μια θηλειά ή μια απόχη πρέπει να πληρώσουν από 300 έως 500 ευρώ. «Στηριζόμαστε μόνο στα χρήματα από δωρεές. Είμαστε εθελοντές. Να φανταστείς τώρα, δεν μπορούμε να επιχειρήσουμε σε δέντρα, καθώς δεν έχουμε τις ζώνες ασφαλείας, τους κρίκους, τα σχοινιά μας. Δεν μπορείς να ανεβείς σ' ένα ψηλό δέντρο και να το διακινδυνεύσεις, γιατί και εσύ θα τραυματιστείς και τελικά δεν θα κάνεις σωστά τη δουλειά σου».

Σώζοντας από βέβαιο θάνατο εκατοντάδες σκυλιά και γάτες Facebook Twitter
Έχει εκπαιδεύσει και τα δύο σκυλιά, τον Κόκυ για απεγκλωβισμούς σε περίπτωση σεισμού και την Χέιλα ως ναυαγοσώστρια. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μπορεί πολλά από τα περιστατικά να είναι ιδιαίτερα στρεσογόνα, ωστόσο, έχει ζήσει και όμορφες στιγμές. Δύο από αυτές, ο Κόκυ και η Χέιλα, τα δύο σκυλιά που διασώζει και τελικά υιοθετεί, κάνοντάς τα τώρα πια μέρος της οικογένειάς του.

Τον Κόκυ τον σώζει 8 περίπου χρόνια πριν, μικρό κουτάβι, από σκουπίδια στην Νέα Μάκρη, και την Χέιλα, ενάμισι ετών πια, στον Βόλο. Και τα δύο, μάλιστα, τα έχει εκπαιδεύσει, τον πρώτο για απεγκλωβισμούς σε περίπτωση σεισμού και την δεύτερη ως ναυαγοσώστρια. «Σώζουμε εμείς ζώα, σώζουν κι αυτά ανθρώπους» λέει γελώντας.

Μπορεί ο Κόκυ και η Χέιλα να βρήκαν τελικά σπίτι, υπάρχουν, όμως, όπως εξηγεί ο ίδιος, εκατοντάδες άλλα εγκαταλελειμμένα ζώα, τα οποία διασώζουν, αλλά δύσκολα τους βρίσκουν σπίτι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη περίπτωση του σκύλου που βγαίνει ζωντανό από τις γραμμές του τρένου. «Το βίντεο είχε 1.500 κοινοποιήσεις, αλλά κανείς δεν προθυμοποιήθηκε να το φιλοξενήσει προσωρινά».

 

Το βίντεο της διάσωσης του σκύλου στον ΗΣΑΠ Ταύρου.

«Δεν μπορούμε, όμως, και να τα αφήσουμε στο δρόμο. Να ξέρεις, η μέση ζωή ενός αδέσποτου σκύλου στην Αθήνα είναι περίπου δύο χρόνια και ας μην μιλήσουμε και για τις γάτες που δεν τις στειρώνει κανείς και γεμίζουν οι πόλεις με μικρά γατάκια, ειδικά τώρα που γεννούν».

«Απ' την αρχή είχαμε τόσα περιστατικά για διάσωση, που δεν προλαβαίναμε πραγματικά να ασχοληθούμε με την περισυλλογή ζώων» σημειώνει. Σήμερα οι κλήσεις καθημερινά μπορεί να φτάνουν και τις δέκα. «Είχαμε φτάσει να βγάζουμε μέχρι και επτά περιστατικά τη μέρα».

Τι είναι αυτό που έχει μάθει, όμως, μετά από τις τόσες διασώσεις που έχει συμμετάσχει; «Εγώ έχω δει πολλά φοβικά σκυλιά. Να ξέρεις, όμως, αυτό δεν σημαίνει πως υπάρχουν επιθετικά ζώα. Για να κάνει κάτι, πάει να πει πως κάποιος το πείραξε. Μπορεί να είχε συναντήσει δέκα ανθρώπους που να το είχαν κλωτσήσει πριν, να του είχαν πετάξει πέτρες ή νερό.

»Ακόμη και αυτό το ζώο αν το πάρει ένας σωστός εκπαιδευτικός, θα το μεταμορφώσει στο καλύτερο σκυλί. Θα τα ξεχάσει όλα, αν του δώσεις αγάπη. Να 'σαι σίγουρος».

Ελλάδα
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στον Κορινό Πιερίας: Τι λέει η αναφορά του μηχανοδηγού για το πράσινο φανάρι

Ελλάδα / Παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στον Κορινό Πιερίας: Η αναφορά του μηχανοδηγού για το πράσινο φανάρι που έπρεπε να είναι κόκκινο

«Δικαιολογώ τον φόβο τους ύστερα από όσα έχουν γίνει στα Τέμπη. Στη θέση τους αν ήμουνα, προφανώς θα φοβόμουνα» είπε για τους μηχανοδηγούς ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια