Έχουν περάσει δεκαπέντε χρόνια από το φινάλε της σειράς, τα «Φιλαράκια» όμως εξακολουθούν να ζουν και να βασιλεύουν σε διάφορες πλατφόρμες και κυρίως στο Netflix, όπου έχουν εγκατασταθεί εδώ και τέσσερα χρόνια.
Η δημιουργός της σειράς Μάρτα Κάουφμαν (βετεράνος των κωμικών σειρών με πιο πρόσφατη δημιουργία της το Grace and Frankie με την Τζέιν Φόντα και την Λίλι Τόμλιν), όπως λέει στην συνέντευξη της στο Rolling Stone, χαίρεται που η αιωνίως δημοφιλή σειρά, ανακαλύπτεται και από τις νεότερες γενιές, και ειδικά από την έφηβη κόρη της και τους φίλους της, αν και λίγο είχε σοκαριστεί όταν η μικρή την είχε ρωτήσει αν πρόκειται για «σειρά εποχής».
Δεν μπορώ να σκεφτώ τι καλό θα μπορούσε να βγει από μια επανασύνδεση. Μόνο απογοήτευση, νομίζω. Θα ήταν το επεισόδιο που θα είχε τίτλο «Αυτό που απογοήτευσε όλο τον κόσμο».
— Ποια νομίζετε είναι πλέον η σχέση του κοινού με τα «Φιλαράκια»;
Εξακολουθεί νομίζω να λειτουργεί ως "comfort food". Ζούμε δύσκολους καιρούς και πολλοί άνθρωποι, ανεξαρτήτως γενιάς, προτιμούν μια ασφάλεια και μια θαλπωρή, αντί για κάποια δύσκολη και στριφνή σειρά.
Το "Friends" είναι θερμό, άνετο, «σπιτικό» και οι χαρακτήρες αγαπιούνται μεταξύ τους. Τι άλλο να ζητήσεις για παρηγοριά;
— Είχατε καταλήξει εξαρχής στους ρόλους που θα υποδυθούν οι πρωταγωνιστές της σειράς;
Είχαμε αρχικά σκεφτεί την πιθανότητα να υποδυθεί η Κόρτνεϊ Κοξ τη Ρέιτσελ αντί για τη Μόνικα, αλλά εκείνη επέμενε ότι πρέπει να είναι η Μόνικα.
Ο Μάθιου Πέρι ήταν από τους πρώτους στη λίστα μας αλλά ήταν απασχολημένος και προσφέραμε το ρόλο του Τσάντλερ σε άλλο ηθοποιό, ο οποίος ευτυχώς τον απέρριψε κι έτσι επιστρέψαμε τελικά στον Μάθιου.
Τον Ντέιβιντ Σουίμερ τον είχαμε δει παλιότερα σε μια οντισιόν για άλλο πιλότο και τον σκεφτήκαμε αμέσως όταν γράφαμε τον ρόλο του Ρος.
— Για μια ολόκληρη γενιά, τα «Φιλαράκια» ήταν η επιτομή του τηλεοπτικού ραντεβού, όπου μαζευόσουν με φίλους σου για να το δείτε μαζί. Έχετε την αίσθηση ότι έχει χαθεί αυτό για πάντα στη σύγχρονη τηλεοπτική εμπειρία;
Σε κάποιο βαθμό, σίγουρα. Υπήρχε μια συντροφικότητα όταν μαζευόσουν με τους φίλους σου κάθε εβδομάδα για να δεις μια σειρά.
Θυμάμαι κι εγώ να στριμωχνόμαστε ακόμα παλιότερα με φίλους σε ένα φοιτητικό δωμάτιο να δούμε Mary Tyler Moore για παράδειγμα. Τώρα, καθένας αράζει στο κρεβάτι του και βλέπει σειρές στο λάπτοπ.
— Υπήρχαν προβλήματα από τους υπεύθυνους του δικτύου παραγωγής της σειράς;
Όταν γυρίζαμε τον πιλότο, ο τότε επικεφαλής του δικτύου [ABC], τσεκάροντας την διαδικασία, μας δήλωσε ότι η Μόνικα «καλά να πάθει» που ήταν στενοχωρημένη για τον χωρισμό της, αφού κοιμήθηκε με κάποιον από το πρώτο ραντεβού. Δηλαδή, καλά έκανε και την χώρισε.
Είχε το θράσος μάλιστα να στείλει στο κοινό που παρακολουθούσε τις πρόβες να συμπληρώσει το εξής ερωτηματολόγιο: «Πιστεύετε ότι η Μόνικα που κοιμήθηκε με κάποιον από το πρώτο ραντεβού είναι α) πόρνη, β) τσουλί, γ) εύκολη;».
— Εξακολουθείτε να είστε αρνητική σε κάθε προοπτική επανασύνδεσης των κεντρικών χαρακτήρων της σειράς. Γιατί;
Είναι πολλοί οι λόγοι. Καταρχάς, η σειρά αφορά ένα στάδιο της ζωής κατά το οποίο η οικογένειά σου είναι οι φίλοι σου. Δεν θα μπορούσε να ισχύει πια. Θα μπορούσαμε θεωρητικά να βάλουμε αυτούς τους έξι ηθοποιούς σε ένα κοινό πλαίσιο, η καρδιά της σειράς όμως θα είχε χαθεί.
Επίσης, δεν μπορώ να σκεφτώ τι καλό θα μπορούσε να βγει από μια τέτοια επανασύνδεση. Μόνο απογοήτευση, νομίζω. Θα ήταν το επεισόδιο που θα είχε τίτλο «Αυτό που απογοήτευσε όλο τον κόσμο».
Με στοιχεία από το Rolling Stone
σχόλια