ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας

Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
9

Πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Βασιλίσσης Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας.

Πρόκειται για έφιππο ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, έργο που έχει φιλοτεχνήσει ο γλύπτης Γιάννης Παππάς στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Ο ανδριάντας, που έχει ύψος 3,5 μέτρα, είχε αποκτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού του 1993 και στη συνέχεια δωρίστηκε στο Δήμο Αθηναίων. Το άγαλμα τοποθετήθηκε πάνω σε ειδικό βάθρο που σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Παντελής Νικολακόπουλος.

Στην τελετή παρέστησαν ο Ευάγγελος Βενιζέλος που ως υπουργός Πολιτισμού το 2001 έκανε τη δωρεά του αγάλματος στο δήμο, ο Αλέξανδρος Παππάς, πρόεδρος της επιτροπής του Εργαστηρίου Γιάννη Παππά-Μουσείο Μπενάκη και γιος του καλλιτέχνη, ο δήμαρχος Πέλλας Γρηγόρης Στάμκος και ο επιστημονικός διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη Γιώργης Μαγγίνης.

«Σήμερα αναβαθμίζουμε την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μας και ταυτόχρονα υλοποιούμε μία υποχρέωση που έχει αναλάβει ο δήμος εδώ και χρόνια. Εδώ, στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, τοποθετούμε ένα έργο μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας. Τον ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου που φιλοτεχνήθηκε από τον κορυφαίο Έλληνα γλύπτη, Γιάννη Παππά και σήμερα, 15 χρόνια μετά το θάνατό του, ολοκληρώνεται η μακρά πορεία του. Η αρτιότητα του έργου απαντάει σε όλα τα ερωτήματα. Είναι ένα έργο για το οποίο ο ίδιος ο γλύπτης έκανε χρόνια έρευνα για να καταλήξει σε έναν ανδριάντα χωρίς μιλιταριστικό συμβολισμό, αφού αναπαριστά τον Μέγα Αλέξανδρο όχι ως στρατηλάτη αλλά ως έφηβο», τόνισε στην ομιλία του, ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης το 2014 ανέλαβε την πρωτοβουλία και την ευθύνη να λήξει η εκκρεμότητα και το έργο να πάρει μία θέση που του ανήκει στην πρωτεύουσα, ένα έργο μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας αφού πρόκειται για έναν «αλλιώτικο» Μέγα Αλέξανδρο, χωρίς τα γνωστά χαρακτηριστικά του στρατηλάτη, αλλά του έφηβου έφιππου.

Ο γλύπτης Γιάννης Παππάς άρχισε την μελέτη για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 1941, επί Γερμανικής Κατοχής. Το έργο ολοκληρώθηκε το 1972. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό είκοσι χρόνια αργότερα, το 1992, στην αναδρομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Εθνική Πινακοθήκη. Αγοράστηκε τότε από το υπουργείο Πολιτισμού και δωρίστηκε το 2001 στον Δήμο της Αθήνας για να τοποθετηθεί στην Πρωτεύουσα. Σήμερα, 15 χρόνια μετά τον θάνατο του γλύπτη, ολοκληρώνεται η μακρά πορεία.

Η απόφαση να τοποθετηθεί το άγαλμα στην Αθήνα, στη νησίδα που σχηματίζεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, ελήφθη από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, το 2015.

Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Αποκαλυπτήρια για το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Ελλάδα
9

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Η Ειρήνη Μουρτζούκου θέλησε να παρουσιάσει ότι το μωρό είχε κάποιο πρόβλημα υγείας, όμως, όπως αναφέρει ο τεχνικός σύμβουλος της μητέρας, το πρώτο επεισόδιο που παρουσίασε δεν έχει κάποια σχέση με σοβαρό θέμα υγείας
LIFO NEWSROOM
Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Ελλάδα / Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Με νέα διάταξη, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα δίνει τη δυνατότητα στις οικογένειες θυμάτων εγκλήματος να ενημερώνονται για την επικείμενη αποφυλάκιση του ενόχου και να υποβάλλουν ένσταση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Σήμερα, περαστικός από το σημείο, το είδα.Η ένστασή μου έχει να κάνει με το σημείο τοποθέτησης.Αντί να βρούνε μία, έστω μικρή πλατεία να το τοποθετήσουν, με κάποια δεντράκια τριγύρω και φυτά, το τοποθέτησαν σε μία νησίδα εν μέσω κίνησης και φρέσκου καυσαερίου. Κρίμα.Δεν του αξίζει το σημείο αυτό.Επίσης το φυλάγανε και δύο περιπολικά... ..μήπως και λακίσει...!
Στη συντομότατη ομιλία του ο γιος του γλύπτη εξήγησε ότι η φιλοτέχνηση του έργου από τον πατέρα του ξεκίνησε από το 1941, στην αρχή της γερμανικής κατοχής και ολοκληρώθηκε ως γύψινο πρόπλασμα το 1971. Για να μην μπουν ιδέες περί επικαιρικότητας του έργου...
Εδώ υπάρχει περιγραφή της διαδρομής δημιουργίας του έργου από τον γλύπτηhttps://www.protagon.gr/galleries/pws-o-giannis-pappas-dimiourgise-ton-aleksandroΣτάθηκα στην πληροφορία :Οταν όλα παίρνουν μορφή. Για την απόδοση της ενδυμασίας προηγήθηκε μελέτη του γλύπτη και συνεργασία με τον Αντώνη Φωκά, ενδυματολόγο του Εθνικού Θεάτρου Πηγή: Protagon.grΗ φωτογραφία που την συνοδεύει είναι ενδιαφέρουσα γιατί δείχνει την μεταλλική ενδυμασία φορεμένη στο γύψινο πρόπλασμα.Κατά την ταπεινή μου γνώμη το έργο δεν είναι μνημειακό και αποδίδει την ανθρώπινη διάσταση του Αλέξανδρου. Χρειάζεται άλλη τοποθέτηση, ίσως σε φυσικό χώρο με δέντρα, όπου ο ανδριάντας να "ανακαλύπτεται", χωρίς "φωνασκίες" και "τυμπανοκρουσίες".
Δηλαδή θες να πεις ότι σήμερα στήθηκε, σήμερα πήγες, το είδες και έβγαλες και το καλλιτεχνικό συμπέρασμα; Εντυπωσιακή ταχύτητα για την κριτική ενός έργου τέχνης.