Μποτιλιάρισμα: Το κυκλοφοριακό «χάος» στην Αθήνα είναι από τα χειρότερα στην Ευρώπη

Μποτιλιάρισμα: Το κυκλοφοριακό «χάος» στην Αθήνα είναι από τα χειρότερα στην Ευρώπη Facebook Twitter
8

Η Αθήνα αντιμετωπίζει μερικά από τα πιο σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη, σύμφωνα με την εταιρεία πλοήγησης και χαρτογράφησης TomTom.

Τα τελευταία χρόνια, η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας έχει αυξηθεί αισθητά και τις ώρες αιχμής οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες αφού υπολογίζεται πως οι οδηγοί χρειάζονται κατά μέσο όρο 40% περισσότερο χρόνο για να φτάσουν στον προορισμό τους, σε σύγκριση με την απαιτούμενη διάρκεια μετακίνησης υπό κανονικές συνθήκες ροής. 

Με βάση τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας, που συλλέγει διαρκώς δεδομένα, η Αθήνα είναι 8η σε μποτιλιαρίσματα, ανάμεσα στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης με περισσότερους από 800.000 μόνιμους κατοίκους. Πρώτη είναι η Μόσχα (56% επιπλέον χρόνος στις μετακινήσεις), ενώ ακολουθούν η Κωνσταντινούπολη (53%) και το Βουκουρέστι (48%). Μία θέση κάτω από την Ελλάδα βρίσκεται η Ρώμη (39%).

Μποτιλιάρισμα: Το κυκλοφοριακό «χάος» στην Αθήνα είναι από τα χειρότερα στην Ευρώπη Facebook Twitter

Στις Βρυξέλλες, το Λονδίνο και το Παρίσι, οι οδηγοί χρειάζονται 37% περισσότερο χρόνο. Το 2017, η ελληνική πρωτεύουσα βρισκόταν στη 10η θέση, με 37% επιπλέον χρόνο μετακίνησης λόγω μποτιλιαρισμάτων, ενώ το 2015 ήταν εκτός δεκάδας.

Μέσα σε έναν χρόνο, από το 2017 έως το 2018, τα προβλήματα αυξήθηκαν στο 75% των πόλεων ενώ μόνο σε 90 πόλεις καταγράφηκαν αισθητές μειώσεις. Για να μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ορισμένες πόλεις έχουν λάβει ειδικά μέτρα, όπως το Λονδίνο που επιβάλλει ειδικό τέλος στα οχήματα που κινούνται σε ζώνες με μεγάλη κίνηση.

Σε παγκόσμια κλίμακα, τα χειρότερα μποτιλιαρίσματα καταγράφονται στη Βομβάη της Ινδίας, καθώς οι κάτοικοί της ξοδεύουν κατά μέσο όρο 65% επιπλέον χρόνο μετακίνησης στον δρόμο. Ακολουθεί η πρωτεύουσα της Κολομβίας, Μπογκοτά, με 63% και η Λίμα με 58%. Στις ΗΠΑ, το Λος Άντζελες έχει τα χειρότερα επίπεδα συμφόρησης με 41% και ακολουθούν το Βανκούβερ (38%), η Νέα Υόρκη (36%) και το Σαν Φρανσίσκο (34%).

Εκτός από την απώλεια χρόνου, τεράστιες είναι και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα.

Οι 10 πόλεις με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόσμο

1. Βομβάη, Ινδία 65%

2. Μπογκοτά, Κολομβία 63%

3. Λίμα, Περού 58%

4. Νέο Δελχί, Ινδία 58%

5. Μόσχα, Ρωσία 56%

6. Κωνσταντινούπολη, Τουρκία 53%

7. Τζακάρτα, Ινδονησία 53%

8. Μπανγκόκ, Ταϋλάνδη 53%

9. Πόλη του Μεξικού, Μεξικό 52%

10. Ρεσίφε, Βραζιλία 49%

Ελλάδα
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Για να μη γράφουμε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του, ξεκάθαρα, το λεκανοπέδιο Αττικής, εδώ και πολλές δεκαετίες πίσω, δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει αυτόν τον τεράστιο αριθμό οχημάτων, που όλο και αυξάνονται με τον ένα ή άλλο τρόπο. Δεν είναι τυχαίο πως και πολλές πρωτεύουσες οργανωμένων κρατών, συνήθως προπολεμικής ρυμοτομίας (όσο αφορά τα ιστορικά τους κέντρα), στις οποίες μάλιστα τα μέσα μαζικής μετακίνησης με τις διαδρομές τους, εξαιρετικά εξελιγμένα από κάθε άποψη, αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.Να σημειωθεί δε πως η απόκτηση Ι.Χ. αυτοκινήτου, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '80 για τον μέσο Έλληνα αποτελούσε όνειρο θερινής νυχτός. Από εκεί και ύστερα η κάθε οικογένεια, κατά μέσο όρο, απόκτησε από 2 αυτοκίνητα και άνω.Ειδικά όταν αναπτύχθηκε ακόμη περισσότερο από τους πωλητές (καινούργιων και μεταχειρισμένων), το σύστημα δόσεων και οικονομικών ευκολιών αγοράς οχήματος.
Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους είναι καθρέφτης μιας κοινωνίας, σε πολλά επίπεδα.Π.χ. αστοχεί η πολεοδομία να κάνει μακρόπνοο σχεδιασμόΠ.χ. αστοχεί ο Δήμος να έχει πεζοδρόμια [ * ]Π.χ. αστοχεί η κυβέρνηση να θεσπίσει νόμους για τα γκαραζ, παρκάρισμα, ΜΜΜ κλπ.Π.χ. αστοχεί η Τροχαία να τιμωρήσει τους παρανομούντες Φυσικά αστοχούν και οι οδηγοί στην τήρηση του κ.ο.κ. Εν μέρει επειδή είναι ηλίθιοι, εν μέρει επειδή κάπως πρέπει να επιβιώσουν στην ζούγκλα που φτιάξαμε.Το πρόβλημα είναι πρόβλημα εντροπίας. Οταν όλα λειτουργούν κανονικά και βρεθεί ένας που δεν κάνει σωστά την δουλειά του, θα ξεχωρίσει, θα φανεί αμέσως. Και (αν τα αντανακλαστικά της κοινωνίας λειτουργούν) θα τιμωρηθεί.Οταν όμως όλα είναι ένα γενικό μπάχαλο, το να παρανομήσει ένας (μια μονάδα) περνάει εντελώς απαρατήρητο. Σιγά μην τα βάλουμε τώρα με το μηχανάκι που πηγαίνει ανάποδα στον μονόδρομο, νύχτα χωρίς φώτα (μου έχει τύχει).Οταν έχεις 10.000 που οδηγούν σύμφωνα με τον κ.ο.κ. και 1 που θα τον παραβεί, είναι εύκολο να διορθώσεις το πρόβλημα. Οταν έχεις 9.999 που παραβαίνουν τον κ.ο.κ. και έναν που τον τηρεί, τότε δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα στα επόμενα 150 χρόνια. Απλά αυτοφασκελώνεσαι που άφησες τα πράγματα να φτάσουν μέχρι εδώ. Δεν ήταν πάντα έτσι - έγιναν χάλια με την συμμετοχή και την ανοχή μας.Η ελληνική κοινωνία δεν έχει φτάσει ακόμα ούτε καν στο στάδιο του αυτοφασκελώματος. Δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα, είναι απόλυτα ευχαριστημένη (αυτοϊκανοποιημένη θα έλεγα) με τον εαυτό της. Το κυκλοφοριακό αντιμετωπίζεται όπως μια κακοκαιρία. Είναι απλά φυσικό φαινόμενο.Και όταν δεν βλέπεις κανένα πρόβλημα, δεν έχεις και λόγο να λύσεις τίποτα.Λύσεις υπάρχουν και έχουν δοθεί εδώ και πολλά χρόνια σε άλλες χώρες. Αλλά όταν η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει ότι όλα πάνε καλά, γιατί να αλλάξει κάτι;[ * ] Εχω δει ΑΜΕΑ να "οδηγεί" το αμαξίδιο του με 10-12 χ.α.ω στην μια λωρίδα της Κηφισίας, καταλαμβάνοντας ουσαιστικά το 1/4 της χωρητικότητας του δρόμου.Και ο άνθρωπος είχε ΑΠΟΛΥΤΑ δίκιο, αφού δεν υπάρχουν πεζοδρόμια
Οσο οι Έλληνες οδηγούνε με τους βασικούς γνώμονες "έλα μωρέ, δε πειράζω και κανέναν" και το "έλα μωρέ, όλοι αυτό κάνουν" μπαίνοντας στη λεα γιατί είναι πιο έξυπνοι και προσπερνώντας "ουρές"από λωρίδες που ξεκινάνε συνήθως σε μια διχάλα συνήθως, και φρακάροντας ολα τα ρεύματα γιατί θέλουν να χωθούν μπροστά από όλους στην ουρά τελευταία στιγμή φράζοντας το σύμπαν η κατάσταση στους δρόμους θα χειροτερεύει. όσο δε καταλαβαίνουν οτι δε μπορείς να περάσεις με πράσινο εάν θα διακόψεις την κυκλοφορία της κάθετου η της παράλληλου. η κατάσταση στους δρόμους θα χειροτερεύει. όσο τα ταξί λειτουργούν ως πειρατές του οδοστρώματος σταματώντας ΟΠΟΤΕ τους καπνίσει σε οποιαδήποτε λωρίδα, όσο παρκάρουν αμάξια σε λωριδες κυκλοφοριας η κατάσταση στους δρόμους θα χειροτερεύει. Οσο οι σχόλες οδηγών ασχολούνται με τις οπισθογωνιες και το εαν οι φανοί πρέπει να φωτίζουν στα 90 η τα 110 μέτρα, η κατάσταση στους δρόμους θα χειροτερεύει.
Δεν υπάρχει ΛΕΑ στην Αχαρνών και στην Κηφισίας για να στην καταπατήσουν. Ούτε υπάρχουν σχολές οδήγησης στην Ομόνοια και στην Σταδίου (όσες τόλμησαν, τις έφαγε η μαρμάγκα).Και έχω φάει φριχτά μποτιλιαρίσματα ακόμα και όταν απεργούσαν τα ταξί.Οπότε θα πρέπει να ψάξεις καλύτερα για τα αίτια της κατάστασης.Είπαμε να μισούμε όλους όσους δεν είναι σαν εμάς, αλλά όχι κι έτσι αδερφέ εν Χριστώ.Δεν ξέρω ούτε τα αίτια του προβλήματος, ούτε έχω λύσεις. Τυχαίνει να μην είμαι ειδικός συγκοινωνιολόγος.Αλλά πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και πολυεπίπεδο. Οπότε οι λύσεις - αν υποθέσουμε ότι υπάρχουν - δεν θα είναι απλές.
αν κ δεν έχει νόημα να σου απαντήσω γιατί δεν κατανόησες το κείμενο μου, here goes: το πολυπαραγοντικό και το πολυεπίπεδο, ειναι ακριβώς αυτό που έγραψα φίλε μου, δεν έγραψα κάποιο τσιτάτο "δε θα γίνουμε ποτέ Ευρώπη" Στην Κηφισιάς κολλάς γιατί ακριβώς ο κόσμος δεν σέβεται τις λωρίδες και οπου βρει μπαίνει, επίσης τα ταξί σταματάνε οπου θέλουν, επίσης πάντα στα φανάρια τον δρόμων που λες, κάποιος αποφασίζει να περάσει μόλις ανάψει το κόκκινο και κόβει την κυκλοφορία της κάθετου με αποτέλεσμα να αποσυγχρονίζονται οι χρόνοι και να γίνετε το αδιαχώρητο. τα δε αυτονικητα είναι παρκαρισμένα σε λωρίδα κυκλοφορίας σε πολλά σημεία Όσον άφορα τις απεργίες των ταξι, θα διαφωνήσω γιατί έκτος απο την νοσηρή οδηγικη συμπεριφορά που έχουν τα ταξι, αποτελούν και ένα πρόσθετο 20-30% οχημάτων στο κέντρο που όταν λείπει ανασάνει η πρωτεύουσα και που κατά το ήμισυ περιφέρονται άσκοπα για να βρούνε ταρίφα.
Εγώ αντίθετα πιστεύω ότι _έχει_ νόημα να σου απαντήσω. Επειδή είτε θα λύσουμε τα προβλήματα με διάλογο είτε με όπλα. Και ο διάλογος είναι προτιμότερος.Δεν διαφωνούμε πολύ. Απλά εσύ εστιάζεις (υπερβολικά κτγμ) στην τήρηση των νόμων ενώ εγώ εστιάζω στις προυποθέσεις για να τηρηθούν οι νόμοι.Π.χ. Διαμαρτύρεσαι για τους ταξιτζήδες που σταματάνε όπου γουστάρουν για να πάρουν πελάτη. Σαφώς και έχεις δίκιο. Και εγώ τους αντιπαθώ σφοδρά. Αλλά αν οι ταξιτζήδες μεταμορφώνονταν σε μια νύχτα σε 100% νομοταγείς πολίτες και έπρεπε να παίρνουν πελάτες αποκλειστικά από τις ειδικά διαμορφωμένες πιάτσες ταξί, θα γινόταν ΤΟ χάος. Και οι πελάτες των ταξιτζήδων θα διαμαρτύρονταν πρώτοι απ' όλους.Φυσικά και πρέπει να υποχρεώσεις τους ταξιτζήδες (όπως όλους) να τηρούν 100% τον κ.ο.κ. Αλλά πριν τους υποχρεώσεις πρέπει να έχεις φτιάξει και τις υποδομές για να μπορέσει να τηρηθεί ο κ.ο.κ. Δηλαδή πιάτσες ταξί κάθε 500μ είτε καταργηση της ανάγκης για ταξί με το να ενισχύσεις τα ΜΜΜ.Δεύτερο παράδειγμα: Το να χώνεται κάποιος μπροστά σου στην στροφή, στο φανάρι, στα διαζώματα κλπ.Είναι παράνομο, είναι εκνευριστικό - ιδίως για εσένα κι εμένα που είμαστε νόμιμοι - είναι και επικίνδυνο για τις ζωές όλων μας.Εχεις σκεφτεί όμως ότι αυτοί που περνάνε 1" μετά το κόκκινο και όλοι αυτοί που χώνονται ανάμεσα στα διαζώματα προσπαθούν ενστικτωδώς να κάνουν κάτι βασικό;Προσπαθούν δλδ. να "ξεχειλώσουν" την φέρουσα χωρητικότητα του δρόμου. Για να το κάνουν αυτό, καταργούν κάθε έννοια οδηγικής ασφάλειας (γι' αυτό και είμαι αντίθετος).Και σε αυτό το παράδειγμα, αν όλοι ξαφνικά γίνουν 100% νομοταγείς, η κυκλοφορία θα σταματήσει αυτοστιγμεί. Είτε μας αρέσει είτε όχι, είμαστε 4 εκατομμύρια και έχουμε δρόμους για 2 εκ.Είναι ωραίο (και θεωρητικά πολύ σωστό) να ζητάς την τήρηση των νόμων. Είμαι μαζί σου. Αλλά όταν δεν υπάρχουν οι προυποθέσεις για να τηρηθούν οι νόμοι, τι κάνουμε; Θα στείλουμε τους μισούς αθηναίους στα χωριά τους; Η θα αφαιρέσουμε το δικαίωμα της αυτοκίνησης στον μισό πληθυσμό; (γίνεται ήδη - με τον Δακτύλιο - και δεν προσφέρει τίποτα).Η τήρηση των νόμων είναι καλή, αλλά είναι μόνο η μία όψη του νομίσματος.Υ.Γ. Νομοθετική θέσπιση και ενίσχυση της εργασίας από το σπίτι (που μπορεί να γίνει με έναν νόμο κι ένα άρθρο), διοικητική αποκέντρωση, ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ενίσχυση των ΜΜΜ, βαρύτατη φορολογία για να κινηθείς στο κέντρο (δες Λονδίνο) με οτιδήποτε άλλο εκτός από ποδαράκια και ποδήλατα.Ολα αυτά είναι μερικές μόνο ιδέες που εφαρμόζουν οι ξένοι. Μερικές από αυτές, δεν χρειάζονται καν κόπο, ούτε χρήμα. Μόνο πολιτική βούληση.
Όλα αυτά που περιγράφεις, τα περισσότερα δεν είναι η αιτία των μποτιλιαρισμάτων, αλλά συμβαίνουν κατά τη διάρκεια τους.Οι σχολές οδήγησης είναι οδήγησης είναι εντελώς άσχετες από το όλο ζήτημα.Προφανώς παρουσίασες κάποιες παρατηρήσεις, χωρίς όμως να αποτελούν τα αίτια.
Τα ταξί είναι διπλάσια απ'το κανονικό στην Αθήνα. Είναι επαγγελματικά οχήματα και γυρίζουν όλη την Αθήνα μέρα νύχτα. Δεν θέλει και πολύ να καταλάβεις πόσο επιβαρύνουν την κίνηση. Για να μην πούμε για τα καυσαέρια που βγάζουν, μια και με νόμο του κράτους πλέον το όριο ζωής των οχημάτων έχει φτάσει τα 22 χρόνια!!! Πολύ καλά το γράφεις, όταν απεργούν ανασαίνει η πρωτεύουσα στην κυριολεξία. Τα ταξί είναι πηγή καρκίνου στην Ελλάδα, αν το καταλάβουμε κάποια στιγμή και κάνουμε κάτι γι'αυτό, θα γλυτώσουμε πολλές ζωές και πολλά έξοδα δημόσιας υγείας.