Η Ουγγαρία επιχειρεί μποϊκοτάρισμα της Coca-Cola λόγω γκέι διαφήμισης

Η Ουγγαρία επιχειρεί μποϊκοτάρισμα της Coca-Cola λόγω γκέι διαφήμισης Facebook Twitter
2

Διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola για δημοφιλές μουσικό φεστιβάλ στην Ουγγαρία, που προωθεί την αποδοχή των ομοφυλοφίλων, οδήγησε σε κάλεσμα για μποϊκοτάζ του brand από ανώτατο στέλεχος του συντηρητικού κυβερνώντος κόμματος του Βίκτορ Όρμπαν.

Οι αφίσες διαφημίζουν το διάρκειας μιας εβδομάδας Sziget Festival που ξεκίνησε σήμερα στη Βουδαπέστη, με θέμα του την «Επανάσταση του Έρωτα», και απεικονίζουν ομόφυλα ζευγάρια να χαμογελούν, με σλόγκαν όπως «μηδέν ζάχαρη, μηδέν προκατάληψη».

Την Κυριακή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος του εθνικιστικού κόμματος Fidesz István Boldog απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα για μποϊκοτάζ των προϊόντων της Coca-Cola, εξαιτίας της «προκλητικής», όπως τη χαρακτήρισε, καμπάνιας. Τα δεξιά Μέσα τάχθηκαν υπέρ των δηλώσεών του. «Το λόμπι των ομοφυλοφίλων πολιορκεί τη Βουδαπέστη, μην αφήνοντας περιθώρια για να αποφευχθεί αυτό» έγραψε το portal PestiSrácok.

Τη Δευτέρα, η Coca-Cola προέβη σε επίσημη ανακοίνωση, αναφέροντας πως το Sziget Festival που αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερους από μισό εκατομμύριο ανθρώπους, αντηχεί τις βασικές αρχές της αμερικανικής πολυεθνικής: «Πιστεύουμε ότι τόσο οι ετεροφυλόφιλοι όσο και οι ομοφυλόφιλοι έχουν το δικαίωμα να αγαπούν τα άτομα που θέλουν με τον τρόπο που θέλουν».

Το Fidesz ωστόσο δεν έδωσε συνέχεια στο κάλεσμα του Boldog για μποϊκοτάζ, αναφέροντας πως «οι Ούγγροι είναι ελεύθεροι να επιλέξουν αν θα πίνουν ή όχι Coca-Cola»

O Tamás Dombos, συνήγορος της ακτιβιστικής γκέι ομάδας Háttér, δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι ομοφοβική αλλά γνωρίζει την αυξανόμενη ανεκτικότητα της κοινωνίας προς τις ζωές των ομοφυλοφίλων.

«Έχουμε την αίσθηση ότι μας τερστάρουν σε αυτό το θέμα. Όλη η προπαγάνδα της κυβέρνησης είναι χτισμένη πάνω στη σύγκρουση και χρειάζονται εχθρούς. Μετά την Ε.Ε., τους μετανάστες, τις ΜΚΟ, ακόμα και τους άστεγους, τώρα είναι η σειρά της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Μερικές φορές είναι δύσκολο να καταλήξεις αν πρόκειται για πολιτική στρατηγική ή απλά ένας αληθινός ομοφοβικός εκνευρίζεται με κάτι όπως μια καμπάνια της Coca-Cola».

Σύμφωνα με μελέτη του 2018 που πραγματοποίησε το Háttér, περίπου τα δύο τρίτα των Ούγγρων πιστεύουν ότι οι ομοφυλόφιλοι πρέπει να είναι ελεύθεροι να ζουν όπως το επιθυμούν, ποσοστό που έχει αυξηθεί σε σχέση με το αντίστοιχο του 2002 που ήταν λιγότερο από το ένα δεύτερο.

Η νέα ομοφοβική πρόκληση στην Ουγγαρία έρχεται λίγες μόλις εβδομάδες αφότου στην Πολωνία, το κυβερνών κόμμα Νόμος και Δικαιοσύνη (PiS), σύμμαχος του Fidesz, έτρεξε αντι-γκέι καμπάνια σε προφανή προσπάθεια να επανακτήσει τη βάση του που προέρχεται από τις αγροτικές περιοχές. Σάλος προκλήθηκε όταν ένα συντηρητικό περιοδικό διένειμε αυτοκόλλητα με το σύνθημα «ζώνη απαλλαγμένη από τους ΛΟΑΤΚΙ», ενώ κάποιες πόλεις επίσης αυτοανακηρύχθηκαν ως «LGBT-free».

Στην Ουγγαρία, παράλληλα, ο Πρόεδρος της Βουλής εξίσωσε «ηθικά» την τεκνοθεσία των ΛΟΑΤΚΙ με την παιδοφιλία. Ο ίδιος ο Όρμπαν σπάνια έχει μιλήσει για το ζήτημα ανοιχτά, ωστόσο σε συνέντευξή του το 2016 είχε πει πως οι γκέι «μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν αλλά δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τους γάμους τους από την Πολιτεία. Ένα μήλο δεν μπορεί να θέλει να λέγεται αχλάδι».

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο με αντάλλαγμα την ένταξη στο ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία με αντάλλαγμα ένταξη στο ΝΑΤΟ

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει προτείνει να επιτευχθεί συμφωνία κατάπαυσης του πυρός εάν η ουκρανική επικράτεια που ελέγχει μπορούσε να ληφθεί «υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ»
LIFO NEWSROOM
Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Διεθνή / Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM