Ας μην προβάλουμε πάνω στους γνωστούς ανθρώπους τα κόμπλεξ μας

Facebook Twitter
39

 "Η ύπαρξη σου και μόνο μου ανεβάζει το αίμα στο κεφάλι"!

 

Πρώτα για την Μόνικα. Αυτό που ενοχλεί το κοινό στην περίπτωση της Μόνικα δεν είναι η μουσική της. Εκπροσωπεί την εικόνα του «τέλειου» μέσα στο μυαλό των περισσοτέρων ανθρώπων, την οποία εξαιτίας καθαρά προσωπικών μειονεκτημάτων(κόμπλεξ) δεν μπορούν να ανεχτούν. Η αμφισβήτηση της καλλιτεχνικής αξίας της τραγουδίστριας δεν έχει να κάνει με την ίδια την καλλιτεχνική αξία. Μέσα από την επίθεση αμφισβητείται η ίδια η ύπαρξη της!

 

Δεν μπορεί να είσαι νέα, η οικογένεια σου να έχει οικονομική άνεση, να έχεις μπει στο πανεπιστήμιο, την ίδια στιγμή να κυκλοφορείς ένα δίσκο που να μιλούν όλοι για αυτόν, να συνεχίζεις δυο δίσκους μετά να απασχολείς τον κόσμο και «να παίζεις με το παιχνίδι με τους κανόνες σου» γιατί ίσως έχει την άνεση (αλλά και την προσωπικότητα) να το κάνεις. Λένε όλη για την μουσική της. Θα σας πω τι πραγματικά πιστεύω: Από αυτούς που την κατακρίνουν την έχουν ακούσει ελάχιστοι. Μέσω της κριτικής τους για την δουλειά της κρίνουν την ίδια ή για να είμαι ακριβέστερος την εικόνα που η ίδια έχει προβάλει με την στάση της μέχρι σήμερα στα media. Το ότι είναι γυναίκα γίνεται ακόμα πιο εκνευριστικό στα μάτια του κόσμου. Στον άντρα το υποτιθέμενο «πακέτο» συγχωρείται πιο εύκολα από τον κόσμο ή «μπήγει τα δόντια του πιο αργά στην σάρκα του».

 

 

Για τον ποιητή Χρονά τώρα. Ξεκίνησα να διαβάζω το περιοδικό «Οδός Πανός» τα τελευταία τρία χρόνια με αφορμή το παζάρι βιβλίου στην Αθήνα όπου παλιά τεύχη του περιοδικού πουλιούνται σε χαμηλές τιμές. Είναι μια τολμηρή δουλειά. Η τόλμη του είναι το περιεχόμενο. Ξεπερνάει την έννοια του περιοδικού. Τα τεύχη του μοιάζουν με βιβλία. Όσα έχω αγοράσει τα θεωρώ συλλεκτικά. Ξεπερνάει και αυτός ο άνθρωπος τον μέσο όρο. Μέσα στο χρόνο το δημιούργημα του(τα ποιήματα του δεν τα ξέρω μιλάω για το περιοδικό) έχει συνέπεια. Δημιουργεί χωρίς εκπτώσεις σε ένα περιοδικό τύπο στην Ελλάδα που αν καθίσεις μπροστά σε ένα περίπτερο με τις τελευταίες ελληνικές εκδόσεις και κλείσεις τα μάτια, θα ακούσεις τον ήχο από τα τσόκαρα να κάνουν παρέλαση μπροστά σου. Εάν από την εξαιρετική ύλη του περιοδικού(σ.σ Προσωπικά έχω αναφερθεί δυο φορές στο blog. Μια με αφορμή ένα τεύχος για τους Cure και μια άλλη με αφορμή τα λόγια του Σιδηρόπουλου) είδατε να γίνεται τελευταία κάτι viral στο ίντερνετ σας παρακαλώ να μου το πείτε.

 

 

Το ατυχέστατο σχόλιο του έγινε γρήγορα το «σουξεδάκι» των ελληνικών socialmedia. Δεν συμφωνώ καθόλου με τον τρόπο με τον οποίο μίλησε για την τραγουδίστρια. Δεν περίμενα από έναν άνθρωπο που βγάζει αυτή την εξαιρετική έκδοση μια τέτοια συμπεριφορά και μου δημιούργησε και εμένα έκπληξη.

 

Όμως και εδώ αυτό που με «τρέλανε» περισσότερο είναι τα σχόλια που διαβάζω δεξιά και αριστερά από τον κόσμο. Περιμένουν από τους ποιητές να εκπροσωπούν την τελειότητα και δεν συγχωρούν μια άτυχη στιγμή. Λες και οι ποιητές δεν είναι άνθρωποι με σάρκα και οστά, με μειονεκτήματα και αδυναμίες, με καλές και κακές στιγμές. Και την ίδια στιγμή η μεγαλύτερη υποκρισία: «Μα πως μιλάνε έτσι οι άνθρωποι τους πνεύματος. Εμείς δεν έχουμε ξανακούσει τέτοια λόγια. Είμαστε άβγαλτες παρθένες που μιλάμε με το σεις και με το σας»!

 

 

Ελάτε τώρα. Η ζωή εκεί έξω είναι(και) ένα κολαστήριο αγένειας και χοντροκομμένης συμπεριφοράς. Εκεί έξω ακούς χειρότερα λόγια από του Χρονά μπαίνοντας απλά σε ένα λεωφορείο ή ακούγοντας τις κατηγορίες να εκτοξεύονται σε οτιδήποτε κινείται από το διπλανό τραπέζι. Όχι, οι απλοί, άσημοι, καθημερινοί άνθρωποι δεν εκπροσωπούν την τελειότητα. Είναι γεμάτοι αδυναμίες, ελαττώματα, πληγώνουν και πληγώνονται όπως και οι γνωστοί. Ας μην προβάλουμε πάνω στους γνωστούς ότι δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιμετωπίσουμε.

39

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Monika

Συνεντεύξεις / Monika

Με το «Avatar» γνώρισε επιτυχία πρωτοφανή για ελληνικά δεδομένα και έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη. Στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν συζητήθηκε πολύ, αγαπήθηκε, παρεξηγήθηκε, δούλεψε σκληρά για το δεύτερο δίσκο της που μόλις ολοκληρώθηκε: το «Exit» (πολλοί τον περιμένουν με ανυπομονησία, κάποιοι με το δίκαννο στο χέρι). Λίγες μέρες πριν την κυκλοφορία του, η Monika κάνει έναν απολογισμό, μιλάει για το κόστος της επιτυχίας και σχολιάζει τα καινούργια κομμάτια.
ΑΠΟ ΤΟΝ M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
Όχι, η ζωή δεν είναι όπως την περιγράφει το άρθρο. Προσωπικά δεν ξέρω κανέναν που να εκφράζεται με αυτό τον τρόπο και μάλιστα δημόσια. Και ο διαχωρισμός για μένα δε γίνεται μεταξύ γνωστών και "άσημων" όπως λέει -ατυχώς πιστεύω- το άρθρο. Ο Χρονάς δεν εκτίθεται ως διάσημος, αλλά ως άνθρωπος που απευθύνεται σε ευρύ κοινό. Από τη στιγμή που γράφει δημόσια, δε μιλάμε πια για μια ελευθερία άποψης, αλλά για ένα public statement. Και εκεί ναι, έχω απαιτήσεις. Έχω την απαίτηση να είναι καλαίσθητο και να μη μου προκαλεί εμετό. Έχω την απαίτηση να έχει ένα επίπεδο και να μην εκφράζει την κατινιά που κρύβει μέσα του ο κάθε διάσημος. Γιατί δε μιλάει στον κολλητό του, απευθύνεται σε κοινό. Και όσο ψηλά είναι τα στάνταρ της έκδοσης που επιμελείται, άλλο τόσο πρέπει να είναι ψηλά τα στάνταρ του κοινού του. Το αντίθετο θα ήταν περίεργο. Δε δέχομαι ότι "οι απλοί, άσημοι, καθημερινοί άνθρωποι" βγάζουν τα κόμπλεξ τους στον κάθε Χρονά. Αντίθετα, βλέπω ένα κοινό που ενοχλείται από τη μικρότητα και την κακογουστιά και αντιδρά υγιώς σε αυτήν.Εξάλλου, έχουν υπάρξει και ένας Σεφέρης, ένας Ελύτης και τόσοι άλλοι. Κουβαλάει ένα βάρος η έκφραση "άνθρωπος του πνεύματος" που -επίσης ατυχώς- αποδίδει το άρθρο στο Χρονά.Και όσον αφορά την καθημερινότητα, αν ένας "άσημος και καθημερινός" άνθρωπος είχε μιλήσει έτσι σε μια παρέα για μια εξίσου "άσημη και καθημερινή" κοπέλα, το λιγότερο θα γινόταν γραφικός και θα τον απέφευγαν όλοι. Πιθανότατα να έτρωγε και ξύλο. Δε βλέπω λοιπόν το λόγο να μην είναι κατάπτυση και η συμπεριφορά του Χρονά, αφού το άρθρο ζητά ίδια μέτρα και σταθμά για όλους.
Μπερδεύεσαι. Καταρχήν άλλο public statement και άλλο public domain που έχει να κάνει με πνευματικά δικαιώματα και είναι εκτός θέματος. Επίσης, κάθε μέσο μαζικής ενημέρωσης, έντυπο ή μη, απευθύνεται σε κοινό και ως τέτοιο υπόκειται στην κατηγορία που αναφέρω. Δηλαδή μόνο ο παλιατζής της γειτονιάς σου θεωρείς ότι απευθύνεται σε κοινό;
Δεν μ ενοχλεί ότι ένας ''πνευματικός'' άνθρωπος μιλάει έτσι, μ ενοχλεί ένα δημόσιο πρόσωπο αναφέρεται με χυδαίο τρόπο για ένα άλλο δημόσιο πρόσωπο. Αν μην τι άλλο υπάρχει και ο σεβασμός στην ανθρώπινη προσωπικότητα, κριτική για την δουλειά της Μόνικα έχει δικαίωμα να ασκήσει ο καθένας,όχι όμως για κάτι τόσο προσωπικό μην τα ισοπεδώνουμε όλα, αυτό ήταν χτύπημα κάτω από τη μέση.(με τους φίλους του, στο σπίτι του, στο λεωφορείο μπορεί να κάνει ο καθένας και να λέει ότι θέλει...)
Στο δημοτικο εισαι παληκαρι? Οταν παρουσιαζεις δημοσια εργο κρινεσαι. Απλα πραγματα. Αν θες να κρινεσαι απο συγκεκριμενη καστα φροντιζεις να μη διαρεει το εργο σου...Ελεος ακομα και εδω Funboys...
λοιπον, εμενα δε μου αρεσει η μονικα. η μουσικη της δηλαδη. δεν ειναι κακη, απλως ειναι μετρια . απλα τυχαινει να ζουμε στην εποχη της υπερβολης,που το μετριο το βαφτιζει εξαιρετικο. γιατι να ακουσω μονικα οταν υπαρχουν τοσες μουσικαρες; γιατι να αποθεωνουμε την μετριοτητα;
Η μουσική της μπορεί να μην σου αρέσει και να τη θεωρείς μετριότητα, μέχρι όμως να μας πεις τι είναι για σένα "μουσικάρες" μην δίνεις συμβουλές και σε μας τους υπόλοιπους.Άσε μας να ακούσουμε και να "αποθεώσουμε" αυτό που μας αρέσει...
Είναι πολύ νωρίς να χαρακτηριστεί η κοπελιά είτε μουσικάρα είτε μετριότητα ... Ακόμη δεν έχουμε δεί τα απαραίτητα δείγματα δουλειάς άρα δεν μπορούμε να κρίνουμε ούτε καν αν πραγματικά μας αρέσει ... Όσο για άλλους "μουσικαρες" πόσο ζηλεύω τους παλιούς μουσικούς της ροκ που παίζουνε και σε ορχήστρες "κλασσικής" μουσικής δείχνοντας το βάθος της μουσικής τους παιδείας.
Αν μου επιτρέπετε, στο παρακάτω link θα ακούσετε την πιο ανατριχιαστική φωνή που έχει βγάλει ποτέ αυτή η χώρα καθώς επίσης και κάποιες από τις καλύτερες ΜΟΥΣΙΚΑΡΕΣ(με κεφαλαία και χωρίς καθόλου μα καθόλου εισαγωγικά).Το όνομά της τραγουδίστριας Τάνια, το όνομα της μπάντας Universe217.Είναι μπάντα πάρα πολλά χρόνια, δεν προέρχονται από εύπορες οικογένειες και δεν παίζουν mainstream.Ακούστε το όλο και μην σταθείτε μόνο στην εισαγωγή:http://youtu.be/KhAYtm-tDyM(το καλλιτεχνικό όνομα της δεύτερης φωνάρας/πιανίστριας Μελεντίνη)Αν δεν έχετε ακόμα πειστεί:http://youtu.be/GXMbU85wzu8http://youtu.be/XJkxDgeWG1Mhttp://youtu.be/wIbyBhhGBtkΚαι ακόμα περισσότερο αν κάνετε τη χάρη στον εαυτό σας να τους δείτε live θα μ' ευγνωμονείτε :)Ευχαριστώ
Για να καταλάβω, ο σάλος που έχει ξεσπάσει αφορά τη μουσική επάρκεια της κοπελιάς κι αν και κατά πόσο αρέσει στον καθένα εξ ημών;Μα τι διάολο...στο τέλος θα πρέπει να απολογηθεί κι όλας επειδή δεν έχει κατακτήσει το 100% της μουσικής αποδοχής. Λες και σε ρώτησε ή με ρώτησε κανένας αν τη θεωρούμε μουσικάρα ή όχι.Περί του αν μυρίζουν τα σκέλια της, θα μας πεις ή να καταφύγουμε πάλι στο Χρονά για πιστοποίηση; :p