Αυτή θα είναι η νέα Θεσσαλονίκη - δείτε τις μακέτες των νέων έργων

Αυτή θα είναι η νέα Θεσσαλονίκη - δείτε τις μακέτες των νέων έργων Facebook Twitter
Η πρόταση για την πλατεία Διοικητηρίου χρησιμοποιεί ως κεντρικό συνθετικό στοιχείο ένα διακοσμητικό-κατασκευαστικό πλέγμα, αναφορά σε βυζαντινό διακοσμητικό μοτίβο. Το πλέγμα ενσωματώνει τις διαμορφώσεις και το πράσινο της πλατείας, και αναρτάται διάτρητο προς την οδό Ολύμπου, ενοποιώντας μορφολογικά και λειτουργικά τις επάλληλες χρήσεις
4

Σε αναπτυξιακή τροχιά βρίσκεται το τελευταίο χρονικό διάστημα η πόλη της Θεσσαλονίκης, αποκτώντας μια νέα δυναμική. Σε πολλά κεντρικά σημεία παρατηρείται μια έντονη δραστηριοποίηση, η οποία αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το αστικό περιβάλλον της συμπρωτεύουσας. Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, σημαντικά έργα, κατασκευή ξενοδοχείων, αναπλάσεις δημόσιου χώρου, αξιοποίηση κτιρίων, επεκτάσεις, στρατηγικές παρεμβάσεις και επενδυτικά σχέδια τα οποία, σε συνδυασμό με την αυξημένη τουριστική κινητικότητα, προβλέπεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη.


H Θεσσαλονίκη έγινε τα τελευταία χρόνια ταξιδιωτικός προορισμός. Στα στατιστικά στοιχεία υπογραμμίζεται ξεκάθαρα η κατακόρυφη αύξηση των επισκεπτών, ενώ την ίδια στιγμή το ποσοστό πληρότητας κλινών στα ξενοδοχεία της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης ανεβαίνει διαρκώς, κάτι που έχει επιφέρει ταυτόχρονα και προσθήκη νέων ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, ως προς τις διανυκτερεύσεις των ξένων επισκεπτών, την πρώτη θέση έλαβαν για δεύτερη συνεχή χρονιά οι Ισραηλινοί πολίτες, σημειώνοντας άνοδο κατά 15% στο πρώτο οκτάμηνο του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Συγκεκριμένα, οι διανυκτερεύσεις των Ισραηλινών άγγιξαν τις 128.620 έναντι 111.008 που ήταν το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2018.

Σταθερά στη δεύτερη θέση παρέμειναν οι Κύπριοι, οι οποίοι όμως κατέγραψαν πτώση της τάξης του 15% στις διανυκτερεύσεις τους, στην τρίτη θέση εξακολουθούν να βρίσκονται οι Γερμανοί και στην τέταρτη από την έβδομη θέση σκαρφάλωσαν οι ΗΠΑ, με τις διανυκτερεύσεις των Αμερικανών να αυξάνονται κατά 9,76%, αφού από 46.158 που ήταν το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2018 φέτος ανήλθαν σε 50.664. Η θεαματική αύξηση των διανυκτερεύσεων των επισκεπτών από τις ασιατικές χώρες κατά 483% τις εκτόξευσε στη 12η θέση στον πίνακα κατάταξης, από την 28η που είχαν το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2018. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι κατά την περσινή χρονιά οι επισκέπτες των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης ξόδεψαν συνολικά 420 εκατ. ευρώ.

H Θεσσαλονίκη έγινε τα τελευταία χρόνια ταξιδιωτικός προορισμός. Στα στατιστικά στοιχεία υπογραμμίζεται ξεκάθαρα η κατακόρυφη αύξηση των επισκεπτών, ενώ την ίδια στιγμή το ποσοστό πληρότητας κλινών στα ξενοδοχεία της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης ανεβαίνει διαρκώς, κάτι που έχει επιφέρει ταυτόχρονα και προσθήκη νέων ξενοδοχειακών καταλυμάτων.


Φυσικά, η πόλη της Θεσσαλονίκης δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από την καταιγιστική επιρροή της βραχυχρόνιας μίσθωσης και της οικονομίας του διαμοιρασμού. Είναι ευρέως γνωστό ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα μίσθωσης των ακινήτων δημιούργησε νέες τάσεις, μετέβαλε πλήρως τη γεωγραφία των περιοχών, αύξησε τους τουρίστες σε σημεία και τοποθεσίες της πόλης που δεν ήταν επισκέψιμα και αποτέλεσε νέα πηγή εισοδήματος για μια καινούργια γενιά υπενοικιαστών. Ενδεικτικά, το 2016 ο αριθμός καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν ξεπερνούσε τα 200, ενώ σήμερα έχει ξεπεράσει τα 2.000.

Σημαντική είναι και η αύξηση της συνολικής ικανοποίησης των επισκεπτών, που από 8,1 το 2017 ανέβηκε στο 8,2 το 2018. Επιπρόσθετα, οι διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» αυξήθηκαν κατά 12%, με πιο σημαντική όμως εξέλιξη ότι οι αφίξεις εξωτερικού τους μήνες Νοέμβριο - Δεκέμβριο και Ιανουάριο - Μάρτιο αυξήθηκαν κατά 45% και 52% αντίστοιχα, μεταξύ των ετών 2014-2018, κάτι που δείχνει ότι η τουριστική κίνηση της Θεσσαλονίκης δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την αυξημένη τουριστική κίνηση προς τη Χαλκιδική κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.


Ας δούμε μερικά από τα επιχειρηματικά σχέδια και τις αναπλάσεις που προγραμματίζονται κι έχουν σκοπό να συμβάλουν στην τόνωση της πόλης, στην αναζωογόνησή της, καθώς και να αυξήσουν την ανταγωνιστική θέση της Θεσσαλονίκης στη διεθνή επενδυτική αγορά, να τη μετατρέψουν σε έναν δυναμικό πόλο, σε εμπορικό και ναυτιλιακό κέντρο, καθώς και σε τουριστικό προορισμό.

Πλατεία Διοικητηρίου

Μία από τις πιο ιστορικές πλατείες της Θεσσαλονίκης είναι η πλατεία Διοικητηρίου. Στις βασικές προτεραιότητες του νέου δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα συγκαταλέγεται η ανάπλαση της ιστορικής πλατείας, αφού έχει αποτελέσει μια χρόνια πληγή. Το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού μελετών έχει κερδίσει η ομάδα Schema 4 architects Γραφείο Μελετών Ο.Ε.– Γιάννης Βλάχος, Concept Σύμβουλοι Μηχ/κοί ΕΠΕ και D.K.N.D. Engineers O.E.

Μάλιστα, ο διαγωνισμός είχε ως αντικείμενο τη στέγαση, προστασία και ανάδειξη της υφιστάμενης ανασκαφής και την αποκατάσταση της συνέχειας του αστικού ιστού, ενώ παράλληλα προέβλεπε την κατασκευή κλειστού χώρου στάθμευσηςσε ενδιάμεση στάθμη κάτω από το επίπεδο της πλατείας.

Η πρόταση χρησιμοποιεί ως κεντρικό συνθετικό στοιχείο ένα διακοσμητικό-κατασκευαστικό πλέγμα, αναφορά σε βυζαντινό διακοσμητικό μοτίβο. Το πλέγμα ενσωματώνει τις διαμορφώσεις και το πράσινο της πλατείας, και αναρτάται διάτρητο προς την οδό Ολύμπου, ενοποιώντας μορφολογικά και λειτουργικά τις επάλληλες χρήσεις. Στη ζώνη αυτή διαμορφώνεται ένας πολυεπίπεδος δημόσιος ημιυπαίθριος χώρος, μία στοά, που σηματοδοτεί την είσοδο στην ανασκαφή. Έτσι, επιτυγχάνεται η διατήρηση της μνήμης και η νέα πλατεία αποδίδεται στους κατοίκους, δημιουργώντας ελευθερία χρήσεων στο πυκνοδομημένο κέντρο της πόλης.

Αυτή θα είναι η νέα Θεσσαλονίκη - δείτε τις μακέτες των νέων έργων Facebook Twitter
Το υπερσύγχρονο Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ θα εξοπλιστεί με ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό κορυφαίας τεχνολογίας, παρέχοντας τα απαραίτητα εργαλεία στο ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό και κατ’ επέκταση υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας σε νοσηλευόμενα παιδιά. Το νοσοκομείο θα αποτελείται αποκλειστικά από μονόκλινα και δίκλινα δωμάτια νοσηλείας και θα περιβάλλεται από ένα πυκνό δάσος, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση τα νοσηλευόμενα παιδιά και οι συγγενείς τους, αποσκοπώντας στη βελτίωση της θεραπευτικής διαδικασίας.

Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης

Τον Σεπτέμβριο του 2017, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), σε συνέχεια συζητήσεων με το υπουργείο Υγείας, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση σειράς έργων υποδομών και εκπαίδευσης για την ενίσχυση της Υγείας στην Ελλάδα, με προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 400 εκατ. ευρώ. Η Πρωτοβουλία για την Υγεία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΙΣΝ –του πρώτου Δημόσιου Παιδιατρικού Νοσοκομείου εκτός Αθηνών– με στόχο να αποτελέσει κόμβο νοσηλείας για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλία.


Το νοσοκομείο, που θα ανεγερθεί σε οικόπεδο στην περιοχή του Φιλύρου Θεσσαλονίκης, σχεδιάζεται από τον διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Renzo Piano και το αρχιτεκτονικό του γραφείο Renzo Piano Building Workshop (RPBW), δημιουργό του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές.


Το υπερσύγχρονο Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ θα εξοπλιστεί με ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό κορυφαίας τεχνολογίας, παρέχοντας τα απαραίτητα εργαλεία στο ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό και κατ' επέκταση υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας σε νοσηλευόμενα παιδιά. Το νοσοκομείο θα αποτελείται αποκλειστικά από μονόκλινα και δίκλινα δωμάτια νοσηλείας και θα περιβάλλεται από ένα πυκνό δάσος, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση τα νοσηλευόμενα παιδιά και οι συγγενείς τους, αποσκοπώντας στη βελτίωση της θεραπευτικής διαδικασίας. Το έργο αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης από το RPBW και προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί προς χρήση στο ελληνικό Δημόσιο τον Οκτώβριο του 2024.

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υποδομών από τη Fraport Greece, θα συμπληρωθεί μέχρι το 2021 η παράδοση των νέων αεροδρομίων, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Σημαντικό χαρακτηριστικό της νέας εποχής των αεροδρομίων αποτελεί η ανανέωση και ο εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης, δίνοντας έμφαση στον προσεγμένο και σε κάποιες περιπτώσεις νέο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Σύμφωνα με τα νέα σχέδια, προβλέπεται η δημιουργία νέου τερματικού σταθμού, επέκτασή του κατά 30.988 τ.μ. και κατασκευή νέας πρόσβασης.

Επίσης, ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού, νέος πυροσβεστικός σταθμός, επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο, αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών, εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών, 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44), 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7), 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24) καθώς και διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12). Είναι προφανές ότι η γιγάντωση του αεροδρομίου θα συμβάλει καταλυτικά στο μελλοντικό πρόσωπο που φιλοτεχνεί η συμπρωτεύουσα.

Αυτή θα είναι η νέα Θεσσαλονίκη - δείτε τις μακέτες των νέων έργων Facebook Twitter
Σημαντικό χαρακτηριστικό της νέας εποχής των αεροδρομίων αποτελεί η ανανέωση και ο εκμοντερνισμός της εσωτερικής και εξωτερικής τους όψης, δίνοντας έμφαση στον προσεγμένο και σε κάποιες περιπτώσεις νέο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.

Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να διεξαχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το νέο εκθεσιακό κέντρο και για το μεγαλύτερο ελεύθερο οικόπεδο στον οικιστικό πυρήνα της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ 2020-2021 θα διαμορφωθεί το χρηματοδοτικό σχήμα του έργου που εκτιμάται κοντά στα 120 εκατ. ευρώ και το 2022 θα αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής ώστε το 2026 να έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση, αφού στόχος είναι να είναι έτοιμο στην επέτειο των 100 ετών της ΔΕΘ και να εορταστεί αυτή στο νέο Εκθεσιακό Κέντρο.

Μέχρι στιγμής, το ειδικό χωροταξικό σχέδιο προβλέπει ότι οι εκθεσιακοί χώροι θα αναπτυχθούν σε τρία μεγάλα μπλοκ εμβαδού 41 στρεμμάτων, που θα περιβάλλουν περιμετρικά το Παλέ ντε Σπορ. Επίσης, θα ανεγερθεί ένα ξενοδοχείο και ένα νέο συνεδριακό κέντρο με υπόγειο πάρκινγκ (στη θέση που βρίσκεται το «Ι. Βελλίδης») καθώς και ένα business center εκεί όπου βρίσκονται σήμερα τα κτίρια διοίκησης. Τα καταστήματα που βρίσκονται σήμερα επί της Αγγελάκη θα απομακρυνθούν και θα ανοίξει ο χώρος μέχρι τη ΧΑΝΘ, για να δημιουργηθεί εκεί το πάρκο.

Παράλληλα, προβλέπεται η δημιουργία χώρων για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων, χώροι υπαίθριων εκδηλώσεων και χώροι με χαμηλή φύτευση και δεντροφύτευση. Ταυτόχρονα, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ο πύργος του ΟΤΕ και η πύλη της ΧΑΝΘ θα διατηρηθούν, ενώ πιθανότατα θα επιτραπεί η κατασκευή έως δύο κτιρίων αναψυχής με μέγιστη δόμηση 250 τ.μ. έκαστο.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της κοινοπραξίας Hill International N.V.- Ρογκάν και Συνεργάτες Α.Ε., με αντικείμενο την «Επικαιροποίηση Μελέτης και Διαχείριση Έργου της Επέκτασης της Λιμενικής Υποδομής του 6ου Προβλήτα», έργο συνολικού ύψους 180 εκατομμύριων ευρώ.

Πρόκειται για μια κατασκευή που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. και περιλαμβάνει: νέο πρόσθετο κρηπίδωμα μήκους 460 μέτρων με ωφέλιμο βάθος -17,6 μ. και πρόσθετη χερσαία ζώνη, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, κατά μήκος του παραπάνω νέου κρηπιδώματος. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση των έργων αυτών, η Θεσσαλονίκη θα είναι σε θέση να προσελκύσει κύριες γραμμές, γεγονός που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις δυνατότητες του λιμανιού.

Προφανώς, θα ακολουθήσει η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, επενδύσεων και ανάπτυξης, αφού δεν θα εξυπηρετεί μόνο τη ΝΑ Ευρώπη αλλά θα μετατραπεί σε κύρια πύλη εισόδου των προϊόντων της Ανατολής. Όπως έχει εκφραστεί από τους υπεύθυνους, στόχος δεν είναι απλώς η άνοδος της εμπορευματικής κίνησης του λιμανιού, αλλά η δημιουργία ενός ανταγωνιστικού λιμανιού διεθνούς βεληνεκούς, ενισχύοντας τόσο την αυξημένη δραστηριότητα στο ίδιο το λιμάνι όσο και συνολικά την επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρύτερη περιοχή.

Στοά Μοδιάνο

Έναν χρόνο αργότερα απ' ό,τι προέβλεπε το αρχικό χρονοδιάγραμμα αναμένεται να παραδοθεί η ιστορική Αγορά Μοδιάνο, αλλάζοντας τα σχέδια που αναφέρονταν σε παράδοση της αγοράς στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2020. Η ιστορική Αγορά Μοδιάνο αναμένεται να αποκτήσει ξανά την παλιά της αίγλη και να μετατραπεί σε μια σύγχρονη αγορά τροφίμων. Όπως σημειώνεται στην αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία έχει ανατεθεί στο αρχιτεκτονικό γραφείο Sparch των Ρένας Σακελλαρίδου και Μόρφως Παπανικολάου, στο ισόγειο της εμβληματικής στοάς θα λειτουργήσουν πάνω από 140 καταστήματα, τα οποία και θα είναι τοποθετημένα ανάλογα με το είδος τροφίμων που θα πωλούν.

Παράλληλα, κάθε επιχείρηση θα έχει τον δικό της χώρο αποθήκευσης ακριβώς κάτω από το δάπεδο, σε ένα ισόγειο συνολικού εμβαδού 2.500 τ.μ. Τέλος, προβλέπεται η δημιουργία ξύλινου δαπέδου μεταξύ του ισογείου και της οροφής, που θα λειτουργεί ως χώρος ψυχαγωγικών δράσεων, καθώς και η ανάπτυξη συστήματος ανελκυστήρων και κλιμακοστασίου που θα διευκολύνει την τροφοδοσία των καταστημάτων. Με την πάροδο του χρόνου και την ελλιπή συντήρηση, η φυσιογνωμία του κτιρίου αλλοιώθηκε και τα καταστήματα που λειτουργούσαν ήταν ελάχιστα. Με τη νέα μορφή της και την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου αναμένεται να εξελιχθεί και πάλι σε ένα σημαντικό τοπόσημο της Θεσσαλονίκης και να αναβιώσουν οι μέρες της δόξας της. Η μετατροπή της σε μια νέα υπερσύγχρονη αγορά τροφίμων θα αναβαθμίσει τον αστικό ιστό της πόλης και θα αποκτήσει κινητικότητα όλη η ευρύτερη περιοχή.

Αυτή θα είναι η νέα Θεσσαλονίκη - δείτε τις μακέτες των νέων έργων Facebook Twitter
Η ιστορική Αγορά Μοδιάνο αναμένεται να αποκτήσει ξανά την παλιά της αίγλη και να μετατραπεί σε μια σύγχρονη αγορά τροφίμων.

Ξενοδοχείο «Βιέννη»— Μουσείο Ολοκαυτώματος

Ξενοδοχείο πολυτελείας αναμένεται να γίνει ένα από τα πιο εμβληματικά κτίρια της πόλης. Όμιλος Ισραηλινών επιχειρηματιών αγόρασε το ιστορικό ακίνητο επί της Εγνατίας Οδού 2-4. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο οικοδόμημα κουβαλά ένα ιστορικό φορτίο, αφού κατά τη διάρκεια της Κατοχής είχε επιταχθεί από τους Γερμανούς και εκεί είχε ληφθεί το πρώτο μαζικό μέτρο εναντίον της εβραϊκής κοινότητας.

Επίσης, ισραηλινό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και για το κτίριο του παλαιού δημαρχείου (γνωστό ως «Καραβάν Σαράι») στη Βενιζέλου, καθώς και για το νεοκλασικό κτίριο της πρώην Ιονικής Τράπεζας στην πλατεία Ελευθερίας. Για πολλά χρόνια το εβραϊκό στοιχείο ανθούσε στην πολιτιστική ιστορία της πόλης, ενώ υπήρξαν οι πρωταγωνιστές της οικονομικής ευρωστίας. Το ισραηλινό επενδυτικό ενδιαφέρον έρχεται να αναζωπυρωθεί και λόγω της επερχόμενης δημιουργίας του Μουσείου Ολοκαυτώματος, αφού η ανέγερσή του υπολογίζεται ότι θα προσελκύσει περισσότερους από 500.000 Εβραίους απ' όλο τον κόσμο.

Το κόστος του εξαώροφου κυκλικού κτιρίου από μέταλλο και γυαλί, σε μια έκταση που θα αγγίζει τα 7.000 τ.μ., θα πλησιάσει τα 30 εκατ. ευρώ, με το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας να προσφέρει τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ 10 εκατ. ευρώ θα δώσει και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Όπως είχε δηλώσει παλαιότερα ο πρόεδρος της ισραηλιτικής κοινότητας Δαυίδ Σαλτιέλ στη LiFO: «Επιδιώκουμε μέσω του μουσείου να αποκτήσουν φωνή τα εκατομμύρια των Εβραίων που εκτοπίστηκαν, ταπεινώθηκαν και εξοντώθηκαν. Είναι ο ήχος των Ελλήνων Εβραίων στο θρήσκευμα, της ιστορίας τους, που φυσικά είναι ταυτόσημη με την ιστορία της Θεσσαλονίκης».

Πλατεία Αριστοτέλους - Παλιά Παραλία

Στις άμεσες προτεραιότητες της νέας διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα είναι μέσα στο 2020 να προκηρυχθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την αναμόρφωση της πλατείας Αριστοτέλους, της κεντρικότερης πλατείας της πόλης, μειώνοντας την τσιμεντοποίηση που τη χαρακτηρίζει σήμερα, καθώς και για την επέκταση της παλιάς παραλίας. Ειδικότερα, όσον αφορά την ανάπλαση της παλιάς παραλίας, δηλαδή από τον Λευκό Πύργο ως το λιμάνι, προβλέπεται μέχρι στιγμής η δημιουργία ενός ντεκ με ξύλινες κατασκευές χωρίς επιχωματώσεις και χωρίς καμία παρενέργεια για το περιβάλλον, που θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του σημείου.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO

Ελλάδα
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Τούλας: «Η Θεσσαλονίκη φρενάρει ξανά· δεν προχωράει τίποτα»

TV & Media / Γιώργος Τούλας: «Η Θεσσαλονίκη φρενάρει ξανά· δεν προχωράει τίποτα»

Ο εκδότης του ιστορικού free press «Parallaxi» μιλά για τα πλεονεκτήματα και τις παθογένειες της πόλης του: πώς οι πολιτικοί αντίπαλοι βάζουν τρικλοποδιές ο ένας στο έργο του άλλου και πώς κανείς δεν έχει όραμα – αφού «ο καθένας βγαίνει και λέει ό,τι του κατέβει στο κεφάλι, και το παρουσιάζει ως σχέδιο».
M. HULOT
Η πονεμένη ιστορία των Μαγεμένων, των χαμένων «Καρυάτιδων» της Θεσσαλονίκης

Αρχαιολογία & Ιστορία / Η πονεμένη ιστορία των Μαγεμένων, των χαμένων «Καρυάτιδων» της Θεσσαλονίκης

Η ιστορία του Γάλλου Έλγιν και της αρπαγής ενός από τα πιο αγαπημένα μνημεία της πόλης μάς υπενθυμίζει πόσο συναισθηματικά δεμένοι παραμένουν οι Θεσσαλονικείς με την ιστορία τους.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

Ελλάδα / Σεισμός - Θέρμο: Πολλές πτώσεις βράχων από τη δόνηση, αναφέρει ο δήμαρχος

«Ευχόμαστε να είναι ο κύριος σεισμός, διότι έχει επίκεντρο στην λίμνη Τριχωνίδα κάτω από το Θέρμο, που είχε προκαλέσει τις μεγάλες ζημιές η σεισμική δόνηση τον Απρίλιο του 2007» τόνισε
LIFO NEWSROOM
Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Ελλάδα / Eurostat: Πρωτιά για Ελλάδα και Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών το 2023

Η Μεσίνα στην Ιταλία ήταν το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε., με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ ακολουθούν το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία με 11,1 εκατομμύρια επιβάτες και ο Πειραιάς με 9,6 εκατομμύρια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια