ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Η Αφροδίτη Βασιλούδα και η Μαριάννα Σιδερά, το αρχιτεκτονικό δίδυμο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μέσα από το γραφείο τους Keystone Architects μια σειρά από έργα που ξεχωρίζουν.
0

Η αρχιτεκτονική είναι η επιστήμη που συνδυάζει τον ορθολογισμό της δομής με τα βαθύτερα συναισθήματα που αυτή αποπνέει. Η Αφροδίτη Βασιλούδα και η Μαριάννα Σιδερά, το αρχιτεκτονικό δίδυμο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούν μέσα από το γραφείο τους Keystone Architects μια σειρά από έργα που ξεχωρίζουν για τη φρέσκια ματιά αλλά και τον προσωποκεντρικό σχεδιασμό τους και μας μιλούν για όλα όσα χαρακτηρίζουν τη δουλειά τους.


— Πότε δημιουργήθηκε το Keystone και πώς προέκυψε η μεταξύ σας συνεργασία;

Η συνεργασία μας μετράει ήδη αρκετά χρόνια. Με αφορμή τη συμμετοχή μας σε ένα πρότζεκτ διαπιστώσαμε τον κοινό κώδικα επικοινωνίας, αισθητικής και αρχιτεκτονικής προσέγγισης. Ήταν επαρκή χαρακτηριστικά για να ξεκινήσει μια επαγγελματική σχέση. To μόνο που έλειπε ήταν να «επισημοποιήσουμε» τη συνεργασία μας, δημιουργώντας το 2018 τους Keystone Architects.

Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού. Οτιδήποτε σχετίζεται με τον άνθρωπο και τον χώρο μάς προκαλεί ενδιαφέρον, ανεξάρτητα από το είδος και την κλίμακα.


— Ποια είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δουλειά σας;

Στόχος μας είναι να αντιμετωπίζουμε κάθε έργο με έναν ξεχωριστό τρόπο. Τα πάντα είναι διαφορετικά. Οι άνθρωποι, οι κουλτούρες, η αισθητική, η γεωγραφία, το budget. Προσπαθούμε, λοιπόν, να συνδυάσουμε αυτήν τη διαφορετικότητα με δημιουργικούς τρόπους, χωρίς να λείπουν από τη συνθετική μας ιδέα βασικές έννοιες, όπως η διαχρονικότητα, η μορφολογική απλότητα και η κατασκευαστική αρτιότητα.

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Εσωτερικό κατοικίας σε σχεδιασμό Keystone Architects


— Πόσο προσωποκεντρική είναι μια αρχιτεκτονική μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη τους ανθρώπους που θα μείνουν στο σπίτι που σχεδιάζετε;

Απόλυτα. Είναι προτεραιότητα και πρωταρχική μας έγνοια ο χώρος κατοικίας που δημιουργούμε να προκαλεί στον άνθρωπο που ζει σε αυτόν συναισθήματα ευφορίας και ευτυχίας. Αυτό δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν δεν καθοδηγούμασταν από τα ιδανικά και τις απαιτήσεις του, ώστε να προκύψει η καταλληλότερη γι' αυτόν αρχιτεκτονική μελέτη.


— Τι ρόλο παίζει στον σχεδιασμό ο περιβάλλων χώρος;

Πολύ σημαντικό, μια και η αρχή της αρχιτεκτονικής σκέψης είναι το πού και το πώς τοποθετείται ένα έργο. Υπάρχει αδιαμφισβήτητη σχέση και αν δεν επέλθει ισορροπία σε αυτήν, τότε θα έχουμε ένα ατελές αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα. Όπως έχει πει και ο αρχιτέκτονας Άρης Κωνσταντινίδης: «Η αρχιτεκτονική πρέπει να φυτρώνει σαν ένα δέντρο και να γίνεται ένα με το τοπίο».


— Ανάμεσα στις κατοικίες και τους επαγγελματικούς χώρους τι προτιμάτε περισσότερο;

Δεν υπάρχει προτίμηση. Η αρχιτεκτονική βρίσκεται παντού. Οτιδήποτε σχετίζεται με τον άνθρωπο και τον χώρο μάς προκαλεί ενδιαφέρον, ανεξάρτητα από το είδος και την κλίμακα.

Keystone Architects: Φρέσκια ματιά αλλά και προσωποκεντρικός σχεδιασμός Facebook Twitter
Ψηφιακή απεικόνιση για την Αποστολική Εκκλησία και το Πολιτιστικό Κέντρο της Πεντηκοστής.


— Ποια είναι τα αγαπημένα σας κτίρια;

Είναι πολλά, καθώς η αρχιτεκτονική έχει μια συνεχή εξελικτική πορεία στον χρόνο. Χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε πλήθος έργων και τους δημιουργούς τους, θα αναφερθούμε σε κτίρια από τον ελλαδικό τόπο, όπως η κατοικία στη Φιλοθέη του Νίκου Βαλσαμάκη, το ξενοδοχείο Ξενία στην Καλαμπάκα του Άρη Κωνσταντινίδη, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης του Κυριάκου Κρόκου και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα του Renzo Piano.

Info:

Μητροπόλεως 110, Θεσσαλονίκη, 2310 284872, FΒ: Keystone Architects, Instagram: keystone_architects_, www.keystonearchitects.gr

 

Design
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας

Design / Η παρεξηγημένη «ανώνυμη» αρχιτεκτονική της καθημερινότητας

O καθηγητής αρχιτεκτονικής Δημήτρης Φιλιππίδης αποτυπώνει στο βιβλίο του «Ανώνυμη αρχιτεκτονική - Μια άρρητη παρουσία» όλα εκείνες τις αρχιτεκτονικές δημιουργίες που προσπερνάμε καθημερινά.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM