Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα»

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
«Δεν έχω συμφιλιωθεί καθόλου με την ηλικία. Νομίζω ότι ίσως το καταφέρω όταν θα είμαι 60, θα είμαι μια ηλικιωμένη κυρία και θα μου φαίνεται» (φωτο: Chris Colls/ The Guardian)
2

Η κόρη του Σερζ Γκενσμπούρ και της Τζέιν Μπίρκιν έκλεισε τα 48 τον περασμένο Ιούλιο και τα 27 από αυτά τα έχει περάσει με τον σύντροφό της, τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Υβάν Αττάλ με τον οποίον έχει τρία παιδιά, έναν γιο - τον 22χρονο Μπεν – και δύο κόρες, την Άλις, 16 ετών, και την Τζο, 8 ετών.

Αναγνωρισμένη προ πολλού τόσο ως ηθοποιός όσο και ως μουσικός (έχει στο βιογραφικό της πάνω από 40 ταινίες και πέντε άλμπουμ), η Σαρλότ Γκενσμπούρ μίλησε μεταξύ άλλων στον Guardian με την χαρακτηριστική της ακομπλεξάριστη ειλικρίνεια, για τον πατέρα της και την τύχη που θα είχε στη σημερινή κουλτούρα πολιτικής ορθότητας, για τη συνεργασία της με τον Λαρς Φον Τρίερ και για την απόφασή της να εγκαταλείψει το Παρίσι για τη Νέα Υόρκη μετά τον θάνατο της ετεροθαλούς αδελφής της Κέιτ που σκοτώθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 πέφτοντας από τον τέταρτο όροφο του διαμερίσματός της στη γαλλική πρωτεύουσα.

Ο θάνατος της αδελφής μου έκανε για μένα ανυπόφορη τη ζωή στο Παρίσι. Έφτασα στη Νέα Υόρκη προερχόμενη από ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Στην Αμερική άρχισα να αναπνέω ξανά και να ατενίζω έναν καινούργιο ουρανό. Σκεφτόμουν πώς και δεν το είχα κάνει τόσο καιρό. Είναι υπέροχο να μαζεύεις τα μπαγκάζια σου και να φεύγεις για κάπου άλλου...

«Αν ζούσε ο πατέρας μου σήμερα, θα τον καταδίκαζαν για κάθε του λόγο και για κάθε του κίνηση. Τα πάντα τώρα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά. Τόσο βαρετά, Τόσο αναμενόμενα. Και όλοι τρέμουν τι θα συμβεί αν ξεπεράσουν κάποια όρια. Μερικά tweets αρκούν για να τελειώσουν την καριέρα κάποιου. Ο πατέρας μου θα είχα πάθει κατάθλιψη στις μέρες μου γιατί τον ένοιαζε τι ένιωθαν και τι σκέπτονταν οι άνθρωποι που τον έκριναν. Τον είχαν για προβοκάτορα, αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ ευαίσθητος».

«Πώς μπορούμε να λέμε ότι ο Λαρς Φον Τρίερ να είναι μισογύνης ενώ δίνει τόσο συγκλονιστικούς ρόλους σε γυναίκες; Είναι αλήθεια ότι σε οδηγεί στα πιο σκοτεινά μέρη, αλλά προσωπικά εγώ αυτό αναζητώ στην υποκριτική – θέλω κάποιον να με ωθήσει σε μέρη που δεν έχω βρεθεί, σε μέρη δύσκολα, αφιλόξενα. Μόνο αυτό θέλω. Για μένα, μεγάλο κομμάτι της δουλειάς είναι να αφήνομαι και να τον εμπιστεύομαι ως το τέλος... Για το μόνο που του είχα δηλώσει ότι νιώθω άβολα ήταν το στήθος μου. Μου είπε ΟΚ, κι έτσι φορούσα t-shirt σε όλες τις ερωτικές σκηνές...».

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Με τους γονείς της Τζέιν Μπίρκιν και Σερζ Γκενσμπούρ και την μεγαλύτερη ετεροθαλ΄ηαδελφή της Κέιτ το 1978

«Ο θάνατος της αδελφής μου έκανε για μένα ανυπόφορη τη ζωή στο Παρίσι. Έφτασα στη Νέα Υόρκη προερχόμενη από ένα πολύ σκοτεινό μέρος. Στην Αμερική άρχισα να αναπνέω ξανά και να ατενίζω έναν καινούργιο ουρανό. Σκεφτόμουν πώς και δεν το είχα κάνει τόσο καιρό. Είναι υπέροχο να μαζεύεις τα μπαγκάζια σου και να φεύγεις για κάπου άλλου... Ντρέπομαι λίγο γι' αυτό που θα πω, αλλά εδώ ο κόσμος δεν με αναγνωρίζει καταρχάς ως την κόρη της Μπίρκιν και του Σερζ, αλλά για αυτό που είμαι εγώ, για τις ταινίες που έχω κάνει και για τη μουσική. Δεν μ' αναγνωρίζουν τόσο συχνά φυσικά, αλλά όταν συμβαίνει, νοιώθω πραγματικά περήφανη».

«Ποτέ δεν ήταν στόχος ο γάμος. Αντιθέτως. Η μητέρα μου είχα παντρευτεί [τον διάσημο κινηματογραφικό συνθέτη Τζον Μπάρι], πριν τη σχέση της με τον πατέρα μου, και ήταν μια αποτυχία. Έτσι πάντα ένιωθα ότι ο γάμος δεν ήταν στα πλάνα μου. Και τον Υβάν δεν τον ένοιαζε καθόλου. Αργότερα, σκεφτήκαμε μήπως ήταν ωραίο για τα παιδιά να έχουμε κοινό επίθετο, αλλά έγινα προληπτική. Μου φάνηκε ότι θα ήταν γρουσουζιά...».

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Στον "Αντίχριστο" (2009) του Λαρς Φον Τρίερ

«Δεν έχω συμφιλιωθεί καθόλου με την ηλικία. Νομίζω ότι ίσως το καταφέρω όταν θα είμαι 60, θα είμαι μια ηλικιωμένη κυρία και θα μου φαίνεται. Προς το παρόν ελπίζω να φαίνομαι ακόμα σχετικά νέα, αν και ακόμα εκπλήσσομαι όταν κοιτάζω στον καθρέπτη και βλέπω ρυτίδες. Είναι ζόρικο να γερνάς στην βιομηχανία ψυχαγωγίας. Οι ρόλοι γίνονται όλο και περισότεροι ισχνοί. Η δουλειά γίνεται όλο και λιγότερο σταθερή. Αλλά, κατά κάποιον τρόπο, πάντα περνούσα τέτοιες φάσεις. Είχα κάποτε έναν ατζέντη που μου είχε πει: 'Μετά τα 40, θα πάρεις την κάτω βόλτα'. Κατάθλιψη με είχε πιάσει τότε...»

Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
φωτο: Chris Colls/The Guardian
Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
Με τον σύντροφό της, σκηνοθέτη και ηθοποιό Υβάν Αττάλ είναι μαζί 27 χρόνια και έχουν τρία παδιά
Σαρλότ Γκενσμπούρ: «Όλα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά, τόσο βαρετά, τόσο αναμενόμενα» Facebook Twitter
φωτο: Chris Colls/The Guardian

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια
"Τα πάντα τώρα έχουν καταντήσει τόσο πολιτικώς ορθά. Τόσο βαρετά, Τόσο αναμενόμενα. Και όλοι τρέμουν τι θα συμβεί αν ξεπεράσουν κάποια όρια.". Αν με τον όρο "πολιτικώς ορθά" η Σαρλότ Γκενσμπούρ εννοεί ότι κάποιοι έχουν αρχίσει προσέχουν πώς μιλάνε, τότε έχω να πω ότι για τις γυναίκες, τους μαύρους, τους γκέι η πολιτική ορθότητα ίσχυε από πάντα: πάντα πρόσεχαν πώς θα μιλήσουν για να μην θυμώσουν τους άντρες, τους λευκούς, τους στρέιτ. Απλά προσφάτως και αυτοί οι τελευταίοι έχουν αρχίσει να προσέχουν λίγο πώς μιλάνε για τις υπόλοιπες ομάδες ανθρώπων.
Σε τέτοια θέματα και δηλώσεις έχει σημασία να γνωρίζει κανείς την ιστορία των προσώπων και το παρασκήνιο ώστε να μην βγαίνει παντελώς εκτός θέματος. Τα αμερικανικά πανεπιστήμια κοινωνικών σπουδών είναι μαλωμένα με τη γαλλική κουλτούρα (ίσως επειδή είναι κλάσεις ανώτερη από την αμερικανική;) αλλά σε μας δεν δικαιολογείται άγνοια, δεν έχουμε να "χωρίσουμε τα τσανάκια μας".Αναφέρεται φυσικά στο έργο του πατέρα της (αλλά και της περίφημης μάνας της, που αποτελεί γυναικείο σύμβολο σεξουαλικής απελευθέρωσης άλλωστε!). Δεν θα μπορούσε δηλαδή να κυκλοφορήσει θρυλικά κι αριστουργηματικά τραγούδια σαν το Inceste de lemon (λογοπαίγνιο στα γαλλικά, που μεταφράζεται αδέξια ως lemon incest) ή το Dieu est un fumeur des Havanes (ο θεός είναι καπνιστής πούρων)....και θα ήμασταν όλοι μας φτωχότεροι...Έχει απόλυτο δίκιο η αγαπητή Σάρλοτ.https://m.youtube.com/watch?v=idDKEhusW3U https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lemon_Incest