ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
17.11.2019 | 16:30

Ιστορία

Δεν ξέρω βασικά πράγματα που έχουν να κάνουν με την ιστορία. Το χειρότερο είναι ότι αισθάνομαι πως ακόμη και αν διαβάσω, δεν θα καταλάβω. Από πού να αρχίσω ρε παιδιά;
55
 
 
 
 
σχόλια
Φυσικά και θα καταλάβεις Ιστορία. Ξεκίνησε από τα βασικά. Εάν έχεις ακόμη κάποια από τα σχολικά σου βιβλία διάβασέ τα όλα. Στη συνέχεια μελέτησε υλικό που μπορείς να βρεις από Wikipedia και Youtube και όταν νιώσεις ότι έχεις πάρει μία γενική ιδέα του πώς εξελίχθηκαν οι ανθρώπινες κοινωνίες, άρχισε να διαβάζεις pure βιβλία Ιστορίας. Πολλά.. Επίσης, ένας καλός τρόπος να αρχίσεις είναι και τα ιστορικά μυθιστορήματα. Ξεκίνησε σύντομα όμως γιατί δεν είναι καλό για τον άνθρωπο να είναι ανιστόρητος..
Διάβασε αυτά όσο αφορά την Ελλάδα, θα καταλάβεις πάρα πολλά για τη χώρα την οποία ζεις: Έντμοντ Αμπου - στην Ελλάδα του Όθωνα,Ντέιβιντ Ερκαρτ - στην Ελλάδα του 1830, Βασίλης Ραφαηλίδης - Ιστορία (κωμικοτραγική) του νεοελληνικού κράτους, από τον ίδιο Έλληνες και νεοέλληνες, Στίβεν Ράνσιμαν - βυζαντινός πολιτισμός, Ουίλιαμ Μίλλερ - Ιστορία της φραγκοκρατίας εν Ελλάδι, Φερδινάνδος Γρηγοροβιος - Ιστορία της πόλεως των Αθηνών, Γεράσιμος Κακλαμάνης - περί της δομής του νεοελληνικού κράτους, Φαλμεράυερ - περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων, Γιάννης Σκαρίμπας - το 1821 και η αλήθεια, αν θες κάποια από αυτά στα στέλνω και σε μέιλ, δεν έχω παραθέσει κάποιο βιβλίο για την οθωμανική αυτοκρατορία το οποίο θεωρώ είναι απαραίτητο παρότι έχω γιατί είναι στα αγγλικά, το αφήνω σε σένα, αυτά, καλή ανάγνωση :)
Γενικώς έχει αμφισβητηθεί ο Φαλμεράιγερ (ακόμη και η μελέτη dna που αποδίδει βορειοαφρικανικό υλικό σε μεγάλο μέρος συμπατριωτών μας, αποδίδει ταυτόχρονα και στοιχεία που δεν είναι σε ευθεία αντίθεση με την μείξη λαών που διέσχισαν την Βαλκανική).Επίσης αντιβαίνει στο σύγχρονο βαλκανικό προβληματισμό. Αν δεν προλάβω να δω απαντήσεις, επειδή βγαίνω, θα δω αύριο.
Και βυζαντινή ιστορία να διαβάσεις, και την ιστορία του Ραφαηλίδη να διαβάσεις στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξεις το οποίο φυσικά είναι απολύτως λογικό, ο κόσμος που ζούσε στον ας πούμε ελλαδικό χώρο πάντα ήταν υποτελής μιας αυτοκρατορίας είτε ρωμαϊκής είτε οθωμανικής, φραγκικής κλπ, και οι αυτοκρατορίες είναι πολυφυλετικες, ο ελληνισμός προσδιορίζεται μόνο ως πολιτισμός και τίποτα άλλο, δεν έχω να παραθέσω κάτι περισσότερο για το θέμα, ήμουν σαφέστατος, προτείνω παρόλαυτα να διαβάσεις και τα βιβλία, αυτά.
Χμμ Ιστορικό και Αρχαιολογικό έβγαλα, ως κειμενογράφος με βάση την ιστορία πορεύομαι επαγγελματικά. Δεν μου είναι άγνωστα όλα αυτά. Απλώς ο εθνομηδενισμός στην κονίστρα της πλήρους απαξίωσης του ελληνικού κυττάρου μου την δίνει για κάποιο λόγο. Ναι, έχουμε προσμείξεις, αλλά όχι ότι χάσαμε τα πάντα. Άλλωστε διατηρούμε το ελληνικότερο των χαρακτηριστικών: την διαχαστικότητα. :)Καλό βράδυ παίδες!
Όταν διαβάσεις δε θα σου τη "δίνει" και τόσο! Μετά από λίγη σοβαρή μελέτη πίστεψε με όλα θα τα δεις πιο ψύχραιμα και καθαρά, έιναι γνωστό ότι ο κόσμος εδώ είναι ανιστορητος εντελώς και αναπαράγει στερεότυπα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με τη πραγματικότητα, μη πέφτεις και εσύ σε αυτή τη λουμπα
Άντε καλά, να διαβάσω λιγουλάκι, μ'έπιασες αδιάβαστη! Τόσα χρόνια τι έκανα, ρε παιδί μου, στα μπιλιάρδα την έβγαζα;ΥΓ. Το ότι μελετάς την μαρξιστική θεώρηση (κρίνοντας από την αναφορά Ραφαηλίδη, ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω δεν ήταν καν ιστορικός, αλλά δημοσιογράφος-κριτικός-δοκιμιογράφος) δεν σημαίνει ότι όσοι δεν την συμμερίζονται είναι ανιστόρητοι. Πολύ φιλικά, έτσι;
Επίσης για όποιον διαβάζει κι ενδιαφέρεται κι αυτά που λέμε ακούγονται ακατανόητα και ωσάν μονομαχία γνώσεων.Με λίγα κι απλά λόγια ο Φαλμεράιγερ το 1830 αμφισβήτησε την ελληνικότητα των νεοελλήνων (πλήρως, κι όχι ότι είμαστε προϊόν προσμείξεων, που σίγουρα είμαστε) ισχυριζόμενος ότι οι νεοέλληνες ένα μείγμα σλάβων/αλβανών -οι οποίοι εποίκισαν την ηπειρωτική Ελλάδα κατά τους μεσαιωνικούς χρόνους- και αγροτών από την Ανατολία κατά τους βυζαντινούς χρόνους, οι οποίοι αναμείχθησαν μεταξύ τους. Ότι δηλαδή καπηλευόμαστε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Στο μεσοδιάστημα των σχεδόν 2 αιώνων που ακολούθησαν το μόνο σοβαρό επιχείρημα που υπήρχε για να καταρρίψει την συγκεκριμένη θεώρηση ήταν η ελληνική γλώσσα (ακόμη και στο λεγόμενο Μακεδονικό Ζήτημα που ενέγειραν ακραίοι εθνικιστικοί κύκλοι στην γείτονα αυτό είναι το βασικό επιχείρημα, η ελληνοφωνία των γηγενών πληθυσμών παρά τις όποιες εκκαθαρίσεις). Γι΄αυτό ήταν και είναι σημαντικά τα αρχαία ελληνικά κι η διδασκαλία τους και κακώς απαξιώθηκαν. Ήταν ο μόνος κρίκος που μας συνέδεε με το παρελθόν και ως τέτοιον τον δεχόταν κι η επιστημονική κοινότητα.ΟΜΩΣ -κι εδώ θέλω αντίλογο, για να δούμε!- σύγχρονη μελέτη του 2017 που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο περιοδικό Science κάνει λόγο για καταγωγή από τους Μυκηναίους -οι οποίοι στην αρχαιολογία θεωρούνται πράγματι οι πρώτοι Έλληνες-Έλληνες (οι Μινωίτες και Κυκλαδίτες θεωρούνται προ-Έλληνες) βάσει μελετών DNA σε δείγματα σύγχρονου νεοελληνικού πληθυσμού και σύγκριση με παλαιό DNA.https://www.sciencemag.org/news/2017/08/greeks-really-do-have-near-mythical-origins-ancient-dna-revealsΈνα τέτοιο δεδομένο, βιολογικό, βασισμένο σε hard science, δηλαδή κι όχι ιστοριογραφικές πηγές (που σήμερα είναι αυτές κι αύριο ανακαλύπτονται κάποιες άλλες και τις ανατρέπουν) είναι πάρα πολύ δύσκολο να αποδομηθεί.Τα τελευταία χρόνια λόγω της ακροδεξιάς με τους Μακεδονομάχους με τις περικεφαλαίες κι άλλα γραφικά και τις ανιστόρητες ιαχές τους περί καθαρότητας κλπ (που είναι γελοίες), καθώς και από την διαρκή αριστερή προπαγάνδα που καταρρίπτει την έννοια της εθνικής καταγωγής χάριν ενός διεθνιστικού χαρακτήρα των κοινωνιών (ας μην ξεχνάμε ότι το ΚΚΕ επί δεκαετίες ομιλεί περί μειονοτήτων στην Βόρεια Ελλάδα και επί ένα μεγάλο διάστημα είχε επίσημο κομματικό πλάνο να ενταχθεί το συγκεκριμένο γεωγραφικό τμήμα στον άξονα επιρροής του ανατολικού μπλοκ και να αποσχιστεί από τον ελληνικό κορμό), έχει πέσει σε δυσμένεια η έννοια της ελληνικότητας. Ωστόσο μην αποδομούμε το σύμπαν βασιζόμενοι στις ιδεοληψίες μας. Είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Τα επιστημονικά δεδομένα είναι επιστημονικά δεδομένα κι ως τέτοια οφείλουμε να τα σεβόμαστε. Ούτε 100% αρχαίων απόγονοι είμαστε, φυσικά, ούτε όμως και 0%. Σαφές.Όποιος δεν θέλει να το δεχτεί, either way, να το κοιτάξει. Κάτι κρύβεται από πίσω.
Καλά δεν είπα ποτέ ότι η ιστορία του Ραφαηλίδη είναι η βίβλος σε αυτά τα θέματα, παρόλαυτα εγώ ακριβώς επειδή δεν είναι ιστορικός τον εμπιστευομαι, δεν είναι ακαδημαϊκός, δεν προσπαθεί να περάσει κάποια γραμμή ας πούμε, απλά προσπαθεί να είναι αντικειμενικός απέναντι στα πράγματα και πέρα από τα κεφάλαια με τους αντάρτες και τον εμφύλιο τον βρήκα οντως παρά πολύ αντικειμενικό, τι να κάνει ο άνθρωπος στο βουνό γεννήθηκε με τους αντάρτες, και ακόμα και αυτός λέει (σχεδόν σε όλα του τα βιβλία που αναφέρονται στην Ελλάδα) ότι οι νεοέλληνες δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τους αρχαίους, και ο Νίκος Δήμου που δεν είναι μαρξιστής το φωνάζει συνέχεια ο άνθρωπος, λεει, είναι πολύ πίσω στο χρόνο για να έχουμε οποιαδήποτε σχέση και αναλογικά με το τι έχει γίνει στο ενδιαμεσο είναι όντως αδύνατο.Εδώ έχω διαβάσει ότι μέχρι και τις αρχές τους εικοστού αιώνα στον ελλαδικό χώρο, η πλειοψηφία του κόσμου δεν μίλαγε ελληνικά, τι συζητάμε τώρα δηλ, είναι δεδομένο αυτό που λέει ο Φαλμεράυερ, στο τι φυλές είμαστε θα κολλήσουμε!Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί κολλάμε εκεί?! ?! και δεν αποδεχόμαστε αυτό που είμαστε στα αλήθεια ώστε να πάμε παρακάτω, θα σου πω γιατί, γιατί δεν υπάρχει κανένας πολιτισμός, καμία παιδεία πουθενά, γιατί μόνο αυτό είναι που συνενώνει τις οποιεσδήποτε φυλες και όχι οι αιματολογικές σχέσεις.
Ξεπερνώντας το ελαφρό κούφαμα για την αντικειμενικότητα του Ραφαηλίδη (λόγω γέννησης στο βουνό κλπ) που όλοι ξέρουμε ότι ήταν βαμμένος αριστερός, και συμφωνώντας με τον Δήμου ότι πράγματι δεν μπορεί να υπάρχει ευθεία γραμμή καταγωγής (πολύ λογικό), έχω να πω ότι δεν συνειδητοποιείς κάτι πάρα πολύ σημαντικό. Η θέση ότι οι νεοέλληνες δεν έχουν σχέση με τον αρχαίο ελληνικό κόσμο αποδυναμώνει το πολιτιστικό, θεσμικό και διεθνές αποτύπωμα της χώρας στις διεθνείς σχέσεις. Αν ο δυτικός κόσμος μας εκτιμάει (όσο μας εκτιμάει τέλος πάντων) οφείλεται στο ότι στα κολλέγιά του και στις ακαδημίες του διδάσκεται αρχαία ελληνικά και τον ελληνικό πολιτισμό. Μάλιστα όσο υψηλότερο το βιοτικό επίπεδο, η μορφωτική ικανότητα και το κοινωνικό στάτους, τόσο μεγαλύτερη η εκτίμηση στον ελληνισμό. Δεν είναι τυχαίο αυτό. Και γι'αυτό χτυπιέται παντοιοτρόπως από την αριστερά, ιδιαίτερα την εν Ελλάδι αριστερά η οποία βγάζει φλύκταινες με τα αγγλικά κολλέγια και τις γερμανικές ακαδημίες! Θυμίζω ότι υπάρχουν επίσημα ντοκουμέντα σχετικά με τις προσπάθειες εθνικής αποδόμησης από το ΚΚΕ όπως έχουν δημοσιευτεί στον παλαιό Ριζοσπάστη. Αφορούν το Μακεδονικό, αλλά και άλλα εθνικά ζητήματα αντιμετωπίζονται με την ίδια λογική (πχ. το προσφυγικό-μεταναστευτικό) τύπου "έλα μωρέ, αφού όλοι είμαστε το ένα μας και σούξου μούξου μανταλάκια". https://www.liberal.gr/apopsi/prokiruxi-pros-ton-makedoniko-lao-pou-zei-kato-apo-tin-elliniki-kuriarchia/100800Δεν υπολογίζει όμως η αριστερή μαρξιστική ή και μη μαρξιστική παράταξη ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στην Ελλάδα που χωρίς να είναι εθνιστικές σε καμμία περίπτωση, εντούτοις θεωρούμε ευτυχείς τους εαυτούς μας που μεγαλώσαμε σε δυτική αστική δημοκρατία με ανεξιθρησκεία. Το να πω ότι δεν με συνδέει τίποτα με τον Μέγα Αλέξανδρο σε τι θα με εξυπηρετήσει; Το να πω ότι με συνδέει σε τι θα με εξυπηρετήσει; Για να τα συγκρίνουμε λίγο. Κι επιμένω. Και το DΝΑ, στο οποίο βλέπω εντέχνως δεν έγινε αντίλογος, και η γλώσσα μας αποδεικνύουν ότι κάποια σχέση υφίσταται. Όχι κάτι το δραματικό, τύπου είμαστε κατευθείαν απόγονοι, όχι, αλλά ότι υπάρχει ένας σύνδεσμος, μια κάποια συσχέτιση. Και δεν διαφωνώ με τον Σκαρίμπα ότι η ελληνική επανάσταση ήταν και εναντίον του ντόπιου δεσποτικού κοινωνικού στοιχείου, άλλωστε κι ο ίδιος την ονοματίζει εθνικο-κοινωνική (κι όχι μόνον κοινωνική όπως άλλοι μαρξιστές επιστήμονες).
Όποιος οποτεδήποτε έχει προσπαθήσει να πει την αλήθεια, τον έχουν καρατομησει, γι'αυτό είμαι λίγο απότομος και ευθύς με αυτά τα θέματα, γιατί και εγώ έτσι όπως ήταν όλοι οι υπόλοιποι ήμουν, αλλά όταν διάβασα άλλαξα, επίσης να το πω, η εξωτερική πολιτική μιας χώρας σε καμία περίπτωση ούτε μπορεί ούτε γίνεται να βασίζεται στο παρελθόν ή σε μύθους, η εξωτερική πολιτική μιας χώρας πάντα βασίζονταν στο οικονομικό της εκτόπισμα διαφορετικά καταλήγεις ένας άφραγκος καραγκιόζης που περιφέρει μια περικεφαλαία και φωνάζει ελλεειστε με, πρέπει να γίνουμε αυστηροί με τον εαυτό μας, δεν έχουμε χρόνο, αυτά, να σε καλά και εγώ ευχαριστώ, καλή σου μέρα.
Καλά μη κουφαθεις και πολύ πρόσεχε, εμένα δεν με ενδιέφερε ποτέ ότι ήταν αριστερός, δεν είμαι αριστερός έτσι και αλλιώς, απλά διάβασα τα βιβλία του και εκρινα από μόνος μου, αν δεν το έχεις κάνει σε προτρέπω να το κάνεις, είναι καλογραμμένα όλα τους, τον Ραφαηλίδη παρότι είναι φανατικός αριστερός τον θεωρώ αριστερό μιας πιο ευρωπαϊκής νοοτροπίας (είναι η μόνη αριστερά που αποδέχομαι) και όχι τόσο των Γκούλαγκ, μέσα στα βιβλία του έτσι και αλλιώς το ΚΚΕ το αντιμετώπιζει παρά πολύ αυστηρά, τουλάχιστον από τη μεταπολίτευση και μετά, χαρακτηρίζοντας το αποστειρωμενο και ουσιαστικό χριστιανόορθοδοξο κόμμα, τώρα αν μετράει το ότι ήταν κολλητός με τον Αγγελόπουλο δε ξέρω παρόλαυτα το αναφέρω, όσο αφορά τα τελευταία που λες, το τι μας συμφερει να υποστηρίζουμε σε διεθνές επίπεδο, είναι η κατεξοχήν γραμμή που ακολουθεί όλος ο κόσμος στην Ελλάδα, αλλά είναι ένα ψέμα και δεν μπορείς βασίζεσαι σε ένα ψέμα για να προχωράς, είναι αδύνατο, πρέπει να έχει γερά θεμέλια, και γερό θεμέλιο είναι μόνο η αλήθεια, και η αλήθεια είναι ότι το ελληνικό κράτος από την αρχή της γέννησης του είναι ένα κράτος απατεώνων και κλεφτων, είμαστε απόγονοι σκλάβων όλων των φυλών χωρίς κανένα πολιτισμό χωρίς τίποτα, οι Ευρωπαίοι το παραμυθι που μεθαμε τον εαυτό μας το ξέρουν, εμείς ποτέ θα σταματήσουμε να το τρώμε είναι το θέμα.
'Εχω διαβάσει Ραφαηλίδη και πρόλαβα και τις εκπομπές στην τηλεόραση. Ως κριτικό τον εκτιμώ περισσότερο, ομολογώ, ωστόσο, ναι, δεν είναι της λενινιστικής φάσης, πάλι καλά. Στο προκείμενο. Μην μας απαξιώνεις τόσο πολύ. Ωστόσο δεν θα διαφωνήσω ότι πράγματι έχουμε μεγάλες και σοβαρές παθολογίες ανά τους αιώνες, μία εκ των σοβαρότερων η διχαστικότητα και η εγωπάθεια του περιούσιου λαού επί γης (ας δούμε πού έφτασαν οι εβραίοι με αυτήν την αντίληψη και πού εμείς..να τραβάς τα μαλλιά σου...)Το σύγχρονο ελληνικό κράτος είναι όντως βασισμένο σε εθνικούς μύθους. Πήγε να αποδομήσει ελαφρώς η Ρεπούση (και με παιδαγωγικό πρόσημο, ως πλέον αρμόδια στον τομέα -αν δεν απατώμαι η μεταπτυχιακή της αρμοδιότητα ενέπιπτε στα Παιδαγωγικά, δηλαδή ιστορία διαμορφωμένη ώστε να γίνει αντιληπτή καλύτερα και ορθότερα από τα παιδιά) αλλά είδες τι έγινε. Βέβαια, οφείλω να ομολογήσω ότι η επιλογή της λέξης "συνωστισμός" ήταν απαράδεκτη, πράγματι, ιδιαίτερα όταν η σχολική εκπαίδευση της γείτονος (κι όχι μόνο αυτής της γείτονος) είναι γεμάτη φανατισμό εναντίον των ελλήνων...Έίχαμε αρκετοί εξ ημών παππούδες και γιαγιάδες που τα έζησαν πρώτο χέρι, βλέπεις, τα γεγονότα του '22. Τέλος πάντων, ευχαριστώ για τον διάλογο. Ας ελπίσουμε ήταν αφορμή για τους φίλτατους συναναγνώστες μας να ενδιαφερθούν περισσότερο για τα φλέγοντα αυτά ζητήματα!
Επίσης να διευκρινίσω, ανέφερα στο ότι γεννήθηκε στο βουνό, όχι γιατί είναι αντικειμενικός, αλλά γιατί είχε ένα (για μενα τουλάχιστον) συναισθηματικό δέσιμο με την αριστερά, το οποίο θεωρώ φυσιολογικό ακριβώς για τον λόγο που προανεφερα
Εμένα πάντως μαρεσει να μελετάω ιστορικές προσωπικότητες. Βρίσκω ένα άτομο από το παρελθόν που μου κεντρίζει το ενδιαφέρον, ψάχνω γι'αυτό όσα περισσότερα μπορώ να βρω και κάπως έτσι μαθαίνω. Βαριέμαι να μελετώ ένα γεγονός απλώς ως γεγονός.
Εννοώ ότι συνήθως οι βιογραφίες ασχολούνται με άτομα που είχαν υψηλά αξιώματα (βασιλιάδες, στρατηγοί κλπ) ή διάσημοι (καλλιτέχνες, επιστήμονες, αθλητές κλπ), κι έτσι κανείς παραβλέπει τις μεταλλάξεις τγς ιστορίας που έγιναν από μάζες ή συλλογικότητες. Δεν είμαι μαρξίστρια, ωστόσο είναι μια ενδιαφέρουσα θεώρηση που αξίζει να υπάρχει ως σημείο αναφοράς σε διάφορα ζητήματα.
Ο βασικός κανόνας που θέλω να γίνει αντιληπτός είναι μην αγχώνεστε ότι είναι χάος. Είναι χάος. Ούτε οι ιστορικοί δεν γνωρίζουμε τα πάντα. Ξεκινήστε με ένα πάρα πολύ απλό περιεκτικό διεθνούς κάλυψης σύγγραμμα ώστε να ξέρετε περίπου τι γινόταν εκεί όταν γινόταν εδώ αυτό (αδύναμο σημείο πολλών ελλήνων) και κατόπιν ό,τι σας κάνει κλικ ερευνήστε το πιο αναλυτικά. Επίσης μπορείτε να ανατρέχετε στη Wikipedia, εκτός των λημμάτων έχει από κάτω τα references που θα είναι το πιο "προχωρημένο" σας υλικό αφού πάρετε μια γενική ιδέα. Πάνω απ'όλα διαδκεδάστε! Ο άνθρωπος είναι μια κουτσουλιά μέσα στο σύμπαν κι όμως έχει κάνει τόσα πολλά, τόσα σπουδαία, τόσο γρήγορα σε όρους γεωλογικών μεγεθών. Η μελέτη της ιστορίας λοιπόν (και της αρχαιολογίας) μας κάνει πιο ευαίσθητους, πιο συμπονετικούς, μας κάνει να αγαπήσουμε τον συνάνθρωπο, να τον αγκαλιάσουμε, να τον καταλάβουμε. Επειδή εδώ και 10000 χρόνια τις ίδιες επιθυμίες και τους ίδιους φόβους έχουμε όλοι τελικά. Απλώς αλλάζει η προσέγγιση.
Γελάσαμε και σήμερα! Μπα σε καλό σου!Πρώτον, καλό θα ήταν να διαβάζεις προσεκτικότερα, γιατί αν έτσι με αυτόν τον τρόπο διαβάζεις και τα ιστορικά συγγράμματα μάλλον διαγωνίως γίνεται η ανάγνωση. Έγραψα ότι μέσω της wikipedia μπορεί να βρει REFERENCES όπου αναφέρονται οι πρωτογενείς πηγές για κάθε θέμα. Δεύτερον, δεν το'ξερα ότι πρέπει να εντυπωσιάσω ένα μάτσο αγνώστους με τα πτυχία μου και μεταπτυχιακά εδώ μέσα (που είναι επαρκέστατα, thank you very much), παρόλο που βρήκα και συναδέλφους εδώ μέσα στο παρελθόν. Άσε που πολλοί κατέχουμε πτυχία και μεταπτυχιακά, στις μέρες μας, σίγουρα δεν είμαι η μόνη!Ιδού το τεκμήριο κύριε Πρόεδρε:https://www.lifo.gr/confessions/view/337949
Επίσης high marks (και ιστορική ακρίβεια) για οποιοδήποτε ιστορικό σύγγραμμα του Τσιφόρου: Ιστορία της Αγγλίας, της Γαλλίας, των ΗΠΑ, Σταυροφορίες, Βιβλικά Χαμόγελα κλπ
Είναι χιουμοριστική απόδοση της ιστορίας. Κατά τη γνώμη μου για τον λόγο αυτό εντυπώνεται τέλεια (θυμάμαι ολόκληρα εδάφια από μνήμης). Είναι ιστορικά ακριβή, με βάση τουλάχιστον την εποχή συγγραφής.
Αν είστε μαθητές/φοιτητές κ μιλάτε για τα μαθήματά σας, απλά διαβάστε την ύλη από την αρχή και googlαρετε ό, τι δεν καταλαβαίνετε.Αν ψάχνεστε γενικότερα για βιβλία πάνω στην παγκόσμια ιστορία, η πρώτη μου πρόταση θα ήταν το Sapiens του Harari.
Ταύτιση. Έχω σκεφτεί όταν ξεμπερδέψω με κάποιες υποχρεώσεις που έχω να αρχίσω το διαβασμα και να το πηγαίνω παράλληλα. Αρχαιότητα και σύγχρονη ιστορία μαζί με μεγαλύτερη έμφαση στην σύγχρονη. Όποιος μπορεί να δώσει κάποιο καλύτερο πλάνο θα το εκτιμούσα πολύ. Επίσης δεν με ενδιαφέρει μονάχα η ελληνική ιστορία αλλά γενικότερα η παγκόσμια.
Hello! Εγώ πάλι προτιμώ το διαβασμα για να κρατάω σημειώσεις, γενικότερα οτιδήποτε διαβάζω είμαι του να κρατάω σημειώσεις. Με το διαβασμα όμως προκύπτουν 2 αλλά ζητήματα, το ποια βιβλία είναι καλά και αντικειμενικά και το χρηματικό. Ελπίζω πραγματικά κάποιος να απαντήσει.
Αποδελτίωση να κάνεις, ώστε να έχεις θεματικές ενότητες που μπορείς να συγκρίνεις, από σύγγραμμα σε σύγγραμμα. Αντικειμενική ιστοριογραφία δεν υφίσταται με την μορφή που το θέτει ο κόσμος εκτός της επιστήμης. Εξαρτάται από την χρονική συγκυρία (πχ. είχαν ανακαλυφθεί τα χειρόγραφα της Μεκράς Θάλασσας ή όχι; είχαν γίνει declassified τα τάδε αρχεία του State Department;) , την σχολή ιστοριογραφίας στην οποία πρόσκειται ο ιστορικός, την υποκειμενική αρέσκεια στη μελέτη συγκεκριμένων θεμάτων κλπ.Η ιστορία είναι διαφορετική από διαφορετικά συγγράμματα -αυτη είναι κι η μαγεία της!
Δεν με ενοχλείς καθόλου!Εννοώ κλασσική μέθοδο με καρτέλλες από Πλαίσιο κλπ. Ανάλογα πώς θες να κάνεις κατηγορίες. Ανά περίοδο πχ. εποχή λίγου-χαλκού-σιδήρου τα πακετάκια και οι καρτέλλες ανά μέρος μέσα στα πακέτα; Ή ανάποδα μήπως, πχ. η Κρήτη σε χαλκοκρατία-γρωμετρική-αρχαικά-κλασσικά-ελληνιστικά. Ή ανάλογα τι μελετάς. Πχ. στη σχολή κάναμε άααααααπειρη κεραμεική (άριστος χρονολογικός μπούσουλας) οπότε αποδελτίωνα ανά ρυθμό ή ανά ζωγράφο.Ή θες τις μάχες Β παγκοσμίου, κάνεις καρτέλλα Πόγραδετς, Ρούπελ, Πρεμετή κλπΚατάλαβες, θεωρώ.
Hello :)Καλά οι σημειώσεις κι εμένα μου αρέσουν, γενικά αυτό, και το διάβασμα περισσότερο, πάλι γενικά. Για την ιστορία το είπα συγκεκριμένα πως με βοηθούν οι ταινίες.Καραβάν ναι βόηθα μας βρε συ, ειδικά εσένα πόσο σ' εμπιστευόμαστε ξέρεις!Αυτό το τελευταίο που έγραψες για την οπτική γωνία του κάθε ιστορικού, ναι πόσο ισχύει! Για τα ίδια γεγονότα άλλη άποψη!
Ό,τι θέλετε με ρωτάτε. Και τα ντοκυμαντέρ είναι περίφημο υλικό μάθησης, δεν είναι υποδεέστερα. Να φροντίζετε όσο το δυνατόν να αναζητάτε σφαιρική ενημέρωση: πχ. διαβάσατε Παπαρηγόπουλο για την Επανάσταση; Διαβάστε και Κορδάτο στα καπάκια που είναι μαρξιστής, εντοπίστε διαφορές και βγάλτε το δικό σας συμπέρασμα. Η ίδια αρχή άλλωστε ισχύει και για την αποτίμηση δημοσιογραφίας, που είναι η καταγραφή του υλικού του ιστορικού του αύριο ;)
Επίσης να προσθέσω ότι Η Ιστορία του Ελληνιξού Έθνους, το ποκύτομο έργο της Ακαδημίας Αθηνών, που βρίσκεται σε όλες τις σημαντικές βιβλιοθήκες, είναι η χρυσή εφεδρεία για τον ελληνικό πολιτισμό.
Scroll to top icon