Ούτε re-think ούτε re-launching Athens...

Ούτε re-think ούτε re-launching Athens... Facebook Twitter
17

 

Το τελευταίο διάστημα ολοένα και πληθαίνουν τα καλά νέα και οι εξαγγελίες για την Αθήνα. Το re-think Athens στην Πανεπιστημίου και το Ίδρυμα Νιάρχου στο Φάληρο έχουν δώσει τον τόνο για μια σειρά μεγάλων αστικών αναπλάσεων που υπόσχονται να αλλάξουν το προφίλ της πόλης.

Τελικά το re-think Athens ενσωματώνεται στο νέο σχέδιο του Γιώργου Καμίνη για την Αθήνα του 2020 που φέρει τον φιλόδοξο τίτλο re-launching Athens. To project περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ανάπλαση στον Κεραμεικό από την Oliaros, αποκαταστάσεις κτηρίων, την αναδιαμόρφωση της πλατείας στη Βαρβάκειο Αγορά και κάνει ουσιαστικά χρήση πόρων από τα ευρωπαϊκά κονδύλια και το πρόγραμμα Jessica.

Χωρίς να θέλω να φανώ προπέτης – περιμένω ακόμα την επίσημη τοποθέτηση του δημάρχου και την ολοκληρωμένη παρουσίαση του προγράμματος- φοβάμαι ότι αυτό το τόσο θαρραλέο πρόγραμμα απλά ενσωματώνει επιμέρους δράσεις που είναι είτε ιδιωτικές πρωτοβουλίες είτε αρμοδιότητες άλλων υπουργείων και οργανισμών. Μακάρι βέβαια να πετύχει και να μη χαθεί κάπου στα μετόπισθεν της εκλογικής αντιπαράθεσης για τον δήμο της Αθήνας.

Σε κάθε περίπτωση το σχέδιο του κ. Καμίνη έχει ένα πολύ θετικό στοιχείο- μια ημερομηνία ορόσημο, ένα deadline για το πώς θέλουμε να είναι η Αθήνα το 2020. Σιγά το πράγμα θα μου πείτε. Κι όμως, για έναν λαό που δεν έχει μάθει σε πολλές λειτουργίες του να πειθαρχεί σε κανόνες και ημερομηνίες το ότι μπαίνει ένα deadline είναι σημαντικό.

Μαζί με αυτά ένα ολόκληρο πακέτο έργων υπόσχεται να μεταμορφώσει την πρωτεύουσα. Η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας συμπληρώνει το παζλ του μεγάλου αρχαιολογικού περιπάτου ενώ παρά τις καθυστερήσεις προχωρά τόσο το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ όσο και το λίφτινγκ της Εθνικής Πινακοθήκης. Αν σε αυτά προσθέσουμε και την έλευση του Μουσείου Γουλανδρή στο Παγκράτι και το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον Πειραιά καταλαβαίνουμε ότι δημιουργείται ένα μεγάλο δίκτυο χώρων πρασίνου και πολιτισμού στην πόλη.

Ωστόσο αν παρατηρήσετε προσεκτικά τη φύση και τη λογική πίσω από αυτά τα έργα, θα διαπιστώσετε ότι είναι η ανάπλαση και η ανάδειξη συγκεκριμένων δημοσίων χώρων, κάτι σαν νησίδες μέσα στο συνολικό δέρμα της πόλης. Αυτό που λείπει και νομίζω πως είναι ο ελέφαντας στο δωμάτιο κάθε φορά που μιλάμε για την Αθήνα είναι το κάκιστο κτιριακό δυναμικό στον ιστό της -με απλά λόγια: η πόλη είναι άσχημη.

Όσο κι αν αυτοικανοποιούμαστε με το να λέμε για την ενέργεια της, τα στέκια της, τους ανθρώπους της, η Αθήνα είναι ΑΣΧΗΜΗ. Η μητροπολιτική της εικόνα θυμίζει περισσότερο προάστιο της Βηρυτού η πόλεις της Δυτικής Όχθης παρά ευρωπαϊκή πόλη. Η πόλη είναι άναρχη, σε διαρκή επέκταση και με κτίρια χωρίς ίχνος αισθητικής.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι τουρίστες δεν την προτιμούν, που κάθονται και χαζεύουν λίγο τον Παρθενώνα και μετά κάνουν hop on/off στα νησιά. Η έλλειψη δε ενός μητροπολιτικού δήμου δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την τουριστική ταυτότητα της πόλης και την ανάδειξή της διεθνώς.

Η Αθήνα έχει μια δομική αντίθεση λόγω του παρουσιαστικού της. Ενώ ο μέσος τουρίστας τη φαντάζεται στο αρχαίο της κλέος βλέπει μπροστά του μια πόλη σύγχρονη που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που φανταζόταν. Έτσι προτιμά τη γραφικότητα-ιδιαιτερότητα του τοπίου που του προσφέρουν τα νησιά μας –και καλά κάνουν εδώ που τα λέμε.

Tι πρέπει να γίνει λοιπόν; Πέρα από όλα αυτά τα πολύ ωραία και shiny έργα το πρώτο ουσιαστικό βήμα είναι να πεζοδρομηθεί η οδός Αθηνάς. Είναι τελείως παράλογη η αντίδραση των τοπικών μαγαζιών καθώς η εμπειρία του παρελθόντος δείχνει πως οι αξίες των ακινήτων όπου έχουν γίνει τέτοιες παρεμβάσεις έχει ανέβει. Από τη στιγμή που η Αθηνάς θα πεζοδρομηθεί δεν έχει νόημα να παραμείνει η οδός Μητροπόλεως ανοιχτή στα αυτοκίνητα. Έτσι μπορεί να πεζοδρομηθεί κλείνοντας το κομμάτι της Ερμού που παραμένει ανοιχτό στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων. Με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωθεί η πεζοδρόμηση του ιστορικού –εμπορικού τριγώνου των Αθηνών.

Ακόμη κι αυτό όμως δεν είναι αρκετό αν δεν εστιάσουμε όχι στους ιστούς αλλά στα ίδια τα κύτταρα της πόλης, τα κτήρια. Η περιβαλλοντική επιβάρυνση αλλά και η γήρανση του μπετόν αργά ή γρήγορα θα μας αναγκάσουν να αντιμετωπίσουμε σύντομα το θέμα π-ο-λ-ι-τ-ι-κ-ά.

Τι σημαίνει αυτό; Όπως ο Καραμανλής από τη δεκαετία του '60 ενθάρρυνε την αστυφιλία και προώθησε το μοντέλο της αντιπαροχής έτσι και τώρα πρέπει να υπάρξει ένα μοντέλο που θα δώσει κίνητρα στους ιδιοκτήτες να εγκαταλείψουν για λίγο τα σπίτια τους προκειμένου τα κτίρια να κατεδαφιστούν και να ανοικοδομηθούν με καλύτερους πολεοδομικούς και περιβαλλοντικούς όρους.

Για την υλοποίηση μιας τέτοιας διαδικασίας έχουν διατυπωθεί προτάσεις όπως η μεταφορά συντελεστών προς τα προάστια ή η ανταλλαγή ιδιοκτησιών. Σε κάθε περίπτωση ένα τέτοιο σχέδιο θα μπορούσε να αποκαταστήσει αισθητικά όχι μόνο το ιστορικό κέντρο αλλά να δώσει νέα πνοή στα προάστια της που παρουσιάζουν ανάλογα προβλήματα κακής δόμησης και καταστροφής του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος.

Ωστόσο για να έχει μια τέτοια πράξη νόημα απαιτείται ένα πολύ ουσιαστικό πράγμα: η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης και η οριοθέτηση της πόλης. Με αυτόν τον τρόπο, εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούμε να αναπλάσουμε τον αστικό ιστό χωρίς να επεκτείνουμε αλόγιστα τα δίκτυα δίνοντας ώθηση στον οικοδομικό τομέα που υποφέρει.

Αυτή θα ήταν μια απαίτηση από ένα πολιτικό σύστημα. Να βρει τρόπους να συντονίσει τις δράσεις και τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες προκειμένου να επενδύσει στην προστιθέμενη αξία που έχει η πρωτεύουσα και κάθε ελληνική πόλη. Όταν αντιληφθούν ότι η πολιτική δεν αφορά μόνο επιθεώρηση λογιστικών φύλλων αλλά απόδοση οράματος και νοήματος τότε μπορούμε να ελπίζουμε για κάτι πραγματικά ουσιαστικό.

Ελλάδα
17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

12 σχόλια
Το οτι εχουμε φτασει να αποκαλουμε αισθητικη και τροπο ζωης την κατεδαφιση των διωροφων και τριοροφων το 60 και την προχειρη αντικατασταση με διπλασιου, τριπλασιου μεγεθους κτιρια , χωρις σχεδιο , χωρις κατανομη χρησεων, χωρις ελευθερους χωρους, χωρις προβλεψη παρκαρισματος, χωρις μετρο,χωρις πρασινο (αυτα προβλεφθηκαν ομως για εκει που εμενε η ελιτ πχ Εκαλη, Πολιτεια, Ψυχικο) ειναι μαλλον περιεγο.Επισης περιεργο ειναι που δεν εγινε σε καμια αλλη ευρωπαικη χωρα, δυτικη ή ανατολικη, πλουσια ή φτωχη...Οι ελληνικες πολεις ειναι απανθρωπες και συνεπως τριτοκοσμικες...βεβαια εχουμε τους πιο σπαταλους δημους με τους περισσοτερους υπαλληλους και τις περισσοτερες μιζες...Μια καλη αρχη για τις ελληνικες πολεις θα ηταν η εννοια "πεζοδρομιο" και τι αυτο σημαινει στην ηπειρο της οποιας αποτελουμε μερος (;)
Αντί για φαραωνικά, μεγαλεπήβολα έργα σε κλίμακες υπερκόσμιες, μήπως πρέπει ο κ. Καμίνης (ή όποιος αρμόδιος) να ξεκινήσει κάνοντας κάτι πιο απλό;Να κρατήσει πχ το Σύνταγμα, την Ομόνοια, την Πανεπιστημίου, τη Σόλωνος, καθαρές και καλοφωτισμένες, χωρίς ταγκς και σκουπίδια, χωρίς αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια, χωρίς περίπτερα που απλώνονται σ' όλο το πεζοδρόμιο, για ένα εξάμηνο. Έτσι, πιλοτικά. Να θυμηθούμε πώς να να περπατάς σε ένα πεζοδρόμιο που δεν έχει γλίτσα.Κι αν το καταφέρει, ας έρθει να μας πει και κάποιες άλλες ιδέες.
Δεν σας αντεχω αλλο ρε ! Εχετε γινει ολοι ειδικοι στη γκρινια και τη μιζερια. Δεν μπορουμε να γκρινιαζουμε επειδη ποτε δεν μαθαμε το σχημα υβρις-ατις-νεμεσις-τισις. Η φιλη μου η Δεσποινα διαμαρτυρεται ακομα και για τον τιτλο του προγραμματος επειδη ειναι στην αγγλικη. Αφηστε τα "θα" και την κακομοιρια και ας παραδειγματιστουμε απο τις δρασεις των Attenistas και του Καμινη. Αν ο καθενας συνεισφερει ατομικα (gianna83) και ενδιαφερθει για τον συνανθρωπο του ταυτοχρονως συνεισφερει συλλογικα.“My life amounts to no more than one drop in a limitless ocean. Yet what is any ocean, but a multitude of drops?” ― David Mitchell, Cloud Atlas
Καλα ολα αυτα,αλλα πριν τα re-build,τα re-think και τα rewind ας κανουμε μερικα απλα πραγματα.1.Τα σκουπιδια στους καδους,οχι στους δρομους 2.βαζουμε κ κανα λουλουδακι στα μπαλκονια κ τις ταρατσες μας.3.βαψιμο των μαυρισμενων προσοψεων των σπιτιων(αν δεν υπαρχει οικονομικη δυνατοτητα για καποιον,μπορουν να μαζευτουν λεφτα ρεφενε).4.δεν παρκαρουμε οπου γουσταρουμε.5.σχεδιο δρασης για τα αδεια,ετοιμορροπα κτηρια απο τη Νομαρχια κ το Δημοτικο συμβουλιο.Ας κανουν κ καμια δουλεια.Υπαρχουν χιλια πραγματα που μπορουμε να κανουμε για την Αθηνα(κ για ολες τις ελληνικες πολεις),μικρες και μεγαλες παρεμβασεις.Δεν χρειαζεται να κωλοχτυπιομαστε που δεν ειναι η Αθηνα Βαρκελωνη/Ζυριχη κλπ.Θα τις κανουμε το make-over που της ταιριαζει.
Πως μας καταντησε η "κριση"!!! Που ειναι εκεινη η εποχη που σνομπαραμε τους τουριστες με τα σανδαλια με τις καλτσες, τις φωναρες και αφελιες τους αφου απελευθερωμενοι απο το "πολιτισμενο' περιβαλλον τους ενιωθαν καπως πιο ελευθεροι να μιλησουν και να εκφραστουν...Που ειναι εκεινη η εποχη που αποφευγαμε τις ταβερνες που γεμιζαν τουριστες;;;...Τωρα εν' ονοματι της...κρισης και της αναπτυξης πρεπει να κατεβασουμε τα βρακια μας, να γκρεμισουμε και να χτισουμε τα σπιτια μας μπας και οι τουριστες μεινουν μια-δυο μερες παραπανω και αφησουν κανενα φραγκο!...Αυτος ειναι ο γνωμονας για μια καλυτερη πολη;;;!!!Οσο για τα ...rethinking and relaunching...χαθηκαν οι ελληνικες λεξεις, βρε συνελληνες;;;
Κυριε Κοκκολη ως δημοσιογραφος που ειστε, τολμω να φανταστω πως το σχολιο σας ''η Αθήνα είναι ΑΣΧΗΜΗ'' στηριζεται καθαρα στην αισθητικη σας. Μαθετε λοιπον, απο εναν ανθρωπο πιο σχετικο απο σας στο θεμα, πως η Αθηνα ειναι μια ομορφη πολη, αγρια και δυσκολη, που κρυβει μια ομορφια προερχομενη μεσα απ τις ιδιες της τις αντιφασεις. Γι αυτο,παραμερίστε την αισθητικη σας και επικεντρωθειτε σε βαθυτερες εννοιες που μια πολη σαν την Αθηνα προσφερει απλοχερα.
Η Αθηνα μπορει να ειναι πολυ ζωντανη αλλα το οτι ειναι ασχημη το λεει οποιοσδηποτε ανθρωπος την επισκεφτει, Ελληνας ή ξενος....τωρα βεβαια θα μου πειτε και οι παραγκουπολεις σε Βραζιλια , Αφρικη κλπ εχουν μια γραφικοτητα , μια αισθητικη ....ναι, παει μακρια η συζητηση.Οσο χιπστερ και να γινουμε , οσο καλα κλαμπ και εστιατορια-καφε κι αν εχουμε, μερικα πραγματα ειναι αντικειμενικα. Αλλιως εχουμε ψευδαισθησεις...
"Εχει περασει απο το μυαλο κανενος πως αυτη η πολη δεν χτιστικε με σκοπο να ειναι ασχημη, αλλα με την αισθητικη και το γουστο της γενιας του 60? Πηγή: www.lifo.gr"Πολύ καλό το σχόλιο του παραπάνω. Το facade στην Φωκίονος Νέγρη, το οποιο ομολογω μολις φετος το παρατήρησα, με τη σωστη αναπλαση φωτισμο διατηρησ θα μπορουσε να ειναι απλα stunning. Τα 60ς επιστρεφουν στην μοδα ετσι δεν ειναι, υπαρχει πιο γνησιο vintage απο την Αθηναικη πολυκατοικία;;;
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο. Είναι μία πόλη πολύ άσχημη και απορώ τόσα χρόνια που λένε για την ενέργεια της και άλλες τέτοιες βλακείες για αυτοϊκανοποίηση. Πραγματικά θα βοηθήσει πολύ η πεζοδρόμηση περισσοτέρων δρόμων αν και η αλήθεια είναι ότι θα έπρεπε να χτιστεί η πόλη από την αρχή με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δομή, νεοκλασική κατά την άποψή μου.
Η Αθήνα είναι μια πόλη γεμάτη λάθη και όλως παραδόξως αυτό είναι μέρος της γοητεία της. Αυτό το κόλλημα που έχουμε να γίνουμε Ευρωπαϊκή πόλη ποτέ δεν το κατάλαβα. Καθαρή πόλη ναι, πόλη που σέβεται τους κατοίκους της και τούμπαλιν ναι, αλλά ευρωπαϊκή λέγοντας τι εννοείτε? Ότι θα "καθαρίσουμε" για παράδειγμα τον Κεραμεικό από τους Αρμένιους και τα χαμόσπιτα που αποτελούν ζωντανό κομμάτι της ιστορίας της περιοχής γιατί δεν ταιριάζουν στο προφίλ Βερολίνου που προσπαθούμε να φορέσουμε ντε και καλά?? Η Αθήνα ΔΕΝ είναι αμιγώς (Δυτικό) Ευρωπαϊκή πόλη, είναι ταυτόχρονα και κομμάτι της ανατολικής Μεσογείου. Είναι μια πόλη που δομήθηκε άναρχα γιατί άναρχα κατοικήθηκε. Είναι ένα ετερογενές αρχιτεκτονικό μίγμα με ετερογενή δημογραφικά χαρακτηριστικά και αυτό ΕΙΝΑΙ κομμάτι της πόλης και κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της. Οι πόλεις δεν είναι μουσεία και καλό θα ήταν η οποιαδήποτε ανα-διαμόρφωση, η ανα- σχεδιασμός τους να γίνεται από τους κατοίκους με γνώμονα τους κατοίκους και όχι από καλλιτεχνικές κάστες με γνώμονα τα έσοδα από τις τουριστικές επισκέψεις. Γιατί στην τελική,όπως κι αν κάνουμε την Αθήνα να μοιάζει, για τους τουρίστες πάντα θα είναι μια ανατολίτικη πόλη και πάντα μια στάση πριν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στα νησιά.
Λαθος! Το "ανατολιτικη πολη και παντα μια σταση", ειναι ηττοπαθεια. Η γνωστη καραμελα, εδω ειναι Ελλαδα , η Ευρωπη ειναι αλλο. Η δικαιολογια κατα της προοδου!Οχι, θελουμε την Αθηνα αυτονομο προορισμο, οπως οι αλλες πολεις. Και δεν ειναι ακατορθωτο...Η γραφικοτητα των "χαμοσπιτων" παυει να ειναι γραφικοτητα οταν σημαινει οτι η γειτονια ειναι επικινδυνη, βρωμικη, θορυβωδης και απανθρωπη. Και αυτο σημαινει ευρωπαικη πολη...δε θελουμε να χτισουμε το Λουβρο στην Αθηνα ...θελουμε να γινει βιωσιμη. Κι οχι με στανταρτς Καϊρου.Οι τσιγκινες στεγες των αυθαιρετων και παρανομων μαγαζιων γυρω απο το τζαμι στην πλατεια στο μοναστηρακι, δεν ειναι γραφικοτητα. Ειναι καταντια και θρασος του Ελληναρα. Και επειδη τα δανεικα τελειωσαν, δεν μπορεις να περιμενεις υψηλο (σε εσοδα) τουρισμο, με τσιγκους και ελλενιτ κατω απ την Ακροπολη επειδη ετσι γουσταρεις...Δυστυχως η πραγματικοτητα ειναι αμειλικτη...οτι δεν ειναι ευρωπαικη πολη, σημαινει οτι ειναι ανατολιτικη...κι αυτο με τη σειρα του σημαινει άλλα...Σε μια ανατολιτικη πολη ζεις και εισαι ικανοποιημενος οπως οπως (και τα 200 ευρω μισθος ειναι υπερ-πλουσια). Η Ευρωπη ειναι αλλιως...και ο σκυλος χορτατος και η πιτα ολοκληρη δε γινεταιΥΓ Οχι απλως δυτικο-ευρωπαικες δεν ειναι οι ελληνικες πολεις...ουτε καν ανατολικο-ευρωπαικες....καμια συγκριση
Κοινή λογική tktk. Με έβγαλες απο τον κόπο να τα γράψω εγώ. Αντιτίθενται στην ιδέα μιας Ευρωπαικής πόλης, γιατί εδώ είναι Ελλάδα (Όντως, Ελλάδα. Όχι Ιράκ!)... Λες και στην Ευρώπη φύτρωσαν οι πόλεις ή οτι δεν υπήρξαν ποτέ καλύβες εκεί και που να ασχολούμαστε με τέτοια εμείς... Συγχαρητήρια για την απάντηση.
Μεγαλεπιβολα σχεδια....υπαρχουν πολυ πιο απλα πραγματα που μπορουν να κανουν την Αθηνα Ευρωπαικη. πχ Σε καμια αλλη μητροπολη δε σταθμευουν αυτοκινητα στις λεωφορους...εδω ΚΑΘΕ ωρα της ημερας 5-10 σταθμευμενα, κλεινουν ολοκληρες λωριδες κυκλοφοριας, σε Πανεπιστημιου, Ακαδημιας, Αλεξανδρας κλπ αυτο πνιγει ολο το κεντρο.Δε χρειαζομαστε αλλους πεζοδρομους, εχουμε αρκετους...αυτο που χρειαζεται ειναι να μην μετατρεπονται σε παρκινγκ αυτοκινητων και περασμα για μηχανακια (και σκουπιδοτοποι). Καντε μια βολτα στο Θησειο, ειναι συνεχως κατειλημμενο απο μηχανακια και πολλα μα πολλα σκορπια σκουπιδια...Ή καντε μια βολτα στον πεζοδρομο αναμεσα Ασωματων και Πειραιως...περναει μηχανακι καθε λιγοτερο απο λεπτο..αυτο δεν ειναι πεζοδρομος...ειναι ελληνικος πεζοδρομος.Επισης λογω μαγαζιων, τραπεζοκαθισματων, σκουπιδιων, ΣΥΝ ΠΑΝΤΑ παρκαρισμενων αυτοκινητων ΣΕ ΟΛΕΣ τις γωνιες των σταυροδρομιων του κεντρου, ειναι αδυνατο ενας πεζος να κανει μια διαδρομη, χωρις να κανει συνεχως σλαλομ, ή να κατεβει πολλες φορες στο οδοστρωμα...αυτο ισχυει παντου και στο κεντρο και στα προαστια...Μην πιασουμε, καροτσακια, αναπηρους και ποδηλατοδρομους...θα κλαψουμε!!!!Δεν υπαρχει σεβασμος σε κανονες και νομους και ΔΕΝ εφαρμοζονται. Μαζι με τα γκραφιτι και τα κλειστα μαγαζια και τα σκουπιδια η εικονα της πολης ειναι αποκρουστικη. Φτιαξτε οσους πεζοδρομους θελετε, αν δεν γινουν σεβαστοι δεν αλλαζουν και πολλα...Μεχρι λοιπον να γκρεμιστουν τα τσιμεντα του Καραμανλη, προεχουν αλλα πραγματα για να γινουμε Ευρωπη. Οντως οι ελληνικες πολεις ΔΕΝ μοιαζουν ευρωπαικες.
μην ξεχνας και τα θρασυτατα διπλο-παρκαρισμενα ή παρκαρισμενα πανω σε πεζοδρομια αυτοκινητα της "ελιτ" εξω απο τ ην Μ.Βρετάνια, King George κλπ. Βλαχο μπαροκ αυτο ειναι η 'ελιτ' μας.
Όταν παλιότερα είχα επισκεφθεί το Ισραήλ μου έκανε εντύπωση που όλα τα κτίρια στην Ιερουσαλήμ και άλλες μεγάλες πόλεις ήταν κτισμένα με μια χαρακτηριστική πέτρα - ακόμα και τα καινούρια. Όταν ρώτησα έμαθα ότι αυτό ήταν υποχρεωτικό. Μάλιστα οι αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί ήταν υποχρεωμένοι να σχεδιάζουν βάσει συγκεκριμένης αισθητικής και όχι ότι τους κατέβει στη γκλάβα. Τα σχέδιά τους έπρεπε να εντάσσονται με επιτυχία στην εικόνα της πόλης. Έτσι οι πόλεις τους έχουν ένα χρώμα ακόμα και στις νεότερες συνοικίες τους. Η Αθήνα είναι όντως πολύ άσχημη. Ονειρεύομαι τη μέρα που θα αρχίσουμε να γκρεμίζουμε...