Τον Απρίλιο η Dove ξεκίνησε μια καμπάνια με τίτλο «είσαι πιο ωραία από όσο νομίζεις». Σύμφωνα με το βίντεο, οι γυναίκες είναι υπερβολικά αυστηρές με την εμφάνισή τους, ενώ οι υπόλοιποι τους βλέπουν όπως είναι.
Όμως τα συμπεράσματα που βγαίνουν από ψυχολογικές έρευνες δείχνουν ότι, αντιθέτως, έχουμε την τάση να αξιολογούμε την εμφάνισή μας με τρόπους που είναι πιο κολακευτικοί απ' όσο δικαιολογείται. Αυτό φαίνεται να είναι μέρος μιας ευρύτερης ανθρώπινης τάσης να βλέπουμε τους εαυτούς μας μέσα από ροζ γυαλιά. Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι είμαστε καλύτεροι από όσο είμαστε στην πραγματικότητα – όχι μόνο εμφανισιακά, αλλά και σε όλους τους τομείς, γράφει το businessinsider.
Τα συμπεράσματα αυτά προέρχονται από το έργο των Nicholas Epley από το πανεπιστήμιο του Σικάγο και Erin Whitchurch από το πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια. Μέσα από μια σειρά μελετών οι Epley και Whitchurch δείχνουν ότι βλέπουμε τους εαυτούς μας πιο όμορφους από όσο είμαστε στην πραγματικότητα.
Οι παραφουσκωμένες αντιλήψεις της φυσικής εμφάνισης είναι μια εκδήλωση που οι ψυχολόγοι περιγράφουν ως «φαινόμενο αυτό-βελτίωσης». Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι υπερεκτιμούν την πιθανότητα να συμμετάσχουν σε ένα θετικό μοντέλο συμπεριφοράς, αλλά είναι εξαιρετικά ακριβείς όταν τους ζητηθεί να προβλέψουν τη συμπεριφορά ενός άγνωστου ανθρώπου.
Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι άνω του μέσου όρου, κάτι που στατιστικά είναι αδύνατο. Για παράδειγμα, το 93% των οδηγών πιστεύει ότι είναι καλύτεροι από τον μέσο οδηγό. Από τους καθηγητές πανεπιστημίων το 94% πιστεύει ότι κάνει δουλειά ανώτερη από τον μέσο όρο. Οι άνθρωποι είναι υπερβολικά αισιόδοξοι για τους κινδύνους που αφορούν στη δική τους υγεία σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις που κάνουν για τους άλλους ανθρώπους. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι νομίζουν ότι είναι λιγότερο ευαίσθητοι στη γρίπη σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Αν νομίζετε ότι όλα αυτά δεν σας αφορούν, είναι φυσικό: οι περισσότεροι πιστεύουν ότι μπορούν να κρίνουν τον εαυτό τους με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με τον μέσο όρο.
σχόλια