HMOYN EKEI: Το 'Αν' του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Λος Άντζελες

HMOYN EKEI: Το 'Αν' του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Λος Άντζελες Facebook Twitter
19
HMOYN EKEI: Το 'Αν' του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Λος Άντζελες Facebook Twitter

Ο Χριστόφορος αγαπάει τους Έλληνες του εξωτερικού. «Είναι καλοί, είναι πολύ καλοί», όπως λέει στο σχετικό βίντεο. Δεν είμαστε και κακοί, αυτό είναι αλήθεια. Εδώ στο Λος Άντζελες όχι μόνο είμαστε καλοί, αλλά διοργανώνουμε και βραβεία Gabby: Βραβεία για επιτυχημένους Ελληνοαμερικάνους, μια τελετή που συνδυάζει κόκκινο χαλί με τσιφτετέλι, μια πρέζα Όσκαρ που ξεθάβει πάσης φύσης «Έλληνες» μέχρι δεκαπέντε γενιές πίσω, εφόσον είναι πρόθυμοι να παραμείνουν στη θέση τους μέχρι η Έλενα Παπαρίζου πει και το τελευταίο της τραγούδι. Το «Αν» παρουσιάστηκε στα πλαίσια αυτού του ελληνοχολιγουντιανού Σαββατοκύριακου σε αίθουσα του Chinese Theatre 6, στις 12 το μεσημέρι. Χριστόφορε, μόνο για σένα θα θυσιάζαμε τον πρωινό ύπνο του Σαββάτου, να το ξέρεις.

Στη διαδρομή σκεφτόμουν αν ο Χριστόφορος απογοητεύτηκε όταν έφτασε στο Chinese Theatre 6. Άραγε να είχε στο μυαλό του την παλιά αίθουσε, εκεί όπου έχουν αφήσει τα αποτυπώματά τους η Μέριλιν Μονρόε και ο Γκράουτσο Μαρξ, γονατίζοντας στο νωπό τσιμέντο; Να αναστατώθηκε όταν τον πήγανε στο διπλανό συγκρότημα; Αλλά μήπως και το αυθεντικό του φάνηκε απογοητευτικό; Να σάστισε όταν είδε ότι το δήθεν εμβληματικό κτίριο είναι λίγο ταλαιπωρημένο, στριμωγμένο ανάμεσα φτηνομάγαζα και φαστφουντάδικα, και ότι στην μικρή του αυλή συνωστίζονται ιδρωμένοι, ζαλισμένοι και απογοητευμένοι τουρίστες από το Οχάιο με σανδάλια και φωτογραφικές μηχανές που αναρωτιούνται σιωπηλά «αυτό είναι το Χόλιγουντ; Αυτό το βρώμικο πεζοδρόμιο;» Άραγε ο Χριστόφορος να σκέφτηκε με τη σειρά του «μα το Golden Hall είναι καλύτερο;»

HMOYN EKEI: Το 'Αν' του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Λος Άντζελες Facebook Twitter

Στην είσοδο μας ρώτησαν αν είμαστε για το ελληνικό φεστιβάλ. Ίσως η λέξη «φεστιβάλ» να ήταν κάπως υπερβολική για υπόθεση μιας ταινίας. Μολαταύτα είπαμε ναι, χωρίς να παρεξηγηθούμε που μας κατάλαβε. Μπήκαμε τελευταίοι. Η ταινία είχε αρχίσει.

Ο κόσμος γέλασε, έκλαψε, σιώπησε, προβληματίστηκε, όλες οι αντιδράσεις έγιναν στα κατάλληλα σημεία. Αυτό είναι το μεγάλο ατού του Χριστόφορου, δε χρειάζεται να προβληματιστείς για το πότε πρέπει να νιώσεις τι. Ο τυφλοσούρτης σου το λέει ξεκάθαρα – στα διαλείμματα, παρακολουθείς μύρια πλάνα της Ακρόπολης. Η κοπέλα που καθόταν δίπλα μου σε μια κορυφαία δραματική σκηνή σκούπισε διακριτικά τα δάκρυά της. Μόνο μια παρατήρηση έχω να κάνω. Στο χριστοφοριακό σύμπαν δεν υπάρχει σπίτι χωρίς θέα της Ακρόπολης. Οι τουρίστες που ελπίζω ότι μας έφερε φοβάμαι ότι θα απογοητευτούν πολύ από την πραγματικότητα.

Όταν άναψαν τα φώτα είδα ότι ήμασταν 150 άνθρωποι. Λίγοι, αλλά πρόθυμοι να μάθουμε περισσότερα γι' αυτόν τον εμφανίσιμο νέο που ευχαρίστησε σεμνά για το σεμνό χειροκρότημα. Πώς θα γίνει να δούμε την ταινία και σε άλλες πόλεις της Αμερικής, ρώτησε κάποιος. «Στην Ελλάδα δεν έχουμε τον... πώς το λένε... τον μηχανισμό». "Mechanism" απάντησαν δέκα φωνές ταυτόχρονα, κάτι που μας κάνει να υποψιαστούμε ότι τελικά υπήρχαν πολλοί συμπατριώτες στο κοινό. «Η περφόρμανς σου ήταν καταπληκτική», του είπε μια άλλη κοπέλα. «Είναι δύσκολο να είμαι σκηνοθέτης και ηθοποιός ταυτόχρονα, αυτό το μπρος-πίσω σε τρελαίνει», μας αποκάλυψε χαμογελώντας γοητευτικά. Αναρωτήθηκα αν είναι σα να παίζεις σκάκι με τον εαυτό σου, αλλά δεν ρώτησα.

HMOYN EKEI: Το 'Αν' του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Λος Άντζελες Facebook Twitter

Ο Χριστόφορος μας ευχαρίστησε και ανέβηκε σβέλτα τα δέκα σκαλιά, έτοιμος να εξαφανιστεί, για να αποκλειστεί από ένα πλήθος βραδυκίνητων ηλικιωμένων κυριών που ήθελαν να του πουν πόσο πολύ γέλασαν και έκλαψαν, προβληματίστηκαν αλλά και χαλάρωσαν, όλα στις ενδεδειγμένες ποσότητες, ώστε στο τέλος η σούμα να είναι το μηδέν. Μια κυρία μάλιστα, δεν μπορούσε να μιλήσει, γιατί την εμπόδιζαν τα δάκρυά της. 'Είναι λίγο συναισθηματική', σχολίασε η συνομήλικη φίλη της.

Μεταξύ των θεατών βρισκόταν και μια διασημότητα: η Ολυμπία Δουκάκις, η οποία πρόκειται μάλιστα να λάβει και ένα αστέρι μπροστά από το θέατρο Pantages, πάνω στη λεωφόρο Χόλιγουντ, χτισμένο από τον συμπατριώτη μας, κάποιον Πανταζή. Αυτή ήταν και η μόνη που είχε την τιμή να συνομιλήσει με τον Χριστόφορο κατ' ιδίαν μετά το τέλος της ταινίας. Το αραιό πλήθος περιτριγύρισε αμήχανα το ζευγάρι, περιμένοντας κάτι, για να διαλυθεί το ίδιο αμήχανα, όταν ο Χριστόφορος εξαφανίστηκε. «Έφυγε;» ρώτησε μια κυρία που μόλις είχε βγει από την τουαλέτα. «Μα ήθελα να του πω συγχαρητήρια, να βγούμε μια φωτογραφία». Κυρία μου, αν το θέλατε πραγματικά τόσο πολύ, έπρεπε να συγκρατήσετε τη φούσκα σας για λίγο ακόμα.

HMOYN EKEI: Το 'Αν' του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Λος Άντζελες Facebook Twitter
Αρχείο
19

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

13 σχόλια
Διακρίνω μια αδιόρατη ειρωνεία σε όλο το άρθρο και δεν καταλαβαίνω γιατί. Και στα σχόλια πέσανε να τον φάνε λες και έκανε κάτι κακό. Τη δουλειά του έκανε ο άνθρωπος.
αχ τι ωραία που είναι όταν τα όνειρα πραγματοποιούντα! (τα δικά σου και χμμμ, του Χριστόφορου) και μια ερώτηση: για το τσουλούφι θα υπάρξει ξεχωριστό ρεπορτάζ; δεν το πήρε μαζί; (παίζει να μην εξασφάλισε βίζα το καημένο)
Το κείμενο είναι ιδιαίτερα κακεντρεχές και άστοχο σε όλα τα επίπεδα. Επειδή και εγώ ήμουν εκεί σε όλες τις εκδηλώσεις της Greek America foundation, ο.κ Παπακαλιάτης μίλησε και φωτογραφήθηκε με όλους όσους τον πλησίασαν. Λυπάμαι που γίνονται εκδηλώσεις με τόσες δυσκολίες για την ομογένεια και αντιμετωπίζονται με τέτοιον τρόπο.
Λένα μου, μόνο εσύ με καταλαβαίνεις που πήγα να δω αυτό με το χαβιάρι (δεν θα πω περισσότερα για το έργο μόνο πως εμένα δεν μου άρεσε καθόλου και τίποτα σε αυτό) και οι φίλες μου (που είχα πάει μαζί τους) μόλις βγήκε ο Christopher Papakaliatis με τα υπέροχα αγγλικά του και την μοναδική του υποκριτική (το ρολάκι ήταν μικρό για το μέγεθος του καλλιτέχνη, το παραδέχομαι) άρχισαν τα αχ και βαχ και τι ωραίος που είναι, έλιωσαν κυριολεκτικά στα καθίσματα !!εγώ απλά τις κοίταζα με γουρλωμένα μάτια... αναρωτήθηκα αν έχω κάποιο πρόβλημα που δεν νιώθω ότι αυτές και τελικά αποκαμωμένη και αποτελειωμένη από το όλο θέμα του ηθοποιού -το παραδέχομαι βοήθησε και το εργάκι - περίμενα να τελειώσει το μαρτύριο!!
Να αυτά με εκνευρίζουν σε πολλούς νέους Έλληνες καλλιτέχνες. Ότι το παίζουν ντίβες. Δε λέω μπορεί να είχε να πάει κάπου ο άνθρωπος και να έφυγε έτσι ή να ένιωσε αδιαθεσία. Nα είχε φροντίσει να ΜΗΝ έχει να πάει πουθενά, κι αν είχε αδιαθεσία να ζητούσε συγγνώμη, και μετά να έφευγε.Πριν λίγες εβδομάδες είδα τον Macbeth με τον Alan Cummings στο Broadway. Εξαιρετικός, αν και με δυσκόλεψαν κάπως τα Σαιξπηρικά αγγλικά. Τον περιμέναμε έξω από το θέατρο καμια 25-30 άτομα. Ok άργησε λίγο να βγει αλλα έδωσε σε ΟΛΟΥΣ αυτόγραφα και βγήκε φωτογραφίες.Και το ίδιο έκανε και η Emilia Clarke (παίζει την Daenerys Targaryen στο Game of Thrones) η οποια έβγαινε από το δικό της θεατρικό. Εκείνη την περίμεναν τουλάχιστον 60-70 άτομα, πανικός! Προφανώς λόγω και της τηλεοπτικής της επιτυχίας. Κι όμως! Βγήκε φωτογραφία με ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ κόσμο και υπέγραψε σε ακόμα περισσοτερους.Κρίμα που ο Χριστόφορος δεν μπόρεσε να φωτογραφηθεί με 15 άτομα που τον περίμεναν.
"Στο χριστοφοριακό σύμπαν δεν υπάρχει σπίτι χωρίς θέα της Ακρόπολης."Καλά, αυτό που έκανε με την Ακρόπολη το κάνουν και σε πολλές αμερικάνικες ταινίες ή σήριαλ, όταν στέλνουν τους πρωταγωνιστές στο Παρίσι: όπου και να μένουν, τσουπ, κι ενας πύργος του Άιφελ στο background. Και ακούγεται να παίζει και κανά ακορντεόν.
Λένα είδες το είδωλό σου από κοντά, ποιος να στο λεγε lucky girl:)πάντως κ εμένα αυτή η εντύπωση μου δημιουργήθηκε όταν πήγα στο Hollywood ,κάτι ανάμεσα σε Φαληράκι κ Μάλια , με τίποτα δεν μπορούσα να to κάνω εικόνα με κόκκινα χαλιά κ διασημότητες!