ΤΟ «ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΨΕΜΑΤΩΝ» ξεκινά δυνατά. Νυχτερινό σκηνικό, αγριεμένη θάλασσα, ανήσυχες γυναικείες φιγούρες σε έναν τόπο όπου οι άνδρες απουσιάζουν κι ο φαροφύλακας ακούει ανθρώπινες φωνές απελπισίας στο ανοιχτό πέλαγος, καταμεσής μιας έντονης καταιγίδας.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, 3 μαυροφορεμένες ντόπιες κατορθώνουν να σώσουν 50 επιβάτες, αλλά το ξημέρωμα αποκαλύπτει την ανείπωτη φρίκη 200 νεκρών, πνιγμένων στα κύματα, καθώς το ναυάγιο ενός πλοίου με κατεύθυνση στο Μπουένος Άιρες ξεβράζει τα κομμάτια προς τις ακτές του βραχώδους, αφιλόξενου νησιού. Οι Αρχές καταφθάνουν να καταγράψουν το συμβάν, οι γυναίκες ανακηρύσσονται σε ηρωίδες, κι ένας πρωτευουσιάνος, φιλόδοξος δημοσιογράφος που ερευνά επί τόπου υποψιάζεται πως κάτι πολύ παράξενο κρύβεται πίσω από την πράξη αυτοθυσίας.
Το πρώτο 20λεπτο, απόκοσμο και μυστηριώδες, φανερώνει δύναμη στη δημιουργία ατμόσφαιρας- ο θεατής δεν είναι σίγουρος αν βλέπει θρίλερ του φανταστικού, ή ένα βαρύ δράμα που κρέμεται από ένα δυσεπίλυτο αίνιγμα.
«Αγαθοεργίες κάνουν οι ανώτεροι προς τους κατώτερους» σπεύδει να διορθώσει την κυρία που του προσφέρει καθημερινά καφέ και του παραχωρεί ένα από τα λιγοστά τηλέφωνα για να επικοινωνήσει με τον έξω κόσμο, εννοώντας σαφώς πως οι γυναίκες που ρίσκαραν τη ζωή τους προφανώς ενήργησαν από αλληλεγγύη. Αυτό, ή αυτούς που ήθελαν να καλύψουν, το καταλαβαίνουμε σχετικά νωρίς, αλλά η ταινία επιμηκύνει το μυστικό, δίνοντας μια όχι και τόσο πειστική έμφαση στα τρομαγμένα μισόλογα και τις δραματικές σιωπές.
Στο ντεμπούτο της στην κινηματογραφική μυθοπλασία, η βετεράνος στις τηλεοπτικές σειρές και τα ντοκιμαντέρ Πάολα Κονς έχει σκοπό να αποκαταστήσει τη χαμένη τιμή ηρωίδων που γλίστρησαν στη λήθη, επειδή παρεξηγήθηκαν οι προθέσεις τους, για μια ιστορία σημαντική αλλά ξεχασμένη, στη μαύρη επέτειο των 100 χρόνων από το πιο πολύνεκρο δυστύχημα της χώρας.
Το πρώτο 20λεπτο, απόκοσμο και μυστηριώδες, φανερώνει δύναμη στη δημιουργία ατμόσφαιρας – ο θεατής δεν είναι σίγουρος αν βλέπει θρίλερ του φανταστικού ή ένα βαρύ δράμα που κρέμεται από ένα δυσεπίλυτο αίνιγμα. Ένα αργόσυρτο crime εποχής παραχωρεί τη θέση του στη διφορούμενη αρχική υπόσχεση, με υπόνοιες που επαναλαμβάνονται και κεντράρουν σε ερμηνείες που ταιριάζουν καλύτερα σε καθημερινό σίριαλ.
Φυσικά, δεν ευθύνονται οι ηθοποιοί, και κυρίως ο έμπειρος Αργεντινός Ντάριο Γκραντινέτι, αλλά η σκηνοθέτις, η οποία ανοίγει το πρόβλημα σε μια μικρή κοινωνία πολιτικής διαφθοράς και αρσενικού σοβινισμού αλλά δεν έχει τα φόντα να το προσδιορίσει και να το αναδείξει.
Το «Νησί των Ψεμάτων» διατίθεται προς ενοικίαση στην ψηφιακή πλατφόρμα Videorama on Demand, ή στο site weirdwave.gr
σχόλια