Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε

Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
0

Στο Σαν Αντόνιο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Τέξας, το κέντρο σύγχρονης τέχνης Ruby City άνοιξε τις πόρτες του έχοντας ένα χρώμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο και την υπογραφή του αρχιτεκτονικού γραφείου του Ντέιβιντ Ατζάγιε.

Ο Βρετανός, με καταγωγή από την Γκάνα αρχιτέκτονας και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες φωνές της βρετανικής αρχιτεκτονικής κατόρθωσε και εδώ να αναπτύξει μια προσωπική αρχιτεκτονική γλώσσα βασισμένη στην καλλιτεχνική του ευαισθησία, στις επιρροές που δέχθηκε ως παιδί μεγαλώνοντας σε μεγάλες μητροπόλεις του αραβικού κόσμου και την καινοτόμο μείξη καθιερωμένων υλικών κατασκευής με υλικά υψηλής τεχνολογίας. Οι κριτικοί αρχιτεκτονικής γράφουν ότι ο Ατζάγιε, αθετώντας κάθε φορά όλους τους κανόνες, κάνει τα μέρη μαγικά.

Το Ruby City είναι ένα κέντρο σύγχρονης τέχνης 4.000 τετραγωνικών μέτρων, με εκθεσιακό χώρο 3.000 τετραγωνικών μέτρων που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει έναν χώρο στην ακμάζουσα δημιουργική κοινότητα της πόλης, εκθέτοντας έργα από ντόπιους και διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες.

Ο Βρετανός, με καταγωγή από την Γκάνα αρχιτέκτονας και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες φωνές της βρετανικής αρχιτεκτονικής κατόρθωσε και εδώ να αναπτύξει μια προσωπική αρχιτεκτονική γλώσσα βασισμένη στην καλλιτεχνική του ευαισθησία, στις επιρροές που δέχθηκε ως παιδί μεγαλώνοντας σε μεγάλες μητροπόλεις του αραβικού κόσμου και την καινοτόμο μείξη καθιερωμένων υλικών κατασκευής με υλικά υψηλής τεχνολογίας.

Ήταν, από το 2007, το όραμα της συλλέκτριας και καλλιτέχνιδας Linda Pace, καθώς τα έργα το μουσείου προέρχονται από τη συλλογή της, που περιλαμβάνει περισσότερους από 800 πίνακες, γλυπτά, εγκαταστάσεις και έργα βίντεο.

Το κέντρο τέχνης βρίσκεται στην περιοχή που αναπτύσσεται γύρω από την Πανεπιστημιούπολη και είναι μέρος της, όπως και το Chris Park, ένας δημόσιος χώρος πράσινου έκτασης ενός στρέμματος που ονομάστηκε στη μνήμη του γιου της Πέις, ο οποίος πέθανε από ναρκωτικά το 1997. Η μοίρα αυτής της οικογένειας ήταν τραγική, η Πέις πέθανε από καρκίνο το 2007 και η κόρη της τρία χρόνια αργότερα. Όνειρό της ήταν αυτό το κέντρο σύγχρονης τέχνης, που χρηματοδοτήθηκε από την πώληση ενός πίνακα του Γκέρχαρντ Ρίχτερ, που είχε στη συλλογή της.

Το κτίριο έχει σχεδιαστεί για να βιώνεται ως περιπατητικός κόμβος, ξεκινώντας από το ισόγειο μέχρι τις γκαλερί των επάνω ορόφων που λούζονται από φυσικό φως. Το εξωτερικό κέλυφος αποτελείται από προκατασκευασμένο σκυρόδεμα κατασκευασμένο στην Πόλη του Μεξικού και διαποτισμένο με πλούσιο κόκκινο χρώμα. Η υφή του είναι λεία στα χαμηλά επίπεδα ενώ πάνω από τα τρία μέτρα είναι τραχιά. Το κτίριο φαίνεται σαν ένας αιχμηρός κόκκινος βράχος που έχει φυτρώσει μέσα σε μια πράσινη περιοχή.

Η κατασκευή ξεκίνησε το 2017 και μετά από καθυστέρηση δυο ετών παραδίδεται στους πολίτες και την καλλιτεχνική κοινότητα της πόλης.  

Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Ατζάγιε. Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ruby City: Ένα επιβλητικό, κατακόκκινο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Το Ruby City του David Adjaye είναι ένα επιβλητικό μνημείο τέχνης στο νότιο Τέξας. Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Dror Baldinger, courtesy of Ruby City and Adjaye Associates
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Ένα κόκκινο κέντρο σύγχρονης τέχνης με την υπογραφή του Ντέιβιντ Ατζάγιε Facebook Twitter
Φωτο: Mark Menjivar, courtesy of Ruby City, Linda Pace Foundation
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέθανε ο αρχιτέκτονας Paulo Mendes da Rocha, αναμορφωτής της πόλης του Σάο Παόλο, πατέρας του βραζιλιάνικου μπρουταλισμού

Απώλειες / Τα κορυφαία κτίρια του Paulo Mendes da Rocha, πατέρα του βραζιλιάνικου μπρουταλισμού

Ο αρχιτέκτονας Paulo Mendes da Rocha, που πέθανε σε ηλικία 92 ετών, άρχισε να σχεδιάζει κτίρια το 1957, αναμόρφωσε την πόλη του Σάο Παόλο και ανάδειξε παγκοσμίως τον «βραζιλιάνικο μπρουταλισμό», επιτρέποντας την κατασκευή κτιρίων φθηνά και γρήγορα.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM