Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter

Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο

0

Η Kisokaidō, η βασική οδική αρτηρία που διέσχιζε την Ιαπωνία δημιουργήθηκε στις αρχές του 1600 με την πρωτοβουλία του τότε κυβερνήτη της χώρας Tokugawa Ieyasu. Ο ίδιος διέταξε επίσης την εγκατάσταση σταθμών κατά μήκος της δύσκολης διόδου μεταξύ Edo (σημερινό Τόκιο) και Κιότο όπου πανδοχεία, καταστήματα και εστιατόρια παρείχαν τροφή και στέγη στους κουρασμένους ταξιδιώτες. Περίπου δύο αιώνες αργότερα και συγκεκριμένα το 1835, ο γνωστός καλλιτέχνης της εποχής Keisai Eisen, ανέλαβε να δημιουργήσει μια σειρά έργων που θα γινόταν γνωστή ως «Οι εξήντα εννέα σταθμοί κατά μήκος του Kisokaidō». O Eisen αφού δημιούργησε 24 έργα αντικαταστάθηκε από τον Utagawa Hiroshige, ο οποίος ολοκλήρωσε τη σειρά των 70 ξυλοτυπιών το 1838.

Η συλλογή The Sixty-Nine Stations αντιπροσωπεύει όχι μόνο ένα αριστουργηματικό δείγμα ξυλογλυπτικής από δύο κορυφαίους καλλιτέχνες με τολμηρές συνθέσεις και πειραματική χρήση του χρώματος, αλλά και μια γοητευτική απεικόνιση της αυτοκρατορικής Ιαπωνίας του 19ου αιώνα. Η συλλογή εκδόθηκε πρόσφατα από τις εκδόσεις Taschen σε ένα υπέροχο τόμο με τον τίτλο Hiroshige and Eisen: The Sixty-Nine Stations along the Kisokaido.

-Μαρούσα Θωμά

Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Nihonbashi του Kesai Eisen. Ξυλοτυπία που απεικονίζει την παλαιότερη ξύλινη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Nihonbashi του Edo, που χτίστηκε το 1603.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Urawa του Kesai Eisen. Ο Eisen στρέφει το βλέμμα του στους απλούς καθημερινούς ανθρώπους, τους ταξιδιώτες, τους αχθοφόρους και τους έμπορους. Σε αυτή τη ξυλοτυπία, ένας οδηγός φεύγει με το άλογό του από το χωριό Urawa, ένα νεαρό αγόρι τον ακολουθεί μαζεύοντας τη κοπριά του αλόγου και ένας σαμουράι με το μακρύ σπαθί του μπαίνει στην πόλη. Τα σπίτια του Ομίγια - ο επόμενος σταθμός - διακρίνονται στο βάθος.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Kōnosu από τον Kesai Eisen. Το όρος Φούτζι απέχει περισσότερο από 70 μίλια από το Kōnosu, αλλά εδώ εμφανίζεται ως λευκός κώνος που δεσπόζει πάνω από σύννεφα, βουνά και λόφους. Ο ταξιδιώτης στα αριστερά είναι ένας νεαρός μοναχός που φορά ένα tengai - ένα κωνικό καπέλο με άχυρο που κρύβει την ταυτότητα του φέροντα και συμβολίζει την απομάκρυνσή του από την κοσμική ζωή
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Fukaya από τον Kesai Eisen. Αυτός ο σταθμός διαδρομή ήταν δημοφιλής για τους πολλούς οίκους ανοχής. Στα αριστερά υπάρχει ένα τυπικό πορνείο εποχής Edo με παράθυρα βιτρίνες.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Itahana από τον Kesai Eisen. Το χιόνι καλύπτει τους ώμους και τα καπέλα των ταξιδιωτών, καθώς προχωρούν στο κρύο. Τα πεύκα φυτεύτηκαν κατά μήκος της διαδρομής για να σηματοδοτούν τον δρόμο. Οι ταξιδιώτες κατευθύνονται προς την Itahana, που διακρίνεται στα αριστερά.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Nagakubo από τον Utagawa Hiroshige. Η πανσέληνος πάνω από τον ποταμό Yoda, φωτίζει το δρόμο για τους ταξιδιώτες και το άλογο τους καθώς διασχίζουν μια ξύλινη γέφυρα σε αυτό το έργο του Hiroshige, ο οποίος θεωρείται ο τελευταίος σημαντικός καλλιτέχνης του ουκίγιο-ε, της ιδιαίτερης γιαπωνέζικης τεχνικής που συνδύαζε την ξυλογραφία και την ζωγραφική.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Seba από τον Hiroshige. Η συγκεκριμένη ξυλοτυπία θεωρείται μια από τις πιο λυρικές της σειράς. Απεικονίζει δύο βαρκάρηδες να διασχίζουν ένα ποτάμι. Η πανσέληνος που φαίνεται χαμηλά στον ορίζοντα, τα βότσαλα στην όχθη του ποταμού και οι ανοιχτόχρωμες ιτιές μεταφέρουν τη μελαγχολική ατμόσφαιρα που επικρατεί στις αρχές του φθινοπώρου.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Narai από τον Kesai Eisen. Ο σταθμός Narai ήταν στους πρόποδες του Torii Pass, και ήταν ένα από τα πιο απαιτητικά σημεία κατά μήκος του Kisokaidō. Ο Eisen απεικονίζει ένα πολυσύχναστο κατάστημα με δύο σαμουράι που επιλέγουν χτένες ίσως για τις ερωμένες τους ή τα μέλη της οικογένειας τους.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Moriyama από το Hiroshige. Για τους ταξιδιώτες που έφυγαν με τα πόδια από το Κιότο, το Moriyama ήταν το σημείο που σταματούσαν την πρώτη νύχτα του ταξιδιού τους.Ο Hiroshige απεικονίζει το φιλόξενο χωριό περιτριγυρισμένο από τις ανθισμένες κερασιές.
Λουλούδια και νεράιδες που συναντάς στο δρόμο για το Κιότο Facebook Twitter
Ο Σταθμός Nojiri από τον Kesai Eisen. Εδώ, ο Eisen υπερβάλει απεικονίζοντας τον ποταμό Ina ως καταρράκτη ενώ στην πραγματικότητα ρέει ομοιόμορφα στον ποταμό Kiso
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έργα και ημέρες του τελευταίου μονοτύπη της Αθήνας

Βιβλίο / Έργα και ημέρες του τελευταίου μονοτύπη της Αθήνας

Σε ένα υπόγειο πίσω από τη Λένορμαν ο Νίκος Βοζίκης επιμένει να τυπώνει ψηφίο-ψηφίο τα καλαισθητικά βιβλία των εκδόσεων Διάττων, εις πείσμα κάθε ευκολίας και κόστους. Ο ρομαντισμός του γεννά μικρά αριστουργήματα μιας τέχνης που έχει από όλους εγκαταλειφθεί.
ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ