Σεμέλη Παπαβασιλείου: «Το ρεμπέτικο είναι για τον λαό» Facebook Twitter
«Άντε να παίξουμε πάλι!». Φωτο: Ηλιάνα Bennet.

Σεμέλη Παπαβασιλείου: «Το ρεμπέτικο είναι για τον λαό»

0

Η Σεμέλη Παπαβασιλείου είναι ένα από τα πρόσωπα που στις μέρες μας ξεχωρίζουν στον χώρο της μουσικής. Μολονότι η ίδια ασχολείται με πολλά είδη, από το ρεμπέτικο μέχρι το ραπ και άλλα, θεωρεί ότι όλα συγκλίνουν προς ένα ευρύτερο είδος και αυτό δεν είναι άλλο από τη μουσική.

Με τη σχέση της όσον αφορά το ρεμπέτικο να ξεκινά από μικρή ηλικία και το ραπ που η ίδια γράφει εδώ και χρόνια, αλλά εμείς ακούσαμε πρόσφατα, να έχει εντυπωσιάσει τους fans της και τη σκηνή, μοιάζει να γράφει και να ερμηνεύει με μια γνησιότητα που τη χαρακτηρίζει σε κάθε της εμφάνιση, σε όλα τα είδη και τα πρότζεκτ με τα οποία έχει ασχοληθεί. Live, solo, μουσικά σχήματα ή video projects που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου: με ό,τι κι αν καταπιαστεί, τα φώτα είναι στραμμένα πάνω της.

Ένα από τα τελευταία πρότζεκτ στα οποία συμμετείχε είναι το μικρού μήκους μουσικό ταινιάκι «Τα νέα της Αλεξάνδρας | reclaim», στο οποίο εμφανίζεται και τραγουδάει. 

«Η πιο συγκινητική συνεργασία που έχω κάνει ποτέ είναι στο μαγαζί του Κακούργου στο Δίστομο, γύρω στο 2006, που ανέβηκα να τραγουδήσω στη σκηνή μαζί με τον πατέρα, τη νονά μου (παίζει λαϊκή κιθάρα) και την κυρία Λένα Παπαδοπούλου, μεγάλη ντίβα του ρεμπέτικου και κάποτε συνάδελφος του Μάρκου Βαμβακάρη. Σπουδαία οργανοπαίχτρια και φωνή».

«Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και η Βάσια (σ.σ. σκηνοθεσία-concept) είναι εξαιρετική συνεργάτις» αναφέρει η Σεμέλη σχετικά. «Το φιλμ πραγματεύεται την αληθινή εκδοχή των παραπλανητικών στίχων του λαϊκού τραγουδιού “Tα νέα της Αλεξάνδρας”, που κρύβουν μια διαφορετική ιστορία. Θλιβερή, αλλά συχνή περίπτωση, όπου μια αθώα κοπέλα βιάζεται και μετά χλευάζεται από πάνω. Στη συγκεκριμένη περίπτωση διαπομπεύτηκε ακόμα περισσότερο, καθώς έγινε και λαϊκό άσμα. Θέλουμε να πάρουμε το αίμα της πίσω, όσα χρόνια κι αν έχουν περάσει» συμπληρώνει.

Τα νέα της Αλεξάνδρας

Το ρεμπέτικο για τη Σεμέλη είναι κάτι το οικείο και οι μνήμες της σχετικά με αυτό κρατούν από τότε που ήταν μικρή. Τι το κάνει ξεχωριστό; 

«Όλα τα είδη μουσικής είναι ξεχωριστά. Μου αρέσει γιατί το συνήθισα. Ο μπαμπάς μου παίζει μπουζούκι, οπότε για μένα ήταν ένα οικείο άκουσμα και από πολύ νωρίς άρχισα να αποστηθίζω και το ρεπερτόριο. Φαντάσου ότι όταν ήμουν τεσσάρων, παιδάκι ακόμα, ανέβαινα και έλεγα ως Quest μερικά τραγούδια, εκεί όπου έπαιζαν, στην Ικαρία. Εγώ, όπως και πολλοί άνθρωποι, σίγουρα ταυτιζόμαστε με τη μουσική που εκφράζει τον ανθρώπινο πόνο και όχι μόνο. Είναι για τον λαό»

Dozen Session

Τα ραπ κομμάτια της που είδαμε στο Dozen Session της, οι ρίμες γύρω από το λάπτοπ και το μπουφάν και τα ακυκλοφόρητά της ήταν κάτι ξαφνικό που τράβηξε αμέσως το ενδιαφέρον όσων αγαπούν το είδος. Μπορεί πολλοί να ανακάλυψαν τώρα αυτή την πλευρά της μουσικά, όμως εκείνη έγραψε το πρώτο της ραπ κομμάτι το 2006.

«Από πολύ μικρή ηλικία θυμάμαι τον εαυτό μου με ένα παιδικό μαγνητοφωνάκι και ένα μικρόφωνο να ηχογραφώ τα πάντα. Μετά έφτιαχνα αυτοσχέδια τραγούδια πάνω σε διάφορες συνθήκες» λέει. «Ραπ, ποπ, μπλακ-μέταλ, ηλεκτρονική μουσική, πέρασα από όλα τα είδη της μουσικής και έκανα δοκιμές πάνω σε διάφορα από αυτά. Μετά πήγαινα στο σχολείο και έβαζα μεγαλύτερους να τα ακούνε και να μου λένε γνώμες. Οι μεγαλύτεροι “ξέρουν”, έτσι ένιωθα» συνεχίζει αναφορικά με την πορεία της.

«Το πρώτο μου κομμάτι ραπ το έγραψα το 2006 για ένα σχολικό φεστιβάλ και είχε θέμα την καταστροφή του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο. Στο Dozen ήταν να πάμε με ένα άλλο σχήμα και αφού μια, δυο, τρεις κάτι πήγε λάθος και δεν μπορούσαμε, αποφάσισα να πάω με κάποια παλιότερα ραπ κομμάτια μου, για να μην ξανακάψω τη συνάντηση. Πήγε απρόσμενα καλά και νιώθω ευγνώμων γι’ αυτό». 

Σωκράτης Μάλαμας - Σεμέλη Παπαβασιλείου - Ο κόσμος σου να είμαι εγώ #tasketa

Μάλαμας, Εισβολέας και πολλοί άλλοι. Οι συνεργασίες που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια είναι πολλές. Πώς βιώνει η ίδια την καθεμία από αυτές; Υπάρχει κάποια που ξεχωρίζει; «Είναι συγκλονιστικό να συναναστρέφεσαι με δημιουργικά άτομα. Τους ευχαριστώ όλους μέσα από την καρδιά μου. Η πιο συγκινητική συνεργασία που έχω κάνει ποτέ είναι στο μαγαζί του Κακούργου στο Δίστομο, γύρω στο 2006, που ανέβηκα να τραγουδήσω στη σκηνή μαζί με τον πατέρα, τη νονά μου (παίζει λαϊκή κιθάρα) και την κυρία Λένα Παπαδοπούλου, μεγάλη ντίβα του ρεμπέτικου και κάποτε συνάδελφος του Μάρκου Βαμβακάρη. Σπουδαία οργανοπαίχτρια και φωνή».

Όσον αφορά τα live που ήταν «παγωμένα» τον τελευταίο χρόνο, η ίδια λέει πως η κατάσταση αυτή τη βοήθησε να ηρεμήσει, αφού δούλευε non stop από το 2012, που τελείωσε το σχολείο. Η ενέργειά τους, όμως, της λείπει όλο και περισσότερο. «Άντε να παίξουμε πάλι!» συμπληρώνει.

Τι ετοιμάζει το επόμενο διάστημα; «Έχω τρία παράλληλα πράγματα που δουλεύω. Μια ραπ ανθολογία με παλιά κομμάτια, μια συνεργασία με άτομα του ρεμπέτικου πάνω σε συνθέσεις μου αλλά και έναν προσωπικό δίσκο με διάφορα μέσα. Είναι πολλά, όμως, και παίρνουν χρόνο».

Σεμέλη Παπαβασιλείου: «Το ρεμπέτικο είναι για τον λαό» Facebook Twitter
Φωτο: Ηλιάνα Bennet. Εμφανίζονται: Σεμέλη Παπαβασιλείου και Ελένη Μάρτου. Backstage από τα «Νέα της Αλεξάνδρας | reclaim», short film/music video της Βάσιας Ντούλια.

Instagram: @semeli.re

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.




 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ