Ο Κωνσταντίνος Μαραβέλιας δημιούργησε μια παράσταση καθολικά προσβάσιμη στο ΑΜΕΑ κοινό

Ο Κωνσταντίνος Μαραβέλιας δημιούργησε μια παράσταση καθολικά προσβάσιμη στο ΑΜΕΑ κοινό Facebook Twitter
«Η πρώτη μου επαγγελματική εμπειρία ήταν το 2009 - 2010 στην παράσταση "Πουθενά" του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Εθνικό Θέατρο. Χρειαζόταν τριάντα άτομα και είχε ανακοινώσει οντισιόν σε τρεις σχολές χορού, την Κρατική, τη "Μάνου" και την "Κονταξάκη". Συμπτωματικά, ένας συμφοιτητής μου είχε βάλει την ανακοίνωση και στη σχολή της Νέλλης Καρρά, όπου ήμουν εγώ». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
0

Ο Κωνσταντίνος Μαραβέλιας είναι 31 ετών, πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης. Κατάγεται από την Καλαμάτα και από τη Ρόδο. Λατρεύει τη Λένα Πλάτωνος και όνειρό του είναι να του γράψει μουσική κάποτε σε μία επόμενη δουλειά του.

Τριβή με τις τέχνες από μικρή ηλικία, ροπή προς το θέατρο με διέξοδο στις ερασιτεχνικές ομάδες μέχρι μία σημαντική συνεργασία με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου και σήμερα την πρώτη του θεατρική σκηνοθεσία: Στο θέατρο Σταθμός με το έργο «Ο θρίαμβος του έρωτα» του Μαριβώ.

Είχα την ευκαιρία να το παρακολουθήσω και εντυπωσιάστηκα με την ευρηματική σκηνοθεσία του και με κάποια στοιχεία από τη διδασκαλία του στους ηθοποιούς, τα οποία έχουν να κάνουν με την τέχνη του χορού. Στην παράσταση έχουν πρόσβαση τα ΑΜΕΑ άτομα, εφόσον μπορούν να την παρακολουθήσουν άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, κώφωση και τύφλωση.

Όταν ρώτησα για ποιο λόγο αυτό, μου απάντησαν: «Μα και ο σκηνοθέτης είναι ΑΜΕΑ». Κοινή πρόθεσή μας δεν είναι να δημοσιοποιηθεί μία συνέντευξη με έναν «καρκινοπαθή σκηνοθέτη». Όπως είπα και του ιδίου, αν δεν υπήρχε όλη αυτή η ευαισθησία για τους ΑΜΕΑ συνανθρώπους μας, θα κάναμε μάλλον μία άλλη συζήτηση.

Από γραφής, το έργο έχει έναν queer χαρακτήρα, πολύ κεκαλυμμένο. Όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το 1732 κατέβηκε μετά από έξι παραστάσεις. Πιθανώς κάποιους να έθιξε λόγω τολμηρότητας. Ωστόσο εγώ, επειδή ακριβώς υπάρχει το queer στοιχείο, δεν ήθελα να το τονίσω περισσότερο. Το νόημα του έργου, ευδιάκριτο στον οποιοδήποτε, είναι ο έρωτας που στέκεται υπεράνω φύλων.

Συνάντησα λοιπόν τον νέο σκηνοθέτη και σας παραθέτω αυτό το «story of his life», καθώς έχει σημασία, τόσο για άλλους ανθρώπους που έφτασαν στον θάνατο, κατάφεραν να τον νικήσουν και να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα, όσο και για όλους όσοι χαίρονται να παρακολουθούν θέατρο φτιαγμένο κυριολεκτικά με «ιδρώτα και αίμα»:

• Οι γονείς μου δεν έχουν άμεση σχέση με τα καλλιτεχνικά. Ο πατέρας μου από το 1974 είναι στη χορωδία της Εμπορικής Τραπέζης κι έτσι κι εγώ φοίτησα σε Μουσικό Γυμνάσιο. Είχαμε έναν εξαίρετο καθηγητή, απ' τις πρώτες γενιές θεατρολόγων στην Ελλάδα, ο οποίος μας έδειχνε εκπομπές του «Παρασκηνίου», την «Ηλέκτρα» του Μαυρίκιου και την «Ηλέκτρα» του Μαρμαρινού, τέτοια πράγματα. Σε μία ηλικία που δεν πολυκαταλάβαινα τι έβλεπα, άρχισα να έχω αναφορές.

• Η πρώτη μου επαγγελματική εμπειρία ήταν το 2009 - 2010 στην παράσταση «Πουθενά» του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο Εθνικό Θέατρο. Χρειαζόταν τριάντα άτομα και είχε ανακοινώσει οντισιόν σε τρεις σχολές χορού, την Κρατική, τη «Μάνου» και την «Κονταξάκη». Συμπτωματικά, ένας συμφοιτητής μου είχε βάλει την ανακοίνωση και στη σχολή της Νέλλης Καρρά, όπου ήμουν εγώ.

Η εμπειρία με τον Παπαϊωάννου ήταν πάρα πολύ ωραία. Οτιδήποτε αρνητικό θα ήταν αποκλειστικά λόγω της δικής μου απειρίας στο χώρο. Είδα στην πράξη το πώς οργανώνεται ένα μεγάλο σύνολο ανθρώπων. Ο καθένας μπορεί να προσάψει το οτιδήποτε στον Παπαϊωάννου, εγώ έχω να πω όμως ότι ήταν ο πρώτος που έφτανε, ο τελευταίος που έφευγε και κάθε φορά ερχόταν στην πρόβα με κάτι πολύ συγκεκριμένο.

Ο Κωνσταντίνος Μαραβέλιας δημιούργησε μια παράσταση καθολικά προσβάσιμη στο ΑΜΕΑ κοινό Facebook Twitter
Η παράσταση «Ο θρίαμβος του έρωτα» είναι καθολικά προσβάσιμη στο ΑΜΕΑ κοινό με διερμηνεία στη νοηματική, ελληνικούς υπέρτιτλους για κωφούς και βαρήκοους θεατές, ακουστική περιγραφή για τυφλούς και μερικώς βλέποντες θεατές, καθώς και αγγλικούς υπέρτιτλους για αγγλόφωνους θεατές.

• Μου είπες ότι η δουλειά μου φέρει στοιχεία από την τέχνη του χορού. Σίγουρα υπάρχουν επιρροές, αν και στο «Πουθενά» εργάστηκα ως ηθοποιός και όχι ως χορευτής. Στην Καλαμάτα που ήμουν, επίσης, παρακολουθούσα το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού. Μαζεύονται όλα αυτά μέσα σου.

• Το 2010 και το '12 σκηνοθέτησα τους «Άφαντους» με την ομάδα του Πανεπιστημίου. Το καλοκαίρι του '10 δούλεψα με τον Κακλέα στη «Λυσιστράτη» για το Φεστιβάλ Αθηνών και το '13 συνεργάστηκα με τον Μαστοράκη στην «Ιωάννα των Σφαγείων». Το '13 ήταν που έκανα ακόμα μία απόπειρα δικής μου σκηνοθεσίας, αλλά διακόπηκε για λόγους υγείας. Την τελευταία πενταετία είμαι σε μία διαδικασία ανάρρωσης.

• Το διάστημα της αρρώστιας κατάλαβα αυτό που λένε για όλους τους δημιουργούς: Αν υπάρχει έμπνευση, πηγάζει μόνο από τον εαυτό τους. Το πιο σημαντικό είναι η υγεία πάνω απ' όλα, στα πάντα. Όλα τα άλλα έρχονται μετά, δεύτερα.

• Δεν είχα ποτέ ιδιαίτερη επαφή με το σινάφι για να πω ότι κατά τη διάρκεια της δύσκολης πενταετίας είχα απώλειες σημαντικών φίλων. Η ασθένεια με έβαλε σε έναν τρόπο σκέψης τού αν χρειάζεται ή όχι να κάνεις τέχνη. Η τωρινή παράσταση γεννήθηκε απ' την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι, ούτε για να γίνω διάσημος, ούτε για να βγάλω λεφτά. Όντας ηθοποιός κι εγώ, προσπάθησα να έχουν αμοιβή όλοι οι συνεργάτες μου και να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

• Συνεργάστηκα με τη νεοσύστατη εταιρεία «Liminal», η οποία ιδρύθηκε για την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ στο θέατρο. Λόγω της ιδιαιτερότητας της παράστασης, καταφέραμε να βρούμε κάποιες χορηγίες, εφόσον ούτε εγώ ήμουν γνωστός, ούτε και η πλειοψηφία των ηθοποιών μου, ώστε να μας εμπιστευόταν κάποιος χορηγός. Στοχεύσαμε στο ανθρωπιστικό προφίλ ορισμένων εταιρειών.

Ο Κωνσταντίνος Μαραβέλιας δημιούργησε μια παράσταση καθολικά προσβάσιμη στο ΑΜΕΑ κοινό Facebook Twitter
«Από τη δική μου εμπειρία, δύο πράγματα παίζουν μεγάλο ρόλο: Η ψυχολογία και η διατροφή. Δεν "είμαστε ό,τι τρώμε", όπως λένε, αλλά "ό,τι χωνεύουμε". Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

• Η παράσταση είναι καθολικά προσβάσιμη στο ΑΜΕΑ κοινό με διερμηνεία στη νοηματική, ελληνικούς υπέρτιτλους για κωφούς και βαρήκοους θεατές, ακουστική περιγραφή για τυφλούς και μερικώς βλέποντες θεατές, καθώς και αγγλικούς υπέρτιτλους για αγγλόφωνους θεατές.

• Ψάχνοντας διάφορα έργα, το πρώτο πράγμα που μου άρεσε στον «Θρίαμβο του έρωτα» ήταν η ιστορία του. Έπεσε πετσόκομμα γιατί το έργο είναι εξαιρετικά ογκώδες. Έκανα σύμπτυξη σκηνών στη δεύτερη πράξη για λόγους δραματουργίας και χρόνου.

• Από γραφής, το έργο έχει έναν queer χαρακτήρα, πολύ κεκαλυμμένο. Όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το 1732 κατέβηκε μετά από έξι παραστάσεις. Πιθανώς κάποιους να έθιξε λόγω τολμηρότητας. Ωστόσο εγώ, επειδή ακριβώς υπάρχει το queer στοιχείο, δεν ήθελα να το τονίσω περισσότερο. Το νόημα του έργου, ευδιάκριτο στον οποιοδήποτε, είναι ο έρωτας που στέκεται υπεράνω φύλων.

• Άρχισα να το δουλεύω απ' το περασμένο καλοκαίρι. Πρόβες κάναμε μόνο δύο μήνες, καθώς είπα να το δοκιμάσουμε για τώρα και αν πήγαιναν όλα καλά, να ανέβαινε του χρόνου. Καλώς ή κακώς είναι η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά, άρα λάθη θα υπάρχουν, κυρίως από δική μου άγνοια.

• Τα πρώτα δύο χρόνια της ασθένειας, ασχολιόμουν μόνο με την υγεία μου και δεν είχα τη δυνατότητα να κάνω κάτι άλλο. Νοσοκομεία, θεραπείες, τα γνωστά. Μετά πήγα στην Καλαμάτα να ζήσω με τους γονείς μου σε ένα πιο προστατευμένο περιβάλλον. Μην έχοντας τη δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης, μου μαγείρευε η μητέρα μου πολύ συγκεκριμένα πράγματα και όλα ήταν πιο κοντά και καλύτερης ποιότητας. Σε τέσσερα τετράγωνα είχα δίπλα μου το φυσιοθεραπευτήριο, τον ψυχολόγο και τη διατροφολόγο μου.

• Στην Καλαμάτα έκατσα άλλα δυόμισι χρόνια, ουσιαστικά μέχρι φέτος, τον Γενάρη του 2018. Στέκομαι στα πόδια μου, αλλά ακόμη όχι τελείως. Ίσως έπρεπε να μείνω ακόμη έναν χρόνο στην Καλαμάτα, βλέποντας τώρα τις δυνάμεις μου με αφορμή την παράσταση. Για να καταλάβεις, αν τώρα εμείς οι δύο περπατήσουμε είκοσι μέτρα, εγώ θα κουραστώ 15 και 20 φορές παραπάνω από σένα.

Μου ήταν δύσκολο να γυρίζω στο σπίτι μετά από πρόβα, να πλένω τα πιάτα ή να βάζω πλυντήριο, αλλά έπρεπε να γίνει. Είχα κι εδώ μεγάλη βοήθεια, αλλά και πάλι κουραζόμουν.

Βρίσκομαι στο στάδιο των τσεκ και όλα δείχνουν ok. Μάλιστα, από κάθε δίμηνο έγιναν τώρα ανά εξάμηνο και θα γίνονται ανά έτος. Δεν έχω κανένα θέμα να μιλάω γι' αυτό, απλά δεν θα ήθελα να χαρακτηριστεί «η εξομολόγηση ενός καρκινοπαθούς». Δεν θα το βάλω αυτό μπροστά για να πω «παιδιά, λυπηθείτε με», όχι! Χαίρομαι μάλιστα που εσύ προσωπικά είδες τη δουλειά μου πρώτα και μου ζήτησες μετά να μιλήσουμε, χωρίς να με γνωρίζεις.

 

Το τρέιλερ της παράστασης «Ο θρίαμβος του έρωτα»

• Είχα όγκο στο κεφάλι. Σπάνια περίπτωση, μυελοβλάστωμα ενηλίκων, καθώς συνήθως πρόκειται για παιδικό καρκίνο. Νομίζω τρεις περιπτώσεις σαν τη δική μου υπάρχουν στην Ελλάδα. Χειρουργήθηκα στη Γερμανία, αφού ο όγκος είχε προσβάλει το σημείο «σκώληκα» του εγκεφάλου και είχε πάρει το ίδιο χρώμα μ' αυτό. Έπρεπε να γίνει η εγχείρηση με live μαγνητικό τομογράφο για να μην πειραχτούν άλλα σημεία του εγκεφάλου κι αυτό ήταν εφικτό μόνο σ' ένα συγκεκριμένο νοσοκομείο της Γερμανίας.

Μου άφησε κάποιες παρενέργειες η επέμβαση. Τα έβλεπα όλα διπλά στην αρχή, αν και με τον χρόνο βελτιώθηκε κατά πολύ η όραση μου. Μου άφησε επίσης μία μυική ατροφία. Κάνω γυμναστική και ειδική διατροφή, αλλά το σώμα μου είναι ακόμα με την επίδραση της κορτιζόνης. Όταν τη σταμάτησα, έχοντας συνηθίσει να μην τρώω αλάτι, το έκοψα τελείως μετά. Όπως και τη ζάχαρη, που θρέφει τα καρκινικά κύτταρα.

Δεν θα μπορούσα να τα παρακάμψω αυτά σε μία συνέντευξη, αφού αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ζωής μου. Το πιο έντονο «κουσούρι» που μου άφησε η ασθένεια είναι η ανισορροπία. Πήγαινα βάρκα – γιαλό! Να, εδώ στη Σόλωνος, δεν θα μπορούσα να περπατήσω αν δεν με κράταγε κάποιος ή αν δεν πήγαινα πάρα πολύ αργά. Ακόμα έχω τρομερές ζαλάδες και γι' αυτό δεν μπορώ να στρίψω το κεφάλι μου.

• Ήμουν 27 ετών όταν με χτύπησε ο καρκίνος και πήγαινα καλά με τη δουλειά μου και με τα όνειρά μου. Υπήρχε μια βάναυση αποκοπή, αλλά πλέον με την απόσταση του χρόνου, το βλέπω θετικά. Θυμάμαι να με πηγαίνουν για μια ακτινοβολία οι γονείς μου και να σκέφτομαι: «Θες να αξιωθείς να κάνεις μία παράσταση – ε, και τι έγινε;».

Είναι όμορφο να κάνεις καλές δουλειές, συνεργασίες, αλλά το πιο σημαντικό, και δεν το λέω μελό τώρα, είναι να 'χεις την υγειά σου. Συνήθως η καρκινική μετάσταση πηγαίνει από κάτω προς τα πάνω και άρα εγώ που το είχα στο κεφάλι, θεωρητικά δεν κινδυνεύω, εκτός κι αν ξαναβγεί στο ίδιο σημείο. Δεν με πειράζουν οι συνεχείς εξετάσεις, ίσα-ίσα που είναι καλό να ξέρεις τι συμβαίνει στον οργανισμό σου.

• Έχασα τα μαλλιά μου απ' τις ακτινοβολίες που είναι χειρότερες απ' τις χημειοθεραπείες. Σίγουρα κάπου μ' ενοχλεί που δεν τα 'χω πια όπως τα είχα, αλλά δεν θα ασχοληθώ τώρα μ' αυτό. Είναι συνταρακτικό να βλέπεις την αλλοίωση του εαυτού σου.

• Από τη δική μου εμπειρία, δύο πράγματα παίζουν μεγάλο ρόλο: Η ψυχολογία και η διατροφή. Δεν «είμαστε ό,τι τρώμε», όπως λένε, αλλά «ό,τι χωνεύουμε». Πιστεύω πολύ και στις εναλλακτικές μορφές θεραπείας: ομοιοπαθητική, βοτανοθεραπεία, ρέικι, διαλογισμό, βελονισμό, ρεφλεξολογία. Δεν έχεις να χάσεις κάτι άπαξ και κάποιος σου βάζει ένα τέλος. Δεν θα πάθω δηλαδή κάτι κακό αν κόψω την ντομάτα και την αντικαταστήσω με πιπεριά, όπως μου σύστησε διατροφολόγος.

Είπα να κόψω και το κρέας, αλλά δεν μου το επέτρεψαν, λόγω των χημειοθεραπειών, του πεσμένου αιματοκρίτη. Τον καρκίνο ή θα τον παλέψεις ή θα παραιτηθείς. Δεν κατηγορώ κανέναν για καμία αντίδραση. Τότε είχα πραγματική άγνοια του κινδύνου. Νομίζω πως αν με έβρισκε σήμερα ο καρκίνος, θα έμπαινα σε πολύ μεγαλύτερη διαδικασία πανικού.

Info

Η παράσταση «Ο θρίαμβος του έρωτα» του Πιέρ Ντε Μαριβώ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαραβέλια παίζεται στο θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο), κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00, μέχρι τις 26 Απριλίου με καθολική προσβασιμότητα για άτομα ΑΜΕΑ.

Μόλις ανακοινώθηκε παράταση των παραστάσεων από τις 2 έως τις 6 Μαΐου (Τετάρτη με Κυριακή).

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπάρχει «ένας καλός λόγος» για να δείτε τη νέα παράσταση του Αργύρη Πανταζάρα

Θέατρο / Υπάρχει «ένας καλός λόγος» για να δείτε τη νέα παράσταση του Αργύρη Πανταζάρα

Ο ταλαντούχος ηθοποιός παρουσιάζει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων - Λεύτερη Βογιατζή έναν αμείλικτο μονόλογο βασισμένο σε κείμενα των Φίοντορ Ντοστογιέφσκι και Βασλάβ Νιζίνσκι
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ποιος είναι ο επόμενος ρόλος της Μαρίας Ναυπλιώτου;

Θέατρο / Ποιος είναι ο επόμενος ρόλος της Μαρίας Ναυπλιώτου;

Η ηθοποιός βρίσκεται σε ιδιαίτερα δημιουργική περίοδο, καθώς, μετά τη συνεργασία της με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό στο «Τραμ με το Όνομα "Πόθος"» του Τένεσι Ουίλιαμς, καταπιάνεται με το έργο «Μετά την πρόβα» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, ενώ ετοιμάζεται να υποδυθεί την Κλυταιμνήστρα στην Επίδαυρο, στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ