Not The Snuff The Dreams Are Made Of [Films vol.42]

Facebook Twitter
0

Video Nasties: A Sick Story #2

Snuff των Michael και Roberta Findlay, 1976, ΗΠΑ, 80’

 

Μέρος δεύτερο στην ελεύθερη πτώση της ποιότητας που θέλει ο μέσος σινεφίλ στην ταινία του. Είπαμε, εδώ είμαστε για να μιλήσουμε για ταινίες που ακροβατούν στα όρια του trash και προσφέρουν αντισυμβατικές απολαύσεις και σε καμία περίπτωση ψυχαγωγία με την ευγενή έννοια του όρου. Για να δούμε τι έφερε ο Άγιος Βασίλης σήμερα στο σάκο του…

Α, να το. Αυτή η ταινία είναι η επιτομή του κακού γυρίσματος. Ελάχιστα μέσα, άπειρος θίασος, μηδενικοί διάλογοι (οι ηθοποιοί δεν μίλαγαν καν Αγγλικά), κακός συγχρονισμός ήχου-εικόνας, τόνοι ψεύτικου αίματος. Με άλλα λόγια, ΚΑΘΑΡΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ. Αν ζούσαμε κιόλας στην εποχή της χιλιοπαιγμένης βιντεοκασέτας θα ψαρώναμε σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο απ’ όσο φανταζόμαστε. Περισσότερα πάνω σε αυτό μετά, προέχει να πούμε μερικά πράγματα για την ταινία.

Πρωταγωνιστές στη συγκεκριμένη ταινία, μια αντικοινωνική ομάδα γυναικών που ακολουθούν τον συμβολικό πάτερ φαμίλια Satan. Μαζί του γεύονται όλες τις σωματικές απολαύσεις: ακατάπαυστο σεξ, ναρκωτικά, σωματική τιμωρία που καταλήγει ηδονική. Ο Satan, έχοντας μια κάποια μεγαλομανία παρανοϊκής φύσεως, αποφασίζει την κάθαρση του κόσμου από την βρώμα των αστών και αποφασίζει τη σφαγή ενός πλούσιου ηθοποιού που μένει σε μια ακριβή έπαυλη. Όταν μάλιστα μαθαίνει πως καθιστά έγκυο μια Αμερικανίδα ηθοποιό που ήρθε στην Αργεντινή με τον εραστή και σκηνοθέτη της επόμενης, ελαφρώς πορνογραφικής, ταινίας της, χαίρεται ακόμα περισσότερο, καθώς θα μπορέσει να προσφέρει το βρέφος ως θυσία σε αυτόν τον πόλεμο που κηρύττει κατά των πλουσίων… Μπερδεμένη υπόθεση, ε? Δε φταίω εγώ, έτσι είναι όντως!

Αν η ταινία έστεκε μόνη της μέχρι εδώ, θα μιλάγαμε για μια απλώς κακή ταινία, που θυμίζει κόπιες 5ης κλάσεως ταινιών όπως το “Faster Pussycat, Kill, Kill”. Όμως δεν τελειώνει εδώ… Ο διανομέας της ταινίας, Allan Shackleton, 4 χρόνια μετά το τέλος των γυρισμάτων της, αποφάσισε να της δώσει την τελική μορφή της, προσθέτοντας κάποιες σκηνές στο φινάλε, που δείχνουν το τέλος των γυρισμάτων της κανονικής ταινίας (τύφλα να ‘χει η Αμερικάνικη Νύχτα του Τρυφώ) και το κατοπινό ξεκοίλιασμα της πρωταγωνίστριας από το επιτελείο των γυρισμάτων.

Μέχρι εδώ, πιστεύω πως έχει γίνει κατανοητό ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αριστούργημα που θα μνημονεύεται στους αιώνας των αιώνων ως μια αναδόμηση της κινηματογραφικής γλώσσας, αλλά ως μια ταινία που κάποτε πρόσφερε ανατριχίλες στους ανυποψίαστους. Η χαμηλή ποιότητα της εικόνας και η έλλειψη τίτλων τέλους προσφέρουν σε αυτή την τελική ανατροπή μια δόση αληθοφάνειας που, παρά τη γελοιότητα που τη διακατέχει λόγω των πασιφανών ελαττωμάτων της, κάνουν το θεατή να έρχεται σε άβολη θέση. Κάντε ένα νοητο ταξίδι στον χρόνο και υποθέστε πως την βλέπετε σε μια, κατεστραμμένη από τις πολλές χρήσεις, κόπια σε κασέτα. Η παραμόρφωση της εικόνας σίγουρα θα σας έκανε να αναπηδήσετε από τη θέση σας και να θεωρήσετε πως αυτό που βλέπετε δεν είναι κάτι με σενάριο και πλοκή, αλλά ένα ερασιτεχνικό βίντεο που απαθανατίζει τη διαστροφή των κινηματογραφιστών στην κορύφωσή της. Δε θα θέλατε να ενημερώσετε τις αρχές πως κάποιος εκεί έξω δημιούργησε κάτι τέτοιο και οφείλουν να επαγρυπνούν για το καλό των εντοσθίων σας?

Σε αυτό έγκειται και η μαγεία του Snuff. Στην απόπειρα προσέγγισης του τρόμου όχι ως μια ιστορία φτιαχτή που θα ανατρίχιαζε τον οποιονδήποτε ενώ γνωρίζει ότι είναι ψεύτικη, αλλά ως κάτι το αληθινό, κάτι που ξέφυγε από τον έλεγχο και δεν θα έπρεπε να το είχε δει ποτέ κάποιος τρίτος. Ως κάτι το απαγορευμένο και επικίνδυνο. Ο Shackleton, εκμεταλλευόμενος τον αστικό μύθο των snuff films πειραματίστηκε με αυτόν, δίνοντας μια άλλη διάσταση σε μια κατά τ’ άλλα κακή ταινία. Αυτός ο πειραματισμός του με τον οπτικό ρεαλισμό έκανε τότε τον κοσμάκη να μην μπορεί να κοιμηθεί εξαιτίας της τελικής σκηνής γιατί τον έκανε να νομίζει πως έρχεται και η σειρά του.

Θερμή παράκληση: αν επιμένετε να το δείτε, βρείτε το στη χαμηλότερη δυνατή ποιότητα. Μπορεί να έχει ευεργετικές δυνατότητες και να έχετε μια συναισθηματική χρονομηχανή σε χρόνο DT, κάτι πολύ, τρόπον τινά, αθώο και ρομαντικό, αν αναλογιστούμε ότι ζούμε στην εποχή που το σοκ έρχεται μόνο από τα άκρα λόγω της εξαγρίωσής μας. Όχι ότι η ταινία προσεγγίζει ένα ήμερο θέμα, αλλά λέμε τώρα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ