ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

"Μια αγάπη, χίλια χρώματα"

"Μια αγάπη, χίλια χρώματα" Facebook Twitter
0

Στο τέλος του καλοκαιριού του 2011 άρχισαν οι πρώτες συζητήσεις σχετικά με το Thessaloniki Pride. Υπήρξε και ένα κάλεσμα με το οποίο αναζητούνταν πρόθυμοι να συμμετέχουν στην διοργάνωσή του. Από τότε, δεν είχαμε ακούσει τίποτα σχετικά με αυτό μέχρι που πριν λίγες μέρες δημιουργήθηκε η επίσημη σελίδα του στο facebook μέσω της οποίας ανακοινωνόταν η ημερομηνία του (22-23 Ιουνίου) και παρουσιαζόταν το λογότυπο και το σύνθημα "Μια αγάπη, χίλια χρώματα".

Ζήτησα από τους διοργανωτές να μας πούνε λίγα πράγματα σχετικά με το τι ετοιμάζουν εκείνο το διήμερο και το πώς περιμένουν να δεχτεί η πόλη το Pride.

Τι ετοιμάζετε για εκείνο το διήμερο;

Ετοιμάζουμε ένα διήμερο Φεστιβάλ Υπερηφάνειας. Για αυτούς που δεν ξέρουν Φεστιβάλ Υπερηφάνειας ή όπως έχει επικρατήσει στα αγγλικά Pride είναι μια σειρά εκδηλώσεων που στόχο έχουν την προβολή των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων, αμφιφυλόφιλων και τρανσέξουαλ ανθρώπων. To Pride είναι μια γιορτή που αναφέρεται όχι μόνο σε άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό και διαφορετικό κοινωνικό φύλο αλλά και στην υπόλοιπη κοινωνία και γεφυρώνει το χάσμα που δημιουργούν μεταξύ τους τα κοινωνικά στερεότυπα. Είναι ένα πάρτυ για όλη την πόλη.

Το διήμερο αρχίζει το βράδυ της Παρασκευής 22 Ιουνίου με ένα Street Party στην οδό Καθολικών στην περιοχή της Βαλαωρίτου και κορυφώνεται την επόμενη μέρα με τις κεντρικές εκδηλώσεις στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας, που θα περιλαμβάνουν μια παρέλαση και συναυλία με γνωστά ονόματα. Παράλληλα ο κόσμος που ενδιαφέρεται θα μπορεί να ενημερωθεί με ομιλίες και περίπτερα οργανώσεων.

Μιλήστε μας λίγο για το λογότυπο του Pride

Το λογότυπο του Thessaloniki Pride έχει πολλαπλό συμβολισμό:

Για όποιον δεν ξέρει τα χρώματα του ουράνιου τόξου αποτελούν μέγα σύμβολο την LGBT κοινότητας ανά τον κόσμο και συμβολίζουν την διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία. Τα 6 αυτά χρώματα λοιπόν αποτελούν στο λογότυπο την βάση στην οποία στηρίζεται ο Λευκός Πύργος, σήμα κατατεθέν της πόλη μας και με αυτό θέλαμε να δείξουμε πως η βάση άρα και ο πλούτος της πόλη μας είναι η ετερότητα και η διαφορετικότητα.

To ελληνικό λ ανάμεσα στους λατινικούς χαρακτήρες της λέξης Θεσσαλονίκη έχει διπλή υπόσταση: 

α) Παγκόσμιο ΛΟΑΤ (Λεσβιακό, Ομοφυλοφυλικό, Αμφιφυλοφιλικο, Τρανσεξουαλικό) σύμβολο

β) Το παχύ λλλάμδα των Σαλονικιών.

Γιατί ροζ; Φόρος τιμής στους ομοφυλόφιλους που υπήρξαν θύματα του Ναζισμού εξαιτίας του σεξουαλικού τους προσανατολισμού. Το ροζ τρίγωνο ήταν το αναγνωριστικό σήμα για τους ομοφυλόφιλους άντρες στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης.

To logo του Τhessaloniki Pride είναι διπλό. Το αρνητικό του, ο μαύρος Λευκός Πύργος δηλαδή, δηλώνει πως το Τhessaloniki Pride έρχεται να ανατρέψει τα στερεότυπα στα οποία ζει εγκλωβισμένη η πόλη της Θεσσαλονίκης.

Περιμένετε να υπάρξουν αντιδράσεις; Κι αν ναι από ποιους, και πώς θα τις αντιμετωπίζατε;

Μια τέτοια εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη γίνεται για πρώτη φορά και θα ήταν ψέμα να πούμε πως δεν περιμένουμε να υπάρξουν αντιδράσεις από μερίδα του κόσμου που διακατέχεται από ομοφοβικές νοοτροπίες λόγω εσφαλμένων πεποιθήσεων. Γι αυτό και γίνεται το Pride όμως, για την εξάλειψη της ομοφοβίας και της τρανσφοβίας. Δεν πιστεύουμε πως υπάρχουν άνθρωποι στην Θεσσαλονίκη που θα δημιουργήσουν πρόβλημα στην εκδήλωση με την βίαιη συμπεριφορά τους αλλά και σε ένα τέτοιο απίθανο ενδεχόμενο έχουμε την τοπική αυτοδιοίκηση και την αστυνομία με το μέρος μας ικανές να προλάβουν δυσάρεστες καταστάσεις.

Πώς πιστεύετε ότι θα υποδεχθούν οι γκέι και οι λεσβίες της πόλης το Pride;

Υπάρχουν πάντα κάποιοι από την ΛΟΑΤ κοινότητα που είτε αδιαφορούν στο άκουσμα ενός Pride είτε το αφορίζουν κι αυτό γιατί είτε αγνοούν τους λόγους για τους οποίους γίνεται είτε έχουν στο μυαλό τους αντίστοιχες εκδηλώσεις του εξωτερικού οι οποίες δεν ταιριάζουν με την αισθητική τους. Το Thessaloniki Pride θα έχει την ταυτότητα της πόλης που εκπροσωπεί χωρίς να αντιγράφει κάποιο Pride του εξωτερικού. Παρ' όλα αυτά οι περισσότεροι γκέι, λεσβίες, μπάι και τρανς της πόλης το περιμένουν με μεγάλη ανυπομονησία και είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός πως με την ίδια ανυπομονησία το περιμένουν άνθρωποι κι από άλλες πόλεις εντός κι εκτός συνόρων της Ελλάδος.

Η Θεσσαλονίκη για πολλούς έχει την εικόνα μιας συντηρητικής πόλης. Ποια είναι η άποψή σας για το θέμα; Σας έκανε να διστάσετε καθόλου να οργανώσετε το Pride αυτό;

Όχι, η Θεσσαλονίκη δεν είναι συντηρητική πόλη, τουλάχιστον όχι περισσότερο από τις άλλες πόλεις της Ελλάδας. Απλά με τις ραγδαίες εξελίξεις της δεκ. του '90 η Θεσσαλονίκη επηρεάστηκε περισσότερο: κλήθηκε να αφομοιώσει μεγαλύτερο ποσοστό παλιννοστούντων, ενώ η ρευστότητα στη βόρεια γειτονιά δεν απείχε παρά μερικά χιλιόμετρα. Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύτηκαν οι δυνάμεις της συντήρησης και επιβλήθηκαν στην πόλη καθιερώνοντας την εντύπωση της επικράτησής τους, ακόμα κι όταν το πρώτο σοκ των αλλαγών πέρασε. Έτσι η εντύπωση αυτή αναπαρήγαγε την επικράτησή τους. Ουσιαστικά δηλαδή η εικόνα της συντηρητικής Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε, γιατί το πλειοψηφόν προοδευτικό ρεύμα δεν πίστευε στον εαυτό του, ώστε να δώσει το στίγμα του στην πόλη. Αυτοί που γνωρίζουν την κοινωνική ζωή της πόλης δε συναντούν μόνο εσωστρεφείς τάσεις με ανασφάλειες, αλλά και πολλές δυναμικές ομάδες ανοιχτές στις προκλήσεις των καιρών. Οι δισταγμοί μας για τη διοργάνωση πήγαζαν περισσότερο από μας τους ίδιους, παρά από τους εκπροσώπους της συντηρητικής Θεσσαλονίκης. Η σύνθεση ακτιβιστών, επιχειρηματιών, ακαδημαϊκών, καλλιτεχνών και άλλων μέσα σε μια εκδήλωση δε γίνεται αυτόματα. Γιατί όσο συμπαγής κι αν φαίνεται η κοινότητα των ομοφυλόφιλων, των λεσβιών. των αμφιφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ είναι κι αυτή τόσο πολυσυλλεκτική, όσο και η υπόλοιπη κοινωνία κι αυτό είναι ο πλούτος μας.

Το ότι δεν είχε πραγματοποιηθεί κάτι ανάλογο τόσα χρόνια και γίνεται φέτος έχει να κάνει καθόλου με την αλλαγή του Δημάρχου της πόλης;

Την ώθηση για τη διεξαγωγή του 1ου Pride στη Θεσσαλονίκη μας την έδωσε η γενικότερη ανάδυση και η επανενεργοποίηση των δημιουργικών και προοδευτικών δυνάμεων στην πόλη, της οποίας κομμάτι ή καλύτερα αρχή είναι και η αλλαγή του Δημάρχου. Όταν δηλαδή βγήκαν μπροστά κάποιοι άνθρωποι με όραμα για μια Θεσσαλονίκη ανοιχτών οριζόντων, μπόρεσαν να ξυπνήσουν τις ως τότε σε χειμερία νάρκη προοδευτικές δυνάμεις, οι οποίες με αυτοπεποίθηση πια και με πρώτο βήμα την αλλαγή στο δήμο βγάζουν τη Θεσσαλονίκη απ' την εσωστρέφεια. Μέρος αυτής της προσπάθειας είναι και το Pride αυτό με σκοπό να διατηρήσει αυτή τη δυναμική και να καταρρίψει οριστικά το μύθο της συντηρητικής Θεσσαλονίκης. Φυσικά η στήριξη από το Δήμο Θεσσαλονίκης είναι και άμεση. Η δημοτική αρχή όχι μόνο προσφέρθηκε να στηρίξει τη διοργάνωση με όση υποδομή και δικτύωση που διαθέτει, αλλά είναι και ένας από τους πιο ενθουσιώδεις υποστηρικτές της ιδέας της διεξαγωγής Pride στην πόλη μας.

thessalonikipride.com

0

ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ