Ανάμεσα στους αναγνώστες του lifo.gr υπάρχουν πολλοί γραφίστες, τους οποίους η παρακάτω είδηση μπορεί να ενδιαφέρει. Ο Δήμος Αλοννήσου ανακοίνωσε διαγωνισμό για πρόταση νέου λογότυπου στο πλαίσιο της τουριστικής προβολής του νησιού.
Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση, όπως μπορείτε να την βρείτε στην ιστοσελίδα τους, το λογότυπο, θα πρέπει:
- Να είναι πρωτότυπο και μοναδικό, όπως ορίζεται στον Περί του Δικαιώματος Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Να αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα το κεντρικό νόημα της εικόνας.
- Να προσελκύει την προσοχή του εν δυνάμει επισκέπτη και να ενισχύει την εικόνα του τουριστικού προϊόντος.
- Να μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
- Να διατίθεται σε δύο εκδοχές. Ξενόγλωσση εκδοχή: «Alonissos» και Ελληνική εκδοχή: «Αλόννησος».
- Να είναι αναγνωρίσιμο, επιδεκτικό σε σμίκρυνση και σε μεγέθυνση χωρίς να χάνει την επικοινωνιακή του δύναμη, καθώς και λειτουργικό στη χρήση του ώστε να μπορεί να αναπαραχθεί σε οποιαδήποτε εφαρμογή (π.χ. πινακίδες, σφραγίδες, κάρτες, επιστολές αλληλογραφίας, φάκελοι αλληλογραφίας κλπ.).
- Να συνοδεύεται και µε ανάλογο κείμενο αιτιολογίας/ επεξήγησης της σύλληψης της ιδέας από τον δημιουργό.
Τα έργα θα πρέπει να κατατεθούν ως τις 25 Απριλίου, θα κριθούν από μια επιτροπή και το έπαθλο δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια δωρεάν διαμονή στο νησί για 5 ημέρες (και η προβολή φυσικά). Γιατί όχι?
Για περισσότερες πληροφορίες, διευκρινίσεις ή ερωτήματα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου στο τηλ
έφωνο: 24243-50223 και στο: [email protected]
UPDATE: μια απάντηση στο ερώτημα 'γιατί όχι':
Έπαθλο διαγωνισμού, πενθήμερη φιλοξενία. Γιατί όχι.
Ο Δήμος Αλοννήσου λοιπόν, με την ευγενική χορηγία του Συλλόγου Ξενοδόχων Αλοννήσου, προκήρυξε διαγωνισμό για το σχεδιασμό λογοτύπου, με έπαθλο μια πενταήμερη διαμονή στο νησί (η μετάβαση με έξοδα του νικητή)
Αφορμή για τον τίτλο του κειμένου αυτού ήταν το εξής απόσπασμα από άρθρο της Lifo, προβάλλοντας τον διαγωνισμό του Δήμου:
"Το έπαθλο δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια δωρεάν διαμονή στο νησί για 5 ημέρες (και η προβολή φυσικά). Γιατί όχι?"
Ας απαντήσουμε λοιπόν στο ερώτημα. Όχι για να δοθεί απάντηση σε κάποιον αρθρογράφο/blogger αλλά γιατί συνεχίζουμε να βλέπουμε όχι μόνο το φαινόμενο των διαγωνισμών με ευτελές (ή και μηδενικό) έπαθλο αλλά ακόμα σημαντικότερο την ευρεία συμμετοχή των γραφιστών σε αυτούς. Και φυσικά βλέπουμε και μέσα ενημέρωσης να θεωρούν πλέον τέτοιους διαγωνισμούς ως κάτι αποδεκτό.
Το ηθικό θέμα των διαγωνισμών από εταιρείες και δημόσιους οργανισμούς έχει απαντηθεί πολλές φορές ακόμα και με μορφή animation οπότε δεν έχουμε να προσθέσουμε και πολλά. Κάναμε όμως λίγη πρακτική έρευνα στο ερώτημα του πως φέρεται ένας δήμος σε άλλους κλάδους από τους οποίους ζητά εργασία.
Βρήκαμε λοιπόν, 105.000 ευρώ για τσιμεντοστρώσεις οδών, 54.770 ευρώ για αντιμετώπιση κατολισθήσεων. Ψάξαμε ακόμα λίγο και βρήκαμε 24.600 ευρώ για εργασίες υποθαλάσσιου γεωερευνητικού προγραμμάτος, 12.000 ευρώ για την εκτέλεση εργασίας/υπηρεσίας καθαριότητας ακτών και 9.000 ευρώ και ανάθεση της μελέτης λιμενικών έργων. Οπότε μάθαμε ότι αν ρίχνεις τσιμέντα ή καθαρίζεις ακτές προβλέπεται αμοιβή για σένα.
Ψάχνοντας ακόμα λίγο βρήκαμε και μια πίστωση ποσού 1.853.000,00 ευρώ για την συνέχιση του έργου: "κατασκευή κλειστού γυμναστηρίου", πρου/σμού 2.647.853,12 ευρώ. Οπότε με χαρά διαπιστώσαμε οτι γενικά ο Δήμος έχει στη διάθεση του (από φόρους ή εθνικές/ευρωπαϊκές επιχορηγήσεις) σημαντικά ποσά. Όλα αυτά τα ποσά δεν πηγαίνουν προφανώς μόνο σε άτομα, υπάρχουν και υλικά έξοδα, αλλά είναι προφανές ότι ο Δήμος αμοίβει τους συνεργάτες του για τις υπηρεσίες που του προσφέρουν.
Έπειτα είπαμε να ψάξουμε για δαπάνες σχετικά με την προβολή του νησιού, αφού και το λογότυπο είναι μέρος αυτής. Βρήκαμε λοιπόν
4.000 ευρώ για μετάφραση ιστοσελίδας αλλά και 13.284 ευρώ (από προϋπολογισμο 23.000 ευρώ) για συμβουλευτικές υπηρεσίες σχετικά με την ενημέρωση και προβολή δραστηριοτήτων του δήμου. Έτσι ανακαλύψαμε ότι ο σύμβουλος για την προβολή του νησιού θα πληρωθεί αδρά (φανταζόμαστε το αξίζει, γιαυτό επιλέχθηκε, οπότε καλά κάνει και αμείβεται) ενώ ο γραφίστας που θα υλοποιήσει το βασικό κομμάτι του πλάνο της προβολής θα πάρει την... πενταήμερη (αφού ρισκάρει το χρόνο του σε ένα διαγωνισμό με άλλους δεκάδες).
Τέλος βρήκαμε και δαπάνη 120 ευρώ για την δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού λογοτύπου. Πράγματι, η εφημερίδα στην οποία ανακοινώνεται για τυπικούς λόγους η προκήρυξη του διαγωνισμού θα πληρωθεί ποσό συγκρίσιμο με την αμοιβή του νικητή του διαγωνισμού.
Σε αυτό το σημείο νιώσαμε περίεργα που όλοι οι συνεργάτες του Δήμου αμείβονται για τις εργασίες τους εκτός από τον γραφίστα, και αποφασίσαμε να θέσουμε ένα άλλο ερώτημα: Μέχρι πότε αγαπητοί γραφίστες θα συμμετέχετε σε τέτοιους διαγωνισμούς εκμετάλλευσης; Γιατί όσο συνεχίζετε να συμμετέχετε, θα συνεχίσουν να υπάρχουν και οι διαγωνισμοί αυτοί.
——
Μάρκος Γιαννόπουλος
σχόλια