Οι Alt-J μιλάνε στο lifo.gr

Facebook Twitter
0

Κάθε χρόνο που περνάει για ένα παράξενο λόγο μου τραβάνε την προσοχή 3 δίσκοι, με τους οποίους εκστασιάζομαι και δίνω το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής μου. Ένας από αυτούς για το 2012 είναι το An Awesome Wave.
Μέσα σε ένα χρόνο η μουσική των Alt-J κατάφερε να ξεχωρίσει: το άλμπουμ τους εξασφάλισε το φετινό βραβείο Mercury και οι ίδιοι δεν προλαβαίνουν να ορίζουν νέες ημερομηνίες εμφανίσεων από την τεράστια ζήτηση.
Συγκρoτηθήκανε στο Leeds της Αγγλίας και το όνομά τους προέρχεται από τα πλήκτρα alt και J που σε υπολογιστή Mac εμφανίζουν το ελληνικό γράμμα δέλτα, το οποίο η μπάντα χρησιμοποιεί ως σύμβολο.

Οι Alt-J απαντάνε τις ερωτήσεις του WhatUp για το lifo.gr έχοντας επιλεγεί ως ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς.

-Από το Leeds στο Cambridge και το Brixton. Πώς μια πόλη εμπνέει την μουσική σας?

Κάθε πόλη 'μυρίζει' διαφορετικά και το 90% της έμπνευσης προέρχεται από αυτές τις αναθυμιάσεις. Το Leeds μυρίζει ιδρωμένα χέρια και καπνιά, το Cambridge μυρίζει μελάνη & βοοειδή και το Brixton μυρίζει σκατά (Αγαπάμε Brixton).

-Το δέλτα είναι ένα Ελληνικό γράμμα. Γιατί το χρησιμοποιείτε ως σύμβολο? Τι είναι το Δ για εσάς?
Είναι απλά αυτό που είναι. Μας φάνηκε cool και ακούγεται cool επίσης. Είμαστε πολύ επιφανειακοί.

-An Awesome Wave. Ποια είναι η ιστορία αυτού του άλμπουμ? Πώς καταλήξατε σε αυτό το αποτέλεσμα?

Πανεπιστήμιο, ελεύθερος χρόνος, υπομονή, σκληρή δουλεία και φοιτητικά δάνεια. Επίσης είχαμε καταπληκτική χημεία παίζοντας μουσική μαζί, το οποίο επίσης βοήθησε.

-Έχετε μπροστά σας μια πολυάσχολη καλοκαιρινή σεζόν σε φεστιβάλ. Προτιμάτε να παίζετε σε μεγάλα φεστιβάλ ή μικρούς χώρους όπως η pub Castle? Πού ταιριάζει καλύτερα η μουσική σας?

Δεν είμαστε σίγουροι. Είναι σαν να διαλέγουμε ανάμεσα στα παιδιά μας – τα αγαπάς εξίσου αλλά για διαφορετικούς λόγους.

-Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του Βρετανικού κοινού και του διεθνούς? Είναι αλήθεια ότι όντας πετυχημένος στην Βρετανία κάνει κάποιον αυτόματα πετυχημένο και διεθνή?

Όχι. Για μάς δεν ξεχωρίζει σε Βρετανικό κοινό και στο υπόλοιπο. Βρίσκουμε κάθε χώρα διαφορετική με μοναδική ανταπόκριση στην μουσική μας

-Where The Wild Things Are? Μπορεί ένα τραγούδι να γίνει παραμύθι?*

Για δεκαετίες δεν ωριμάσανε αρκετά ποπ τραγούδια ως παραμύθια? Εάν ομοίως αύριο μια μητέρα ή ένας πατέρας διαλέξει ένα κομμάτι μας για το κρεβάτι του παιδιού του, ίσως έχεις μια μετατροπή σε παραμύθι, ή τουλάχιστον σε bedtime story.

-Στα λόγια σας επαναλαμβάνεται 'C-O-double M-O-N', το οποίο είναι και το όνομα του αγαπημένου μου μπαρ. Πού σας αρέσει να συχνάζετε?

 Προς το παρόν συχνάζουμε ο ένας στην τσέπη του άλλου όλη την ώρα. Όταν δεν είμαστε μαζί με την μπάντα, σημαίνει πως είμαστε στο μπάνιο.


-Ποιος είναι ο αγαπημένος σας νικητής όλων των εποχών του Mercury prize? Πού θα το δίνατε για φέτος εσείς αν δεν το κερδίζατε?

Δεν είμαστε σίγουροι...

-Η επόμενη περιοδεία σας είναι ήδη sold out και το άλμπουμ γίνεται πολύ δημοφιλές. Τι γίνεται μετά?

Μετά από την περιοδεία αυτού του άλμπουμ, σκοπεύουμε να σαλπάρουμε στα νερά της Νορβηγικής Θάλασσας. ¨όταν είμαστε ήρεμοι και μακριά από κάθε στεριά, θα συλλογιστούμε το μέλλον μας στην απόλυτη ησυχία. Αυτή η διαμεσολάβηση μπορεί να πάρει μέρες και τα αποθέματα φαγητού είναι απολύτως απαγορευμένα. Όταν εξαντληθούν τα αποθέματα του λίπους μας και η λειτουργία του εγκεφάλου μας συρρικνωθεί, θα φτάσουμε σε παραλήρημα το οποίο θα μας δώσει την απάντηση στο τι θα ακολουθήσει μετά.


*Το τραγούδι Breezeblocks είναι αναφορά στο παραμύθι Where the Wild Things Are

 

Το Something Good είναι ένα τραγούδι που καταγράφει τον θάνατο ενός ταυρομάχου. Το φρικιαστικό γεγονός δρα ως μια αναλογία σε σχέση με την αργή γιατρειά μιας πληγωμένης καρδιάς μέσα από διασκεδαστικές περισπάσεις – ο θάνατος του ταυρομάχου αντιπροσωπεύει το τέλος της 'καψούρας'

Τραγούδι εμπνευσμένο από τον ρόλο Mathilde της ταινίας Leon του Luc Besson

 

 

WHATUP - Δημήτρης Χ.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ