ADVERTORIAL
Της Ανδρονίκης Παντιώρα
Η χρήση σχηματοποιημένων οστών και σπονδύλων τη χαρακτηρίζει. Είτε είναι έργα όπως οι Αγκαλιές (στρογγυλές φόρμες), που παραπέμπουν στη μήτρα της ζωής, είτε τα Μπουκάλια που έχουν ανθρωπόμορφο χαρακτήρα, είτε οι Παναγίες και οι Φιγούρες, η Μαριλένα Μιχοπούλου δίνει ιδιαίτερη σημασία στη μοναδικότητα των σχεδίων και στην καθαρότητα στις φόρμες.
Ανήκει στη μεσαία γενιά κεραμιστών, αντλώντας έμπνευση από την ιστορία της τέχνης της Ελλάδας. Είναι δασκάλα κεραμικής από το 2003, στο εργαστήριο που κατέχει τις «Κεραμικές Μορφές», ενώ μαθητές της είναι γνωστοί κεραμίστες που δραστηριοποιούνται με ιδιαίτερη αναγνώριση σε όλη την Ελλάδα. Αντικείμενα με γλυπτικό σχεδιασμό, με απολήξεις οστών και κοκκάλινα χρώματα, κυριαρχούν στα σχέδιά της.
Ζητήσαμε από τη Μαριλένα Μιχοπούλου να μας μιλήσει για τον εαυτό της και για τη σχέση της με την κεραμική, σε ελεύθερη απόδοση.
«…Η κεραμική με κέρδισε εξαρχής. Από το 1994, που ήταν και η πρώτη μου επαφή με τον πηλό, δεν έχω σταματήσει από τότε ούτε μία μέρα που να μην κάνω κάτι που να σχετίζεται με αυτό. Η αγάπη μου στην διδασκαλία δεν άργησε να φανερωθεί και οι «Κεραμικές Μορφές» τόσο ως εργαστήριο όσο και ως χώρος στον οποίο γίνονται μαθήματα κεραμικής, γρήγορα έδειξαν το δρόμο που θα ακολουθούσα. Η διδασκαλία είναι η δουλειά μου. Την εξασκώ από το 2003 σαν κύρια εργασία και ζω από αυτή. Πειραματίζομαι πολύ, διαβάζω και μελετώ τις φόρμες και τις γραμμές τόσο της κλασσικής περιόδου ή της παραδοσιακής, όσο και της σύγχρονης κεραμικής». Λειτουργώντας τις «Κεραμικές Μορφές» κινητοποιούμαι στο να ψάχνω νέες τάσεις, προκειμένου να είμαι πάντα δυναμική στο τομέα της διδασκαλίας. Εκφράζομαι με τον πηλό από το 1994. Η κεραμική είναι για μένα αστείρευτη πηγή δημιουργίας.
Τα σχέδια μου αρχικά, μου δίνουν μια πρώτη εικόνα. Το συναίσθημα όμως είναι αυτό που με οδηγεί στην εξέλιξη κάθε έργου. Αφού εκτεθώ στα έργα μου, στο τέλος αποστασιοποιούμαι και τα αφήνω να τραβήξουν το δικό τους δρόμο. Μου αρέσει να δίνω την φανερή και την κρυφή εικόνα ενός έργου. Ο κόσμος ταυτίζεται με τον κόπο του κεραμίστα , τα στάδια κατασκευής, την ιστορία που κουβαλά…»
Η Μαριλένα Μιχοπούλου συνεργάζεται με την γκαλερί «Barakat Gallery» στην Βηρυτό, και με τη διεθνούς φήμης Gabriel et Guillaume. Έργα της βρίσκονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αυτό το διάστημα εργάζεται πυρετωδώς για την έκθεση «Εαρινά» που διοργανώνει και επιμελείται στη γκαλερί Medley, στις 14 Απριλίου, εκεί όπου 5 κεραμίστες συμπράττουν, φέρνοντας την κεραμική Άνοιξη στην Ακρόπολη.
Ταυτόχρονα προετοιμάζει τις «Ιστορίες Πηλού (3)», τη συνέχεια προηγούμενων εκθέσεων, υπό τον τίτλο «Αποτυπώματα», στο χώρο τέχνης «Μελάνυθρο», στο Παγκράτι και αναμένεται να πραγματοποιηθεί 3- 23 Ιουνίου. Ένας πανέμορφος χώρος τέχνης υπό το φως της Ακρόπολης. Πρόκειται για μια ομαδική συνεργασία και παρουσίαση 15 καλλιτεχνών, την οποία και επιμελείται.
Παράλληλα δουλεύει για την προσωπική της έκθεση που θα παρουσιαστεί το Φθινόπωρο του ’22.
Βιογραφικό
Η Μαριλένα Μιχοπούλου σπούδασε στο Campus Art and Science του ομίλου Ζηρίδη το 1994. Πειραματίστηκε πολύ μόνη της, διαβάζοντας πολύ, σχεδιάζοντας και μελετώντας τις φόρμες και τις γραμμές τόσο της κλασσικής όσο και της σύγχρονης κεραμικής. Λειτουργώντας το 2002 την Γκαλερί «Διόραμα» στα Μελίσσια για 2,5 χρόνια, πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε τόπο μαθημάτων και οδηγήθηκε στη δημιουργία των «Κεραμικών Μορφών»
Κεραμικές Μορφές
Οι «Κεραμικές Μορφές» δημιουργήθηκαν το 2003, και διδάσκουν την Κεραμική Τέχνη και την Γλυπτική με πηλό, σε ενήλικες. Είναι ένα εργαστήρι εκμάθησης της Κεραμικής Τέχνης, όπου μέσα από το σύστημα διδασκαλίας σε εβδομαδιαία μαθήματα και ειδικά σεμινάρια, διευκολύνεται η ανάπτυξη δεξιοτήτων και τεχνικών και παρέχονται τα κατάλληλα ερεθίσματα γνώσης της χρήσης των μέσων που έχει στην διάθεση του ένας κεραμίστας για να δημιουργήσει.
Παράλληλα, με την ονομασία «Clay Form Sculpture», οργανώνονται σεμινάρια ειδικεύσεων πάνω στον πηλό και στην κεραμική τέχνη τόσο στην Ελλάδα όσο και στον Λίβανο ενώ πολλοί είναι οι συμμετέχοντες από το εξωτερικό.
Στις «Κεραμικές Μορφές» διδάσκεται η δημιουργική εκπαίδευση, η βασική γνώση των αρχών του σχεδίου και των διακοσμητικών τεχνικών, η θεωρητική γνώση (Θεωρία της Κεραμικής – Ιστορία της Τέχνης, Ανάλυση Κινημάτων Τέχνης) και η Τεχνολογία Υλικών Κεραμικής (Εφαρμοσμένη χημεία μέσα από πειράματα και παρατήρηση).
Instagram: @michopouloumarilena
Instagram: @clayformsculpture