Αλληλοεκτιμώντας  ο ένας το έργο του άλλου και έχοντας ξανασυνεργαστεί πριν λίγα χρόνια στον "Αμερικανό φίλο" του Wenders όπου ο Ray υποδυόταν ένα ζωγράφο σε κρίση που για να επιβιώσει πλαστογραφούσε διάσημους πίνακες, ήθελαν να γυρίσουν την συνέχεια αυτού του χαρακτήρα.

Η αρχική επιθυμία του Ray ήταν να κάνει μία ταινία φαντασίας σχετικά με ένα ζωγράφο που σαλπάρει για την Κίνα για να βρει θεραπεία για την ασθένεια του. Ο Nicolas και ο Vim συζήτησαν αυτή την ιδέα, αλλά δεδομένης της κατάστασης του Ray, ήταν προφανώς μη ρεαλιστική.

"Hξερα ότι ήθελε να δουλέψει για να πεθάνει δουλεύοντας" είπε ο Vim Wenders .

Όμως ο Nicholas Ray είναι βαριά άρρωστος πλέον  και οι γιατροί του δίνουν λίγο καιρό ζωή. Οι δυο φίλοι όμως, μανιακοί της τέχνης, δεν μπορούν να ζήσουν έξω από αυτήν και ως "ειδωλολάτρες της εικόνας", βλέπουν από την πρώτη στιγμή, την φοβερή αυτή εξέλιξη σαν μια ακόμη αφορμή για δημιουργία! Ο Nicholas Ray προσφέρει τον εαυτό του και στοιχηματίζουν να κάνουν ένα ντοκιμαντέρ πάνω στις τελευταίες ημέρες του αμερικανού σκηνοθέτη.

Μέσω της δουλειάς του με το Wenders και το συνεργείο ο Ray μετάτρεψε το θάνατο του σε μια πράξη συνεργασίας και ένα έργο τέχνης.

Αργοπεθαίνοντας από μια θανάσιμη μορφή καρκίνου ο Ray επίλεξε να μην εγκλειστεί σε ένα νοσοκομείο ή να αργοσβήσει σε κάποιο οίκο ευγηρίας, αλλά να μείνει στο ταπεινό διαμέρισμά του στην Νέα Υόρκη, περιτριγυρισμένος από τους στενούς του φίλους.

Ο Wenders και το συνεργείο του είναι η οικογένεια του Nick Ray .

Μια ζοφερή αντίθεση με τα έντονα χρόνια που έζησε στο Hollywood.

Ο Ray αντιπροσωπεύει μια ζωή από επιτυχίες αλλά κι αποτυχίες, συμβιβασμούς και αναμνήσεις και πολλούς αστέρες του Hollywood (ανάμεσα στους οποίους οι Joan Crawford και James Dean) που εμφανίστηκαν στις ταινίες του.

Το φιλμ έχει δοθεί με αγάπη από τον Vim του  οποίου ο σεβασμός για το Nick είναι διάχυτος σε κάθε καρέ του.

Έτσι γεννιέται  η πιο σκληρή αλλά και η πιο  γενναιόδωρη πράξη σε ολόκληρη την  ιστορία του δυτικού πολιτισμού. Οι δύο μεγάλοι δημιουργοί περνούν  μπροστά από την κάμερα και  σκηνοθετούν οι ίδιοι τον εαυτό  τους. Θα αντιμετωπίσουν κατάματα τους δύο μεγάλους δρόμους της ζωής: τον θάνατο και την δημιουργία. Για να υπογράψουν το σπαραχτικότερο δοκίμιο πάνω στο θάνατο και την ζωή. Η φοβερή αίσθηση του θανάτου μετατρέπεται σε πολύτιμη εμπειρία που οδηγεί στην αυτογνωσία. Η καταλυτική συνειδητοποίηση μπροστά στον ανοικτό τάφο διαλύεται σε ένα τραγούδι της ζωής. Αν ο θεατής αντέξει μέχρι το τέλος, θα οδηγηθεί σε μια αποκάλυψη των χυμών της ύπαρξης. Θα ζήσει τον μεγαλύτερο πόνο αλλά και την ύψιστη παρηγορία της ανθρώπινης περιπέτειας.

Το κεντρικό θέμα του συμβολαίου ανάμεσα στον Vim και στο Ray είναι η πράξη αγάπης από το νεαρό τότε σκηνοθέτη προς τον καταραμένο πατέρα και δάσκαλο  μια αναγνώριση η οποία όμως είναι  και εξιλέωση.

Η αποδοχή του  θανάτου γίνεται ύμνος στη  ζωή.