ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
20.12.2022 | 15:34

απαραδεκτη συμπεριφορά γονιού

Σήμερα στον δρόμο ειδα ενα μικρό γλυκούλι κοριτσάκι με τα ροζουλάκια του, το κοτσιδάκι του , την φουστίτσα του και τα μποτάκια του, που έκανε πείσματα, χτυπούσε τα ποδαράκια του κάτω γιατί η μαμά του το μάλωνε και του μίλαγε ασχημα. Θα ηταν 3 το πολύ και μίλαγε μωρουδίστικα και έβγαζε γλυκούλικες τσιριδουλες. Το εβλεπα και ελεγα αχ να ηταν το παιδάκι μου ωσπου σε μια στιγμη η μάνα του του έριξε ενα δυνατό χαστούκι! Το καημενούλι αρχισε να κλαίει. Μου ήρθε να της βάλω τις φωνές μες στον δρόμο! Είχα αυτο το δικαίωμα; Εσείς τί θα κάνατε αν ήσασταν μαρτυρας τετοια συμπεριφοράς απέναντι σε παιδί; Δεν καταλαβαίνω τους γονεις που φέρονται βίαια απεναντι σε τοσο μικρα παιδάκια. Το παιδί αυτό θα αναπτύξει και το ιδιο μετεπειτα αντιδραστική συμπεριφορά και ίσως και βίαιη, αφού αυτο εχει διδαχτει ολη του τη ζωη. Είναι δυνατον να μαλωνεις παιδάκια με το παραμικρό και μάλιστα για τοσο ασήμαντα πράγματα; Τί μυαλο εχουν τετοιοι ανθρωποι; Και αν δεν εχουν υπομονή γιατί κάνουν παιδια; Και υπαρχουμε κι εμείς που λαχταράμε ενα παιδάκι και δεν μπορούμε να κάνουμε. Και η εν λογω κυρία μάλιστα, ειχε εκτος απο το κοριτσάκι κι αλλα δύο μικρούλια. Ντροπή σε οσους χαστουκίζουν παιδακια!
18
 
 
 
 
σχόλια

Δίκιο έχεις, εννοείται θα αντιδρούσα και -με ευγένεια πάντα-, θα μιλούσα στη μητέρα. (έτσι πιστέυω τουλάχιστον, σε αυτές τις περιπτώσεις ενεργεί ο αυθορμητισμός μας).
Δεν μπορώ να πω πολλά και να κρίνω την κατάσταση καθώς δεν είμαι μάνα αλλά θα πω ότι είναι λογικό να κουράζονται ή να ξεμένουν από υπομονή με την καθημερινή ζωή που έχουν με το 3ο παιδί τους. Και γι' αυτό ευθύνονται οι ίδιοι, γιατί το παιδί και το σκυλί όπως το μάθεις. Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογώ την βίαιη συμπεριφορά, απλώς το λέω σαν γεγονός. Θα πρέπει να είσαι έτοιμος να αναλάβεις μια τέτοια ευθύνη, να έχεις υπομονή και να μπορείς να κουμαντάρεις ενα 3χρονο παιδί που στο κάτω κάτω ναι, παιδάκι είναι και μπορεί να φωνάζει όλη μέρα ας πούμε. Κάποιοι δεν μπορούν να το χειριστούν όλο αυτό, δεν είναι έτοιμοι ή ώριμοι για κάτι τέτοιο και για αυτό ξεσπούν. Επίσης άλλοι ίσως να μην είμαστε ποτέ έτοιμοι για ένα παιδί, δεν είναι κακό. Αλλά αφού τα κάνετε τα παιδάκια σας, κοιτάξτε να τους φέρεστε όπως αρμόζει, με υπομονή και κατανόηση, όσα προβλήματα - άγχη κλπ έχετε στη ζωή σας, είναι μια ευθύνη που εσείς την πήρατε και θα πρέπει να την βγάλετε εις πέρας όπως πρέπει. Αυτή είναι η άποψή μου.

Κάνω edit το σχόλιο γιατί αν κάνω και 2ο ίσως δεν ανέβει :
----------------
Το δυνατό χαστούκι δεν το ξέρω πως το αντιλαμβάνεσαι. Μπορεί πχ να ήταν πολύ ελαφρύ, ίσα να την ακούμπησε και να σου φάνηκε έτσι.
Σαφώς δεν δικαιολογώ το ξύλο, αλλά εδώ ίσως πρόκειται για διαφορετική περίπτωση.
Αν δεν μαλώνεις το παιδί σου όταν χρειάζεται (με λογικό και αποδεκτό τρόπο εννοείται, χωρίς βία) τότε θα κακομάθει.
Ένα χαστουκάκι όμως δεν θεωρείται βία και δεν σημαίνει ότι το παιδί θα βγει σκάρτο.
Από την άλλη, ίσως όντως να είναι όπως τα περιγράφεις αν και πιστεύω ότι είχε φτάσει στο αμήν η υπομονή της και αντέδρασε έτσι.
Υπάρχουν πραγματικές περιπτώσεις κακοποίησης που ακούμε συχνά πυκνά, εκεί είναι να απορείς και να λυπάσαι ταυτόχρονα.

Διαφωνώ, ακόμα και το "χαστουκάκι" θα πρέπει να είναι κατακριτέο. Δηλαδή σημασία έχει πόση δύναμη θα βάλει, όχι η κίνηση; Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να μαλώσεις ένα παιδί, όχι πάντως με χειρονομίες.

@the mua e the tua
22.12.2022 | 12:30

Οι χειρονομίες (σε ορισμένες περιπτώσεις μόνο) ίσως είναι χρήσιμες στο να μην κακομάθουν το παιδί. Δεν είναι ντε και καλά ξύλο η χειρονομία ούτε σημαίνει ότι το παιδί θα καταλήξει με ψυχολογικά προβλήματα. Και μπορείς να το κάνεις στο χέρι του πχ, όχι στο μάγουλο.
Ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι ναι, συμφωνώ.

Οι χειρονομίες δεν είναι χρήσιμες σε καμία περίπτωση. Μου φαίνεται αστείο αυτό που υποστηρίζεις. ειδικά όταν λες ότι έτσι δεν θα "κακομάθεις" το παιδί. Διαφωνώ απόλυτα.

@the mua e the tua
23.12.2022 | 06:52

Έγραψα ότι οι χειρονομίες σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως είναι χρήσιμες στο να μην κακομάθει το παιδί.
Δεν ανέφερα πουθενά ούτε βία ούτε κάτι τέτοιο. Άλλο χειρονομία, άλλο ξύλο.
Επίσης, δεν είπα ότι δεν υπάρχουν και άλλοι μέθοδοι διαπαιδαγώγησης.
Μην τα γενικεύεις όλα και επίσης μην κάνεις την τρίχια τριχιά.

Δεν ακουμπαμε ποτέ τα παιδιά με αρνητικό τρόπο. Ιδιαίτερα το πρόσωπο είναι μια περιοχή που όταν δεχτεί κακοποίηση, οποιασδήποτε έντασης, αναπτύσσει το παιδί μετά συναισθήματα κατωτεροτητας και ενδεχομένως αργότερα να αντιδράει κι αυτό με βίαιο τρόπο σηκώνοντας χέρι.
Υπάρχουν πολλοί όμορφοι τρόποι να εξηγήσεις και να δείξεις στο παιδί. 3χρονα που αντιδρούν με τσιριδες, κτλ. είναι 100% λόγω της ακυρης και απαιδευτης συμπεριφοράς του γονιού.

@ TheDude
Έτρωγες τα χαστουκακια σου γι' αυτό βγήκες έτσι ;)

@Penthesileia
22.12.2022 | 05:40

Όσοι δεχτήκαμε πχ κάποιο χαστούκι μικροί και δεν βγήκαμε έτσι όπως το περιγράφεις τι φάση? :P
Τα 3χρονα θα τσιρίξουν έτσι και αλλιώς, δεν είναι ρομποτάκια.
Και όπως είπα και πριν στο χέρι πχ ίσως έχει εξίσου τα ίδια αποτελέσματα πειθαρχίας.
Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογώ βία.

Περίμενα πως και πως την άποψη ότι, "ελα μωρέ, όλοι έχουμε φάει ένα χαστούκι μικροί, και τι έγινε;" Ε λοιπόν κάτι θα έγινε, σίγουρα. Παραβλέπω το σχόλιο που λες "ας το κάνει στο χέρι..." ... No comment, αλήθεια :P
Δεν μας εγγυάται κανείς ότι δεν βγήκες "κάπως", no offence.
Καιρός είναι να αλλάξουν οι γονείς τέτοιες συνήθειες και να σταματήσει η καραμέλα, "όλοι μας φάγαμε ξύλο για να στρώσουμε, δεν πάθαμε κάτι". Δεν ισχύει τίποτα από αυτά και θα έπρεπε επιτέλους όταν μιλάμε για τέτοια περιστατικά να νιώθουμε τουλάχιστον αμήχανα. ΕΙδικά τώρα που επιστήμες όπως αυτή της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής έχουν προχωρήσει και εξελιχθεί και ακριβώς επειδή όπως επίσης είπα "3 χρονων είναι εννοείται θα τσιρίξει", ας ψαχτούν πρώτα οι γονείς ώστε να είναι σε θέση να χειριστούν τέτοιου είδους στιγμές - καταστάσεις και ύστερα να κάνουν παιδιά.

@the mua e the tua
23.12.2022 | 07:02

Για άλλη μια φορά διαστρεβλώνεις τα λόγια μου και μιλάς για βία.
Το αν βγήκα ''κάπως'' ή όχι άσε με να το ξέρω εγώ. Πάντως δεν βγήκα κακομαθημένος.
Ναι, οι γονείς πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται σωστά το θέμα και σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι μόνο με χειρονομίες θα μάθει τρόπους το παιδί.
Επίσης, κανείς δεν έμαθε να είναι γονιός από την μια μέρα στην άλλη. Στην πορεία μαθαίνεις. Αν και όταν κάνεις παιδιά θα καταλάβεις. Και όχι, κάποια απλή χειρονομία σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως ένα χαστουκάκι στο χέρι, δεν θεωρείται βία. (Όχι, δεν έχω παιδιά).

Υ.Γ. ΔΕΝ δικαιολογώ την βία/ξύλο τα οποία είναι κατακριτέα και απαγορευτικά εννοείται. Είναι πολύ σημαντικό αυτό και στο ξαναλέω μπας και το εμπεδώσεις στο κεφάλι σου.

Δεν έχω μπερδέψει τίποτα ούτε είμαι απόλυτος αφού εξάλλου ανέφερα ότι κάποιες χειρονομίες ίσως φανούν χρήσιμες. (Με έμφαση το ''κάποιες'' και το ''ίσως''). Το αν φανούν, τι, πως και γιατί, θα φανεί στην πορεία. Σαφώς και δεν είναι όλες οι περιτπώσεις ίδιες. Σεβαστή η άποψη σου. Καλές γιορτές. :)

Κοίτα, κάτι που σ' εσένα απ' έξω σου φαίνεται τόσο δα μικρό κι ασήμαντο από τη μεριά του παιδιού, όμως για τη μάνα, που είναι όλη την ώρα με το παιδί (και το παιδί δοκιμάζει τα όρια των γονέων του, κακά τα ψέματα) συν χίλιες άλλες δουλειές που έχει να προλάβει, συν την ανεπάρκεια χρόνου για τον εαυτό της και τυχόν αγαπημένες της ασχολίες, κάπου της τσίτωσαν τα νεύρα τόσο που της βγήκε τελικά στο να στράψει του μικρού μία, γιατί δεν είχε χρόνο για τα πείσματά της εκείνη την ώρα. Δεν σου λέω ότι τη δικαιολογώ ή ότι καλά έκανε, αλίμονο. Και, να σου πω και την αλήθεια, νομίζω ότι υπερεκτιμούμε τα παιδικά τραύματα. Με ένα χαστούκι στα τρία της το κορίτσι δεν θα εξελιχθεί σε προβληματικό ενήλικα, εκτός αν έχει κληρονομικότητα σε ψυχικές ασθένειες ή μεγαλώνει σ' ένα μόνιμα κακοποιητικό περιβάλλον, κάτι για το οποίο δεν έχουμε στοιχεία για να υποθέσουμε. Η φάπα δεν είναι λύση μεν, αλλά από φάπες δεν πήγε κανείς. Όποιος σου πει "αχ, είμαι έτσι επειδή μου τις έβρεχε ο γέρος μου όταν ήμουν μικρός," όχι μπαγάσα μου, είσαι έτσι γιατί επέλεξες να είσαι έτσι, αλλά δεν θες να πάρεις καμία ευθύνη.

Ο γονέας φέρει μεγάλη ευθύνη για το πως θα "εξελιχθεί" το παιδί του μεθαύριο, για το ποια ταυτότητα θα υιοθετήσει. Υπάρχει η προδιάθεση που έχει το κάθε άτομο από τότε που γεννιέται στην οποία παίζουν ρόλο η κληρονομικότητα, το περιβάλλον που αναπτύσσεται το έμβρυο κ.α., μετά μεγάλο ρόλο παίζει το πως θα σε μεγαλώσουν οι δικοί σου, τι ερεθίσματα θα σου δώσουν και ύστερα η επιλογή του πως θα επιλέξεις εσύ ο ίδιος να είσαι, η οποία έρχεται στην ενηλικίωση και ΑΝ.
Οπότε ναι, θεωρώ ότι έχει λίιιιγη ευθύνη ο γονέας, κάποιο ρόλο παίζει κι αυτός τέλος πάντων, δεν φυτρώνουμε και λέμε Α εγω επιλέγω να γίνω μπλε λουλούδι.
Και αξίζει να κάνω το σχόλιο επειδή κάποιοι , όπως εσείς, θα πουν "σιγά, ένα χαστουκάκι ήταν, δεν είναι δα τόσο τραύμα". Όχι, όχι, όχι. Πλέον γνωρίζουμε ότι στη παιδική ηλικία "χαράζεις" σαν γονέας όλα αυτά που θες να δώσεις στο παιδί σου, το παιδί από πολύ μικρή ηλικία δέχεται ερεθίσματα τα οποία εσωτερικέυει και τα ερμηνέυει με δικό του τρόπο. Όλα τα βιώματα στην παιδική ηλικία (ναι ακόμη και στην ηλικία των 3 ετών), υπάρχουν αργότερα στο υποσυνείδητο και τρέχεις σε ψυχαναλυτές μεθαύριο για να βρεις γιατί είσαι έτσι και γιατί αλλιώς. Οπότε ναι, σε καμία περίπτωση να μην δικαιολούμε τα χαστούκια και γενικότερα αυτήν την αντιμετώπιση σαν λύση, γιατί αν το δικαιολογήσεις μια φορά, θα γίνει και δεύτερη και τρίτη και τότε ναι, θα μείνει και θα παραμείνει στο παιδί, όχι σαν ζωντανή ανάμνηση, αλλά με άλλους τρόπους.

Προφανώς και είμαι κατά της βίας.Το θέμα γιατι κάνουν παιδιά αφου δεν έχουν την υπομονή είναι μεγάλο ζήτημα.Εγω θα σου πω ότι υπάρχουν και κάποια παιδιά που έχουν φάει ξύλο από γονείς και έχουν γίνει οι σωστοί πολίτες και ήρεμοι άνθρωποι όταν μεγάλωσαν ξερω πολλούς κιόλας αλλά προφανώς και δεν είναι λύση το χαστούκι αλλά δεν είναι λύση να του κάνεις και όλα τα χατίρια όμως θέλει ισορροπία γι'αυτό σου λέω είναι λεπτό το ζήτημα που θέτεις .όσων αφορά τώρα αυτό με το ξύλο εγώ να σου στον στρατό έφαγα του κόσμου τα κάψωνια το 2018 που υπηρέτησα αλλά είμαι πολύ ήρεμος δεν έχω σηκωσει χέρι ποτέ μου και σε κανεναν άνθρωπο αλλά όπως σου είπα ειναι λεπτό το ζήτημα.Καλες γιορτές εύχομαι με υγεία ...

"Σωστοί και ήρεμοι πολίτες", είναι πολύ σχετικό αυτό που λες γιατί μπορείς να το κρίνεις τελείως στην απέξω. Αν πας να ρωτήσεις εκείνους που έκαναν σχέση με αυτούς τους καλούς πολίτες, θεωρώ ότι θα έχουν να σου πουν κάτι άλλο...

Όσον αφορά τον στρατό, έτρωγες ξύλο όταν ήσουν 18; 20; ενήλικας τέλος πάντων, που μπορούσες να συνειδητοποιήσεις τον λόγο που το έτρωγες, πράγμα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ (ένα παιδάκι δεν συνειδητοποιεί τον λόγο που το βαράς, το λαμβάνει αλλιώς στο μυαλουδάκι του και αργότερα το εξωτερικεύει και διαφορετικά) και να το αντιμετωπίσεις κιολας ως ενήλικας. Μην συγκρίνουμε ανόμοιες καταστάσεις.

Τί "μάθημα" να πάρει ενα μωρό με μαλλιά 3 χρονών;;Και τί παει να πει "κακομαθαίνει";
Δηλαδη για να να μην κακομαθει θα πρεπει να τρωει σφαλιαρες;; Δεν αρκει να εξηγησεις όμορφα στο παιδί οτι πχ δεν μπορεις να του παιρνεις 3 παιχνίδια την ημέρα; Να του πεις ενα 'όχι' ;;
Πρεπει να ασκήσεις βία απαραιτητως??. Μεγαλο λάθος.
Το παιδάκι αυτό, με κοίταζε σαν απορημένο κουτάβι με ύφος WTF και πολύ αμφιβάλλω αν καταλαβε καν για ποιον λόγο την έφαγε την σφαλιάρα. Το σίγουρο είναι οτι στο παιδι στο τέλος έμεινε ο θυμός και η βιαιότητα την οποία δέχτηκε. Πολύ κρίμα.

@23.12.2022 | 02:08

Ποια βία μωρέ. Για κοίτα τι γίνεται γύρω σου με γονείς που χτυπάνε/σκοτώνουν τα παιδιά τους.
Μην είσαι υπερβολική.
Δεν είπε κανείς ότι το παιδί πρέπει να τρώει σφαλιάρες, μην κάνεις την τρίχια τριχιά.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Scroll to top icon