ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
1.2.2018 | 14:48

Παιδαγωγικό vs. the World

Θυμάμαι στις αρχές, όταν πηγαινοέρχομουν σχολή με το αστικό, είχε τύχει να ακούσω την συνομιλία κάτι πολυτεχνιτών που έθαβαν τους δασκάλους. Έλεγαν ότι εμείς του παιδαγωγικού όλο καθόμαστε, ότι στις εξεταστικές μας πιθανότατα "τα ξύνουμε", εξεταζόμαστε στη ζωγραφική και ότι κάνουμε πολύ απλοϊκές μαθηματικές πράξεις, "μετράμε αλογάκια" και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Ο τρόπος με τον οποίο μίλαγαν ήταν κάπως προσβλητικός, δεν δίσταζαν να μιλάνε δυνατά ώστε να τους ακούν όλοι οι επιβαίνοντες και είχαν αυτό το passive-agressive ύφος για το όλο θέμα. Ένας τύπος που καθόταν εκεί κοντά αποφάσισε να συμμετάσχει στην κουβέντα. Τους είπε ότι είναι από το παιδαγωγικό ο ίδιος και ότι παρόλο που είναι εύκολα σχετικά τα μαθήματα, δεν ζωγραφίζουμε κιόλας. Γενικότερα τους μιλούσε για τα μαθήματα και την σχολή και ήταν αρκετά ευγενικός και φιλικός. Ούτε τους "επιτέθηκε" ούτε παρεξηγήθηκε ούτε τίποτα. Αυτοί εντωμεταξύ μετά από αυτή την προσέγγιση, και επειδή δεν περίμεναν ότι κάποιος από τη σχολή που κορόιδευαν θα έμπαινε στη μέση, είχαν μαζευτεί σε σημείο που φαινόταν τόσο αστείο. Αντί να μιλάνε με την προηγούμενη έπαρση, είχαν κατεβάσει τα ντεσιμπέλ και ήταν πιο διαλλακτικοί σε αυτά που έλεγαν προηγουμένως. Τα σκέφτομαι τώρα μερικούς μήνες μετά, με αφορμή ένα άλλο περιστατικό, και γελάω ενώ ταυτόχρονα θαυμάζω εκείνο το παιδί που χειρίστηκε με αυτό τον τρόπο το θέμα, καθώς έχω δει άλλους στη θέση του να ωρύονται σε τυχόν αρνητικά σχόλια για τη σχολή τους. Κάτι τέτοιες κόντρες προσωπικά τις σιχαίνομαι και δεν με νοιάζει ιδιαίτερα ο βαθμός δυσκολίας της σχολής μου σε σχέση με τις υπόλοιπες. Καμία σχολή δεν πρέπει να την υποβιβάζουμε και να την εξευτελίζουμε όπως είναι εξίσου απαράδεκτο να υποβιβάζουμε οποιοδήποτε επάγγελμα ασχέτως δυσκολίας. Μπορούν, λοιπόν, να σταματήσουν αυτές οι μαλ****ς επιτέλους; Μεγάλα παιδιά είμαστε, άντε μπράβο!
4
 
 
 
 
σχόλια
Ως σπουδές (και φυσικά όχι ως επάγγελμα) το Παιδαγωγικό είναι πολύ πιο εύκολο του Πολυτεχνείου. Δεν υποτίμησαν κάτι ή κάποιον, αλλά περιέγραψαν μία αντικειμενική πραγματικότητα. Όπως θα μπορούσαν αντίστοιχα να πουν, ότι η Ιατρική έχει τόσο διάβασμα και τόση πίεση και τόσο απαιτητικές πολύχρονες σπουδές που το Πολυτεχνείο δεν είναι τίποτα μπροστά της.Επιμένω όμως ότι μιλάω για τις σπουδές, όχι για το επάγγελμα που είναι απαιτητικότατο και εγώ προσωπικά δε θα τολμούσα ποτέ να το ακολουθήσω. Όμως την κουβέντα την είχαν φοιτητές, προφανώς σκασμένοι από το παράλογα πολύ διάβασμα, και κάναν μία σύγκριση με ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα φοιτητών που είναι κάπως πιο χαλαρά. Δεν προσέβαλαν κανέναν και θα μπορούσε ο μικρός παρεξηγιάρης επαναστάτης του λεωφορείου να το πάρει με χιούμορ. Πολύ, μα πάρα πολύ κακή νοοτροπία για μέλλοντα παιδαγωγό.
Αυτό είναι το θέμα. Δεν θα πείραζε κανέναν αν έκαναν μία απλή συζήτηση. Όλοι ξέρουν το βαθμό δυσκολίας της συγκεκριμένης σχολής, πόσο μάλλον εγώ ή εκείνος "ο επαναστάτης" όπως τον χαρακτήρισες, καθώς φοιτούμε σ' αυτήν. Όμως, τα συγκεκριμένα άτομα επέλεξαν να μιλήσουν κοροϊδευτικά και τα ισοπέδωσαν όλα. Αντίθετα, "ο παρεξηγιάρης δάσκαλος" απλά τους εξήγησε την πραγματικότητα. Δεν ξεκίνησε και καμιά επανάσταση εναντίων τους. Τώρα αν αυτό το θεωρείς αντιεπαγγελματικό εκ μέρους του τότε τι να πω...
Ωραίος ο νέος από κει και πέρα και οι παιδαγωγοί δημοτικής εκπαίδευσης έχουν επιδείξει υποτιμητικές συμπεριφορές ας πούμε για την προσχολική αγωγή. Ή πολλές φορές θεωρούν ότι κομπλιμεντάρουν αν σου πουν ότι κάνεις για δασκάλα και όχι για νηπιαγωγός( που ούτε αυτό μπορεί να είναι στα καθήκοντά σου ή την δικαιοδοσία σου). Το ζήτημα δεν είναι τι λέει ο καθένας για τις σπουδές μας ( κάποιες σχολές είναι πολύ πιο εύκολες από άλλες, αλλά το θέμα είναι τι βρίσκουμε ενδιαφέρον θαρρώ) αλλά ότι όποιος θέλει να είναι καλός σε αυτό που κάνει το κάνει με σοβαρότητα και σύνεση. Έχω δει ακόμη και στο ζήτημα του να είσαι καμαριέρα σε ξενοδοχείο τον σωστό επαγγελματία που έβαζε τέχνη και μια χαρά ξύπνια ήταν. Αξιοθαύμαστη μάλιστα. Ελάχιστοι και με χρόνια εξάσκησης θα μπορούσαν να φτάσουν στο δικό της επίπεδο( οκ δεν θέλουν όλοι, αλλά δεν μπορούν επίσης). Τι θέλω να πω; Οι προκλήσεις που έχει κάθε δουλειά, κάθε ενασχόληση μπορεί να φτάσουν σε δυσθεώρητα ύψη αν το άτομο που το κάνει μπορεί και το θέλει. Αυτό που περισσεύει είναι η επιβεβαίωση από βαθμούς(αν και είναι καλό για να τα δείχνουμε σε ορισμένους άλλους αφού από νούμερα καταλαβαίνουν) και να κάνει ο καθένας ουσιαστική δουλειά. Υ.Γ. Το να υποτιμάς κάτι που δεν γνωρίζεις, ανθρώπινο μεν αλλά στην καλύτερη δείχνει ανωριμότητα αλλά στην χειρότερη ανικανότητα. Υ.Γ.1. Αυτό που θα έπρεπε να μας ανησυχεί για τα παιδαγωγικά είναι η πολύ μέτρια ποιότητα στις σπουδές καθώς και η αδυναμία ανακατεύθυνσης. Επειδή έχει να κάνει με ευάλωτες ομάδες και ( θα μπορούσε να) έχει σημαντική επίδραση στο μέλλον της κοινωνίας θα έπρεπε να είναι πολύ πιο δύσκολο. Η επιδερμικότητα σε πολλά θέματα, δεν θα έπρεπε να είναι αντικείμενο χλεύης αλλά προβληματισμού και για απαιτήσεις παιδαγωγών με όλη την σημασία της έννοιας. Στην αρχαία Ελλάδα, οι καλύτεροι παιδαγωγοί ήταν φιλόσοφοι. Σήμερα οι απαιτήσεις είναι εντελώς εσφαλμένες.
Ωραία τα είπες και συμφωνώ μαζί σου. Δεν είναι θέμα παιδαγωγικού εναντίων κάποιας άλλης σχολής. Όλοι πρέπει να δείχνουμε τον απαραίτητο σεβασμό για κάθε επαγγελματία. Πραγματικά θεωρώ το επάγγελμα του νηπιαγωγού πιο δύσκολο γιατί δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να προσέχω τόσο μικρά παιδάκια. Όσον αφορά το θέμα των μαθημάτων της σχολής τους, επειδή έχω μία φίλη στην νηπιαγωγών, γνωρίζω ότι είναι πολύ ενδιαφέροντα και φυσικά δεν είναι μόνο παιχνίδι και κατασκευές όπως πολλοί πιστεύουν. Όσον αφορά την σοβαρότητα που επιδεικνύει η ίδια η σχολή στο αντικείμενο, πιστεύω ότι πράγματι θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα. Είμαι πρώτο έτος, βέβαια, ακόμη οπότε δεν μπορώ να μιλάω για τα προβλήματα της σχολής με απόλυτο τρόπο, ωστόσο έχω παρατηρήσει ακόμη και τώρα στην αρχή μία ελαστικότητα.

ΚΙΝΗΣΗ

Scroll to top icon